![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Laatu LD28sia vaa tilalle. ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kokeillaan nyt kylmänsodan aikaisen saksalais insinöörin taidon näytettä seuraavaks, eli henkilöauto mallin om602 ahdettuna tulossa töpöön sprintterin lootalla.
Sprintterissä on kuulemma huhujen mukaan lähemmäks kutosen välityksellä oleva ykkönen. Joku tietävämpi vois tarkentaa tota välitystä... patrollin jakis ois tarkotus laittaa ton mesen lootan jatkeeks irtonaisena. joko y60 mallin jakis tai sit 160 korisen... Nyt olis jouten gr patrollin tekniikkaa: rd2.8t moottori, kansi irti ja halki. muuten alakerta ehjä. kannattas ainakin laakeroida... 50€ rd2.8t moottori, hyvä alakerta, ainakin kansipahvi kärähtäny, hyvät öljynpaineet. rempattu ja laakeroitu joskus. 100€ ehjä 5v loota ja jakis. 100€ näitä löytyy 2kpl. pari safaria ajettu startti, uutena makso 160€+pantti. ton saa 100€ laturi, vakiota isompi (n.60-80A?), alipainepumpulla, käy suoraan vakio kiinnikkeisiin. 60€ hyvä vakio turbo ja pakosarja. 100€ jos ei mee tapsalle eka. Ohjaustehestimenpumppu 50€ syöttöpumppu rd2.8t:hen 100€ ahdonalainen syöttö muokattu maksimille. kiertokangenlaakeri sarja. uusi paketissaan 20€ ym ym... kysy. myös yksi kokonainen pitkä gr purussa, jotain nippeleitä jouten siitä. voin myydä köntässä reilusti kappale hintoja halvemmalla. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
projekti alkoi vauhdikkaasti ja tyrehtyi vähintään yhtä vauhdilla, nimittäin lootankannatinpalkinpultteja kun löysäsin nii katkeskin pultti ja loota tuli vauhdilla lattialle asti.
ei siinä muuta mut oikeen käden etusormi jäi lootan ja lattian väliin. siitä sitten vauhdilla ensiapuun ja 4h odottelun jälkeen sormea komistaa kuus tikkiä ja vit**llinen särky ja jomotus. noo särkylääkkeitä turpaan ja jeesusteippiä sormeen nii saikullahan on hyvää aikaa hiljalleen laitella töpöö ![]() sprintterin lootan sain jo, kiitos arskalle. selvittelin et siinä on 5.05:1 välitys ykkösellä joten jos käyttää patrollin jakolaatikkoa niin kokonais välitykseksi tulee n.52:1. eihän toi vielä paljoa ole mut parannusta huomattavasti kun vakiona on n. 42:1... toinen vaihtoehto olis käyttää volvo c30x jakotoosaa, se olis kans pienikokonen ja kohtuu kestävä sekä kardaani kässäri vakiona... jatkoa ajatellen puoltaa gr:n jakolootan valintaa et siihen olis halvimmat välitykset. 160 koppasen jakikseen n.800€ ja gr:n n.500€ volvoon vissiin maksaa kans kohtuu paljon. täytyy vielä visioida loota juttuja lisää kun saan mesen moottorin ja päälaatikon hollilleen, mielenvikaisessa päässä liikkuu myös ajatus et jos vaan mahtuu niin c303 tai 160 koppasen patrollin koko vaihteisto tulis sprintterin lootan jatkeeks ![]() ![]() Viimeksi muokannut jv : 22.02.2013 09:38 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Niistä vanhemman mallin mersun pakuista löytyy sitä 5v lootaa, jossa on se ykkönen 6.15, pakki jotain 5.5 pintaan ja vitonen on sitten suora. Eikös se kannata samantien metsästää sellainen loota?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
joo eikös ne ole "pystykoneisen" lootia? vissiin kyl tolla sprintterin kytkin kopalla saa yhdistettyä "vinokoneeseen"... joku vois tarkentaa et miten toi vanhan pakulootan naittaminen om602:seen tapahtuu...
myös vinkkejä kytkimen valintaan tarvittas. n. 200hv pitäs kestää ja vääntöä 400-500nm sitten pari kuvaa sormesta EI HERKKÄ HIPIÄISILLE!!!!! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
http://4x4abc.com/Mercedes-Benz.G-Cl.../getriebe.html
Eli käytännössä etsit purkamolta tuon G1/18-5/6,15 711.116 laatikon. Ilmeisesti nuo viimeiset numerot voi vaihdella "pakuissa", mutta silti lootan kylessä on yleensä lätkä, mistä pitäisi siis löytyä merkinnät 18-5/6.15. Naittaminen tapahtuu nimenomaan toisen kytkinkopan avulla eli startti on eripuolella kuin vanhoissa tornimoottoreissa. Bolt on. Hyvällä tuurilla se voisi olla valmiina siinä pakun laatikossa, jos luovutusauton moottori on ollut 2,9L porauksella oleva OM602. Kytkinkoppa voi olla harvinaisempi, tosiaan suurin osa on noista tiheistä laatikoista on ollut kiinni tornimoottorissa. Eihän sitä tiedä vaikka se sun nykyinen kytkinkoppa onkin juuri oikea? edit typoja ja muuta...voimankestosta vielä...ihan varma ei voi olla, mutta aika jytyä tekoa nuo mersun omat lootan ovat olleet ja käyttötarkoitus on kuitenkin ollut "pakettiauto". Mulla on ainakin ollut käytössä tässä n. 180hv bensamosassa (olikohan vääntöä joku 300NM) ja 36" pampperssit...ei mitään heikkoa. Uskoisin kestävän tuolla 200hv/400nm spekseillä. Laitat samalla isoimman kytkimen mitä mahtuu (paku tai 280 bensan kytkin......300 bensa 4-nelimaticissa tais olla kans aika iso levy mutta olikohan siinä erilainen vauhtipyörä kans...sellaista vois yrittää löytää vaikka mersuforumilta?)
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... Viimeksi muokannut petr : 22.02.2013 10:20 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja komea on sormi joo
![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: halpa pikkumaasturi, pätkä-patrol, pätkä-pajero | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.02.2014 21:37 | |
Myydään pätkä gr -92 | lumi | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.02.2012 22:45 |
Myyty pätkä gr -91 | vertti | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.08.2010 16:14 |
Myydään Pätkä GR | jakenbj | O/M/V Ajoneuvot | 13 | 06.05.2010 17:00 |
o:pätkä | O/M/V Muut | 1 | 05.04.2005 09:40 |