![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kyllähän tuo vähän siltä sitten kuulostais että letku tai putki poikki jostain. Ettei vaan olis tankin päältä ruostuneet poikki?? Mutta jooh kannattaa kokeilla ehjällä linjalla tankilta suotimelle. Kun saat sen aineen sinne linjaan niin pysyykö se siellä? vai valuuko takasin tankkiin?? ettei vaan saisi ilmaa väärästä suunnasta, siis vedenerottimen roppu ehjä jne.? Nämä nyt tälläsiä veikauksia tuon kuvauksen perusteella joku paremmin tietävä voi osata kertoa oikean viankin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos nuo putket ois poikki menneet, niin kyllä se ois ensin ilmottanut vuotaen sen vian. Ei ne kerrasta mee, jos tankki ei tipahda kenttään. Ilmojen saanti sit kylä ois kaa aihetttanut sahuuttamista käynnistäessä, että sekin vika ilmottaa olemassa olonsa kyllä. Roppu mulla ollut kyllä muovinen ja suodattimen mukana tullu aina uus o-rengastiiviste siihen proppuun. Eikä tuota oo vielä epäkuntoon saanut edes, eikä oo kuultukkaan et ois vikaa olut kellään siinä. Eli jonkin sortin tukosta nyt itse epäilisin tässä polttoainesaannissa... Kun irtopöntöstä toimii normaalimmin. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se saattaa sopivan paskaisessa paikassa ollessaan tehdä jopa niin, ettei paineilmallakaan kerro mistä vuotaa, mutta sähköpumpulla tai lutkulla imien tulee ilmaa koko ajan.
Jokuhan oli pessyt rungon painepesurilla niin linjaston joutui uusimaan kun paska ei enää tiivistänyt tarpeeksi ja rupesi maahan tiputtamaan. Helpoin mahtaisi olla hakea jostain vaikka veneen irtotankki talveksi lavalle. sitten kesällä käyttää oman tankkinsa irti ja uusii linjastot Tai voihan sen lavatankin tehdä vaikka pellistä tai kuten kerran kattelin 100l tynnyri mihin oli hitsattu letkuille lähdöt. Polttoaine mittari oli mallia tikku korkista sisälle siinä tosin oli asteikkokin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pissapojan säiliölläkin voi ajaa kun pistää letkut sinne
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei vuoda mistään mitään aineita, nyt kyllä toiminut moitteitta jo 200km, vika korjantui sillä että, pumppasi linjat täyteen ja anto käydä omilaan 20min ja välillä kävi kokeilemassa pumpusta että onko painetta vai ei? Paine pysyi niin kaun kunnes runttaa 3 kaasunpohjaan ja ajaa muutama satametriä, sitten taas hävii soppa linjoista, no varsinainen ratkaisu löytyi bensasta, eli 30l laitoin 1l bensaa, pumppasin taas naama irvessä painetta järjestelmään ja ei kun auto käymään ja nyt on toiminu ihan normaalisti, eli itse ajattelim syyksi vettä / jäätä linjoissa, tunnetusti naftahan ei kaikkea jäätä vie mukanaan, no bensalla rupesi toimimaan, katsotaan nyt että kauan? Täytynee riipasta tankki pois jos jatkaa tuota viellä,
Sitten ilmaantui uusi vika, eli startatessa startti hirttää jotenki kiinni mutta kun kopauttaa sitä niin rupeaa toimimaan? Olisiko mahdollisesti menossa rikki vai? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Starttiseen...
Sitten ilmaantui uusi vika, eli startatessa startti hirttää jotenki kiinni mutta kun kopauttaa sitä niin rupeaa toimimaan? Olisiko mahdollisesti menossa rikki vai?[/QUOTE]
Kyllähän tuo kuullostas siltä, että solenodi ei pelaa oikein... Naapurilla Terranossa kovilla pakkasilla ei jaksa vetää päälle, ja uusi odottaa laatikossa. Hiemna työläässä paikassa tuo startti näissä kamppeissa ku siin on kaikki ees ja sit ei oikeen nää mitään... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Noniin vika löytyi yllättävänkin nopeasti, eli solenoidin mikäsen nimi onkaan? No solenoidilta lähtee tanko startin rattaan alle niin kyseinen vipstaakkeli oli tipahtanut solenoidista pois, tämä vain takaisin paikoilleen niin solenodi rupesi toimimaan, ainakin näin lattialla kokeiltuna ja starttikin itsessään pyöri hyvin, noh autoon laitoin kiinni startin takaisin, no kappas vaan ei inahdakkaan? Vika löytyi startin ja laatikon välistä eli lootan asennuksen yhteydessä varmaan vaseliini hanskoilla on juurikin sopivasti otettu tuosta startin kohdasta kiinni, no pieni rasvanpoisto putsi niin saatiin starttikin taas rokkaamaan.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Niin pahoittelen tekstin epäselvyyttä johtunee että kirjoitan puhelimella, palsta riippuvaisen pitää puhelimellakin selata,
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä että selviää nuo viat. Itse tuossa tuon suodattimen vaihdon jälkeen tunnustellut että aivan kuin olis tullu jopa vähän hoppua lisää tuohon omaan laitokseen, toisaalta en kyllä ihmettele yhtään jos soppa liikkuisi paremmin kun on puhdas suodatin.
Tuohon nyt sitten tuli mieleen että mikäs putkenpää se tankin huohotin on?? tulipellissä on sellanen taivuteltu jarruputken pätkä joka tulee auton alta ja sitten löpösuodattimen alla on joku kumiletkun pää josta ei tiedä mihin mahtaa mennä? vai kuuluisiko sen olla siinä vedenerottimessa?? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Ja tosiaan korin korotus helpottaa startin kaa toimimista, kuten itse olen huomannut vakioit aj tuot oma 40mm korotettua rapates.
Tanki saa täyttöputken vieressä olevast letkusta korvausilman... Siit mikä putki siellä konehuoneessa on, niin ei mulla yhdessäkään (5x dsl King + 1 dsl.tyi) oo ollut siin mitään kumiletkua jatkeena... Se vedenerottimen pää kuuluu olla vapaana, kun se vaan toimii tyhjennyksen ajan ja erilliseen astiaan silloinkin laskiessa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |