Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.02.2013, 23:37
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Eipä noissa mitään ihmeellistä. Joka vehkeessä on kuluvat osansa.

Itelle olen joutunut laittamaan takapyörälaakerit ja kaikki alapallot. Kilometrejä on tullu vuodessa ~50tkm
Mittarissa nyt 350tkm.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.02.2013, 09:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Nettiautossa on muuten ML, joka "dieselöity" 290 koneiseks mek pumpulla
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.02.2013, 09:41
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Alusta on kovilla koska painava auto (etu ja taka alapallot, takaiskarit ja ylätukivarren nivelet)
Ohjaustehostimen letkun kiinnitys kannattaa tarkistaa, muutama ml tullut sen takia korjaamolle.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.02.2013, 16:00
Qtio Qtio ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.08.12
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 92
Perusasetus

Ukolla on tommonen w164 ML ollu nyt n. 2 vuotta ja ei kyllä ole kauheasti kehumista... Hehkuja saa vaihtaa 15-20t km välein ja öljyä syö n. 1L/5000km. Moottori on siis tuo 320CDI ja vaihteistona automaatti. Mielestäni tuo automaatti toimii turhan hitaasti, eli kun lättäset kaasun pohjaan vaikkapa 60km/h vauhdissa niin menee aikas kauan ennen kuin mitään tapahtuu. Omassa w124 coupessakin toimii tomaatti nopeammin... Airmatic alusta on toiminut aika kehnosti sekin. Takaiskarit joutui vaihtamaan 140t km kohdalla (melkein 700e / kpl) ja hieman turhan pintakovakin tuo minun makuun on, vaikka laittaisi comfort asetukselle. Plussaa toki on se, että maavaraa saa tarvittaessa ihan sopivasti Lisäksi autossa on tuo offroad-paketti, niin menee yllättävän hyvin maastossa tuollaiseksi citymaasturiksi ja ihan kivasti sillä saa kaikkea hiniltuakin. Lisäksi sisusta on ihan hyvä, ei pahemmin kulumisen merkkejä vieläkään, vaikka mittarissa on n.200t. Rahaa huoltoon ja korjauksiin on 2v sisään mennyt n.6000e ja kilometrejä kertynyt n.60-70t. Että semmoinen pirssi...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.02.2013, 19:20
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Emännällä on ML 270 cdi vm. 01 ja ajettu 360 000. Auto on ollut meillä reilu kolme vuotta ja vikoja on ollut seuraavasti : ostaessa oli takajouset poikki, mutta ne meni autoliikkeen piikkiin. Ohjaus tehostimen letku irtosi kaksi kertaa kun oli paska lemmari, uusi lemmari ja sentti letkun päätä pois. Pari kertaa on suuttimen tiivisteet uusittu, tiiviste+pultti muutaman euron. Polttoaine putket moottorin ympäriltä vahdoin uudet, olisi ne korjautuneet uusilla o-renkaillakin mutta aattelin että kerralla kuntoon. Olikohan satasen pintaan uudet putket. Pelkät o-renkaat olisi saanut muutamalla eurolla Mersulta. Keskus lukitus lopetti toiminnan kaukosäätimellä, mutta investoin 60 euroa kiinalaiseen kaukoon ja kytkin sen keskuslukituksen johtoihin ja askaroin itse kaukoon Mersun avaimen ja ajoesto sirun. Ja toimii ihan hyvin.
Muuta ihmeempää siinä ei ole ollutkaan. Joskus olen ihmetellyt niitä hirveitä vikalistoja ML Mersuista, mutta kun on taustoja kysellyt niin omistaja on 2 vuoden sisään jo viides omistaja ja ensimmäinen omistaja oli ostanut se euroopasta halvalla ja vähän ajettuna....
Jos on hankkimassa ML:ää niin suosittelen että sen historia pitää olla aukoton, eli mielellään uutena Suomeen tuotu, silloin on mahdollista kysellä auton menneisyyttä vaikka ei huoltokirjaa olisikaan.
Yleensä vaihdetaan autoa 3 vuoden välein, mutta kerrankin ollaan emännän kanssa yhtämieltä että nyt meillä ei kertakaikkiaan ole syytä vaihtaa ML:ää vielä vuoteen kahteen, johtuu vissiin siitä että auto on ihan tilava, hyvä ajaa, kulkee 7 metrinen asunto vaunu ihan vittulematta perässä, ja on kuitenkin helppo ollut tehdä remontit kun niitä on tullut. Ja meilläkin on ollut toistakymmentä eri merkin autoja ja niitä kaikkia on pitänyt korjailla ja huoltaa ihan samalla tavalla, ei ML:ssä ole muita enempää remppaa ollut. Ihan tyytyväisiä on oltu.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2013, 19:02
TOPPAHOUSU:n Avatar
TOPPAHOUSU TOPPAHOUSU ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 29.10.07
Sijainti: Finland.
Viestit: 550
Perusasetus

Mersumieskö minusta tuleekin... ?


Kyllä nyt vakavasti harkitsen MersuMieheksi kääntymistä...
Pitääpä kyselläkin kontakteilta Euroopasta ( Ei Saksa ), että katselevat minulle varovasti tuommoista 270 Cdi ML mersua... Jos vaikka keväämmällä hakisi semmoisen pois...

"Uudempaa" käyttömaasturia olen tässä jo marraskuusta asti katsellut, mutta kaikissa näissä Mikki Hiiri (City) maastureissa tuntuu olevan todella pieni takakontti....
__________________
Ei mennyt kuin Strömsössä...

Viimeksi muokannut TOPPAHOUSU : 03.02.2013 21:50
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2013, 20:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Minkäslaisella kulutuksella tuommoin ML kulkee 270 cdi nä ?

manuaali / automaatti
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.02.2013, 12:05
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/5321922
mites tämmösen bensa mallin viat?
CDI koneethan on nyt tunnetusti paskoja, ei tulis mieleenkään vanhaa sellaista hankkia...
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.02.2013, 15:12
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

2 vuotta 270ml: omistaneena voin sanoa että äläkää työntäkö ihmiset käsiä paskaan. Omani 300000 ajettu suomi auto ja aina joku hajallaan. ja remontit maksaa aivan vitusti! Laittakaa hintaan 10000e lisää ja hakekaa vaikka land cruiseri. Mersu on maksanut 3vuodrn päästä myös saman verran kun remontit laskee. ja jos kärryä vetää niin ei automaattia koska nuo loodad on alimitotettuja.

Samat viat löytyy myös x5 bemareista. laatikot on alimitotettuja.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.02.2013, 17:06
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Juu CDI:ssä suuttimen "pohjatiivisteen" pettäessä pikeä alkaa nousta venttiilikopan päälle.

mm. Toyotassa kun suuttimen "pohjatiiviste" alkaa vuotaan niin sitä ei kuule eikä näe mistään, kun suuttimet ovat venttiilikopan alla.
Pikipaska tukkii öljypumpun imusihdin ja kone kilahtaa.

W163 270cdi: perässä oleva loota on specsattu 580nm väännölle ja 270:ssä on vääntöä tuosta vähän reilu puolet. Se siitä alimitoituksesta.
Öljynvaihdot PITÄÄ tehdä 60tkm välein. Ihan sama mitä huollossa sanovat.
Yleensähän näillä ajetaan huoltamatta samoilla öljyiilä se 250-400tkm ja sitten parutaan kun mikään ei kestä.

Viimeksi muokannut Mika_T : 05.02.2013 17:13
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.02.2013, 21:34
mielipuoli:n Avatar
mielipuoli mielipuoli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 15.12.08
Sijainti: Imatra/juva
Viestit: 438
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Juu CDI:ssä suuttimen "pohjatiivisteen" pettäessä pikeä alkaa nousta venttiilikopan päälle.

mm. Toyotassa kun suuttimen "pohjatiiviste" alkaa vuotaan niin sitä ei kuule eikä näe mistään, kun suuttimet ovat venttiilikopan alla.
Pikipaska tukkii öljypumpun imusihdin ja kone kilahtaa.

W163 270cdi: perässä oleva loota on specsattu 580nm väännölle ja 270:ssä on vääntöä tuosta vähän reilu puolet. Se siitä alimitoituksesta.
Öljynvaihdot PITÄÄ tehdä 60tkm välein. Ihan sama mitä huollossa sanovat.
Yleensähän näillä ajetaan huoltamatta samoilla öljyiilä se 250-400tkm ja sitten parutaan kun mikään ei kestä.

Eihän tuo laatikko murhe mersuissa mikään salaisuus ole mutta moni ei vaan halua sitä tunnustaa

Mersufoorumia ja mese.fi:ä kun selailee niin huomaa että muutamalla on laatikko ongelmaa ollunna.

Omani on Suomi auto ja öljyt on vaihdettu laatikkoon 60-90tkm välein mutta niin se vain laatikko paukahti w163sesta. Kaverilla on tuo uudempi malli missä ne nesteet tykkää mennä sinne laatikkoon niin siinä kesti looda 120tkm ja on myös suomi auto ja kaikki huollot tehty merkki liikkeessä. Myös auton historia on tiedossa kun uutena sen osti.

Kaikissa autoissahan remonttia riittää mutta joissakin merkeissä vain vähemmän ja halvempia remontteja.

Nuo polttoaine/sähkö viat on näissä merssuissa valitettavan kalliita ja usein ilmeneviä.
__________________
Sitä saa mitä tilaa...vai mite se meni!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.02.2013, 20:33
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mielipuoli Näytä viesti
Samat viat löytyy myös x5 bemareista. laatikot on alimitotettuja.
Jep jos ostaa jonkun haisevan diiselin (gm sukuinen laatikko). Bensakoneisissa ZF
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.02.2013, 22:00
tth tth ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.10.06
Sijainti: Ilomantsi, Finland.
Viestit: 207
Perusasetus

Ei mitkään laatikot kestä jos niihin ei vaihdeta öljyjä/suodattimia. Jostakin syystä autonvalmistajat ovat keksineet "ikuiset öljyt" automaatti laatikoihin, ei tarvi vaihtaa, ne kestää kuulemma koko laatikon iän......

Duuni Mersu ( 300dt 4Matic vm.-89) tuli miehen ikään, siis mittariin tuli 500 000 km, ja automaatti toimii kuin ajatus kun siihen on VAIHDETTU öljyt+suodatin ajallaan.

PS: Minun korviini ei ole tullut että ML:ssä olisi mennyt laatikoita, laatikon ohjaus kortteja olen kuullut meneen rikki.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.11.2016, 08:21
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Onkos jo kenellekkään selvinny minkälaien nelikko tämmösessä on?

Entä muita viimeaikaisia kokemuksia?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.11.2016, 08:28
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Ei se mikään varsinainen nelikko ole, vaikka kaikille pyörille veto meneekin.
Tuossa -98:ssa on avoimet tasauspyörästöt edessä, takana ja keskellä. Tyhjää sutivia pyöriä sitten jarrutellaan tarpeen mukaan. ..tai vähän myöhässä.

Osia ei kannata Suomesta hirveästi ostella, jos yhtään on kíelipäätä. Ei KL-varaosa kalleimmasta päästä ole, mutta silti säästää yli puolet kun Saksasta tilaa osat.

Rapsakoita vehkeitähän nämä jo on jos ei ole suojailtu, mutta mikäpä ei olisi.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.11.2016, 08:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mkei...

No käyttistä tässä haetaankin. Bertta on se joka tekee työt...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.11.2016, 08:42
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mitenhän ne 2000 lukuiset?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.11.2016, 09:50
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Viestit: 2.889
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mkei...

No käyttistä tässä haetaankin. Bertta on se joka tekee työt...
Siis käyttöpelinä tuo on kyllä ollut kiitettävän hyvä. Ja kärrynvedossakin voimaa on ainakin bensakuutosessa jo sopivasti.

Työkalua ei ole mulla Mersun hankinnan jälkeen ollut tontilla, niin on joutunut ehkä vähän vääriin hommiin mulla ja rajat on löytyneet turhan äkkiä.
Alkuperäiset roiskeläpät on aika hyvä indikaattori mihin sillä voi mennä.
jos ne alkaa antamaan äänimerkkejä, niin kohta on alustan joustot ja etenemiskyky loppu.
Vetokykyä löytyy kyllä hyvin. Siihen tuo jarruttelusysteemi on ilmeisesti suunniteltukin.

Emännän Octavialla kun pari päivää ajaa, niin tuo tuntuu ihan luksus-peliltä. ..hetken.
Noista voimanjakosysteemeistä uudemmissa en tiedä, mutta juurikin tasasenmaan maasturina tuo on luistonestoineen ihan asiallinen.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Räjäytyskuvia mersusta Larha Tekniikka & Jutustelu 12 23.06.2015 07:30
Mikä kosahti Mersusta? Tapsa Tekniikka & Jutustelu 11 16.10.2011 19:01
Mersusta loppuu joustot! Larha Tekniikka & Jutustelu 13 26.02.2008 20:41
Mersusta huoltoauto MakeH Tekniikka & Jutustelu 2 13.04.2006 17:24
Mersusta Masi Tekniikka & Jutustelu 0 23.11.2005 18:07


Sivu luotu: 19:05 (GMT +2).