Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.01.2013, 13:09
Petek:n Avatar
Petek Petek ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.12.09
Sijainti: Pohjois-savo
Viestit: 248
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
olisko jollain muistissa paikkoja esim saksasta.. josta voi tilata ,tollaseen hiluksin jakaja pumppuun noita nestepäitä+nokkalevyä joko kiinalaisia tai bosch:ia onko 12-13mm isoin vai löytyykö 16mm niinkuin jostain olin lukevinani.
käykös tuo...

http://www.dieselkontor.de/product_i...oducts_id=2651

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.01.2013, 14:54
H4lkku:n Avatar
H4lkku H4lkku ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.05.12
Sijainti: 99600
Viestit: 33
Perusasetus

Käykö four runnerin maski LN170 hiluxiin?
__________________
Joo ei sole poka niin son näin!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.01.2013, 17:51
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Ymmärsinkö oikein,kun tuon nestepään vaihtaa vakiopumppuun alkaa soppa riittämään 200-250 hv ainakin? Tarviiko pumppua muokata muuten?
Eikös nämä NipponDenson pumput ole jotakin lisenssillä tehtyjä VE Boschin kopoioita?
Eli osat vaihtokelpoisia??
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.01.2013, 19:36
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Ymmärsinkö oikein,kun tuon nestepään vaihtaa vakiopumppuun alkaa soppa riittämään 200-250 hv ainakin? Tarviiko pumppua muokata muuten?
Eikös nämä NipponDenson pumput ole jotakin lisenssillä tehtyjä VE Boschin kopoioita?
Eli osat vaihtokelpoisia??
Taitaa olla lisenssillä, eli samat osat käy. voisi se riittääkin sinne 200 hujakoille, mutta alkaa muut rajoittamaan, esim kansi sitä tehoa. Mutta huomattavasti mukavemopi sillä isolla päällä ajella ja kone tervemmin käy kun ruiskutusaika niin lyhyt suhteessa syötettävään määrään. Nokkalevy kannattaa samalla vaihtaa, esim itsellä oli volkkarin AAZ nokkalevy, siinä melkein milli enemmän nostoa kuin orkkiksessa 2. jotain milliä. samalla vaihdoin omat fuskaavat paineventtiilit siitä nestepäästä ja suutinten avautumispaineita hiukan nostin.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.01.2013, 20:54
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Ymmärsinkö oikein,kun tuon nestepään vaihtaa vakiopumppuun alkaa soppa riittämään 200-250 hv ainakin? Tarviiko pumppua muokata muuten?
Eikös nämä NipponDenson pumput ole jotakin lisenssillä tehtyjä VE Boschin kopoioita?
Eli osat vaihtokelpoisia??
No jos oikein lähtee hakemaan niin governor mod, ohjeet löytyi ainakin ennen netistä. Vakiona alkaa syöttö laskea jostain 3500 kiekan tuntumasta, tuolla modilla työntää täydet rajoittimeen asti.

Ja ihan kaikki osat ei ole vaihtokelpoisia, jousissa on ainakin yhden asentajan lausunnon mukaan merkittäviä eroja.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.01.2013, 19:29
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
No jos oikein lähtee hakemaan niin governor mod, ohjeet löytyi ainakin ennen netistä. Vakiona alkaa syöttö laskea jostain 3500 kiekan tuntumasta, tuolla modilla työntää täydet rajoittimeen asti.

Ja ihan kaikki osat ei ole vaihtokelpoisia, jousissa on ainakin yhden asentajan lausunnon mukaan merkittäviä eroja.

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=24323.0 Oisko tossa linkissä ohje siihen gov. modiin ja vielä oikein toteutettuna?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.01.2013, 22:51
mara90:n Avatar
mara90 mara90 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.06.11
Sijainti: Huittinen
Viestit: 697
Perusasetus

4Y-E


Täällä on varmasti osalle porukasta tuttua kauraa nuot bensakoneelliset Hilut joten kysynkin että ovatko mistään kotosin?
Kyseessä siis YN110L, 2.2 litranen 4Y-E koneella.
Ilmeisesti Toyotan omaa käsialaa ja näissähän on jakopää ketjulla?
Meikäläisen kilometreillä ei kannata diisseliä ostaa, sen takia joutuu katteleen näitä pensselin pesuaineilla toimivia kamppeita
Ja kulutus on varmaan samaa luokkaa mitä vastaavissa diisseleissä eli siinä 10 litran kieppeillä keskimäärin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.01.2013, 00:12
RIPAX RIPAX on kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

No jaa..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mevala Näytä viesti
Täällä on varmasti osalle porukasta tuttua kauraa nuot bensakoneelliset Hilut joten kysynkin että ovatko mistään kotosin?
Kyseessä siis YN110L, 2.2 litranen 4Y-E koneella.
Ilmeisesti Toyotan omaa käsialaa ja näissähän on jakopää ketjulla?
Meikäläisen kilometreillä ei kannata diisseliä ostaa, sen takia joutuu katteleen näitä pensselin pesuaineilla toimivia kamppeita
Ja kulutus on varmaan samaa luokkaa mitä vastaavissa diisseleissä eli siinä 10 litran kieppeillä keskimäärin?
Tojon oma se 4y on. Ketjulla jakopää. E-malli on kai jo kärjettömällä sytkällä ku vielä -89 oli kärjet jotka on perseestä. Päästövero on pensa koneisissakin joten ei se Diesel oo kallis,ennenvanhaan dieselvero oli jotai 120€. Kulutus oli jotai 12-14 näin talvella,kesällä takavedolla kympin hujakoilla. Voimaa 4yyssä ei juuri ole vaik paperilla pitäs olla 100hv kieppeillä. Dieseli ei tunnu juuri laiskemmalta,ja Dieselissä on kiristysvaraa. Omalla 4y koneellla oli ajettu 250tkm ku vaihdoin TurboDieselin tilalle. Koskaan ei ollu konetta avattu,tietääkseni varmatoiminen kone. Päästölaitteiden kanssa oli eräs ongelma josta joskus enempi.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.05.2013, 07:20
Onnilaukkanen:n Avatar
Onnilaukkanen Onnilaukkanen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.04.13
Sijainti: Kainuu
Viestit: 32
Perusasetus

Vika vai ominaisuus


Ostamani Hiluxini ln110 vm. -89 (ajettu 235 000 km) etupäästä kuuluu "rousketta" neliveto kytkettynä, silloin kun ratista on likipitäin käännetty "kaikki pois".
Ääneen ei vaikuta se että onko päällä hidas tai nopea neliveto, kuuluu samanlaisena ajettaessa tiukkaa kahdeksikkoa tai ympyrää. Sama ääni kuuluu tehden tuo sama peruuttaen.
Ristikot ja nivelet ja akselit ei lonksu jos puistelen niitä käsin auton alla ryömien.
Eturenkaatkaan ei näytä ottavan mihinkään kiinni. Ääni on samanlainen oikealle ja vasemmalle käännettäessä, ei muutu.
Huoltokirjan mukaan öljynvaihdot on tehty säännöllisesti, eikä voimansiirrossa näy öljyvuotoja ja öljypinnatkin on normaaleja.

Laitanko repsikan roikkumaan auton alle kuuntelemaan mistä tuo ääni kuuluu, vai menenkö sinne itse, ja repsikkan laitan ajamaan.
Vai olisiko mitään muuta helpompaa tapaa paikallistaa tuo ääni.
Vai kannattaako antaa olla tyyliin "kyllä ääntä maailmaan lähtee".
__________________
Onni on oma Hilux?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 22:33 (GMT +2).