Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.01.2013, 20:07
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
vaihtaa kannattaa ennenkun väljistyy. Isommat renkaat noiden kulumista aiheuttaa.
Tarvikkeet jos laitat, osta sellaset kun ;three five 555, ne on kestänyt hyvin ja niissä on rasvanipat alunperin, ei tarvi porailla.
Löyty ton 3 5 555:n nettisivuja, mutta missähän lien myynnissä noita?

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.01.2013, 08:50
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
Löyty ton 3 5 555:n nettisivuja, mutta missähän lien myynnissä noita?
Alapallonivelet hain viimeksi paikallisen AD:n varaosatiskiltä ja oli 555 -merkkiset. Rasvanippa piti niihin erikseen ostaa mut kierteet oli valmiina
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.01.2013, 18:32
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Nyt on yksi pallonivel ostettuna, ei ollut 555, mutta ihan laatukampe muuten. Etupään rohina on paljastunut ainakin löysiksi pyöränlaakereiksi ja mahdollisesti joksikin muuksikin. Hankin siis suosiolla uudet laakerit jos ei joku ole sitä mieltä, että vaihto on turhaa kun laakerit on pyörinyt vasta 160 miljoonaa kierrosta.

Nyt sitten pihassa alkoi uusi kilinä. Ei vielä ehtinyt katsoa mistä tulee, mutta jostain konehuoneen alaosista tai muualta. No, eipä hommat lopu. Nyt kun olisi joku talli, jossa tehdä... Tää oikeesti hiukka harmittaa... Ei viittis mennä tonne lumihankeen istumaan pimeeseen ja ähisemään tuhannen bofoorin halogeenilampun valossa. Perfekti jäätyy maahan kiinni, osat häviää soraan, vaseliinii tarttuu pashaa kuin pääsiäisjuhlissa. Ai niin, tähän olikin harrastus ja kaikki noi kuuluu asiaan
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.01.2013, 18:41
LN65 LN65 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.12.12
Sijainti: Vantaa
Viestit: 12
Perusasetus

Kävi sellanen homma, että pamahti vasen eturengas ääriasennossa vasemmalle käännettynä jäiseen penkkaan pienen luisun seurauksena. Nyt se ei enää tahdo kääntyä oikealle(paitsi loivasti), vasuriin kääntyy kyllä. Oikea rengas kääntyy edelleen kumpaankin suuntaan ja vauhdista auto kyllä kääntyy riittävästi oikeallekkin että pystyy ajamaan.

Voisiko olla mahdollista, että olisi joku "säätö" mennyt vain vituiksi, eikä välttämättä olis mitään halkipoikkipuhkirikki? Ei kyllä kuulu mitään ihmeempiä rohinoita tai kolinoita ja ainakin päällisin puolin näyttäis ehjältä

Autona siis -87 LN65

Viimeksi muokannut LN65 : 12.01.2013 18:47
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.01.2013, 19:31
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LN65 Näytä viesti
Kävi sellanen homma, että pamahti vasen eturengas ääriasennossa vasemmalle käännettynä jäiseen penkkaan pienen luisun seurauksena. Nyt se ei enää tahdo kääntyä oikealle(paitsi loivasti), vasuriin kääntyy kyllä. Oikea rengas kääntyy edelleen kumpaankin suuntaan ja vauhdista auto kyllä kääntyy riittävästi oikeallekkin että pystyy ajamaan.

Voisiko olla mahdollista, että olisi joku "säätö" mennyt vain vituiksi, eikä välttämättä olis mitään halkipoikkipuhkirikki? Ei kyllä kuulu mitään ihmeempiä rohinoita tai kolinoita ja ainakin päällisin puolin näyttäis ehjältä

Autona siis -87 LN65
Onkos tässä joku rakennettu ohjaus vai alkuperäinen? Ei oikein taija särkymättä mennä mikään säätö vituiks niin että pyörät eri verran kääntyis, vaan joku paikka on mutkalla / rikki. Kuulostaa semmoselle vialle että en ite ajas metriäkään ennenku vika löytyy.

Vai siis kumatkaan pyörätkö ei käänny oikeaan? Jos näin niin ohjausvarsi tai sektori varsi varmaan mutkalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2013, 21:10
LN65 LN65 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.12.12
Sijainti: Vantaa
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli Näytä viesti
Onkos tässä joku rakennettu ohjaus vai alkuperäinen? Ei oikein taija särkymättä mennä mikään säätö vituiks niin että pyörät eri verran kääntyis, vaan joku paikka on mutkalla / rikki. Kuulostaa semmoselle vialle että en ite ajas metriäkään ennenku vika löytyy.

Vai siis kumatkaan pyörätkö ei käänny oikeaan? Jos näin niin ohjausvarsi tai sektori varsi varmaan mutkalla.
Tietääkseni ihan originaali ohjaus, mutta on tota muualtakin rakennettu etten yllättyisi mikäli olis joku viritelmä. Nimenomaan vasen pyörä ei tahdo kääntyä oikealle. Neliveto ainakin toimii, eli viittais siihen että murros säily ehjänä?

Mikähän sieltä yleensä vastaavassa tilanteessa vois vääntyä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.01.2013, 21:16
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.623
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LN65 Näytä viesti
Tietääkseni ihan originaali ohjaus, mutta on tota muualtakin rakennettu etten yllättyisi mikäli olis joku viritelmä. Nimenomaan vasen pyörä ei tahdo kääntyä oikealle. Neliveto ainakin toimii, eli viittais siihen että murros säily ehjänä?

Mikähän sieltä yleensä vastaavassa tilanteessa vois vääntyä?
No tollasta tilannetta ei voi olla jos on vakio ohjaus. Simpukalta menee tanko vasempaan napaan ja vasemmasta navasta ohjaus välittyy oikeaan napaan raidetangon välityksellä.

Katseles tarkemmin renkaita ja tankoja samalla ku kääntelet rattia.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2013, 21:25
-Jallu-:n Avatar
-Jallu- -Jallu- ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.09
Sijainti: Lapinlahti
Viestit: 682
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LN65 Näytä viesti
Tietääkseni ihan originaali ohjaus, mutta on tota muualtakin rakennettu etten yllättyisi mikäli olis joku viritelmä. Nimenomaan vasen pyörä ei tahdo kääntyä oikealle. Neliveto ainakin toimii, eli viittais siihen että murros säily ehjänä?

Mikähän sieltä yleensä vastaavassa tilanteessa vois vääntyä?
Kääntövarren pinnapultit poikki/venähtäny, kääntöpään laakerointikin on varmaan hyvä tarkastaa. Pyörä ilmaan ja kokeilua heiluuko jotenki holtittomasti ja joku tarkkailemaan.Tuo askarruttaa eniten että eriverran kääntyy pyörät

Edit. H&K ehti ensin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 02:43 (GMT +2).