Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 15.02.2013, 15:51
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
omegan 2,5td ainakin syöttöpumpun "kannen" siirrolla sai tota tyhjäkäyntiä hienosäädettyä ja syöttöä ylipäätänsä(4ruuvia joissa erikoinen kanta),koputeltiin varovasti pitkittäissuunnassa jos liikaa siirsi,niin kone ryntäs ja hörskytti,tiedä sit miten onko tossa mekaanisessa samalla lailla...
sähköohjatuissa pumpuissa saadaan tuolleen syöttöjä lisää.

tässä pumpussa mahtaa olla ihan perinteinen syöttö ruuvi.
ootko varma että tankissa on siirtopumppu?
ainakaan vag tekeleissä ei ole jos on jakajapumppu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 15.02.2013, 22:11
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
sähköohjatuissa pumpuissa saadaan tuolleen syöttöjä lisää.

tässä pumpussa mahtaa olla ihan perinteinen syöttö ruuvi.
ootko varma että tankissa on siirtopumppu?
ainakaan vag tekeleissä ei ole jos on jakajapumppu.
On siirtopumppu ja varma voin olla sillä että uus suodatin täytettiin pitämällä sitä siinä suodatinkannen alla ja virrat päälle -> tavaraa tulee..

Auto tosiaan kävi tänään viisaammalla miehellä ja tuomio oli että ennakko pielessä pahasti, ehkä pumppu väärällä boorilla
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 15.02.2013, 22:17
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
On siirtopumppu ja varma voin olla sillä että uus suodatin täytettiin pitämällä sitä siinä suodatinkannen alla ja virrat päälle -> tavaraa tulee..

Auto tosiaan kävi tänään viisaammalla miehellä ja tuomio oli että ennakko pielessä pahasti, ehkä pumppu väärällä boorilla




__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 17.02.2013, 12:19
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti




Mutta vähän silti epäilyttää tuo ennakko homma.. Miksi saattaa käydä vähän aikaa nätisti jos ei kaasuun koske ja kun lähtee ajaan tai polkasee kaasua, alkaa tuo rykiminen
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 17.02.2013, 13:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti


Mutta vähän silti epäilyttää tuo ennakko homma.. Miksi saattaa käydä vähän aikaa nätisti jos ei kaasuun koske ja kun lähtee ajaan tai polkasee kaasua, alkaa tuo rykiminen

en tiedä... toisessa saman maan laatutuotteessa oli muinoin ihan vastaavia oireita, ja ajoitus myöhäsen rajoilla, ketjun vaihtaja ajoitti timantin tarkasti wanhan, ja venyneen ketjun mukaan katsottuun asteeseen uudenkin ja siinä meni pieleen - mun loGiikalla se kävi jälkihehkun ajan ihan kivasti kylmänä, sitten kun jälkihehku putos pois alkoi sauhu ja rytkyäminen, kunnes kone oli lämmin ja jaksoi palaa taas oikein

ko. veheksessä kuvaan kuului vielä ontumisen yhteydessä siniset, savurenkaan muotoiset pölläykset ja kitkerä kärvä

se on pienestä kiinni jos ollaan rajoilla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 17.02.2013, 16:45
Lahtipoika Lahtipoika ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.11
Sijainti: turku
Viestit: 45
Perusasetus

-95 525tds:n kanssa joskus tappelin kun välillä ei millään käymään ja jotekin rötköttämällä sekin kävi,
vika löytyi silloin polttoainesuodattimen jalasta jota kautta sai välillä ilmaa ja olisko siellä jokin takaiskuventtiilikin ollut.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 19.02.2013, 00:04
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lahtipoika Näytä viesti
-95 525tds:n kanssa joskus tappelin kun välillä ei millään käymään ja jotekin rötköttämällä sekin kävi,
vika löytyi silloin polttoainesuodattimen jalasta jota kautta sai välillä ilmaa ja olisko siellä jokin takaiskuventtiilikin ollut.
Juu sen takia vaihdoinkin tuon polttoaineletkun kirkkaaseen joka menee suodattimelta pumpulle, näissä vissiin aika paljon haukkonee ilmaa nuo suodattimenjalat..

Tuossa pumpussa on kannen puolella jokin vipu jota saa painettua alaspäin, siinä on myös säätö jolla saa lukittua sen ettei se pääse nousemaan aivan tappiin.. Perjantain korjaaja meinasi että volkkareissa menee vipu tuosta hyttiin josta saadaan kylmäkäynnistykseen ennakkoa muutettua Kokeilin tuossa pihalla kun kone ryki pahasti painaa tuota vipua alaspäin, kappas käynti parani pikkuhiljaa mutta juuri kun kone olisi alkanut käymään hyvin, se sammuu!

Ja öljynpainevalo hommaa tutkin taas.. Anturi ei tosiaan maadoita missään vaiheessa, eli se menee ainakin vaihtoon(taas) ja tuo anturin liitin maadoittaa tosiaan jatkuvasti.. Uusi anturi ja johto niin eiköhän tuostakin vaivasta päästä
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 20.02.2013, 16:03
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Auto sitten jätti tänään tienlaitaan, alko hyytymään ensin ja kun kaasun löysäsin pois niin sammu koko paska eikä yrittänyt edes käymään

Paluupuoli tyhjä ja tulopuolellakin ilmaa.. hohhoi
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 20.02.2013, 16:22
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

tankki tyhjä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 20.02.2013, 17:47
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
tankki tyhjä
Ei oo mutta oiskohan mahollista että vettä ollu tankissa ja jäätyny? Seissy tuossa pari päivää pihassa kun oon flunssassa ollut..
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 20.02.2013, 20:08
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

en usko, eiköhän se ois jäätyny jo aikaa sitte.

lähteekö siirto pumppu pyörimään?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 21.02.2013, 20:23
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Ei oo mutta oiskohan mahollista että vettä ollu tankissa ja jäätyny? Seissy tuossa pari päivää pihassa kun oon flunssassa ollut..
Kokeileppas piruuttas sihahtaako kun avaat tankin korkin?
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 25.02.2013, 21:04
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Tänään jatkui taas tds:n ihmettely

Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?


http://static.bmwfans.info/images/epc/MTgwNl9w.png
http://static.bmwfans.info/images/epc/MjExOF9w.png

Tuossa kuvat pumpuista, tuon vakion sähköisen pumpun ratas kuulema menee suoraan tuohon mekaanisen hihnarullan paikalle..

Huhuh, onneksi on nissani
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 25.02.2013, 21:18
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ennakon hienosäätö tapahtuu pumppua kääntämällä. Raaka ajoitus sitten hampailla. Tarkistappa onko pumpun säätö käännetty aivan toiseen laitaan vai onko se keskellä?
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 25.02.2013, 22:12
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

nokkakeppi jos on aikasella niin sillon voi tulla savua ilmanputsariin.
pitäskö siitä ajotukset kahtoo ihan kellon kans?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 26.02.2013, 18:44
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Kylmäkäynnin solenoidiin vedin virrat niin alko pellaan käynti
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 27.02.2013, 08:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temuu Näytä viesti
Kylmäkäynnin solenoidiin vedin virrat niin alko pellaan käynti

Hyvä !!! Mitä se muuten tekee ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 27.02.2013, 09:43
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Hyvä !!! Mitä se muuten tekee ?
Varma en oo mutta taitaa ajotusta muuttaa aikaisemmalle jotenkin?
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 27.02.2013, 17:43
turbodiesel:n Avatar
turbodiesel turbodiesel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.01.12
Sijainti: Himanka
Viestit: 246
Perusasetus

Jep se kääntää ajotusta. Eli nyt käännät ajotuksen kohalleen.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 27.02.2013, 20:17
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turbodiesel Näytä viesti
Jep se kääntää ajotusta. Eli nyt käännät ajotuksen kohalleen.
Jep olis tarkotus hankkia heittokello tai käyttää jollakin jolla sellanen on.. Paljonkohan heittokellot maksavat?

Onkohan tuosta mitään haittaa vaikka pitäisin tuolla solenoidilla jatkuvasti virtaa ja nyt säädän ajoitukset kohdilleen?
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 27.02.2013, 20:28
reynolds reynolds ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.08.10
Sijainti: Lohja
Viestit: 253
Perusasetus

http://www.dieselkontor.de/product_i...22b1db45af8283 Siinä olis ajoitus työkalut. Hintaahan noilla on mutta parikertaa käytettynä haukkunut hintansa?
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 13.03.2013, 22:39
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Nostetaanpas tätäkin topicia, jos täältä vaikka löytyisi tietoa

Eli viimeviikolla vaihdettiin kytkinpaketti tuohon penariin.. Vanha kytkin alkoi luistamaan kun laitoin ahdonalaisen syötön toimimaan, vanha omistaja kun oli vetänyt alipaineen pumpun kanteen

Samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä, sen pinta oli ihan ok kunnossa ja välystä tuntui noin sentin verran (vissiin normaalia?).. MUTTA kytkin luistaa edelleen, mistä helvetistä tuo voi johtua? Vanhakaan levy ei ollut juuri kulunut, luultiin että asetelma olis väsyny ja siitä johtuis tuo luistaminen mutta nyt sekin uusi

Luistaa silleen että pienillä kierroksilla kun runttaa kaasun pohjaan, nousee kierrokset jonku sata rpm ja sitten lähtee vetämään.. Testin vuoksi kokeilin myös että 70kmh vauhtia ja 5. vaihteella urku auki -> luisti niin paljon että kytkin ei "tarttunut" ollenkaan
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 14.03.2013, 09:21
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

onhan levy oikeen paksunen?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 14.03.2013, 16:44
Temuu Temuu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Suomi
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
onhan levy oikeen paksunen?
Juu kyllä siellä oikea levy on..

Miten tuo kaksoismassa, voiko johtua siitä tuo luistaminen?
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 14.03.2013, 19:00
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Yleensä ei. Kaksoismassa hajotessaan rupee ravistamaan/kolisemaan. Onkos tuohon saatavassa myös kovaa vauhtipyörää? Jos on niin voisiko olla että kovassa vauhtipyörässä on erilainen asetelma? Eihän kytkin jostain syystä jää kantamaan? Muistittehan rasvat pyyhkiä uudesta asetelmasta ja vauhtipyörän pinnat pyyhkäistä karheella hiekkapaperilla?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Dieselinkoneen käyntiongelma farmforest Tekniikka & Jutustelu 12 25.07.2012 09:40
Hj60 käyntiongelma ToyotaHj60 Tekniikka & Jutustelu 23 15.02.2012 19:33
HJ:n Käyntiongelma. välijäähdytin Tekniikka & Jutustelu 2 19.02.2010 17:40
Uaz käyntiongelma -MAKE- Tekniikka & Jutustelu 18 01.06.2005 20:49
Patrollin käyntiongelma Tekniikka & Jutustelu 9 09.03.2005 16:49


Sivu luotu: 11:53 (GMT +2).