Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.02.2013, 19:15
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jkv Näytä viesti
Kannattais tutustua ensin Maastoliikennelakiin,

ennenkuin kenenkään mettään menee ajelemaan!
Heti alkuun joku heittää taas laatukommentin...
Eihän autoa etsivä kaveri minnekään metsään ole maasturilla menossa vaeltelemaan!!!

Ja metsä kommentilla tarkoittanee asfaltin ulkopuolisia pikku teitä...

__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...

Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 17.02.2013 19:18
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.02.2013, 19:22
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Tällä palstalla on muutamia topicceja tosta aiheesta. Aloita vaikka lukemalla hiukka tota tossa alla.

http://forums.offipalsta.com/showthr...Mik%E4+autoksi

Sitten hakua käyttäen löydät kaikenlaista kivaa eri autoista. Sorry kun en voi enempää auttaa kun oma on Hiluxi ja siihen mahtuu vaan 2 metsuria.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2013, 20:30
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TOPPAHOUSU Näytä viesti
Heti alkuun joku heittää taas laatukommentin...
Eihän autoa etsivä kaveri minnekään metsään ole maasturilla menossa vaeltelemaan!!!

Ja metsä kommentilla tarkoittanee asfaltin ulkopuolisia pikku teitä...
nii ja kait äijä nyt saa omiin metsiinsä mennä ajamaan


mutta asiaan. mites ois joku pikku susukin maasturi?

eipä kyllä oikee vakio autoilla mennä auraamattomia teitä ainakaa jos lunta on reilusti.

ja tuon hintainen nelikko ja korjaamis taidottomuus..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.02.2013, 20:42
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
mutta asiaan. mites ois joku pikku susukin maasturi?
Ääni tälle, Jimny tai Vitara, jos ja kun pitäis olla helppo ja toimintavarma pidettävä eli tältä vuosituhannelta eikä paljoo ajettu. Alennusvaihteisto must jos yhtään pienemmälle raitille tarkoitus mennä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.02.2013, 21:04
ärjyy70 ärjyy70 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.10.11
Sijainti: Kilpisjärvi
Viestit: 398
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ääni tälle, Jimny tai Vitara, jos ja kun pitäis olla helppo ja toimintavarma pidettävä eli tältä vuosituhannelta eikä paljoo ajettu. Alennusvaihteisto must jos yhtään pienemmälle raitille tarkoitus mennä.
Varmaan Vitara lähempänä todellisuutta. Jimmy on just jostain 6 - 7000e ylöspäin. Mutta joo susuki ei ois paha pieniä ja kevyitä laitteita jotenkin ehkä helpompi handlata pienuuden takia. Jumiin jäädessä ei oo paha homma saada irti ku ei oo semmonen laivan kokoinen hj tai muu vastaava ylikasvanut maasturi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.02.2013, 21:18
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.063
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ärjyy70 Näytä viesti
Jimmy on just jostain 6 - 7000e ylöspäin.
Jimnyä tarkoittanet. Onpa hyvin pitäneet hintansa, tommosen olis saanu jo markka-aikaan jotain 70000 mk ja siitä on jo yli 10 v. aikaa.

Nää on kyllä mukavan näköisiä laitteita kun pikkusen renkaita ja jousia vaihtelee. Virosta 3800 €:
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2013, 13:01
Rinssi Rinssi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 17.02.13
Sijainti: Turku
Viestit: 3
Perusasetus

Niin siis ihan kävellen ajattelin lähteä vaeltamaan enkä autolla rallaamaan pisin mettiä. Mutta on kivempi päästä vähän lähemmäs jo autolla niin ei tarvi niin paljoa sitten kävellä. Joskus tiet, varsinkin jos mesta ei ole mikään kansallispuisto ja varsinaiseen vaeltamiseen tarkoitettu, on hyvinkin heikossa kunnossa, kuten jo sanoinkin.
Suzukin vaikuttais ihan hyviltä, koko vaan hieman arveluttaa. Että paljonko sinne sisälle sitten mahtuisi. Ja olenha mä täältä nuita artikkeleita lukenut ja hieman oppinut tuota terminologiaa (sanastoa) joka on kyllä harvinaisen hukassa. Yks syy siihen miks on helpompaa aloittaa oma threadi ja kysyä ihan palikkakielellä että mitä tarkoitetaan milläkin ja mihin ne vaikuttaa. Hieman oppinut termejä ja tarpeellisia ominaisuuksia maastossa ajettaessa näitä lukiessa.
Tuota Hilman laittamaa threadia lukiessa tuli esiin myös Nissan Terrano II. Samaisessa linkissä oli myös tuosta Fronterasta joka taitaa olla hieman kyseenalainen... Niissä ainakin vaikuttaisi olevan tilaa. Ja vaika itsellä ei taitoa tai välineitä ole auton maavaran lisäämiseen niin kai jostakin joku löytyy joka hinnasta sovittuna moisen tekee. Hieman ajatellut, että moisen operaation tekisi ja hommaisi isommat renkaat alle.
Kilometrit on kanssa yks mikä on noussut kysymyksenä mieleen. Monissa on kilometrit yli 400tkm. Miten paljon kilometrit käytännössä vaikuttaa? Riippuu vissiin automallistakin. Mutta kun ottaa huomioon, että ei oikeen löydy rahkeita kuin pienimuotoisiin korjailuihin Googlen avustuksella niin ei varmaan mitää hirveän paljoa ajettua autoa kannata alle ottaa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2013, 14:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Itse mieluummin korjaaan tekniikkaa jos vaihtoehtona on ruostekorjaus (=mätähommat). Tosin kumpikin vaatii sopivat tilat, vehkeet, aikaa ja ammattitaitoa. Ja vanhan auton kanssa on aina hommia, oli merkki, malli ja vuosimalli mikä tahansa.

Kyllähän tekniikka nykyautoissa kestää, ei joku 400000 km ole vielä mikään loppuunajettu romu. Toki remontti tulee joskus vastaan mutta senkin voi ottaa monella tavalla. Esim. itse olen päättänyt ostaa omaan harrasteleluun jossain vaiheessa vaihtomoottorin, pääsee kaikkein helpommalla.

Mites joku tollanen: http://www.nettiauto.com/land-rover/discovery/5058890

Jos ladot myyjälle 5000 e kouraan niin eiköhän kaupat tule, tuo pyyntihinta on melko kova.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
helsinki-vantaan kaupunkien yhdistyessä uudeksi nimeksi ryönälahti toyota4x4 Chit-Chat 7 17.01.2011 06:27
V: Ford farmi maasturiksi mechanic-71 O/M/V Ajoneuvot 0 27.03.2007 22:20
Mikä maasturiksi? legro Tekniikka & Jutustelu 15 06.01.2007 16:48
L200 Maasturiksi L200-01 Tekniikka & Jutustelu 0 05.09.2005 19:19


Sivu luotu: 19:26 (GMT +2).