![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uskoisin, että tuossa Winchesterin versiossakin olisi yoken putkessa lyhentämisen varaa, tuskin se umpikamaa on ollenkaan. Eri asia tietysti on, jos spoorit ei ulotu putkessa lähes yokelle asti niin sitten on vaikeampaa..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Minun nähdäkseni takakardaani on oikeassa kulmassa tuplanivelelle, edessä on liikaa kulmaa. Tuplalla pitäisi tuo yksittäinen ristikko olla mahdollisimman suorassa kardaaniputkeen nähden.
E: edessä olisi kuvien perusteella sopivat kulmat yksinkertaisille ristikoille kumpaankin päähän kardaania.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuommoset loivat kulmat täristää korkeintaan amerikkalaisvalmisteisissa autoissa... Voin kertoa omakohtaisesta kokemuksesta kymmenen jenkin ja kymmenen japsin jälkeen... :P
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se on kun noi japsit täristää muutenkin niin paljon, niin ei kardaanin väpätyksiä huomaa
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja toisaalta, mitä väliä akselin pituudella? Ylläolevassa kuvassa 242:n taka-akseli on lyhennetty n. tuuman siitä, mitä se oli vakiokardaanilla. Jos se kestää pidempänä vakiokardaanin mutta vaatii drop-down-kitin, niin miksi ei kestäisi tulpaniveltä lyhyemmällä akselilla ja sitten vielä pudotuskitti pois? Mulla ei ole ollut mitään ropleemia, maavaraa vain reilusti enemmän. ![]() Etupäässä sitten pitää olla todella tarkkana, että pinionin kulma on riittävän pieni, eli mahdollisimman suoraan. Muuten etupään vetäessä lähtee hampaista paikat. Korotuksen ollessa 4,5" ei pitäisi vielä tulla deth-wobble-ongelmiakaan, vaikka akseli aika paljon eteenpäin kääntyykin ja (caster?) pienenee. Pinionin kulma on kuitenkin määräävä ja ainahan sinne voi laittaa kunnon puslat ja ehjän ohjausiskarin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.4x4groupbuy.com/store/woo...ng-p-4937.html Ei ihan mikään halpa mutta onhan siinä komia kardaani mukana paketissa ![]() Mutta totta, 231:seen noita vaihtoehtoja on heti sitten huomattavasti enemmän ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
No minulla on se 4,5" korotus ja ei ole mitään ongelmia täristysten tai jyrinöitten kans. Minulla alkoi Jeeppi metelöimään takavedolla ja ongelma oli etukardaanissa... nivelet loppu, kun laitto nelivedon päälle äänet katosi. Pelkällä ristikoiden vaihdolla selvisi. Takakardaani on alkuperäinen ja ei ole aiheuttanut tärinöitä, jakolaatikkoa ei ole pudotettu, taka-akseli samassa asennossa kuin ennenkin. Uudet varaosat kylläkin hankittu, muttei vielä asennettu. Siis kiilapalat taka-akseliin, jotta saa kardaanikulman muutettua ja tuplanivel kardaaniin.
Jeeppi on -90 ja siinä on se ylimääräinen verolaatikko vielä paikoillaan sehän on tuo minun Jeeppi aito "Suomiauto"
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#9
|
|||
|
|||
![]() xj chero 2.5td
Onko kellään kokemuksia tuosta cheron 2.5td koneesta että mikä voisi olla vikana kun kone kävi ihan normaalisti kun sammutin ja sitten kun uudestaan käynnistin niin koneesta kuului kova ns pauke ja se tuntui kovana paineena imusarjaan tulevassa kumiletkussa ja tuntui siltä kun olisi käynyt vain kolmella pytyllä. Tietäisi jo etukäteen vähän että mistä päin alkaisi purkaa vai vaihtaisko vaan suoraan bensatekniikan. Kiitos jo etukäteen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pakoventtiili ei aukea, työntötanko tippunut paikoiltaan!!
__________________
Killing time is not murder |
#11
|
|||
|
|||
![]() xj chero 2.5td
Onko kellään kokemuksia tuosta cheron 2.5td koneesta että mikä voisi olla vikana kun kone kävi ihan normaalisti kun sammutin ja sitten kun uudestaan käynnistin niin koneesta kuului kova ns pauke ja se tuntui kovana paineena imusarjaan tulevassa kumiletkussa ja tuntui siltä kun olisi käynyt vain kolmella pytyllä. Tietäisi jo etukäteen vähän että mistä päin alkaisi purkaa vai vaihtaisko vaan suoraan bensatekniikan. Kiitos jo etukäteen.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#13
|
|||
|
|||
![]() xj chero
kiitokset vastauksesta. Ei muuta kun purkamaan kunhan kotia pääsee
|
![]() |
Luokat |
cherokee, jeep, jeep xj, kardaani, täristys |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään MB 100 2.4 etuveto diisseli | tossu | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.10.2008 21:56 |
Etuveto Hilux | Mr_Peace | Chit-Chat | 0 | 13.10.2008 22:32 |
Napalukot kytkettynä vai ei? | Lehis | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 10.03.2007 21:38 |
Etuveto??? | Juuso | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 04.06.2005 21:10 |
etuveto burnikset 3 towerissa | TimJus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.03.2005 22:21 |