![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
ja välityksistä: Axle Ratios: Standard ratio: Ring and Pinion 3.14:1 Hub reduction 2.07:1 Final Axle Ratio 6.52:1 High Speed: Ring and Pinion 2.55:1 Hub reduction 2.07:1 Final Axle Ratio 5.31:1 Transmission: 8 speed synchromesh transmission with 8 speed reverse. Internal transfer case providing rear wheel drive or 4x4. 4x4 “shift on the fly.” Ratios: Gear Gearbox ratio Final Drive Gearbox+Axle w/ Fast Axles 1 st 13.01:1 84.8:1 69.1:1 2 nd 9.02:1 58.8:1 47.9:1 3 rd 5.96:1 38.9:1 31.6:1 4 th 4.38:1 28.6:1 23.3:1 5 th 2.97:1 19.4:1 15.8:1 6 th 2.06:1 13.4:1 10.9:1 7 th 1.36:1 8.9:1 7.2:1 8 th 1.00:1 6.52:1 5.31:1 Reverse = Forward x 1.03 Auxiliary Transmissions: Working Group: 5.76:1 reduction for all 8 forward and reverse gears providing from: 488:1 in 1st, to 37.6:1 in 8th Crawler group: (Working group needed for Crawler group) 55.87 reduction for all 8 forward and reverse gears providing from: 4737:1 in 1st, to 364:1 in 8th
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 09.01.2013 19:28 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mielenkiintoista...
Nuo mun aksiloiden välitykset ei osu ollenkaan noihin spekseihin, ja olettama 5.3 teksti tuossa lätkässä on mysteeri ![]() jos lasken oikein nuo omat, niin 24/11 = 2.18 ja 38/13 = 2.92 eli 2.18 18181x 2.9230769= 6.38 oiskohan nyt sitten vielä niin, että näissä 10 pulttisissa "vahvoissa" on ihan omat välityksensä EDIT: KYLLÄ: ohjekirjahan tuntee välityksen 6.38 jolla max nopeudet 14,5R20 renkain on 90 kmh, ja 95 kmh 14,5R24 renkain, tilapäisesti 14,5R20 renkain 100 kmh siis näitähän näköjään on taas vaikka ja mitä ... Yhtäkaikki, 14R20 mikä lienee ihan ok, voipi pistellä ihan tarpeeks ... EDIT 2: -Tumi- n kysymykseen pakista, välitys on hiukan eri suunnanvaihtajalla, ja jos oikein ruotsinkieltä tulkitsen, vaihteet 5 - 8 on "spärrad" pakilla, eli ei liene käytettävissä kun suunnanvaihdin on takana ??? jotenkin muistelisin kuitenkin toisin...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 09.01.2013 20:20 Perustelu: lisätty tarkennuksia, ja typoja poistettu |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Miten tullainen k-auto alustainen jos rekisteröidään matkailu-autoksi
tuleeko tuohon lisäksi tuo päästövero, vai meneekö pelkällä K-auton dieselverolla ? vaikuttaako tuo alustan paino mitään.? |
|
#4
|
||||
|
||||
|
ei tainnu mennä kuorkin veroilla, kun muuttuu oliko peräti "henkilöautoks", jonka kok.massa on kuitenkin alkup. - eli ei riitä B kortti ja on kallista (vaikkakin tais olla niin, että kok.massan mukainen vero on sama välillä 3401->18000kg)
mun tapauksessa tää tulee pysymään ihan kuorma-autona, vaihtokorilaittein
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 11.01.2013 21:27 |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mulla on hyvin samanlainen projekti menossa. Alustana tosin U1250.
Liitteenä kuva kesältä, näyttää edelleen kokolailla samalta... Helmikuussa saanee kuoret ympärilleen jos on aikaa laitella. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
tätä oon lukenu monasti - ja pitäny ottaa yhteyksiäkin, vaan onpa jääny vois olla monia ideoita vaihdeltaviks...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Pitäisikö perustaa Suomen Unimog karavaanarit ry?
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
Jukka |
![]() |
| Luokat |
| mercedes, mersu, unimog |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty M: Unimog U1700L Huippu! | Varakone | O/M/V Ajoneuvot | 12 | 06.11.2011 20:29 |
| Unimog | pekkasforest | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 21.09.2009 18:52 |
| Myydään Unimog 406 - 121 - 4 x 4 | carf9927 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.09.2009 16:34 |
| o: unimog | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.08.2006 21:14 | |
| O: Unimog | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 07.06.2006 21:11 | |