Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #11  
Vanha 20.12.2012, 08:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Noihin 12-kulmaisiin pultteihin olen ainakin itse hakenut aikoinaan autohelvetistä sarjan 12-kulmasia hylsyjä. Helpottaa hiukan avaamista. Oliskohan tarvittava koko ollu puol tuumaa tai ainaki sinnepäin.
13mm on oikea koko, mutta jos on pultit ruosteessa pahasti niin melkeen kannattaa etsiä se puoltuumainen 12- kantainen hylsy ja hakata se vasaralla paikalleen - helpottaa avausvaiheessa kun ei tartte ihmetellä pyöristyneitä pultinkantoja.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ABLemmy Näytä viesti
Menasin vaihtaa tänää ristinivelen kuskin puolelle. Onko jotain tähdellistä mitä pitäisi muistaa? Pitääkö etuperä avata? Netistä löyty kyllä hyvät ohjeet mutta niissä ei puhuta etuperästä mitää...
Päällisin puolin ohjeet tulikin jo tuossa yllä, suosittelen vahvasti (!!!) kasausvaiheessa hinkkaamaan navan ja kääntöpään vastinpinnoilta hienolla hiekkapaperilla ruosteet pois, ja riittävä määrä kuparitahnaa väliin että on navan irroitus seuraavalla kerralla helpompaa.

Purkuvaiheessa ÄLÄ käytä vetovasaraa tjsp. jos napa on käntöpään sisällä jumissa, hajottaa navan (tosin jos on vetarin päätymutteri kiinni niin ei se osiin hajoa, mutta ei silti kannata koittaa onnea). Jos on jumissa, niin paras toimenpide irrotukseen on avata navan takaa muttereita niin että on puolisen senttiä rakoa pultinkannan ja kääntöpään välissä, sitten sopiva jatkovarsi pultinkannassa olevan hylsyn ja akselin "C":n väliin, sitten rattia kääntämään. Napsauksen saattelemana napa on irti kääntöpäästä ja loppu on leikkiä vain

Jos sulla ei ole prässiä, niin vanhan ristikon irrotus vetarista voi olla aika tuskaisa operaatio. Mulla työpaikan konekorjaamolla joskus prässättiin ristikkoa irti, mittari näytti reilua 10t siinä vaiheessa kun ristikko lähti liikkelle Toisaalta on mulla ristikot joskus irronnut varsin helposti 18mm:n hylsyn ja massavasaran avulla jostain vetarista.

edit: tässä vielä yksi esimerkki mallisuorituksesta kuvallisena versiona.. voi siis laittaa myös vetarin ja akseliputken pään väliin, mutta itse suosin navan pultin ja C:n väliin..



__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 20.12.2012 08:53
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 07:44 (GMT +2).