Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.12.2012, 14:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Pintaväri pinnassa. paska kuva ei anna arvoa värille tai mattapinnalle.

Näyttää että olis pohjavärissä mistä pukkaa ruoste läpi.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.12.2012, 17:28
JariKoo:n Avatar
JariKoo JariKoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.08
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 213
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti

Näyttää että olis pohjavärissä mistä pukkaa ruoste läpi.
Ei kyllä äkkiseltään uskois että juuri maalattu... Kui se nyt tolta näyttää?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.12.2012, 17:31
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mustia rasvajälkiä ne vaan näyttäs olevan, onhan tuota pajoteltu kiitettävästi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.12.2012, 20:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Mustia rasvajälkiä ne vaan näyttäs olevan, onhan tuota pajoteltu kiitettävästi
On vaan tommonen vaalee mattapinta aika pirullinen puhtaanapidettävä, talvisaikaan jäänee vaikka minkälaista mähnää pintaan.

Mut hauskan näköinen laitos. Etupuskuri korvaa takaa menetetyn pituuden. Ei taida ihan jalankulkijoiden suojeludirektiiviä täyttää, mut onneks ei tarviikkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.12.2012, 21:10
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Juu rasvajäloä ja jossain näkyy sitten noita kotelomassaoja mitä valunut. Ja eiköhän tuo väri lopullisen sävyn tässä aikojen saatossa etsi. Mattaväri niin aivan suotta edes yrittää pestä tai pitää puhtaana.

Ja Lepoantille:
huomenna aletaa nasentamaan löysää kelloa hukkaportille ja alasyöttöö lisää ja ylhäältä poikkeen. kivahan sillä on kiihdytelllä, mutta rajasa kullakin, suolla pitää sitten noilla asetuksilla pöllyyttää jos oikeen sattuu intoutumaan joku kerta

Mielenkiintoinen ilmiö ahtopainemittarin kanssa kun kokeilin täysteho vetoja. AHdot ei juurikaan yli 1.3 noussut. Pakopaine nousi sitten kerrasta aina kahteen kun ahdonalainen tuli mukaan. Nyt mietityttää että voisiko olla niin hassusti kun hukkaportin ohjaus otetaan suoraan turbolta kompressorin pesästä ja sitten itse käytän imusarjasta noita ahtopaineita ahdonalaiselle ja syötölle. Eli voisiko nyt ollakin niin että loppupäässä paineet ei tuon yli nousekaan, mittari pelasi ja on uusi teollisuusmallin mittari?
En kyllä vielä ole kovin pitkää kaasupohjassa vetoa uskaltanut koittaa, mutta selvästi se mittari pysähtyy siihen 1.3 ja pysyy.



Hiukan näpinjälikä tossa etuneljänneksessä



Etupuskuri maalissa. Täyttää kaikki normit



takapuskurista tuli sitten tollanen.
Jos kesällä maalailis puskurit kunnon maaleilla että kestää, nyt ei mielenkiinto riittänyt siihen rumbaan
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.12.2012, 21:26
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Mielenkiintoinen ilmiö ahtopainemittarin kanssa kun kokeilin täysteho vetoja. AHdot ei juurikaan yli 1.3 noussut. Pakopaine nousi sitten kerrasta aina kahteen kun ahdonalainen tuli mukaan. Nyt mietityttää että voisiko olla niin hassusti kun hukkaportin ohjaus otetaan suoraan turbolta kompressorin pesästä ja sitten itse käytän imusarjasta noita ahtopaineita ahdonalaiselle ja syötölle. Eli voisiko nyt ollakin niin että loppupäässä paineet ei tuon yli nousekaan, mittari pelasi ja on uusi teollisuusmallin mittari?
En kyllä vielä ole kovin pitkää kaasupohjassa vetoa uskaltanut koittaa, mutta selvästi se mittari pysähtyy siihen 1.3 ja pysyy.
Kannattaa olla tarkkana pakopaineiden kanssa ettei nouse liian korkeiksi, muuten tulee taas remonttia ja kuluja. Viisaammat varmaan tietää millä hehtaarilla ne pitäis olla.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.12.2012, 21:46
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Pakopaineet tuttuja se nVNT kokeilun myötä. terveillä vesillä ollaan jos pysyy puolen baarin sisällä ahdoista. Siis korkeammat. Nuo nykyiset jo noinkin olisi ok. eli 2bar pakopainetta, läjän kokeiluilla välillä karkaili paineet taivaisiin, eikä menoa haitannut
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.12.2012, 01:31
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Juu rasvajäloä ja jossain näkyy sitten noita kotelomassaoja mitä valunut. Ja eiköhän tuo väri lopullisen sävyn tässä aikojen saatossa etsi. Mattaväri niin aivan suotta edes yrittää pestä tai pitää puhtaana.

Ja Lepoantille:
huomenna aletaa nasentamaan löysää kelloa hukkaportille ja alasyöttöö lisää ja ylhäältä poikkeen. kivahan sillä on kiihdytelllä, mutta rajasa kullakin, suolla pitää sitten noilla asetuksilla pöllyyttää jos oikeen sattuu intoutumaan joku kerta

Mielenkiintoinen ilmiö ahtopainemittarin kanssa kun kokeilin täysteho vetoja. AHdot ei juurikaan yli 1.3 noussut. Pakopaine nousi sitten kerrasta aina kahteen kun ahdonalainen tuli mukaan. Nyt mietityttää että voisiko olla niin hassusti kun hukkaportin ohjaus otetaan suoraan turbolta kompressorin pesästä ja sitten itse käytän imusarjasta noita ahtopaineita ahdonalaiselle ja syötölle. Eli voisiko nyt ollakin niin että loppupäässä paineet ei tuon yli nousekaan, mittari pelasi ja on uusi teollisuusmallin mittari?
En kyllä vielä ole kovin pitkää kaasupohjassa vetoa uskaltanut koittaa, mutta selvästi se mittari pysähtyy siihen 1.3 ja pysyy.
Noi paineet on otettu ihan ok, eli ei sen puoleen isoa merkitystä. Ahtopaineenhan sinä säädät kuitenkin hukkaportin karasta jolloin väliä ei juurikaan ole mistä otat hukkikselle paineen. Omasta mielestäni on parempi ottaa hukkaportin paine mahdollisimman läheltä kompressoria koska hukkaportti reagoi tällöin nopeammin paneen muutoksiin. Eli nyt kun olet säätänyt ne tuohon yhteen ja kolmeen niin hukkis aukeaa niillä kohdin. Kun ahdonalainen tulee mukaan, kone saa soppaa lisää -> enemmän pakokaasua pihalle -> pakopaine nousee. Taloudellisintahan olisi jos kaikki ylimääräinen ilmamassa johdettaisiin ahtimen ohi ja vain tarpeellinen määrä pyörittää ahdinta. Optimina voidaan pitää kun ahtopaine ja pakopaine ovat samanverran. Käytännössä hyvin harvoin siihen kuitenkaan päästään.

Periaatteessa tuon ahtimen hukkis on vähän liian pieni, mutta sulla näyttäisi ainakin vielä noilla pumpun säädöillä olevan pakopaineet ihan ok. Nälkä kasvaa syödessä joten paineita seuraamalla et särje konetta. Jos pakopaineet meinaa karata, laita kaveriksi erillinen hukkis, tai mikä vielä parempaa: isompi ahdin
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.12.2012, 07:37
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Noi paineet on otettu ihan ok, eli ei sen puoleen isoa merkitystä. Ahtopaineenhan sinä säädät kuitenkin hukkaportin karasta jolloin väliä ei juurikaan ole mistä otat hukkikselle paineen. Omasta mielestäni on parempi ottaa hukkaportin paine mahdollisimman läheltä kompressoria koska hukkaportti reagoi tällöin nopeammin paneen muutoksiin. Eli nyt kun olet säätänyt ne tuohon yhteen ja kolmeen niin hukkis aukeaa niillä kohdin. Kun ahdonalainen tulee mukaan, kone saa soppaa lisää -> enemmän pakokaasua pihalle -> pakopaine nousee. Taloudellisintahan olisi jos kaikki ylimääräinen ilmamassa johdettaisiin ahtimen ohi ja vain tarpeellinen määrä pyörittää ahdinta. Optimina voidaan pitää kun ahtopaine ja pakopaine ovat samanverran. Käytännössä hyvin harvoin siihen kuitenkaan päästään.

Periaatteessa tuon ahtimen hukkis on vähän liian pieni, mutta sulla näyttäisi ainakin vielä noilla pumpun säädöillä olevan pakopaineet ihan ok. Nälkä kasvaa syödessä joten paineita seuraamalla et särje konetta. Jos pakopaineet meinaa karata, laita kaveriksi erillinen hukkis, tai mikä vielä parempaa: isompi ahdin
Mutta semmoinen erikoisuus että hukkaportti on mallia 1,8 bar. vai oliikohan jopa 2bar. ja nyt en sinne ole vielä päässyt, ja paineita ei hirveesti voi säätötangosta pelata koska jossain välissä vaan läppä ai aukea tarpeeksi ja sitten ahistaa. sitä ulkoista olen itsekkin lisäksi miettinyt. aika näyttää miten tämä nyt alkaa pelaamaan. Pakolämmöt on normiajossa maantiella 250astetta, ja vasta olen sinne 400asteeseen lyhyelllä vedolla saanut. Eli hyviltä vaikuttaa kun vertaa läjän 700asteeseen ja 400 maantiearvoihin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostin kompuran.. samix Chit-Chat 9 10.09.2008 21:15
Ostin jo:SJ:n merkkivalollinen jakis. asentaja O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 21.09.2007 17:34
K10 etukardaanin tuplanivel osina.. Hjälp! SamiN Tekniikka & Jutustelu 5 02.11.2005 18:57
Ostin sitten HJ:n akke Tekniikka & Jutustelu 7 16.03.2005 20:17
Ostin sitten lj:n bj45lava Tekniikka & Jutustelu 9 08.11.2004 09:04


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).