Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Viestiketju on lukittu
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2013, 09:38
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Pikku-e ajokoe meni läpi.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
  #2  
Vanha 10.01.2013, 11:01
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.385
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Pikku-e ajokoe meni läpi.
Onneks olkoon. Mitäs kaikkea se inssi teetätti ajokokeessa? Ja millanen kärry sulla oli perässä, hevoskärry? Asuntovaunu?

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
  #3  
Vanha 10.01.2013, 12:56
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Onneks olkoon. Mitäs kaikkea se inssi teetätti ajokokeessa? Ja millanen kärry sulla oli perässä, hevoskärry? Asuntovaunu?

Kaitsu
Peruutuskoe, irrotus, kytkentä ja sitten puoli tuntia ajelua kärry perässä Porvoolaisessa aamuliikenteessä.

Kärry oli sellainen 1300 kg telikärry, siinä kuormana, kuinka ollakaan, pöllejä ja kuorman päällä kevytpressusta ja rimoista tehty teltta. Hassun näköinen kuljetus ja herätti kysymyksiä, mutta kun olin etukäteen kyselyt että käykö tällainen hieman Masi-sarjakuvien sotilastelttatyyppisempi kuljetus, niin eipä siinä sen kummempaa.

Inssi oli asiallisen tiukka ja kertoili loppupalautteessa, että olisin voinut kaistaa vaihtaessa varmuudeksi katsahtaa ihan päätä kääntämällä sivulle eikä kurkkia pelkästään peileistä. No tämän opin nyt sitten otan käyttöön jatkossa.

Hyvää tässä on myös se, että ajokortti, alkuperäinen ja aito vuoden 1982 mallinen pahviläpyskä, uusiutuu samalla.

On tää hienoa kun on tällainen pätevyys nyt alkaa puu liikkumaan, mutta Hilux ei liiku enää senkään vertaa
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
  #4  
Vanha 10.01.2013, 22:40
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.385
Blog Entries: 5
Perusasetus

Paljonko toi kustansi kaikkineen?

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
  #5  
Vanha 11.01.2013, 04:34
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Jos ei tartte ajo-opetusta, niin teoriakoe+inssiajo oli 111e ja kortti 54e, 165 yhteensä jos ei laske mukaan Hiluxia ja kärryä....

Ajo-opetus ja kärryn+auton lainaus inssiin voi olla pari sataa autokoulussa jos niitä tarvitsee.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
  #6  
Vanha 11.01.2013, 13:57
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.385
Blog Entries: 5
Perusasetus

Ei paha, eli siis käytännössä voi käydä suorittamassa teorian ja sitten vaan suoraan inssiin. (siis jos on kärryn käsittely muuten tuttua)
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
  #7  
Vanha 11.01.2013, 14:11
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Ei paha, eli siis käytännössä voi käydä suorittamassa teorian ja sitten vaan suoraan inssiin. (siis jos on kärryn käsittely muuten tuttua)
Juu, menee silleen, että ensiksi suoritat teoriakokeen jossa on 10 satunnaista kysymystä, näistä muutama saa olla väärin. Sitten kun olet tuon läpäissyt, niin saat varata ajan inssiin. Voi mennä autokouluun tai ei, ihan miltä tuntuu.

Teoriakoetta varten on sellainen kysymyssarja, josta nuo kysymykset tulevat, maksaa ehkä kympoin tuo vihko.

Olennainen juttu inssissä on kärryn irrotus- ja kiinnityskoe, jossa pitää osata toimia oikein. Siis kiinnityksen varmistaminen, valot, käsijarru, kiilat yms. Inssissä on kokeena myös kulmaperuutus, joka ei ole vaikea, koska matkaa sivuilla oleviin keiloihin on 1,5 metriä per puoli.

Inssissä saa sitten käyttää kaiken liikennesäännöistä opitun, noudattaa nopeusrajoituksia, varoa kevyttä liikennettä ja ajaa taloudellisesti sekä ennakoiden
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Viestiketju on lukittu

Luokat
ei harmita


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kerro mikä vituttaa vuonna 2013 Ewerglade Chit-Chat 1816 01.01.2014 17:16
Kerro mikä ei vituta... miksi on hyvä olla? FinnDRZ Chit-Chat 1829 07.01.2013 09:50
kerro mikä vituttaa tjl Chit-Chat 4977 12.04.2012 08:28
AKE; miksi autoilun ei pidä olla hauskaa Tumi Tekniikka & Jutustelu 6 17.08.2006 17:08
Mikä minua EI muissa ihmisissä vituta? jeeppi-eki Chit-Chat 6 24.03.2005 19:57


Sivu luotu: 15:08 (GMT +2).