Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.12.2012, 23:04
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Kavereilla noita corollia nurkissa ja aika monta eri patenttii ollaan noissa testailtu. Tupla asetelma lienee helpoin mutta ei sekään kovin kummosia pidä. tollanen gt corollan paketti just myytiin sitä saa ihan motonetistä en nyt muista pitikö vauhtipyörää sen kummemmin totavarte muuttaa ainakin 2Tn vauhtipyörään sopii.
Rallyrace myy sintteri levyjä ja asetelmia noihin toyotiin sieltä vois kysyy muutenki neuvoo
Ebaystä löytyy kans vaikka mitä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.12.2012, 23:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Nii ja sitä piti sanoo kun se vauhtipyörän pinta lasittuu ni ei se uuskaan sillee piä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.09.2019, 01:45
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 794
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Nii ja sitä piti sanoo kun se vauhtipyörän pinta lasittuu ni ei se uuskaan sillee piä.
Tämäpä juuri. Jos entinen kytkin on poltettu ja vain vahdettu uusi levy/asetelma niin eihän se pidä. Itsellä oli samavika eri autossa jossa oli vakio levy poltettu ja tilalle laitettu extremen kytkin jossa muistaakseni +400nm kesto? Niin vajaalla 250hv koneella kytkin suti tyhjää vaihtaessa rivakammin 1 - > 2, ongelma ratkes kun pudotin laatikon pois ja ihan vaan hiomahiirellä sutasin vauhtipyörän, nyt yli 5000km ajettu eikä enää luista. Toki tuo ei poista sitä ongelmaa että kädellä saa asetelman painettua kasaan.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.09.2019, 09:38
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Oho, tämäkin noussut pinnalle.

Tähän vaihdettiin taannoin kevyesti välitetty jakis, ja kytkin jaksaa pitää paremmin. Välitystä en enää muista mutta vaihdon jälkeen ei luista ainakaan kevyessä mönkimisessä, ei toki ole juuri muuta ajeltu kuin mun toimesta tuolla takapihan pöpelikössä jossa on vähän kevyttä kivikkoa yms. Ei luista, auto menee kivasti ihan pintakaasulla ilman kytkimellä avitusta ja sammuu töksähtäen jos pyörä tökkää isompaan koloon.

Muutenhan tuo on vaan homehtunut tuolla kun ei olla joudettu ajelemaan ja pitäis bensapumppukin vaihtaa kun vuotaa niin kovasti.

Pehmeässä ei ole päästy kokkeilemaan.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.01.2013, 01:58
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Kavereilla noita corollia nurkissa ja aika monta eri patenttii ollaan noissa testailtu. Tupla asetelma lienee helpoin mutta ei sekään kovin kummosia pidä. tollanen gt corollan paketti just myytiin sitä saa ihan motonetistä en nyt muista pitikö vauhtipyörää sen kummemmin totavarte muuttaa ainakin 2Tn vauhtipyörään sopii.
Rallyrace myy sintteri levyjä ja asetelmia noihin toyotiin sieltä vois kysyy muutenki neuvoo
Ebaystä löytyy kans vaikka mitä.
Miksei tuplajousi pidä?! Ainakin kaikki alle 400hp t- turbo koneet mitä tiedän on tuolla toiminut. Ei se gt:n kytkin ainakaan autuaammaksi tee, tupla siitäkin tarvii tehdä jos pitävän haluaa.Ei oikein yllättäisi jos 1,3 vakio dx kytkin ei kestä 34" kummeja.

Osta multa tuohon suiskaan 3tg turbo kone ja tuo w50 laatikko niin rupeaa susuki liikkumaan eikä voimansiirto ekana petä.

Viimeksi muokannut axu87 : 01.01.2013 02:01
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.01.2013, 07:36
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Paketti on bueno kaupunkiautoon jolla turrataan ruuhkassa mutta kun sen kunnossa ollessaan jopa vakiopannulla saa luistamaan, puhumattakaan tarvikehiluista jotka näyttää samalta olematta vastaavia... Voi toki olla kyse on siitä että vauhtipyörän vastinpinta on kehältä kulunut alemmaksi eikä siten uusi levy ota kuin keskiön laidalta.

Mutta tuskin kuitenkaan, jos olette ihmetelleet löysää jousta, olisiko lautasjousi halki reunasta?

Se kun tuo maastovaunu on armoton, koneesta saa ulosmitattua maksimiväännön paljon helpommin kuin takatuupparirollassa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.01.2013, 12:11
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Miksei tuplajousi pidä?! Ainakin kaikki alle 400hp t- turbo koneet mitä tiedän on tuolla toiminut. Ei se gt:n kytkin ainakaan autuaammaksi tee, tupla siitäkin tarvii tehdä jos pitävän haluaa.Ei oikein yllättäisi jos 1,3 vakio dx kytkin ei kestä 34" kummeja.

Osta multa tuohon suiskaan 3tg turbo kone ja tuo w50 laatikko niin rupeaa susuki liikkumaan eikä voimansiirto ekana petä.


No jos se 180mm levy pelkällä tupla asetelmalla pitää 400 hp teilläpäin ni sehän on ihan mahtava keksintö !

gtn kytkin kestää jonkun aikaa n200 hp koneessa mutta luulisi sen 1.3 koneen 70hp kestävän isommilla renkailla. ?

lähinnä nyt sanelee moni boorinen akseli sulla on laatikossa ja akselin halkasija. sitte millanen vauhtipyörä koneistamolla saa kyllä muokattuu pulttijaot ja kytkin pinnat.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.01.2013, 13:02
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Viestit: 3.564
Perusasetus

Hyvä, tässähän tuli aika hyvin selväksi että kytkin ei tommosenaan ole ideaali.
Pieni ja onnetonhan se on, sain itseasiassa huutonaurukohtauksen kun näin sen uuden levyn paketissa... Koirakin luuli sitä pikkupitsaksi.

Sitä GT:n kytkintä vois jossain vaiheessa funtsia, kun tähän ei ole omistajalla intoa ruveta upottamaan mitään valtavia summia, josko sillä pelais paremmin. Täytyy se vauhtipyörä kans katsoa vielä uudestaan vaikka oli se muistaakseni silmämääräisesti kunnossa. Ainakin kun vertaa tohon mun Volvon vauhtipyörään johon ajoittain luistava kytkin oli jättänyt merkkinsä.

Mites se tupla-asetelma, käytännössä kaksi levyjousta naitettuna? En ole kytkimiä sen kummemmin hipistellyt normiosien vaihtelujen lisäksi joten isommat muutokset ovat vielä opiskeluasteella. Asetelma vaatii varmaan sit hirmu shimmaamisen, ja ähräämisen että saa toimivaksi?

Sintterikin käynyt mielessä mutta meneekö sitten jo ON-OFF kytkimeksi? Toki jos saatais välitykset lyhyemmiksi niin asialla ei olisi niin paljon väliä.

Toi Suikkelihan menee aika mukavasti joten edes inan topakampi kytkin saattais tosiaan riittää+ toi jakoloota on pakko rempata ja välittää jossain vaiheessa. Siellä on joku laakeri hajalla kun huutaa ja sotkee öljyt heti.
Niin ja öljyssä toi kytkin ei ole. Puhdas ja kuiva kuin ministerin sielu.

Clip---

Osta multa tuohon suiskaan 3tg turbo kone ja tuo w50 laatikko niin rupeaa susuki liikkumaan eikä voimansiirto ekana petä.

Clip---

Tuossa olis varmaan kiva vaihtoehto, luulen kuitenkin että jää päiväunien asteelle.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG.
RRC 3,9SE -90. Valkoinen.
Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.

Viimeksi muokannut AVRO : 01.01.2013 13:05
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.01.2013, 15:34
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Vakiovälitykset on turhan pitkät jo 31" renkaalla suzukiin ja niilläkin sulaa kytkin jos joutuu luistattelemaan.

Kytkin varmasti kestää, kun laitat välitykset kuntoon..
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 01.01.2013, 16:32
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
No jos se 180mm levy pelkällä tupla asetelmalla pitää 400 hp teilläpäin ni sehän on ihan mahtava keksintö !

motonetistä saa 200mm asetelmia ja levyjä, ensimmäisessä etuvetocarinassa on sama jako asetelmassa ja boorit täsmää t laatikoihin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.01.2013, 16:35
Tönssi Tönssi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.06.11
Sijainti: Heramäki
Viestit: 256
Perusasetus

Ittellä suzukissa tojotan 5k moottori 3k:n kytkimellä k40 vaihelaatikko jakolaatikossa vakiovälitykset ja 31" renkaat eikä oo ollu mitään ongelmia kytkimen kestämisen kanssa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.01.2013, 23:24
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

suzuki 4wd:stä ei kokemusta


Mutta pieni kone (no isompi kuin alunperin) ja isot renkaat tekee yleensä sen että kytkintä joutuu luistattamaan?
Taannoin isä opetti b-mallin kadetilla ajamaan, ja jos jalka unohtu kytkimelle niin heti huomautti pahemmin kuin jos sammutti lähdössä!

Itse olen välitellyt noita cruisereiden jakiksia, ja se todella auttaa, vaikka vääntö alle 700 kierroksen jotain muuta kuin 4K:n

Aikanaan tuommoisella 4k-koneisella corillalla tuli yritettyä ottaa sutia, ja jos ensimmäinen yritys epäonnistui, niin levy oli niin lämmin että uudestaan ei kannattanut yrittää. "poltin" yhden levyn, päällepäin näytti vain kiillottuneelta, mutta ei alkanut pitämään pitempään vaikka hiekkapaperilla karhensi.

Mutta jos paineasetelma on sormin käytettävä, niin vika siellä?
katseleppa jostain vastaava ke-70 corilla, ja käy vääntelemässä kytkinhaarukkaa?

Mutta kytkimen pito on käsittääkseni huomattavasti riippuvainen levyn lämpötilasta, ja jossain möngitään jalka kytkimellä, ja esim 50% kierroksista jää levyyn vaikka 30 sekunttia, niin myös puolet sen hetkisestä kampiakselitehosta jää kytkimeen, ja vaikka tehoa olisi 20kW, niin se on 10kW! ja sitten katukäytössä kytkin luistaa maksimissaan (muutaman) sekunnin, niin lämpökuorma pienempi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 03.01.2013, 16:40
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Totta on tuokin ei mikään kytkin oikein sovellu luistatukseen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Corollan moottori X 2 Uusimaa 0ltzi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.12.2014 14:38
Myydään Toyota corolla Dx 1.3 landsuiceri O/M/V Ajoneuvot 14 29.05.2011 16:45
Myydään Toyota corolla 1.6 dx MehtäSika O/M/V Ajoneuvot 1 12.10.2008 19:37
M. 5.7 dx osaa. impala4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.01.2006 16:48
DX corllan iskarit Tekniikka & Jutustelu 9 05.04.2004 22:51


Sivu luotu: 17:09 (GMT +2).