Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 13.01.2013, 18:56
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Mutta miettikääpä jos pylkkö laittas 44set ja vielä takaohjauksen, ni ei tarttis muitten edes ilmoittautua kisoihin.
Ei vaan ihan tosi ni onko sillä rengas koolla 42 tai 44 niin suurta merkitystä ja taka ohjaus helpottaa kyllä ajoa huomattavasti, mutta edellyttää että sitä osaa käyttää. Ja jos johonki ei putki häkkyrään sen tekee ni tulee ahdasta saaha renkaat kääntymään varsinki 44set.
Ja ite ajan stanuissa 31sillä, eli pienemmillä mitä säännöt sallis
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 13.01.2013, 19:09
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.633
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti

No montakos autoa protoluokkaan olisi jäänyt ilman punakilpiä?? Ei vissiin kovinkaan montaa ja silti protoluokan kärjessä on yleensä aina ollut Pylkkö katsastetulla Volvolla, miten tämä voi olla mahdollista???? Eikös se pitäisi kilvettömien autojen olla aivan ylivoimaisia, jos näin on niin miten Pylkkö on voinut pärjätä vuosikausia noin hyvin?????
Tietääkseni Pylkön volvo on ollut katsastettuna ja rekisteröitynä tasan kaksi kilpailua, viimevuoden Turaoffin (punakilvillä koska varsinaisia kilpiä ei oltu vielä saatu) sekä kauden päättäneen Himalajan kisan.

Kun itse juttelin sekä Pylkön sekä/että Liisin kanssa, niin volvo katsastettiin sen takia ku punakilpiä ei enää saanut laillisesti suunnistuskilpailuihin, ja He vastuullisina kilpailijoina eivät halunneet hakea kilpiä kilpailuihin millään vastoin Trafin ohjeita olevilla tekosyillä.


T: Jussi Hämäläinen
Turaoffin ratamestari
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 13.01.2013, 22:15
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Viestit: 1.369
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Ja sen verran väliaika tietoa että punakilvet näyttävät tällä hetkellä erittäin mahdolliselta, asiasta kuuluu lisää lähiaikoina. Vanhaan cuppiin oli ko. taho ollut yhteydessä ja ehdottanut tätä niin oli vain sanottu ettei ole tarvetta. Tuo autojen leimaan saaminen on varmasti paljon kalliimpaa kuin mikään muu muutos tässä kisahommassa. Esimerkkinä LJ jossa porttaalit, ainoa syy miksi ei saa leimaa on liian suuri raideleveys. No sehän korjaantuu akseleita kaventamalla, kustantaa noin 1500€ ja aivan helvetisti töitä + sitten se ongelma että auto kapenee ja muuttuu horjakammaksi. No vanteilla voi levittää mutta sitten on ongelmia olkatappien kanssa. Tässä vain yksi esimerkki.
AKK:n alaisuuten lähtö ei ole hirveän realistinen vaihtoehto, jos halutaan homma pitää helposti järjestettävänä. Olen itsekkin ollut kyseisen instanssin alaisissa kilpailuissa hommissa ja byrokratian määrä on suurempi verrattuan siihen mitä se on näissä suunnistuspuolen kilpailuissa ollut. Pitää miettiä millä saadaan pidettyä kilpailunjärjestäminen mahdollisimman yksinkertaisena. Se että tarvitaan vaikka vain 2-3 OR puolen lisenssillistä järjestäjää ei ole paljon, mutta kun ei lisenssillisiä muutenkaan tunnu riittävän nykyisissäkään Trial kilpailuissa. Toinen kysymys on että kuinka monta tekniikkapuolen lisenssiä on OR:n puolella Suomessa tällähetkellä? Entä kuinka monta ihmistä löytyy joilla on into sitoutua ja tarvittava kokemus OR:n puolelta AKK:n alaisita kilpailuista, jotta pystyisivät hankkimaan tarvittavat lisenssit. Minua saa sivistää jos olen ihan hakoteillä.

Toinen minkä takia ei olla hirveämmin innostuttu AKK:n alaisuuteen menosta on ollut erittäin voimakas vastustus suuren kilpailijajoukon suusta. Tässäkin asiassa eräiden mielipiteet ovat vaihtuneet. Kuinka laajasti olette selvittäneet mikä on kilpailijoiden mielipide asiasta.

Järkevää on se ettei asioita yritetä tehdä pakolla vaikeammaksi. Täytyy pyrkiä saamaan kilpailuiden rakenne mahdollisimman kevyeksi, että niitä on helppo järjestää. Muutaman kilpailun kyllä tekee ihan taistelulla, mutta jos homma kuormittaa järjettömästi järjestävää organisaatiota ei lopputulos ole kovin pitkäkestoinen. Tämä on kuitenkin nähty muissa kisoissa.

Lainaus:
Ja tarrakilpiä varten ei vaadita että auto olisi katsastus kunnossa, joten niiden saanti on ilman haavekuvia mahdollista. Ja muistatko Mylppy kun epäilit että saadaanko uusi cuppi kasaan ja vielä kilpailujakin siihen mukaan, nyt on kilpailukalenteri julkaistu ja siinä on jo neljä kilpailua. Eli ei tämä mahdotonta ole jos vain on halua saada hommat toimimaan eikä vaan ala ruikuttamaan ettei onnistu eikä tehdä asian hyväksi mitään.
Jokaisessa ratkaisussa on aina huonot puolensa. Kilpivaatimuksen katson kuitenkin olevan pienempi paha kuin se, että kilpailuiden järjestäminen tulee vaativa urakka ja josta ei jää järjestävälle organisaatiolle mitään muuta kuin rakot kämmeneen. Yhä edelleen haluaisin kuulla miten on järjestetty mieltäni jäytävät ongelmat, kilpailuiden tiestön ja alueiden kanssa. Kilpailuita on pakko olla jos halutaan kilpailla. Jos järjestämisestä tehdään älyttömän vaikeaa ei niitä kilpailuita ennenpitkää ole.

Eli punakilvet saa siis tämänjälkeen rehellisesti ilman vaatimuksia auton kunnosta, ihan vain ilmoittamalla että haluaa sellaiset?

Lainaus:
Ja se väite että jokainen hankkisi 1-2" isommat renkaat on täysin tuulesta temmattu. Voihan nytkin kaikki orkkiksen kuskit vaihtaa 11" isommat renkaat kun siirtyy suoraan protoon, miksi
näin ei sitten silti tehdä????? Ja tälläkin hetkellä protoissa on voinut ajaa 42" renkailla ja moni on ajanutkin mutta onko sitten aina kolme parasta palkinto pallilla ollutta ajanut suurimmalla sallituilla renkailla. Tarkistakaapas tämä!!! Aina kun tekee autoon muutoksen elikkä vaikka vaihtaa isommat renkaat aiheuttaa se monta muuta muutosta, elikkä ei ole aina viisasta eikä järkevää vaihtaa esim. isompia renkaita vaikka säännöt sen sallisivatkin.

Modi luokassa rengaskokoa kasvatettiin sen takia koska esim. Irok 36" ja 37" ovat joskus pahimoilleen tuon 915 m yli eivätkä näin ollen mene tulkista läpi. Nyt menevät ja saadaan nekin käyttämättä jääneet renkaat taas kisakäyttöön. Kuka voittaa, no kilpailijat tietysti kun ei tarvitse uusia renkaita ostaa koska mahdollisuus löytää käytetyt renkaat kasvaa. Ja jos tuo rengaskoko meina niin paljon niin MITEN on mahdollista että Vitikainen ajaa modissa VAIN 35" Boggereilla LUKOTTOMALLA Pajerolla ja silti pärjää ihan pirun hyvin.

Toisin sanoen luuleeko vielä joku että pelkät suuret renkaat tekevät voittajan???? Taikka nelipyöräohjaus?? Eikös tuo Ponssekuski jo kertonut että mistä ne voittajat on tehty!!! Ei auta mitkään välineet eikä renkaat jos kuski ei osaa ajaa eikä appareilla ole vitunmoista voitontahtoa ja vauhtia kisan aikana.
Ilmeisesti sillä ei olekkaan mitään väliä vaikka näitä vähän ylikokoisia renkaita sitten käytettäisiinkin pykälää suuremmassa luokassa, jos ei ole rengaskoolla väliä. Ja miksi sitten pitää muuttaa myös suurimmat rengaskoot? Nyt muutaman erikoistapauksen takia halutaan muuttaa kaikkia muita luokkassa ajavien asioita.

Sama rengasjuttu on kuitenkin original luokassa myös. Suosittu uusiorengas ei mene kulumatta tulkista läpi. Kuitenkin kun ruvetaan muuttamaan tällaisia perustavanlaatuisia luokkarajoja niin kohta on taas seuraava koko mikä ei menekkään tulkista juuri ja juuri läpi. Nämä asiat on ketju jossa kyllä pitäisi aika helposti olla nähtävissä mitä siitä seuraa.

Tuossa ylempänä TML:n perustelu käy aivan yhtä hyvin toiseen suuntaan. Missä sitä nelipyörä ohjausta sitten tarvittaisiin, kun homma on kerran vain kuskista kiinni? Tämä nelipyöräohjaus juttu jotenkin tuntuu olevan puhtaasti Ladoga kilpailureiden takia haluttu asia, sillä trialin puolelta en oikein usko että kivikiipeilijöitä halutaan lähteä kauhiasti sotkemaan. Eli jälleen mennään marginaaliryhmään suomen maasturikannasta ja jonka mukaan sitten täytyisi muiden elää.

Lainaus:
Ja kun tätä uutta cuppia nyt muutamat vastustaa niin kertokaapa että millä tavoin tämä uusi cuppi vaikeuttaa teidän kilpailemista??? Meneekö auton rakentelu uusiksi vai mikä mättää??? Mielestäni aivan samat autot kuin millä on tähänkin asti ajettu käyvät samoihin luokkiin kuin ennenkin aivan sellaisenaan. Elikkä ei pitäisi tulla edes lisäkustannuksia.
Taas tuli uutta tietoa, aikaisemmin on pitänyt katsastetuissa autoissa olla sen kokoiset renkaat kuin on merkitty otteeseen:) Se mikä itseäni asiassa huolestuttaa on lajin vieminen sellaiseen suuntaan missä byrokratia, järjestämisen vaikeus, tilannekohtainen päättäminen ja poikkeuksen poikkeukset lisääntyy. Nythän säännöt on tehty siten, että autolla jolla toisessa kilpailussa voi osallistua ei pysty välttämättä toisessa osallistumaan. Samalla tässä vapautetaan mahdollisuuksia rakentaa entistä kovempaa kalustoa, jolloin taas kustannukset ja kilpailuiden vaikeustaso nousee, eikä leimatulla kalustolla ole mahdollista kilpailla mitenkään järkevästi.

Kuten aikaisemmin sanoin on kaksi tietä, yksinkertainen joka rajoittaa rakentelua ja tasaa autojen eroja. Ei tarvitse sulkea teitä, ei tarvita älyttömiä parkkitiloja, on mahdollista järjestää pienilläkin erillisillä alueilla, yhdet säännöt kaikille. Jopa joustamattomuudessaan tämä vain on mielestäni huomattavasti järkevämpi ratkaisu kuin tehdä asioista vaikeita, epäselviä ja pahimmassa tapauksesa hukkua byrokratiaan. Ja syy miksi tästä kirjoitan on se, että en pidä siitä että lajia viedään suuntaan joka on täynnä karikoita.
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 13.01.2013, 22:45
porttaali pate:n Avatar
porttaali pate porttaali pate ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.11
Sijainti: Laukaa
Viestit: 52
Perusasetus

Mylppy olet ihan väärässä väki haluaa ajaa eikä väitellä sun kaltaisten kanssa sinä oot tämän sopan keittäny oisi kannattanu varmaan vähän miettiä paremmin ennen kuin lähit tuolle linjalle mitä voi seurata eli ole sinä mylppy nyt hiljaa koska olet aiheuttanut jo tarpeeksi harmia mene pois paha!
__________________
Tosi offrit ajaa eikä valita!! vain köyhät ja sairaat valittaa

Viimeksi muokannut porttaali pate : 13.01.2013 22:49
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 13.01.2013, 23:07
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja porttaali pate Näytä viesti
Mylppy olet ihan väärässä väki haluaa ajaa eikä väitellä sun kaltaisten kanssa sinä oot tämän sopan keittäny oisi kannattanu varmaan vähän miettiä paremmin ennen kuin lähit tuolle linjalle mitä voi seurata eli ole sinä mylppy nyt hiljaa koska olet aiheuttanut jo tarpeeksi harmia mene pois paha!
Tässä kyllä just tyypillinen uusicup tyylinen asiallinen ja perusteltu palaute. Jatkakaa samaan malliin.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 13.01.2013, 23:10
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.633
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja porttaali pate Näytä viesti
Mylppy olet ihan väärässä väki haluaa ajaa eikä väitellä sun kaltaisten kanssa sinä oot tämän sopan keittäny oisi kannattanu varmaan vähän miettiä paremmin ennen kuin lähit tuolle linjalle mitä voi seurata eli ole sinä mylppy nyt hiljaa koska olet aiheuttanut jo tarpeeksi harmia mene pois paha!
Mielenkiintoinen näkemys asiasta. Viitsitkö pikkusen perustella näkemystäsi?
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 13.01.2013, 23:12
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mylppy Näytä viesti
AKK:n alaisuuten lähtö ei ole hirveän realistinen vaihtoehto, jos halutaan homma pitää helposti järjestettävänä. Olen itsekkin ollut kyseisen instanssin alaisissa kilpailuissa hommissa ja byrokratian määrä on suurempi verrattuan siihen mitä se on näissä suunnistuspuolen kilpailuissa ollut. Pitää miettiä millä saadaan pidettyä kilpailunjärjestäminen mahdollisimman yksinkertaisena. Se että tarvitaan vaikka vain 2-3 OR puolen lisenssillistä järjestäjää ei ole paljon, mutta kun ei lisenssillisiä muutenkaan tunnu riittävän nykyisissäkään Trial kilpailuissa. Toinen kysymys on että kuinka monta tekniikkapuolen lisenssiä on OR:n puolella Suomessa tällähetkellä? Entä kuinka monta ihmistä löytyy joilla on into sitoutua ja tarvittava kokemus OR:n puolelta AKK:n alaisita kilpailuista, jotta pystyisivät hankkimaan tarvittavat lisenssit. Minua saa sivistää jos olen ihan hakoteillä.

Toinen minkä takia ei olla hirveämmin innostuttu AKK:n alaisuuteen menosta on ollut erittäin voimakas vastustus suuren kilpailijajoukon suusta. Tässäkin asiassa eräiden mielipiteet ovat vaihtuneet. Kuinka laajasti olette selvittäneet mikä on kilpailijoiden mielipide asiasta.

Järkevää on se ettei asioita yritetä tehdä pakolla vaikeammaksi. Täytyy pyrkiä saamaan kilpailuiden rakenne mahdollisimman kevyeksi, että niitä on helppo järjestää. Muutaman kilpailun kyllä tekee ihan taistelulla, mutta jos homma kuormittaa järjettömästi järjestävää organisaatiota ei lopputulos ole kovin pitkäkestoinen. Tämä on kuitenkin nähty muissa kisoissa.



Jokaisessa ratkaisussa on aina huonot puolensa. Kilpivaatimuksen katson kuitenkin olevan pienempi paha kuin se, että kilpailuiden järjestäminen tulee vaativa urakka ja josta ei jää järjestävälle organisaatiolle mitään muuta kuin rakot kämmeneen. Yhä edelleen haluaisin kuulla miten on järjestetty mieltäni jäytävät ongelmat, kilpailuiden tiestön ja alueiden kanssa. Kilpailuita on pakko olla jos halutaan kilpailla. Jos järjestämisestä tehdään älyttömän vaikeaa ei niitä kilpailuita ennenpitkää ole.

Eli punakilvet saa siis tämänjälkeen rehellisesti ilman vaatimuksia auton kunnosta, ihan vain ilmoittamalla että haluaa sellaiset?



Ilmeisesti sillä ei olekkaan mitään väliä vaikka näitä vähän ylikokoisia renkaita sitten käytettäisiinkin pykälää suuremmassa luokassa, jos ei ole rengaskoolla väliä. Ja miksi sitten pitää muuttaa myös suurimmat rengaskoot? Nyt muutaman erikoistapauksen takia halutaan muuttaa kaikkia muita luokkassa ajavien asioita.

Sama rengasjuttu on kuitenkin original luokassa myös. Suosittu uusiorengas ei mene kulumatta tulkista läpi. Kuitenkin kun ruvetaan muuttamaan tällaisia perustavanlaatuisia luokkarajoja niin kohta on taas seuraava koko mikä ei menekkään tulkista juuri ja juuri läpi. Nämä asiat on ketju jossa kyllä pitäisi aika helposti olla nähtävissä mitä siitä seuraa.

Tuossa ylempänä TML:n perustelu käy aivan yhtä hyvin toiseen suuntaan. Missä sitä nelipyörä ohjausta sitten tarvittaisiin, kun homma on kerran vain kuskista kiinni? Tämä nelipyöräohjaus juttu jotenkin tuntuu olevan puhtaasti Ladoga kilpailureiden takia haluttu asia, sillä trialin puolelta en oikein usko että kivikiipeilijöitä halutaan lähteä kauhiasti sotkemaan. Eli jälleen mennään marginaaliryhmään suomen maasturikannasta ja jonka mukaan sitten täytyisi muiden elää.



Taas tuli uutta tietoa, aikaisemmin on pitänyt katsastetuissa autoissa olla sen kokoiset renkaat kuin on merkitty otteeseen Se mikä itseäni asiassa huolestuttaa on lajin vieminen sellaiseen suuntaan missä byrokratia, järjestämisen vaikeus, tilannekohtainen päättäminen ja poikkeuksen poikkeukset lisääntyy. Nythän säännöt on tehty siten, että autolla jolla toisessa kilpailussa voi osallistua ei pysty välttämättä toisessa osallistumaan. Samalla tässä vapautetaan mahdollisuuksia rakentaa entistä kovempaa kalustoa, jolloin taas kustannukset ja kilpailuiden vaikeustaso nousee, eikä leimatulla kalustolla ole mahdollista kilpailla mitenkään järkevästi.

Kuten aikaisemmin sanoin on kaksi tietä, yksinkertainen joka rajoittaa rakentelua ja tasaa autojen eroja. Ei tarvitse sulkea teitä, ei tarvita älyttömiä parkkitiloja, on mahdollista järjestää pienilläkin erillisillä alueilla, yhdet säännöt kaikille. Jopa joustamattomuudessaan tämä vain on mielestäni huomattavasti järkevämpi ratkaisu kuin tehdä asioista vaikeita, epäselviä ja pahimmassa tapauksesa hukkua byrokratiaan. Ja syy miksi tästä kirjoitan on se, että en pidä siitä että lajia viedään suuntaan joka on täynnä karikoita.
Ei tässä olla kilpiasiaa enää AKK:n kanssa suunnittelemassa jos sitä luulet. Minä taas luulen että nuo punakilvet saadaan nyt hyvinkin helpolla ilman turhia maksuja ja kuluja. Ja kunhan olet rakentanut autoja ja ajanut niillä sen verran minkä minä olen niin opit ehkä ymmärtämään miksi tämä uusi cuppi ja säännöt tulivat! Se on varmasti kiva keksiä kaiken maailman höpö höpö sääntöjä kun ei itse aja eikä ole koskaan ajanut mutta kilpailioiden kannalta se ei ole kovin mielekästä. Ja just se byrokratia on se mitä tässä vältellään.

Ja se olit kyllä ihan sinä itse joka olit viemässä lajia karikolle ja kunnolla ja melkein siinä onnistuitkin!! Mietippä nyt ihan pitkään ja hartaasti että montako autoa proto ja modi luokista olisi jäänyt pois tuon katsastus säännön takia. Volvon akseli on niin leveä ettei sitä kovin moneen autoon saa leimattua, mutta tämähän ei tietenkään häirinnyt esim. Paavoa päätöstä tehdessä koska Rangen porttaalit on leimattu. Eikä häirinnyt Möykkymäkeäään kun ajaa modissa Toyotan orkkis akseleilla. Ja vielä vähemmän se häiritsi sinua kun Suzukilla ajat. Mutta totuushan on se että modissa ja protoissa on ollut suurin osanottaja määrä ja niitä ne ihmiset tulevat katsomaan eikä sitä kun jotain orkkis Suzukia tunkataan pikku kannosta irti.

Pidemmmän päälle tulette vielä huomaamaan ettei nämä uudet säännöt ainakaan vaikeuttaneet lajia. Ja rasteja ei tarvitse tulevaisuudessakaan viedä yhtään vaikeammille paikoille, kyllä siellä ne piste erot saadaan silti syntymään. Tyhjä alkaa höpöttämään että rastit vain vaikeutuvat kun rengaskokoa kasvatettiin. Se ei pidä paikkaansa.
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 13.01.2013, 23:43
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Mutta totuushan on se että modissa ja protoissa on ollut suurin osanottaja määrä ja niitä ne ihmiset tulevat katsomaan eikä sitä kun jotain orkkis Suzukia tunkataan pikku kannosta irti.
Tulihan se sieltä.
Eli nämä pikkuluokat on tässä uudessa kupissa ihan vaan rahastuksen tai paremminkin tunkkikaupan takia? Saattaa joku kohta sanoa että pidä ukko tunkkis...
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 14.01.2013, 00:25
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.491
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Toisin sanoen luuleeko vielä joku että pelkät suuret renkaat tekevät voittajan???? Taikka nelipyöräohjaus?? Eikös tuo Ponssekuski jo kertonut että mistä ne voittajat on tehty!!! Ei auta mitkään välineet eikä renkaat jos kuski ei osaa ajaa eikä appareilla ole vitunmoista voitontahtoa ja vauhtia kisan aikana.
Tietysti siihen voittamiseen vaaditaan muutakin kuin kaikista kovin auto. Mutta sillä kaikista kovimmalla autolla voittaminen on silti helpompaa kuin vähemmän kovalla autolla. Itsestäänselvyyksiä: Jos haluaa pärjätä niin silloin kannattaa panostaa autoon, kuskin ajotaitoon, appareiden juoksutahtiin sekä kaikkeen muuhunkin mikä edesauttaa kisassa (huolto, varaosat, suunnistusvehkeet yms). Sitten kun käy vielä tuuri ja vehkeet kestää koko kisan niin on hyvät mahkut palkintopallille.

Viimeksi muokannut offroadjouni : 14.01.2013 00:31
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 14.01.2013, 07:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.913
Perusasetus

suomi24 CUP vois olla muuten aika passeli nimi uudelle Cupille
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 14.01.2013, 07:46
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
suomi24 CUP vois olla muuten aika passeli nimi uudelle Cupille
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 14.01.2013, 08:00
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.287
Perusasetus

Jos joku ei oo sattunut jo huomaamaan, niin tämä ja muut aiheeseen liittyvät keskustelut ovat käytännössä saapuneet päätökseen. Neuvottelut ovat tuloksettomia ja kohta viimeistää siirrytään henkilökohtaisuuksiin jos ei olla jo siirrytty. Joten ehkä olis parempi lopettaa ennenkuin seuraukset ovat täysin peruuttamattomia?
Harrastajat on saatu jaettua vähintään kahteen osaan, toivotaan kaikille osapuolille riittävää kannatusta jotta toiminta voi jatkua.

Ja eiköhän ruveta sitte ajamaan trialia..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 14.01.2013, 08:02
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Joskus pari kisaa stanu-luokan autolla ajaneena olen sitä mieltä että on perseestä yrittää edetä pikkupyörillä isopyöräisten kaivamissa urissa. Ajateltiin korjata asia siirtymällä luokkaa ylemmäs modiin, jotta turhautumisen tunteilta vältyttäisiin kisan aikana ja homma pysyisi myös vinssiapinoista mielekkäänä. Autoa on nyt rakennettu kuin Iisakin kirkkoa monestakin syystä johtuen ja vaikuttaa siltä että kun se joskus valmistuu niin suurin luokka ajaa jo traktorin (taka)renkailla. Mukava jonkun orggisluokan Suzukin yrittää edetä vakiopyörillä ja sontakärrinjousilla jossain 44" urassa ja kuunnella takaa tulevan protokuskin ohjeita kuinka pitäisi väistää päästääkseen ohi. Lopulta näissä tilanteissa käy miun kokemuksen mukaan aina niin, että protokuski tekee uuden uran ohitusta varten ja maanomistaja kiittää kisan jälkeen.
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 14.01.2013, 09:42
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Thumbs up

Kovasti vaikuttais siltä että vanhalla cupilla alkaa olemaan kohta kakki housuissa kun joku toinen uskaltaa tehdä kisoista enemmän käyttäjäystävällisempiä eikä ajattele VAIN sitä mitä siitä jää omaan taskuun.
Vaikken olekkaan kisaillut niin olen aina ihmetelly tuota vanhan cupin järjetöntä rengassääntöä joka blokkaa tietyt (ja melko yleiset) maastorenkaat pois.

Viimeksi muokannut HV : 14.01.2013 10:03
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 14.01.2013, 09:55
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.633
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Ehkä mylpynkin kannattais selittelyjen sijaan panostaa energiansa siihen lehtensä tekoon, nimittäin kohta joku tekee senkin paremmin.
Taitaa mennä Mylppy ja myllis sekaisin?
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 14.01.2013, 09:55
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Kovasti vaikuttais siltä että vanhalla cupilla alkaa olemaan kohta kakki housuissa kun joku toinen uskaltaa tehdä kisoista enemmän käyttäjäystävällisempiä eikä ajattele VAIN sitä mitä siitä jää omaan taskuun.
Vaikken olekkaan kisaillut niin olen aina ihmetelly tuota vanhan cupin järjetöntä rengassääntöä joka blokkaa tietyt (ja melko yleiset) maastorenkaat pois.

Ehkä mylpynkin kannattais selittelyjen sijaan panostaa energiansa siihen lehtensä tekoon, nimittäin kohta joku tekee senkin paremmin.
Ettet vaan nyt sotkis mylppyä ja myllistä keskenään.

Kannattaiskohan tässä vaiheessa kaikkien osapuolien vetää vähän aikaa henkeä, eikä laukoa omia osatotuuksiaan kaiken kansan nähtäville.
Kyllä muakin nyppii moni asia näissä eri cupeissa mutta ei sitä nyt välttämättä tartte täällä huudella. Asioilla on tapana järjestyä muutenkin kuin suututtamalla puolta valtakuntaa haukkumalla toisia
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 14.01.2013, 10:04
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Joo sekasin meni, pahoittelut siitä kaikille
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 14.01.2013, 10:04
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tämä touhu alkaa muistuttamaan jo taannoista jokkismiesten sotaa.

Sotketaan asioita ja ihmisiä keskenään kun viitsi etsiä kaikkia keskusteluja ja kirjoitetaan mitä mieleen juolahtaa asiaa sen kummemmin ajattelematta.

Eikö voitais pysyä faktoissa ja antaa asioiden riidellä keskenään eikä ihmisten.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 14.01.2013, 10:27
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Tämä touhu alkaa muistuttamaan jo taannoista jokkismiesten sotaa.

Sotketaan asioita ja ihmisiä keskenään kun viitsi etsiä kaikkia keskusteluja ja kirjoitetaan mitä mieleen juolahtaa asiaa sen kummemmin ajattelematta.

Eikö voitais pysyä faktoissa ja antaa asioiden riidellä keskenään eikä ihmisten.
Mutta eikö mielipiteitten jako ole hyvästä ja pieni sota vie asioita eteenpäin kunhan se pysyy sanan säivässä kiinni
Valitettavaa on tässäkin topikissa ulkopuolisten huomata enneminkin (hyvin offipalstamaiseen tapaan) kuka on kenenkin kaveri kuin mitä mielipidettä kukakin on.
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 14.01.2013, 10:29
HaKu HaKu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 527
Perusasetus

me ajetaan kaikkea


taas näköjään unohtuu pääasia. OFF ROAD

me ajetaan kaikki kisat mitkä työkiireiden takia keretään ajamaan on kisa minkätahansa "järjestäjän järjestämä". Meitä ei kiinnosta onko jollain parempi auto kuin meillä.
Aina auto johonkin luokkaan menee ja jos ei mene niin ajetaan takapihalla hullua

Me harrastetaan off roadia !
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 14.01.2013, 10:33
Jp:n Avatar
Jp Jp ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 14.08.03
Sijainti: KSNK
Viestit: 932
Perusasetus

Mun mielestä kaiken tämän poreilun keskellä täytyy sanoa että mun mielestä on vitun hienoa että tämä kisa touhu nyt yleensäkin jatkuu vaikka hetken näytti jo aika uhkaavalta, joten iso kiitos uuden cupin organisaatiolle. Uskon että kaikki nuo trailerikuljetus sun muut ongelma kohdat varmasti saa järjestymään jos vain halutaan.
Omalla kohdalla auto vielä telakalla, jahka valmistuu niin kisoihin mukaan, luokkana proto, pyörät koko 38,5" ja suorat akselit. Minua ei ainakaa vituta tippaakaa jos jollain nyt on nelipyöräohjaukset, portot ja 44" pyörät. Pääasia on että pääsee harrastamaan lajia autolla johon on uhrattu vuosien varrella melko "paljon". Saattaahan se vituttaa raahata itseään rännissä jossa juuri on käynyt tuo 44" ja portto mörkö, mutta eikös se nyt ole vähän niinkuin tämän lajin luonne, jos ei halua maastosta haasteita niin voihan sitä sielä asvaltillakin ajaa, vai?
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 14.01.2013, 11:02
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Tulihan se sieltä.
Eli nämä pikkuluokat on tässä uudessa kupissa ihan vaan rahastuksen tai paremminkin tunkkikaupan takia? Saattaa joku kohta sanoa että pidä ukko tunkkis...
On sulla kyllä käsittämätön halu riidellä ja vängätä;=). Luuletko ihan aikuisten oikeasti että kukaan kehtaa pitää CUP kisoja nykyisessä mittakaavassa jos siellä on ajamassa noin 20 autoa jotka lähes kaikki orkkiksia ja stanuja. Minimi määrä osallistujia jolla kisa kannattaa pitää on noin 40 autoa, ja sekin silloin jos ei tarvitse maanomistajille vuokria maksella ja palkinnot ovat kohtuullisen pieniä.


Mutta Suomi on vapaa maa, jos luulet että tämä kisojen pitäminen on hyväkin bisnes niin mikset ala itse kisoja järjestämään, pääsen minäkin sitten rakuttamaan kuin rakkikoira sinulle kun ei mene säännöt mieleen. Mulle pitää sitten tietysti olla semmoiset säännöt kuin minun autoni on että varmasti pärjään sillä. Ja mielellään minun kanssa samassa luokassa ei saa olla ajamassa muita että pääsen varmasti palkintopallille, tätähän sinäkin ilmiselvästi ajat takaa vai mitä??
Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 14.01.2013, 11:07
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Joskus pari kisaa stanu-luokan autolla ajaneena olen sitä mieltä että on perseestä yrittää edetä pikkupyörillä isopyöräisten kaivamissa urissa. Ajateltiin korjata asia siirtymällä luokkaa ylemmäs modiin, jotta turhautumisen tunteilta vältyttäisiin kisan aikana ja homma pysyisi myös vinssiapinoista mielekkäänä. Autoa on nyt rakennettu kuin Iisakin kirkkoa monestakin syystä johtuen ja vaikuttaa siltä että kun se joskus valmistuu niin suurin luokka ajaa jo traktorin (taka)renkailla. Mukava jonkun orggisluokan Suzukin yrittää edetä vakiopyörillä ja sontakärrinjousilla jossain 44" urassa ja kuunnella takaa tulevan protokuskin ohjeita kuinka pitäisi väistää päästääkseen ohi. Lopulta näissä tilanteissa käy miun kokemuksen mukaan aina niin, että protokuski tekee uuden uran ohitusta varten ja maanomistaja kiittää kisan jälkeen.
Jos nyt jo ajetaan 42" renkailla niin paljonkos ne urat syvenee kun ajetaan 44". Minun laskujeni mukaan 1" elikkä 25,4 mm jolla ei varmasti ole juurikaan merkitystä lopputuloksen kannalta ja eihän joka paikka ole uria täynnä. Ja tärkein kysymys on se että onko niitä 44" olevia autoja edes kisaan tulossa, käsi ylös joka aikoo sellaisen tehdä.
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 14.01.2013, 11:47
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Jos nyt jo ajetaan 42" renkailla niin paljonkos ne urat syvenee kun ajetaan 44". Minun laskujeni mukaan 1" elikkä 25,4 mm jolla ei varmasti ole juurikaan merkitystä lopputuloksen kannalta ja eihän joka paikka ole uria täynnä. Ja tärkein kysymys on se että onko niitä 44" olevia autoja edes kisaan tulossa, käsi ylös joka aikoo sellaisen tehdä.
Pointtini olikin siinä että lajin harrastamisen aloittamista tehdään aina vain vaikeammaksi lähes orggiskuntoisella autolla kun ei aina vanhankaan cupin aikana ole ilmeisesti meinannut päästä edes aloitusrastille, miten nyt kun haastetta luultavasti tehdään entistä enemmän paremmin etenevän kaluston tarpeisiin. Olisko mitään ideaa pitää noita pikkuluokkien autoja muunakin kuin välttämättömänä pahana, joista katsojatkaan eivät ole kiinnostuneet, kisoissa. Mutta tavoitehan on nyt saavutettu kun orggisluokassa näyttäisi oleva kokonaista yksi osanottaja

Ps. Jos olisin kauppias niin kunnioittaisin hieman enemmän niitä harrastajia ( orggis, stanu ), joilla varustelukierre on vasta alussa, eikä kanavat osien hankkimiseen ulkomailta ole vielä välttämättä selvillä.
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 14.01.2013, 13:04
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Pointtini olikin siinä että lajin harrastamisen aloittamista tehdään aina vain vaikeammaksi lähes orggiskuntoisella autolla kun ei aina vanhankaan cupin aikana ole ilmeisesti meinannut päästä edes aloitusrastille, miten nyt kun haastetta luultavasti tehdään entistä enemmän paremmin etenevän kaluston tarpeisiin. Olisko mitään ideaa pitää noita pikkuluokkien autoja muunakin kuin välttämättömänä pahana, joista katsojatkaan eivät ole kiinnostuneet, kisoissa. Mutta tavoitehan on nyt saavutettu kun orggisluokassa näyttäisi oleva kokonaista yksi osanottaja

Ps. Jos olisin kauppias niin kunnioittaisin hieman enemmän niitä harrastajia ( orggis, stanu ), joilla varustelukierre on vasta alussa, eikä kanavat osien hankkimiseen ulkomailta ole vielä välttämättä selvillä.
Mutta tämän homman pointti onkin siinä että koska kilpailijamäärä on pienentynyt jo sen verran että kohta ei ole kisoja ollenkaan niin jotain oli tehtävä. Nyt näillä säännöillä kaikki pääsevät kisaan mukaan ja se on mielestäni pääasia. Pikkuluokille voi järjestää ajoalueita joissa ei ajeta esim. modin tai proton autoilla ollenkaan. Ainakin tämä onnistuu Juuassa ihan helposti ja näin saattoi olla jo viime kisassa jos en paljon erehdy.

Ja uskoisin että kauppiaana olen kunnioittanut kaikkia harrastajia, myös orkkis ja stanu kuskeja. Miksi muutoin olisin kisoja järjestämässä, ja ainahan voin jättää järjestämättäkin jos se ei kellekkään kelpaa. Hankkeeksi kun noista kisoista ei ole jos lasken kaikki työtunnit ja maastovauriot mitä ne ovat minulle aiheuttaneet. Puhumattakaan tästä kiukuttelusta jota saa kuunnella kun yrittää järjestää kaikille mahdollisuuden ajaa kisoja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 Paavo Tekniikka & Jutustelu 251 23.09.2013 16:44
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td make-lj O/M/V Ajoneuvot 9 05.08.2013 01:38
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia Flash Tekniikka & Jutustelu 65 03.12.2006 20:29
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 SamppaKoti Jääkiekko 13 15.09.2005 14:06
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 reindeer Salibandy 0 24.06.2002 15:40


Sivu luotu: 20:45 (GMT +2).