Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2013, 18:53
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Viestit: 3.483
Perusasetus

ekana räikällä nii pitkää ku menee sit vääntää loput käsinee nappi pohjassa

__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.01.2013, 21:08
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
ekana räikällä nii pitkää ku menee sit vääntää loput käsinee nappi pohjassa
näinpä ainakaan bilteman räikässä ei voimaa ole, mutta kätevä ahtaisiin paikkoihin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2013, 13:27
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Töissä on käytössä kaks räikkää, puolikas ja yksneljäsosa. Ahtaissa paikoissa todella kätevä esim kytkinhommissa, startin vaihdoissa ja jakopään kotelon ruuveissa. Kun töitä tehdään kelloa vastaan niin noiden tuoma nopeus korostuu parhaiten, harrastus mielessä ei sinällään mitään muuta merkitystä ku asentajan laiskuus Tollasesta varttituumasesta saa tosi näppärän ku laittaa siihen metrin pätkän jotain notkeaa letua ja itse paineilmaletku roikkuu lattialla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2013, 13:43
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.009
Perusasetus

Sellainen räikkä, joka tasaisesti vääntää pyörittämällä ei olisi kyllä kovin turvallinen jos vääntö olisi kauhean voimakasta. Eri juttu on jos tuohon laitetaan mukaan pulttipyssylle tyypillinen hakkaava vääntö, sillä olisi enemmän käyttöä.

Voisi ajatella, että riittävän kovalla paineilman paineella pieneenkin tilaan pystyttäisiin tekemään tehokas hakkaava työkalu jos pystytään ratkaisemaan miten se samaan aikaan on turvallinen ja kestävä. Toisaalta kovin turvalliselta ei tunnu työskennellä ja siellä täällä pyörisi paineilmaletku, joissa normaalia kovempi paine.

Millä aukaisette yleensä vaikka noita jarrusatuloita kiinni pitäviä pultteja, minä taisin ikäväkseni huomasta etten saa 3/4" pulttipyssyä kiinni Hiluxin etujarrusatulaan ainakaan adapteri välissä, joka sovitti siihen pienemmän hylsyn?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2013, 14:02
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Ihan tavallisella puolen tuuman pyssyllä. Jos ei sillä lähde niin metrin varsi ja pyörät linkkuun. Ja on olemassa hakkaavia paineilmaräikkiä.

edit: Ja tarkoitit varmaan jarrusatulan rungon pultteja, et niitä joilla satula on kiinni satulan rungossa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.01.2013, 14:32
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.009
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Ihan tavallisella puolen tuuman pyssyllä. Jos ei sillä lähde niin metrin varsi ja pyörät linkkuun. Ja on olemassa hakkaavia paineilmaräikkiä.
edit: Ja tarkoitit varmaan jarrusatulan rungon pultteja, et niitä joilla satula on kiinni satulan rungossa?
Mä on ole tosta Hiluxista irrottanut jarrusatuloita vielä. Eka ne pitää irroittaa, toisesta autosta eli w123 Mersusta kun olen satuloita irroittanut, pitää kaksi pulttia aukaista, jotta ne tulee pois. Olen väännellyt näitä pultteja käsin jollain konstilla.

Mulla ei ole kuvatusta juuri Hiluxin jarrusatuloista, parhaiten jäi mieleen kun kokeilin voiko 3/4" pulttipyssyllä lähteä aukaisemaan niitä kiinni pitäviä pultteja, ei se mahtunut. Ehkä pitänee ottaa kuva auton alta niin voin suunnitella millä menetelmällä seuraavan kerran palaan asiaan...

Mersun jarrusatulat oli helppo halkaista pulttipyssyllä kun ne oli irrallaan. Taisi siinä olla samankaltainen tilanne, että pulttipyssy ei niin vaan mahdukaan irroittamaan jarrusatuloita kiinni pitäviä pultteja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kokemuksia petrool Tekniikka & Jutustelu 3 15.12.2008 20:14
Offitalvirenkaat, kokemuksia? Killman Tekniikka & Jutustelu 60 12.11.2006 22:13
kokemuksia come upista jakenbj Tekniikka & Jutustelu 0 11.05.2006 20:31
KOKEMUKSIA ? Tekniikka & Jutustelu 1 22.02.2006 09:10
Kokemuksia uniballeista? imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 09.01.2003 19:09


Sivu luotu: 19:53 (GMT +2).