Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.01.2013, 20:34
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Kauhian pitkän näköinen matka tuosta painavasta tuplanivelhässäkästä jakolaatikon laakerin tukipisteeseen.
Voi hieman rasittaa laakeria?
Juu, kyllä tuo kalliimpi sye setti on tuossa mielessä fiksumpi
Click image for larger version

Name:	sye.jpg
Views:	3348
Size:	89,0 Kt
ID:	32626

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2013, 21:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Juu, kyllä tuo kalliimpi sye setti on tuossa mielessä fiksumpi
Liite 32626
No, perus "hack 'n tap" on sinällään yhtä lyhyt koska laippa mihin tuplaristikko kiinnittyy on heti tiivistepinnan jälkeen, ei ole kuin sentti- pari väliä.

Uskoisin, että tuossa Winchesterin versiossakin olisi yoken putkessa lyhentämisen varaa, tuskin se umpikamaa on ollenkaan. Eri asia tietysti on, jos spoorit ei ulotu putkessa lähes yokelle asti niin sitten on vaikeampaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2013, 01:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Minun nähdäkseni takakardaani on oikeassa kulmassa tuplanivelelle, edessä on liikaa kulmaa. Tuplalla pitäisi tuo yksittäinen ristikko olla mahdollisimman suorassa kardaaniputkeen nähden.

E: edessä olisi kuvien perusteella sopivat kulmat yksinkertaisille ristikoille kumpaankin päähän kardaania.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2013, 04:22
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Tuommoset loivat kulmat täristää korkeintaan amerikkalaisvalmisteisissa autoissa... Voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta kymmenen jenkin ja kymmenen japsin jälkeen... :P
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2013, 09:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Se on kun noi japsit täristää muutenkin niin paljon, niin ei kardaanin väpätyksiä huomaa
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2013, 10:18
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Juu, kyllä tuo kalliimpi sye setti on tuossa mielessä fiksumpi
Liite 32626
Ymmärtääkseni 242:een ei edes saa tuollaista laippa-SYE-kittiä, vaan joutuu käyttämään hack'n tap -tyylistä joka tapauksessa. Sullahan oli 231, eikö?

Ja toisaalta, mitä väliä akselin pituudella? Ylläolevassa kuvassa 242:n taka-akseli on lyhennetty n. tuuman siitä, mitä se oli vakiokardaanilla. Jos se kestää pidempänä vakiokardaanin mutta vaatii drop-down-kitin, niin miksi ei kestäisi tulpaniveltä lyhyemmällä akselilla ja sitten vielä pudotuskitti pois? Mulla ei ole ollut mitään ropleemia, maavaraa vain reilusti enemmän.

Etupäässä sitten pitää olla todella tarkkana, että pinionin kulma on riittävän pieni, eli mahdollisimman suoraan. Muuten etupään vetäessä lähtee hampaista paikat. Korotuksen ollessa 4,5" ei pitäisi vielä tulla deth-wobble-ongelmiakaan, vaikka akseli aika paljon eteenpäin kääntyykin ja (caster?) pienenee. Pinionin kulma on kuitenkin määräävä ja ainahan sinne voi laittaa kunnon puslat ja ehjän ohjausiskarin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.01.2013, 11:48
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Ymmärtääkseni 242:een ei edes saa tuollaista laippa-SYE-kittiä, vaan joutuu käyttämään hack'n tap -tyylistä joka tapauksessa. Sullahan oli 231, eikö?

Ja toisaalta, mitä väliä akselin pituudella? Ylläolevassa kuvassa 242:n taka-akseli on lyhennetty n. tuuman siitä, mitä se oli vakiokardaanilla. Jos se kestää pidempänä vakiokardaanin mutta vaatii drop-down-kitin, niin miksi ei kestäisi tulpaniveltä lyhyemmällä akselilla ja sitten vielä pudotuskitti pois? Mulla ei ole ollut mitään ropleemia, maavaraa vain reilusti enemmän.

Etupäässä sitten pitää olla todella tarkkana, että pinionin kulma on riittävän pieni, eli mahdollisimman suoraan. Muuten etupään vetäessä lähtee hampaista paikat. Korotuksen ollessa 4,5" ei pitäisi vielä tulla deth-wobble-ongelmiakaan, vaikka akseli aika paljon eteenpäin kääntyykin ja (caster?) pienenee. Pinionin kulma on kuitenkin määräävä ja ainahan sinne voi laittaa kunnon puslat ja ehjän ohjausiskarin.
Äkkiseltään googlattuna näyttäs ainakin Tom Woods tekevän tuota kittiä 242:lle?

http://www.4x4groupbuy.com/store/woo...ng-p-4937.html

Ei ihan mikään halpa mutta onhan siinä komia kardaani mukana paketissa

Mutta totta, 231:seen noita vaihtoehtoja on heti sitten huomattavasti enemmän Minä laitoin AA:n sye kitin ja Tom Woodsin tuplanivelkardaanin, hyvin on pelannu.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.01.2013, 12:08
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

No minulla on se 4,5" korotus ja ei ole mitään ongelmia täristysten tai jyrinöitten kans. Minulla alkoi Jeeppi metelöimään takavedolla ja ongelma oli etukardaanissa... nivelet loppu, kun laitto nelivedon päälle äänet katosi. Pelkällä ristikoiden vaihdolla selvisi. Takakardaani on alkuperäinen ja ei ole aiheuttanut tärinöitä, jakolaatikkoa ei ole pudotettu, taka-akseli samassa asennossa kuin ennenkin. Uudet varaosat kylläkin hankittu, muttei vielä asennettu. Siis kiilapalat taka-akseliin, jotta saa kardaanikulman muutettua ja tuplanivel kardaaniin.
Jeeppi on -90 ja siinä on se ylimääräinen verolaatikko vielä paikoillaan sehän on tuo minun Jeeppi aito "Suomiauto"
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem
Koeta välttää halpoja kopioita
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.01.2013, 09:14
anonyymi xj anonyymi xj ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 14
Perusasetus

xj chero 2.5td


Onko kellään kokemuksia tuosta cheron 2.5td koneesta että mikä voisi olla vikana kun kone kävi ihan normaalisti kun sammutin ja sitten kun uudestaan käynnistin niin koneesta kuului kova ns pauke ja se tuntui kovana paineena imusarjaan tulevassa kumiletkussa ja tuntui siltä kun olisi käynyt vain kolmella pytyllä. Tietäisi jo etukäteen vähän että mistä päin alkaisi purkaa vai vaihtaisko vaan suoraan bensatekniikan. Kiitos jo etukäteen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.01.2013, 09:30
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Pakoventtiili ei aukea, työntötanko tippunut paikoiltaan!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.01.2013, 11:23
anonyymi xj anonyymi xj ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 14
Perusasetus

xj chero 2.5td


Onko kellään kokemuksia tuosta cheron 2.5td koneesta että mikä voisi olla vikana kun kone kävi ihan normaalisti kun sammutin ja sitten kun uudestaan käynnistin niin koneesta kuului kova ns pauke ja se tuntui kovana paineena imusarjaan tulevassa kumiletkussa ja tuntui siltä kun olisi käynyt vain kolmella pytyllä. Tietäisi jo etukäteen vähän että mistä päin alkaisi purkaa vai vaihtaisko vaan suoraan bensatekniikan. Kiitos jo etukäteen.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.01.2013, 11:26
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja anonyymi xj Näytä viesti
Onko kellään kokemuksia tuosta cheron 2.5td koneesta että mikä voisi olla vikana kun kone kävi ihan normaalisti kun sammutin ja sitten kun uudestaan käynnistin niin koneesta kuului kova ns pauke ja se tuntui kovana paineena imusarjaan tulevassa kumiletkussa ja tuntui siltä kun olisi käynyt vain kolmella pytyllä. Tietäisi jo etukäteen vähän että mistä päin alkaisi purkaa vai vaihtaisko vaan suoraan bensatekniikan. Kiitos jo etukäteen.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pakoventtiili ei aukea, työntötanko tippunut paikoiltaan!!
siinäpä se vastaus
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.01.2013, 11:39
anonyymi xj anonyymi xj ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.01.13
Sijainti: porvoo
Viestit: 14
Perusasetus

xj chero


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JJo Näytä viesti
siinäpä se vastaus
kiitokset vastauksesta. Ei muuta kun purkamaan kunhan kotia pääsee
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, jeep, jeep xj, kardaani, täristys


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään MB 100 2.4 etuveto diisseli tossu O/M/V Ajoneuvot 8 27.10.2008 21:56
Etuveto Hilux Mr_Peace Chit-Chat 0 13.10.2008 22:32
Napalukot kytkettynä vai ei? Lehis Tekniikka & Jutustelu 13 10.03.2007 21:38
Etuveto??? Juuso Tekniikka & Jutustelu 23 04.06.2005 21:10
etuveto burnikset 3 towerissa TimJus Tekniikka & Jutustelu 1 13.03.2005 22:21


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).