![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1176
|
||||
|
||||
![]()
Sitten yksi iso suodatin samassa paikassa ja sen alareunassa on vedenerottimen proppu.. Eli uutta sutia vaan ja vanha proppu vaihdetaan siis uuteen suotimeen..
Vink vink, Nissanin orkkislöpösuodin tarvikkeen kans saman hintainen !! |
#1177
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset lerssiselle, täytyy huomenna hakea motonetistä että saa auton taas liikkeeseen.
|
#1178
|
||||
|
||||
![]() l
noniin! nyt olisi omaltakin kohdalta laatikko vaihdettu. ja aikaa sain menemään sen 12h
![]() |
#1179
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1180
|
|||
|
|||
![]()
Tyhmä taas kyselee. Eli tuosta kingin vaihteista tuossa omassa Td25 vm -90. Onko niin että pää vaihteisto ei pyöri kun jakiksen laittaa vapaalle?
Eli 1 silmään ja jakis vapaalla. Olisi ollut mukava kun olisi saannut laatikossa nesteet kiertämään pakkasella lasien raaputuksen ajaksi. Muistelin että joissakin nelivedoissa noin sais nesteet kiertämään mutta taitaa olla joku aivan tautisen vanha juttu. |
#1181
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#1182
|
||||
|
||||
![]() j
Kyllä saa vapaalle jakiksesta, mutta eikös lootan pää akseli pyöri muutenki kokoajan? Eli sekin jo itsessään notkistaa öljyä kylmänä, mutta itse suosiolla vaihtaisin öljyt lootaan, kun ei kummonen homma ole, itse tiputin lootasta öljy pois ja norotin uudet vaihdekepin aukosta sisään eli mitään pumppuja ei tarvittu,
Ja tuohon lootan vaihtoon viellä lisäten, on kyllä hyvä että on korotus autossa, muuten olisi ollu yhtä vääntöä saada loota auton alta pois ja takas, sauvat otin suosiolla kokonaan poijes ja helpottaa huomattavasti työskentelyä, ja mukaan on hyvä varata yksi tai kaksi kaveria, sauvoja joutunee löysyttää hieman kun meni hiukka kireälle, muuten kaikki meni nappiin, ![]() |
#1183
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
muistithan rasvata sauvojen poori päät kun laitoit ne takasin? huomattavasti taas helpottaa seuraavaa kertaa.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1184
|
||||
|
||||
![]() j
Kyllä sauvat rasvattiin ja tais olla viellä aika runsaasti edellisenkin asentajan mäskejä siellä
![]() |
#1185
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ei siinä mitään erillistä pumppua ole, johdot menee anturille tankkiin, ainooo pumppu mikä siinä on niin se on syöttöpumppu.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1186
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä minä harrastelen sellaista että kun on oikein kylmä aamu niin tatsuni käyntiin, jakis vapaalle ja kakkonen silmään lasien rappailun ajaksi.. On loota notkeempi ku vähä aikaa pyörii
![]() |
#1187
|
|||
|
|||
![]()
Samaa tulee ittekkin harrastettua vaikka uudet öljyt on laatikoissa. Paljon mukavammin keppikin liikkuu kun vähän on öljyjä pyöritelty tyhjäkäynnillä aluksi.
|
#1188
|
|||
|
|||
![]()
Kiitosta tuosta tiedosta. Täytyy alkaa kokeilemaan. Sitten kertokaapa että olenko ollut aivan metsässä ajatusteni kanssa kun olen luulut että mittaristossa palava oranssi nestepinnan merkki valo on vain oikutteleva polttoaine valo, mutta oikeasti se onkin veden erottimen valo ja palaessaan ilmaisee erottimen olevan täysi? Se ohjekirja olisi ollut kova sana.
|
#1189
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllä juurikin näin,tyhjennä suodatin niin merkkivalon ei pitäisi enää palaa..
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1190
|
|||
|
|||
![]()
Juuh valo lakkasi palamasta suodattimen vaihdolla. Piru että olikin paljon jäätynyttä vettä suodattimessa. Nyt toimii taas.
|
#1191
|
||||
|
||||
![]()
Ai jaa, olin lukevinani aikasemmilta sivuilta että joku oli ulkosen pumpun laittanu mutta olikohan kyseessä besakone? Sitä ei mainittu niin oletin että tässäkin olisi jonkun näkönen pumppu, eli miten testaan tuon naftan saannin? Ainakaan ei tullut mitään letkuista kun kone huoneessa tuota pumppua pumppasin, ja eikös se ole veden erottimen johdot mitkä on tuon käsi lypsärin vieressä? Olisiko jäätynyt? Teki meinaa vaan tuon yhtäkkiä kun mutkaan käänty?
|
#1192
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#1193
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli teki taas saman, pumppasin niin julmetusti taas ja ilmaa vaan tulee, vika ei ole suotimissa tms tms, ilma kulkee ja nafta pullolla kokeiltuna hyvin, eli linjoissa siis joku vika? Täytynee vetää uusi menoputki tankilta, tekee sitä että hyytyy ja pumppaamalla tulee kyllä jotain hyvin ujoa, mutta kun irrottaa tuon messinkisen veden erottimen propun ja pitää sormea ja pumppaa ja päästää somen pois niin imasee soppaa tankilta, eli siis tekee imupinetta linjoihin, ja tuota kun tekee hetken niin rupee taas soppaa tulemaan, eli mikä on konkareiden mielipide? Itse veikkaan linjaa, tankin korkki on ollut myös auki kun on pumpattu, |
#1194
|
|||
|
|||
![]()
Kyllähän tuo vähän siltä sitten kuulostais että letku tai putki poikki jostain. Ettei vaan olis tankin päältä ruostuneet poikki?? Mutta jooh kannattaa kokeilla ehjällä linjalla tankilta suotimelle.
Kun saat sen aineen sinne linjaan niin pysyykö se siellä? vai valuuko takasin tankkiin?? ettei vaan saisi ilmaa väärästä suunnasta, siis vedenerottimen roppu ehjä jne.? Nämä nyt tälläsiä veikauksia tuon kuvauksen perusteella joku paremmin tietävä voi osata kertoa oikean viankin. |
#1195
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos nuo putket ois poikki menneet, niin kyllä se ois ensin ilmottanut vuotaen sen vian. Ei ne kerrasta mee, jos tankki ei tipahda kenttään. Ilmojen saanti sit kylä ois kaa aihetttanut sahuuttamista käynnistäessä, että sekin vika ilmottaa olemassa olonsa kyllä. Roppu mulla ollut kyllä muovinen ja suodattimen mukana tullu aina uus o-rengastiiviste siihen proppuun. Eikä tuota oo vielä epäkuntoon saanut edes, eikä oo kuultukkaan et ois vikaa olut kellään siinä. Eli jonkin sortin tukosta nyt itse epäilisin tässä polttoainesaannissa... Kun irtopöntöstä toimii normaalimmin. |
#1196
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se saattaa sopivan paskaisessa paikassa ollessaan tehdä jopa niin, ettei paineilmallakaan kerro mistä vuotaa, mutta sähköpumpulla tai lutkulla imien tulee ilmaa koko ajan.
Jokuhan oli pessyt rungon painepesurilla niin linjaston joutui uusimaan kun paska ei enää tiivistänyt tarpeeksi ja rupesi maahan tiputtamaan. Helpoin mahtaisi olla hakea jostain vaikka veneen irtotankki talveksi lavalle. sitten kesällä käyttää oman tankkinsa irti ja uusii linjastot Tai voihan sen lavatankin tehdä vaikka pellistä tai kuten kerran kattelin 100l tynnyri mihin oli hitsattu letkuille lähdöt. Polttoaine mittari oli mallia tikku korkista sisälle siinä tosin oli asteikkokin. |
#1197
|
||||
|
||||
![]()
Pissapojan säiliölläkin voi ajaa kun pistää letkut sinne
![]() |
#1198
|
||||
|
||||
![]()
Ei vuoda mistään mitään aineita, nyt kyllä toiminut moitteitta jo 200km, vika korjantui sillä että, pumppasi linjat täyteen ja anto käydä omilaan 20min ja välillä kävi kokeilemassa pumpusta että onko painetta vai ei? Paine pysyi niin kaun kunnes runttaa 3 kaasunpohjaan ja ajaa muutama satametriä, sitten taas hävii soppa linjoista, no varsinainen ratkaisu löytyi bensasta, eli 30l laitoin 1l bensaa, pumppasin taas naama irvessä painetta järjestelmään ja ei kun auto käymään ja nyt on toiminu ihan normaalisti, eli itse ajattelim syyksi vettä / jäätä linjoissa, tunnetusti naftahan ei kaikkea jäätä vie mukanaan, no bensalla rupesi toimimaan, katsotaan nyt että kauan? Täytynee riipasta tankki pois jos jatkaa tuota viellä,
Sitten ilmaantui uusi vika, eli startatessa startti hirttää jotenki kiinni mutta kun kopauttaa sitä niin rupeaa toimimaan? Olisiko mahdollisesti menossa rikki vai? |
#1199
|
|||
|
|||
![]() Starttiseen...
Sitten ilmaantui uusi vika, eli startatessa startti hirttää jotenki kiinni mutta kun kopauttaa sitä niin rupeaa toimimaan? Olisiko mahdollisesti menossa rikki vai?[/QUOTE]
Kyllähän tuo kuullostas siltä, että solenodi ei pelaa oikein... Naapurilla Terranossa kovilla pakkasilla ei jaksa vetää päälle, ja uusi odottaa laatikossa. Hiemna työläässä paikassa tuo startti näissä kamppeissa ku siin on kaikki ees ja sit ei oikeen nää mitään... |
#1200
|
||||
|
||||
![]()
Noniin vika löytyi yllättävänkin nopeasti, eli solenoidin mikäsen nimi onkaan? No solenoidilta lähtee tanko startin rattaan alle niin kyseinen vipstaakkeli oli tipahtanut solenoidista pois, tämä vain takaisin paikoilleen niin solenodi rupesi toimimaan, ainakin näin lattialla kokeiltuna ja starttikin itsessään pyöri hyvin, noh autoon laitoin kiinni startin takaisin, no kappas vaan ei inahdakkaan? Vika löytyi startin ja laatikon välistä eli lootan asennuksen yhteydessä varmaan vaseliini hanskoilla on juurikin sopivasti otettu tuosta startin kohdasta kiinni, no pieni rasvanpoisto putsi niin saatiin starttikin taas rokkaamaan.
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nissan King KING CAP 4x4 WD | kona | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.09.2018 12:08 |
Nissan king cap | tomppaa | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.08.2011 10:04 |
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 29.01.2011 10:42 |
M:Nissan king cap | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.04.2007 11:31 | |
M. Nissan King Cap -91 | Heze.R | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 03.04.2007 23:22 |