![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Kiitos vastauksista, tästä taas pikkuhiljaa päästään eteenpäin. Sarjoja missä on nämä palikat, iskarit ja hilppeet näyttää saavan sekä Suomesta, Saksasta että Amerikan maalta, jos ja kun hyväksyntää ei tarvita. Merkkeinä Rubicon Express, Rough Country jne. Väliä lienee lähinnä iskareilla, vai onko juurikaan? Alustan rakenteesta johtuen akseli siirtyy korottaessa jonkin verran sivulle. Kuinka tämä vaikuttaa esim 31x10.5x15 kumin kulutuspinnan asettumiseen lokareiden sisään "toisella" puolen? Sopiva vanne voisi olla 8" leveä, back space 4-4.5" ? Tähänkin on varmaan juuri yksi ja oikea koko, joka sopii parhaiten lokarin reunan ja trimmauksen jne määrän suhteen? Samoja kysymyksiä on varmaan aiemmin esitetty, mutta mun on vaikea saada noista selkeää käsitystä asiasta. Ameriikan foorumeilla on vielä sekavampaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
Vanteissa sopivat mitat 15 x 8 -12et (4" backspacing). Noilla sitten ottaa 31 x 10.50 rengas orkkistukivarteen renkaat tappiin käännettynä joissain akselin asennoissa, aftermarket varsilla ei ota.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 20.12.2012 14:36 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
iskareista sen verta että mielestäni rough countryt ehkä turhan "pintakovat" tosin itselläni niin uudet että jos ne siitä joskus pehmenis
![]() ![]() Mutta akseli tosiaan siirtyy sivuttain korotuksen myötä, mutta siihenhän on ratkaisuna säädettävä panhard-tanko tai akselipuolen kiinnityspultin reijän uusi sijoitus+vahvistus ![]() mutta suosittelen säädettävää tankoa,, omassani akselien sivussa olo huononti todellapaljon ajo-ominaisuuksia, varsinkin talvella uraisella tiellä tuli mielenkiintoisia muljahduksia joita ennen huikeaa 1.75" korotusta ei ollut,, ja rengaskulmat oli jo korjattuna ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nojoo, uraisella jäisellä tiellä toki voi tulla mielenkiintoisuuksia. Aina ne akselit on parempi keskittää.
Rough countryn iskarit on tosiaan pintakovat, ja pitää ärsyttävää meteliä. En voi suositella. Sen sijaan rough countryn tukivarret on osoittautuneet hyviksi muuten, paitsi maalauksen laatu on ala- arvoinen. Flex jointit vaikuttaa laadukkailta, ja toisen pään kumipuslat on OEM- laatua (cleviten valmistamat, eli sama merkki mitä Jeep käyttää).
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä,, tukivarsista olen samaa mieltä timon kanssa.!!
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tais olla RC:n täydellinen tukivarsipaketti eteen + taakse 4x4partsista jonkun 800-900€ luokkaa. Ei mielestäni ihan kauhean paha hinta, koska itse tekemällä et tuohon hintaan saisi osia hankittua; 8 tukivartta = 8kpl. flex- jointteja (~60-70$/ kpl. + lähetyskulut) + 8kpl. sorvattuja holkkeja tukivarren päähän (10-15$ kappale) + niihin kunnon puslat (10-20$ kappale), ja sitten vielä sopivaa riittävän vahvaa vedettyä saumatonta teräsputkea muutama metri. Pitäisi ne putketkin sorvauttaa flex- jointtien kierteille ja vielä tehdä töitäkin niiden valmistumisen eteen
![]() Toki ylimääristä rahanmenoa se on, mutta säädettävillä varsilla aikaansaatu ajo- ominaisuuksien & alustan toiminnan parantuminen ja tukivarsien kesto metsäolosuhteissa on aika iso bonus sekin. Siinä vaiheessa hiljaistakin miestä vituttaa, kun töksäytät etuakselin johonkin kiven reunaan, taitat ala- ja ylätukivarren, siitä seuraa että akseli taittuu alle ja pinioni pomppaa ylös, mikä sitten rikkoo ainakin kardaanin ja siinä sivussa todennäköisesti myös downpipen (on sitten kuutos- tai kasikone), ja mahdollisesti vielä jakoaskikin ottaa osumaa. Puhutaan siinä vaiheessa useamman satasen rempasta + uusista tukivarsista. Tietysti hyvällä tuurilla ja varovaisella ajolla voi pärjätä alkuperäisilläkin varsilla aika pitkälle, mutta ne on ihan oikeasti aikalailla heikkoa paskaa.. edit: Jos haluat jostain säästää niin unohda ne säädettävät double- shear panhardit + kiinnikkeet (muita ei edes kannata harkita, toi etupään single- shear tyylinen kiinnitys on pa£#ka ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 20.12.2012 16:41 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs tuon RC:n 4 tuumasen X-flex setin (RC:n osa #688.20) saa tältä puolen rapakkoa sopuhintaan? http://www.roughcountry.com/jeep_zj_4.html
4x4 partsista löytyy setti 688N. Selite JEEP 92-98 ZJ 4" W/N Korotussarja Hinta 1290.00 EUR Kuvien pohjalta tukivarret näyttää olevan samat(?), mutta takajouset näyttäisi olevan erilaiset... Onko kellään tietoa onko noissa mitään olennaisia eroja? -Jari- |
![]() |
Luokat |
zj |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 35"x12,5-15 BF All Terrain 2kpl -4kpl ja 10x15 vant. 2kpl | HJ-ARI | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 07.06.2012 22:43 |
Korotuksista?. | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.01.2009 12:13 |
Grand Cherokee ZJ kysymyksiä+ehkä XJ | SauliS | Tekniikka & Jutustelu | 57 | 15.01.2009 15:44 |
korotuksista | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 05.11.2008 07:25 |
MYYTY:235/75-15 Nokian 2kpl ja Hankook 2kpl | ez-boy | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 03.06.2007 19:40 |