Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.12.2012, 18:18
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Wink

Pientä rohinaa edestä, mitä epäillään ?


Mitäs suositellaan tehtäväksi jotta selviäisi kuskin puoleisen etupyörän tienoilta kuuluva rohina? Ajonopeuden mukaan tuntuisi muuttuvan taajuus. Voipi olla offroad-lähtöistä alkuperältään. Käännettäessä reippaasti oikealle ja jarrutettaessa kuuluu myös sellaista raahaavaa rohinaa.

Omalla listalla on etujarrupaloissa oleva kivi tms. Toisena ehdokkaana on nivel. Kolmosena pyörän laakeri. Haeskelin hiukka täältä ja nousee kyllä tuo etukardaani listoille myös.

Meinasin ottaa pyörän ylös ja pyöritellä ja jarrutella jos vaikka selviäisi.

Oikeastaan kyssäri siksi, että osaa varata oikeanlainen varaosasatsin kun lähtee purku- ja kokoamiskeikalle.

__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.

Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 25.12.2012 18:30
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.12.2012, 20:39
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Vaihdoin tehostimeen uudet öljyt pariin kertaan konerempan yhteydessä,nyt tuntuu kylmänä ettei toimi oikein,kurnuttaa ja jumittaa,aivan kuin olisi öljy vähissä mutta ei ole.
Teki myös saman kun syötin tänne lappiin,huomasin saman kun kurvasi tankille usean sada km ajon jälkeen.
Olisiko joku saatanan vesi helmi jäässä? Auto oli välillä ulkona tehostin tyhjänä ja välillä taas sisällä.
Onko näissä joku sihti/suodatin tehostimen säiliössä?
Toiminut ennen tyhjentymistä moitteetta 20 vuotta.
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.12.2012, 20:51
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2012, 22:31
Mönkijäinen Mönkijäinen ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.07.12
Sijainti: Keminmaa
Viestit: 23
Perusasetus

tarttis moottorivaihtoehtoja taroon sikälimikäli tuosta omasta kattilasta tuli entinen. Mielellään ahdettu kone miten LJ:t ja uudemmat hiluksit? kuihnka suuritöisiä svappeja on, meneekö johtosarjat uusiksi jne.??
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2012, 23:29
AUH:n Avatar
AUH AUH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 92
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mönkijäinen Näytä viesti
tarttis moottorivaihtoehtoja taroon sikälimikäli tuosta omasta kattilasta tuli entinen. Mielellään ahdettu kone miten LJ:t ja uudemmat hiluksit? kuihnka suuritöisiä svappeja on, meneekö johtosarjat uusiksi jne.??
Selaa sivu/pari taakse päin. Ite vähä samaa kyselin ja hyvin on neuvoja tarjolla.
__________________
Hiluksi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.01.2013, 23:06
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.
Google tuottaa heikosti tulosta.. :/ Kaasupoljin kenties mutta voiko tuo poljin antaa viaksi polttoaineen syötön?? Milläs mittaat / testaat tuon polkimen kunnon?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.01.2013, 00:33
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Meinaa tuo Hilu lähteä huonosti käymään,kylmänä ei lähde,kuin roikasta.
Kokeilin ehjän saman moisella hehkureleellä eikä muutosta ollut.
Miten mitataan oikea jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v???
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.01.2013, 07:17
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Meinaa tuo Hilu lähteä huonosti käymään,kylmänä ei lähde,kuin roikasta.
Kokeilin ehjän saman moisella hehkureleellä eikä muutosta ollut.
Miten mitataan oikea jännite?
Hehkukiskoon menevälle piuhalle tulee n.11v eli oikein? Otin piuhan irti mittauksen ajaksi)
ON 11v hehkut. Hehkukiskon juuureen tulee myös kaapeli johon tulee n.5v olisiko oikein? Jälkihehku?
Sitten kun laitan johdon paikalleen josta mittasin tuon 11v,tulee hehkukiskoon enää 5v???
En mitään käryä minkä ikäinen sun hiluxi on mutta onko kaikki hehkutulpat ehjiä? Vanhemmpien hehkutukseen vaikuttaa hehkukiskon kokonaisvastus joka on persiillään jos yksikin tulppa on pimeänä. Silloin muistaakseni tosiaan tunki pelkkää jälkihehkua päälle joka ei jaksa lämmittää tulppia vaan just ja just jaksaa pitää ne lämpiminä päähehkun jäljiltä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.01.2013, 09:01
hiluski hiluski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: kiuruvesi
Viestit: 37
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
-02 luxi d4d herjailee polttoaineen syöttöä koodin mukaan. Kylmänä useammin ja lähinnä esim risteysksissä kun polkaisee kytkimen tai ajelee tyhjäkäynnillä syttyy valo tauluun. Kierrosten kanssa suoraan menessä ei mitään ongelmia. Suodatin menee vaihtoon aluksi ja sitten arvotaan. 270t mittarissa ja tuore hankinta.
Meillä oli saman ikäisessä hiluksissa samat oireet, ei lähteny tyhjäkäynnilä liikenteeseen vaan sytytti moottorin vika valon ja herkesi ottamasta kierroksia joka nollaantui kun käytti virrat pois. Tämä korjaantui kun vaihtoi kaksi suutinta, pystyy testaamaan kun vie irto suuttimet, denson common rail suuttimia huoltavaan tai testaavaan firmaan vuosi sitten ei ainakaan löydetty ketään joka korjaisi suomen maalla.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.01.2013, 00:58
Syöttö hakkuri Syöttö hakkuri ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.12
Sijainti: Savo,suomi
Viestit: 57
Perusasetus

Hilu on 92 2,4 vapari Diissel.
Voi olla joku hehkupimeenä. Lähti heikosti käyntiin -22 c pakkasesta vaikka oli pari tuntia roikassa. Tosin jos oli yliyön piuhassa lähti kuin kesällä...- 7 c ilman roikkaa nippanappa rykien ja paukkuen. Tästä viisastuneena laitoin toisesta tuoreemmasta vara koneesta hehkut siihen,(97 Hiace vaparikoneella) oli myös 11 V hehkut. Muut arvot ??
Tällä hehkumallilla ei lähde käymään edes +1 kirveelläkään,löin pilottia pataan jopa rupesi kolisemaan,vaihdoin entiset hehkut ja sama homma? Ei lähde jeesuksellakaan tulille,ilman roikkaa vaikka 2 päivää aiemmin lähti??? Paloko joku rele ynm... hilavitkutin tässä kokeilussa?
Autoon tehty täysi koneremppa 2tkm sitten,ei ole nappihehkua,kaikki alkuperäistä.
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!

Missä on hehkun "säädin" joka hehkuajan määrittelee? Rele on ehjä,on testattu toisesta Hilusta,Sulake ehjä? Virtalukko varsin jämäkkä ja ehjän oloinen.
__________________
Köyhät ajaa tiisselillä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.01.2013, 05:16
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

mitenkä vaihdetaan -90 4wd etu kardaanin ristikko? en oo ikinä joutunu vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.01.2013, 06:11
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Hilu on 92 2,4 vapari Diissel.
Voi olla joku hehkupimeenä. Lähti heikosti käyntiin -22 c pakkasesta vaikka oli pari tuntia roikassa. Tosin jos oli yliyön piuhassa lähti kuin kesällä...- 7 c ilman roikkaa nippanappa rykien ja paukkuen. Tästä viisastuneena laitoin toisesta tuoreemmasta vara koneesta hehkut siihen,(97 Hiace vaparikoneella) oli myös 11 V hehkut. Muut arvot ??
Tällä hehkumallilla ei lähde käymään edes +1 kirveelläkään,löin pilottia pataan jopa rupesi kolisemaan,vaihdoin entiset hehkut ja sama homma? Ei lähde jeesuksellakaan tulille,ilman roikkaa vaikka 2 päivää aiemmin lähti??? Paloko joku rele ynm... hilavitkutin tässä kokeilussa?
Autoon tehty täysi koneremppa 2tkm sitten,ei ole nappihehkua,kaikki alkuperäistä.
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!

Missä on hehkun "säädin" joka hehkuajan määrittelee? Rele on ehjä,on testattu toisesta Hilusta,Sulake ehjä? Virtalukko varsin jämäkkä ja ehjän oloinen.
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli. Lämpömittarillakin noita koitettiin katsoa mutta vaikeampaa niin.
28 erkkiä oli -99 hilun alk hehkut kpl , hiace seisoi liikkeen pihassa odottamassa hehkujen vaihtoon, syksyllä siihen joku paja laitellut mätänetin hehkut ja oli 3kpl pimeenä.
Mulla oli 1 pimeenä, noista en tiedä missä oli eri arvoja oliko hehkutustehossa jotakin eroa mutta paukuttamalla läks tuokin pakkasessa.
En tiedä onko mutua mutta nyt tuntuu että hehkun valo palaisi pidempään kun kaikki on uusia, käyntiin lähtee kuitenkin pehmeesti
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.01.2013, 07:16
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli. Lämpömittarillakin noita koitettiin katsoa mutta vaikeampaa niin.
28 erkkiä oli -99 hilun alk hehkut kpl , hiace seisoi liikkeen pihassa odottamassa hehkujen vaihtoon, syksyllä siihen joku paja laitellut mätänetin hehkut ja oli 3kpl pimeenä.
Mulla oli 1 pimeenä, noista en tiedä missä oli eri arvoja oliko hehkutustehossa jotakin eroa mutta paukuttamalla läks tuokin pakkasessa.
En tiedä onko mutua mutta nyt tuntuu että hehkun valo palaisi pidempään kun kaikki on uusia, käyntiin lähtee kuitenkin pehmeesti
Hiluxiin vain alkuperäisiä hehkuja niin kuulemma toimii
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.01.2013, 09:53
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.639
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Ongelma ei ole ostaa uusia vaikka alkup.hehkuja,mutta miten mittaan palikat että on ehjät,en osta uusia jos ne heti parin startin jälkeen palaa??!!
Testaa hehkut ruuvaamalla ne irti ja kytke ne yksitellen akkukaapeleilla kiinni ja kato että alkaa hehkumaan samoilla senkuntiluvuilla, n. 2-3 sekunnin jälkeen pitäis alkaa hehku olemaan punasena. Vastusmittaukseen ei voi luottaa, välillä tulppa antaa ihan ehjän tulpan vastusarvoa mutta ei vaan hehku.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 2,4TD Näytä viesti
Vastuksen mittasi kaveri noista omista 1,3-1,7 näytteli.
Vähän vitun isoja heittoja, jotain on perseellään. Muistaakseni mun omassa hiluxissa, jossa on -98 hiacen 2LT-II- moottori, hehkut oli kaikki 1,1-1,2 ohmin välillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrze Näytä viesti
Motonetistä saa densoja jotka siellä alunperinkin on. Toyota ei hehkuja itse valmista...
Noissa on vaan sellanen ero, ainakin mun auton kohdalla, että toytalta ostetuilla hekuilla auto lähti käyntiin, motonetin hehkuilla ei. Että ei taida kuitenkaan ihan samoja olla...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.01.2013, 12:58
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Noissa on vaan sellanen ero, ainakin mun auton kohdalla, että toytalta ostetuilla hekuilla auto lähti käyntiin, motonetin hehkuilla ei. Että ei taida kuitenkaan ihan samoja olla...

Minkä merkkiset oli? siellähän on mitä vaan esim. hkt (paska) motonetin hyllyssä.

Mulla on densot 2lt:ssä ja kyllä se pakkasesta henkiin herää.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 27.12.2012, 16:31
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.157
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Syöttö hakkuri Näytä viesti
Onko näissä joku sihti/suodatin tehostimen säiliössä?
Toiminut ennen tyhjentymistä moitteetta 20 vuotta.
Säiliön pohjalla pitäisi olla jonkun näköinen karkeasuodatin.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.12.2012, 03:01
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Viestit: 1.120
Perusasetus

oliko kukaan perehtynyt tuohon sr tyyppiseen mittaristoon polttoaine mittarin osalta aiemmin? Tai ylipäätään kuinka tommonen jatkuvasti näyttävä, siis ilman virta avaintakin näyttävä mittari pelittää- meneekö sinne jatkuva virta tms?
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.12.2012, 20:22
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Tuli eilen vaihdettua ln65:een hiluun etupakat ryhdikkäämpiin. Nyt mietityttää, että menikö pakat oikein päin. Riipun puoleinen pää ottaa runkoon kiinni ja keulan kiinnikkeessä näyttäis olevan tilaa reilusti. Eli joutuuko saman jumpan tekeen uusiksi ja kääntään pakat oikein päin?

Alla pari kuvaa, joista näkee



Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 28.12.2012, 20:48
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Väärinpäin on kuvan pakka, tuo "varmistussilmä" kuuluu tuonne kiinteään päähän.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 28.12.2012, 21:05
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Väärinpäin on kuvan pakka, tuo "varmistussilmä" kuuluu tuonne kiinteään päähän.
Noni, oli niin mukava homma tuo pakkojen vaihto, että onneksi pääsee tekemään uusiksi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 10:47 (GMT +2).