![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Niin kyseessähän on siis Subaru Justy. Alkuun oli tiedossa pari reikää. Vein sen leimalle ja siellä oli pari uutta reikää sen jälkeen. Nuo reijät mitä katsuri löysi niin pitää vetää umpeen. Mulle riittää että reijän päälle mäjäytetään tarpeeksi iso pellin pala ja reikä jää sinne. Itse voin sitten suihkia kotelosuojaa sun muuta. Subaruissa on sellainen pieni ongelma että vaikka pelti on ihan ehjää niin migiä kun näyttää niin se on melkein heti läpi. Mikäli joku tuota viikonloppuna hitsaa niin voin jelppiä. Hioa paikat valmiiksi ja rälläköidä saumat, sekä maalailla paikat. Kunhan joku vähän osaavampi hitsaa ja kunhan on joku muu paikka kuin tuo helvetin kylmä piha. Toki hommasta saa korvauksen. Vaikka tuntipalkalla mennään jos siltä tuntuu. En mä nyt niin tarkka tuon homman kanssa ole että pitäisi helvetin hyvää jälkeä olla. Tiedän kuinka paskaa jälkeä itse hitsailen niin jos yhtään parempaan pystyy niin se riittää. Viimeksi muutama vuosi sitten caddya hitsailin ja se homma alkoi vituttaan niin paljon että hitsauksen korvasi pop niitit, roudarin teippi ja pakkeli. Tuon voisi vähän paremmin tehdä kun aattelin jopa pitää sen. Jos tuon haluaisi nopeasti kuntoon niin ottaisin sen roudarin teipin ja pakkelin. Ei se niin isoja reikiä saanut aikaiseksi vaikka kovasti se reikää haki. Tuo on siis lähtökohta.
|
|
|||
|
|||
![]()
Siitä voi myös lähteä että jos olisi kesä niin kyllä mä nuo paikat voisin itsekin hitsaa. Ei ne niin pahoja paikkoja ollut. Varmaan saisin jopa päivässä itse ne hitsattua. Osaava kaveri hitsaa kyllä huomattavasti nopeammin kuin minä. Jos olen vielä itse paikan päällä niin mikäli hinta alkaa karkaan niin lopetetaan homma siihen ja maksan siitä mistä sovittu ja teen itse loput. Ei tuota ilmaiseksi kenenkään tarvi hitsaa. Maksu voi mun puolesta olla vaikka vaihtokauppa työ työstä. Jokainen kaipaa omaa pientä nörttiä laittaan kotona netit sun muut kuntoon ;-) mutta noista voidaan sopia tapauskohtaisesti sen kanssa kuka ikinä tuon tekee.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
justiina! siinä vasta peli! on paria tullu hitsattua ja oikeen hyvää hitsattavaa. onkos reiät pahoissa paikoissa(iskarin yläpäissä)? yhdessä oli helmassa reikä. sitä ku alko kaivaa auki ni olikin koko helman ala sauma puhki metrin pätkän. täällä onnistuu kyllä hitsi hommat. tiettyihin autoihin. jotkut on vaan yksinkertasesti niin paperia ettei mee ku hermot. lähinnä ranskan rapeet ja foordit. 30e tunti. kerro vaikka yv:llä tarkemmin mätä paikat ym. parempi jos ite purat sisustan ym jos tarvetta. pari paikkaa yleensä kuulostaa tunnin hommalta? harvemmin se niin vaan menee. joskus tietty on oikeesti vaan ruoste paikka joka on lähteny keskeltä lattiaa kolhusta ja on tupakki askin kokonen. sellasen tekee kunnolla 20 minuutissa. |
|
||||
|
||||
![]()
Tulisi tippa silmään jos joskus tulisi auto hitsattavaksi josta on...
- palavat materiaalit poistettu - alustamassat sun muut siivottu pois - Polttoainetankki poistettu - KAIKKI kamat mitkä on hitsaamisen tiellä, penkit ,jouset, pakoputki yms - Kaikki paikkauskohdat kerrottu hitsarille - Hitsaajahan EI OLE kolarikorjaaja, verhoilija,palomies, maalari tms. Normaalisti nämä kaikki tekee hitsaaja! jotka saa palkaksi
|
|||
|
|||
![]()
Pitää tänään käydä katsomassa sitä katsurin lappua. Siinä ne paikat oli. Siitä voi lähteä että helmassa oli jotain. Takana turvavöiden kiinnitys pitää hitsaa. Takapyörät heittää paskaa suoraan siihen kiinnitys kohtaan niin ei yllätys että mätää on. Mut jokaisen renkaan luona joku reikä. Ei pitäisi olla mitään muotoiluja vaativia reikiä. Riittää että vedetään neliskanttinen paikka päälle.
Ja tosiaan jos on joku lämmin paikka missä tuo hitsataan niin voin hioa paikat ja repiä sisustat pois edestä. Ei tarvi muuta kuin hitsaa. Sisustan voin vaikka etukäteen ottaa pois. Ei ole paha nakki. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etsitään kilpailijaa | paperimies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.01.2012 21:46 |
Ostetaan autopeltiseppää etsitään! | lacrits68 | O/M/V Muut | 0 | 31.10.2011 19:56 |
Valuraudan hitsaajaa | Cruiseristi | Chit-Chat | 22 | 25.02.2011 10:31 |
Lahden seudulta osaavaa hitsaajaa? | jansa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 16.06.2010 19:33 |
Etsitään seisontapaikkaa :) | Holle | Chit-Chat | 8 | 04.09.2009 17:45 |