|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Lainaus:
tässä pumpussa mahtaa olla ihan perinteinen syöttö ruuvi. ootko varma että tankissa on siirtopumppu? ainakaan vag tekeleissä ei ole jos on jakajapumppu.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#27
|
|||
|
|||
Lainaus:
Auto tosiaan kävi tänään viisaammalla miehellä ja tuomio oli että ennakko pielessä pahasti, ehkä pumppu väärällä boorilla |
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#29
|
|||
|
|||
Mutta vähän silti epäilyttää tuo ennakko homma.. Miksi saattaa käydä vähän aikaa nätisti jos ei kaasuun koske ja kun lähtee ajaan tai polkasee kaasua, alkaa tuo rykiminen |
#30
|
||||
|
||||
Lainaus:
en tiedä... toisessa saman maan laatutuotteessa oli muinoin ihan vastaavia oireita, ja ajoitus myöhäsen rajoilla, ketjun vaihtaja ajoitti timantin tarkasti wanhan, ja venyneen ketjun mukaan katsottuun asteeseen uudenkin ja siinä meni pieleen - mun loGiikalla se kävi jälkihehkun ajan ihan kivasti kylmänä, sitten kun jälkihehku putos pois alkoi sauhu ja rytkyäminen, kunnes kone oli lämmin ja jaksoi palaa taas oikein ko. veheksessä kuvaan kuului vielä ontumisen yhteydessä siniset, savurenkaan muotoiset pölläykset ja kitkerä kärvä se on pienestä kiinni jos ollaan rajoilla
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#31
|
|||
|
|||
-95 525tds:n kanssa joskus tappelin kun välillä ei millään käymään ja jotekin rötköttämällä sekin kävi,
vika löytyi silloin polttoainesuodattimen jalasta jota kautta sai välillä ilmaa ja olisko siellä jokin takaiskuventtiilikin ollut. |
#32
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuossa pumpussa on kannen puolella jokin vipu jota saa painettua alaspäin, siinä on myös säätö jolla saa lukittua sen ettei se pääse nousemaan aivan tappiin.. Perjantain korjaaja meinasi että volkkareissa menee vipu tuosta hyttiin josta saadaan kylmäkäynnistykseen ennakkoa muutettua Kokeilin tuossa pihalla kun kone ryki pahasti painaa tuota vipua alaspäin, kappas käynti parani pikkuhiljaa mutta juuri kun kone olisi alkanut käymään hyvin, se sammuu! Ja öljynpainevalo hommaa tutkin taas.. Anturi ei tosiaan maadoita missään vaiheessa, eli se menee ainakin vaihtoon(taas) ja tuo anturin liitin maadoittaa tosiaan jatkuvasti.. Uusi anturi ja johto niin eiköhän tuostakin vaivasta päästä |
#33
|
|||
|
|||
Auto sitten jätti tänään tienlaitaan, alko hyytymään ensin ja kun kaasun löysäsin pois niin sammu koko paska eikä yrittänyt edes käymään
Paluupuoli tyhjä ja tulopuolellakin ilmaa.. hohhoi |
#34
|
||||
|
||||
tankki tyhjä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#35
|
|||
|
|||
Ei oo mutta oiskohan mahollista että vettä ollu tankissa ja jäätyny? Seissy tuossa pari päivää pihassa kun oon flunssassa ollut..
|
#36
|
||||
|
||||
en usko, eiköhän se ois jäätyny jo aikaa sitte.
lähteekö siirto pumppu pyörimään?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#37
|
|||
|
|||
Kokeileppas piruuttas sihahtaako kun avaat tankin korkin?
|
#38
|
|||
|
|||
Tänään jatkui taas tds:n ihmettely
Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen.. Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla? http://static.bmwfans.info/images/epc/MTgwNl9w.png http://static.bmwfans.info/images/epc/MjExOF9w.png Tuossa kuvat pumpuista, tuon vakion sähköisen pumpun ratas kuulema menee suoraan tuohon mekaanisen hihnarullan paikalle.. Huhuh, onneksi on nissani |
#39
|
|||
|
|||
Ennakon hienosäätö tapahtuu pumppua kääntämällä. Raaka ajoitus sitten hampailla. Tarkistappa onko pumpun säätö käännetty aivan toiseen laitaan vai onko se keskellä?
|
#40
|
||||
|
||||
nokkakeppi jos on aikasella niin sillon voi tulla savua ilmanputsariin.
pitäskö siitä ajotukset kahtoo ihan kellon kans?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#41
|
|||
|
|||
Kylmäkäynnin solenoidiin vedin virrat niin alko pellaan käynti
|
#42
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hyvä !!! Mitä se muuten tekee ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#43
|
|||
|
|||
Varma en oo mutta taitaa ajotusta muuttaa aikaisemmalle jotenkin?
|
#44
|
||||
|
||||
Jep se kääntää ajotusta. Eli nyt käännät ajotuksen kohalleen.
|
#45
|
|||
|
|||
Lainaus:
Onkohan tuosta mitään haittaa vaikka pitäisin tuolla solenoidilla jatkuvasti virtaa ja nyt säädän ajoitukset kohdilleen? |
#46
|
|||
|
|||
http://www.dieselkontor.de/product_i...22b1db45af8283 Siinä olis ajoitus työkalut. Hintaahan noilla on mutta parikertaa käytettynä haukkunut hintansa?
|
#47
|
|||
|
|||
Nostetaanpas tätäkin topicia, jos täältä vaikka löytyisi tietoa
Eli viimeviikolla vaihdettiin kytkinpaketti tuohon penariin.. Vanha kytkin alkoi luistamaan kun laitoin ahdonalaisen syötön toimimaan, vanha omistaja kun oli vetänyt alipaineen pumpun kanteen Samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä, sen pinta oli ihan ok kunnossa ja välystä tuntui noin sentin verran (vissiin normaalia?).. MUTTA kytkin luistaa edelleen, mistä helvetistä tuo voi johtua? Vanhakaan levy ei ollut juuri kulunut, luultiin että asetelma olis väsyny ja siitä johtuis tuo luistaminen mutta nyt sekin uusi Luistaa silleen että pienillä kierroksilla kun runttaa kaasun pohjaan, nousee kierrokset jonku sata rpm ja sitten lähtee vetämään.. Testin vuoksi kokeilin myös että 70kmh vauhtia ja 5. vaihteella urku auki -> luisti niin paljon että kytkin ei "tarttunut" ollenkaan |
#48
|
||||
|
||||
onhan levy oikeen paksunen?
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#49
|
|||
|
|||
Juu kyllä siellä oikea levy on..
Miten tuo kaksoismassa, voiko johtua siitä tuo luistaminen? |
#50
|
|||
|
|||
Yleensä ei. Kaksoismassa hajotessaan rupee ravistamaan/kolisemaan. Onkos tuohon saatavassa myös kovaa vauhtipyörää? Jos on niin voisiko olla että kovassa vauhtipyörässä on erilainen asetelma? Eihän kytkin jostain syystä jää kantamaan? Muistittehan rasvat pyyhkiä uudesta asetelmasta ja vauhtipyörän pinnat pyyhkäistä karheella hiekkapaperilla?
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Dieselinkoneen käyntiongelma | farmforest | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.07.2012 09:40 |
Hj60 käyntiongelma | ToyotaHj60 | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 15.02.2012 19:33 |
HJ:n Käyntiongelma. | välijäähdytin | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.02.2010 17:40 |
Uaz käyntiongelma | -MAKE- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 01.06.2005 20:49 |
Patrollin käyntiongelma | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 09.03.2005 16:49 |