Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Yleiset
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 24.07.2004, 08:50
KTM KTM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.01
Sijainti: Finland.
Viestit: 108
Perusasetus

Corvetten arvo on hiukan ongelmallinen asia. Autot ovat monesti myyjän mielestä harvinaisia ja arvokkaita ja ostaja taas joko tinkii kuin eläin tai koettaa vähätellä arvoa. Tämä ilmiö toistuu ns. tavallisemmissa versioissa, mutta sitten harvinaisuuksien kohdalla yleensä ostaja ja myyjä molemmat tajuavat mistä oikeasti on kyse.

Seuraava listaus on vain minun henkilökohtainen mielipide sisältäen yleistyksiä ja jos joku vetää siitä herneet nenään niin ei voi mitään.

- 1953-62 (C1) autoja on niin vähän Suomessa, että kunnosta riippumatta hinnat ovat kovat. Oikeasti vanha auto vanhan auton ominaisuuksilla/puutteilla. Entisöinti ja rakentaminen kallista. Erittäin sympaattinen ilmestys. Omisatajat yleensä tietäviä harrastajia.

- 1963-67 (C2) Näitäkään autoja ei ole liikaa maassamme, mutta humattavasti enemän kuin edellistä korimallia. Auto on sekoitus 50-luvun lopun sisutasuunnittelua ja aika ufoa korisuunnittelua. Alusta toimii hyvin ja ajo-ominaisuuksia löytyy aivan riittävästi ellei aikakalaisiinsa verrattuna jopa loistavasti. Nykyautoihin verrattuna edelleen hyvät ajo-ominaisuudet. Nämäkin autot ovat suurimalta osaltaan laitettu kuntoon ja osa erittäin hyvin entisöityjä. Hinnat Suomessa halvahkoja maailman markkinoihin verrattuna, mutta halpoja Vettejä nämä eivät ole. Vaikuttaa, että nämä autot vaihtavat omistajaa kaikessa hiljaisuudessa päätymättä suuremmin myyntipalstoilla.

- 1968-1982 (C3) Ajo-ominaisuudet samat kuin edellä ja sisutan mukavuus eri luokkaa kuin C2:ssa. ALkutaipaleen autot (1968-1972) alkavat olla kalliita, mutta uudemmat ihan edullisia. Alkupään autot suurimalta osalta valmiiksi tehtyjä, mutta 1978-82 autoista vaikea löytää hyvää. Yllättävän usea on piesty huonoon kuntoon heikolla hoidolla. Nyt laittamine maksaa seuraaaville omistajille. Nämäkin autot valuneet käytännössä harrastajien käsiin.

- 1983-1996 (C4) Varsin nykyaikainen auto, mutta ei nauti paljoa arvostusta Suomessa. Monet kokeilevat Corvettea C4:llä ja näin syntyy taas kerran pilalle revitettyjä autoja. Joukossa monia hyviä autoja, mutta paljon sontaa. Näillähän ajaa helposti koko kesän kuin käyttöautolla, mutta ei minusta oikein vielä ole oikein harrasteauto.

- 1997-2004 (C5) Corvette on Corvette, mutta minusta aivan liian tuore tapaus. Monet omistajista eivät ole varsinaisia harrastajia. Varmasti hyvä ajaa, mutta liian tuore harrastamiseen -> takuunalainen auto ei salli paljoa harrastamista. Hinnat ovat kovia kuten uusilla autoilla yleensä. Elektroniikka pelottaa jo edeltäkäsin. Miten tuollaisen entisöit joskus vuonna 2025?

Oma havaintoini on, että hyvin tehdystä ja hyvästä autosta saa oikean hinnan. Oikea hinta on suhteellisen korkea, mutta ostaja tietää yleensä mitä haluaa. Renkaanpotkijat ovat oma lukunsa ja jo puhelimessa kuulee kannattaako autoa edes näyttää tyypille.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Toyota LJ-70 2.4 td:n arvo karjalai Chit-Chat 51 01.01.2006 16:04
RJ:n arvo? Turbo Tekniikka & Jutustelu 5 13.10.2004 21:45
J-4 r&p käypä arvo? anttir Tekniikka & Jutustelu 1 14.05.2004 14:54
HJ-61 lukkoakselien arvo anttir Tekniikka & Jutustelu 19 04.03.2004 08:58
Tasa-arvo bono Jokes 0 05.09.2002 08:55


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).