![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() 2 vuotta 270ml: omistaneena voin sanoa että äläkää työntäkö ihmiset käsiä paskaan. Omani 300000 ajettu suomi auto ja aina joku hajallaan. ja remontit maksaa aivan vitusti! Laittakaa hintaan 10000e lisää ja hakekaa vaikka land cruiseri. Mersu on maksanut 3vuodrn päästä myös saman verran kun remontit laskee. ja jos kärryä vetää niin ei automaattia koska nuo loodad on alimitotettuja. Samat viat löytyy myös x5 bemareista. laatikot on alimitotettuja.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Juu CDI:ssä suuttimen "pohjatiivisteen" pettäessä pikeä alkaa nousta venttiilikopan päälle.
mm. Toyotassa kun suuttimen "pohjatiiviste" alkaa vuotaan niin sitä ei kuule eikä näe mistään, kun suuttimet ovat venttiilikopan alla. Pikipaska tukkii öljypumpun imusihdin ja kone kilahtaa. ![]() W163 270cdi: perässä oleva loota on specsattu 580nm väännölle ja 270:ssä on vääntöä tuosta vähän reilu puolet. Se siitä alimitoituksesta. Öljynvaihdot PITÄÄ tehdä 60tkm välein. Ihan sama mitä huollossa sanovat. Yleensähän näillä ajetaan huoltamatta samoilla öljyiilä se 250-400tkm ja sitten parutaan kun mikään ei kestä. Viimeksi muokannut Mika_T : 05.02.2013 17:13 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eihän tuo laatikko murhe mersuissa mikään salaisuus ole mutta moni ei vaan halua sitä tunnustaa ![]() ![]() Mersufoorumia ja mese.fi:ä kun selailee niin huomaa että muutamalla on laatikko ongelmaa ollunna. Omani on Suomi auto ja öljyt on vaihdettu laatikkoon 60-90tkm välein mutta niin se vain laatikko paukahti w163sesta. Kaverilla on tuo uudempi malli missä ne nesteet tykkää mennä sinne laatikkoon niin siinä kesti looda 120tkm ja on myös suomi auto ja kaikki huollot tehty merkki liikkeessä. Myös auton historia on tiedossa kun uutena sen osti. Kaikissa autoissahan remonttia riittää mutta joissakin merkeissä vain vähemmän ja halvempia remontteja. Nuo polttoaine/sähkö viat on näissä merssuissa valitettavan kalliita ja usein ilmeneviä.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei mitkään laatikot kestä jos niihin ei vaihdeta öljyjä/suodattimia. Jostakin syystä autonvalmistajat ovat keksineet "ikuiset öljyt" automaatti laatikoihin, ei tarvi vaihtaa, ne kestää kuulemma koko laatikon iän......
Duuni Mersu ( 300dt 4Matic vm.-89) tuli miehen ikään, siis mittariin tuli 500 000 km, ja automaatti toimii kuin ajatus kun siihen on VAIHDETTU öljyt+suodatin ajallaan. PS: Minun korviini ei ole tullut että ML:ssä olisi mennyt laatikoita, laatikon ohjaus kortteja olen kuullut meneen rikki. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Paljon rikottu lootia ihan turhaan. Taitaa olla likimain kaikissa nykyisissä lootissa vaihdot huolto-ohjelmassa mutta just 90 luvun lopussa ja 2000 alussa harrastettiin paljon ikiöljyjä. Toki eihän siinä valehdella jos luvataan öljylle lootan iän kesto ![]() ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ex. VW Caddyssä oli varmaan motoruppia vaihdelaatikossa. Se nimittäin kesti ainakin puoli vuotta ilman minkäänlaisia öljyjä. Se ei nimittäin vaihdelaatikosta vuotanyt öljyä ja kun se lopulta puolen vuoden kuluttua leikkasi kiinni kesken ajon niin ei sieltä laatikosta tullut tippaakaan öljyä kun se irroitettiin. Siinä mainittiin tosiaan että vaihdelaatikon öljyjä ei tarvi vaihtaa.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä poristiin sepän kans ja kirottiin näitä laatikoita niin tokas vaan että ei paljon merkkiä vaihtamalla parane, samoja vikoja kuulemma kaikissa nyky citymaastureissa. Kyllä tuohon minunkin ex ajokkiin on öljyt vaihdettu laatikkoon 90tkm välein mutta eipä vaan toiminu laatikko. Foorumeilla on aika paljon juttua näistä laatikko ongelmista, on laakerivikaa, hydrauli yksikkö vikaa ym ym.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mun mielestä olis hyvä huolehtia myös siitä, että ne vaihteistoöljyt vaihdetaan kokonaisuudessaan eikä niin kuin esim. veho normaalisti tekee, että otetaan mitä öljypohjasta tulee ja saman verran uutta tilalle. Näin ollen 1/3 öljyistä vaihtuu.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Laatikon öljynvaihtoon menee n.4l jos ei turbiinissa roppua, mikäli roppu niin varmaan sit 7-8l... Jos ei roppua ja pitää vaihtaa kaikki öljyt niin seuraava vaihtoehto on huuhtelu johon yleensä menee 10l tai enemmän.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Itse kans vaihdoin huuhtelemalla ja tietysti samalla uus suodatin ja pistoke laatikon kylkeen. Hintaa tuli huville n.250e ja Veholla sama huvi ois maksanut 880e
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Räjäytyskuvia mersusta | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 23.06.2015 07:30 |
Mikä kosahti Mersusta? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 16.10.2011 19:01 |
Mersusta loppuu joustot! | Larha | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 26.02.2008 20:41 |
Mersusta huoltoauto | MakeH | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.04.2006 17:24 |
Mersusta | Masi | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 23.11.2005 18:07 |