Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.12.2012, 02:41
Mr. Proper:n Avatar
Mr. Proper Mr. Proper ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 02.05.11
Sijainti: Etelä-Saksa
Viestit: 23
Perusasetus

Tossa pari kuvaa Sisu-"osista" joita tuli väsättyä useampikin. Toin 3 kpl Protoa Saksaan 2007-2008 ja tein niihin kaikkiin uudet lavat ja hytit yms. Yksi näistä oli sitten se enemmän rakennettu joka alussa esiteltiinkin. Yksi näistä tuli rakennettua itselle (yllättäen kiiltävän musta) ja myytyä Sveitsiin heti kun valmistui (ei ollut tosin tarkoitus), kolmas on Bodensee:ssä yhä alkuperäisenä mutta myytynä uusien osien kanssa (ostaja vastaa asennuksesta ja maalauksesta). Samalle ostajalle meni 10m pitkä helvetillinen venetraileri 14.00-20 renkailla ja hydrauliikalla - toimii tosin nykyään puunsiirto-tehtävissä. Kuvissa jotain rakentelukuvia noista Sisun hyteistä ja joku välikuva tosta Expedition-versiosta (kirjavuus miehistöhytissä rakentelun aikana johtuu hitsauksen kestävästä pohjamaalista). Toi alkuperäis-Proto on juuri sama kuin kermanvärinen auto, välissä tosin nielty tonni ruostetta mutta ei siitä rumempaa tullut vaikka piti

Proton puskuria piti hieman modifioida (valot ulommaksi) viime metreillä että saatiin Tüv aikaiseksi, unohtamatta sata muuta juttua mitkä meinas viedä hermot... No sainpahan ajella "uudella" Protolla Pieniä lastentauteja toki oli. Kävipä Suomesta-asti pari offi-mestaria kuuntelemassa mysteeristä narahdusta joka kuului tiukasti kurvatessa Menee omistajan mukaan täällä vuoristossakin 100km/h ylämäkeen (itte en raaskinu sisäänajoa suorittaa ihan niin rankasti), lämmöt vaan tahtoo nousta joten lisäjäähdytystä ollaan rakentamassa. On muuten kohtuullisen näyttävä isolla rengastuksella, kannattaa verrata "vesilinjaa" yhdessä kuvassa takana näkyvään Amazoniin (tai meikäläiseen, 181cm pötkylään).

Ps. Yhdessä kuvassa näkyvä Iveco on kermanvärisen Proton omistajan naapurin rakentama (hyvä metallimies joka työskentelee kuvasta 100 metrin päässä sijaitsevassa sähkölaitoksessa). Värisävy löytyi edullisesti Proton ylijäämistä...

Ps2. Paljon informaatio-helppiä tarvittiin tietysti varsinkin kun toi uus 611 sovitettiin Leylandin tilalle. Tälläkin foorumilla majailee pari Valmet-Gurua

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC02457.JPG‎
Views:	602
Size:	703,9 Kt
ID:	32371   Click image for larger version

Name:	DSC01312.JPG‎
Views:	596
Size:	697,5 Kt
ID:	32372   Click image for larger version

Name:	DSC07133.JPG‎
Views:	576
Size:	583,0 Kt
ID:	32373   Click image for larger version

Name:	DSC07339.JPG‎
Views:	601
Size:	761,1 Kt
ID:	32374   Click image for larger version

Name:	DSC01961.JPG‎
Views:	557
Size:	688,7 Kt
ID:	32375  

Click image for larger version

Name:	DSC01955.JPG‎
Views:	528
Size:	750,8 Kt
ID:	32376   Click image for larger version

Name:	DSC01964.JPG‎
Views:	540
Size:	708,0 Kt
ID:	32377   Click image for larger version

Name:	DSC01967.jpg‎
Views:	522
Size:	214,2 Kt
ID:	32378   Click image for larger version

Name:	DSC07298.JPG‎
Views:	554
Size:	580,9 Kt
ID:	32379   Click image for larger version

Name:	DSC07327.JPG‎
Views:	533
Size:	712,1 Kt
ID:	32380  

Click image for larger version

Name:	DSC07434.JPG‎
Views:	568
Size:	693,0 Kt
ID:	32381  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.12.2012, 06:54
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Arvostan, mahtavaa tekemistä ja tulosta!
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.12.2012, 18:46
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Tekijämiehiä!Upeata työtä!Paljonkohan hytin putkikehikko jäi painamaan?Noilla Gn takasivupelleillä vois olla kysyntää markkinolilla...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.12.2012, 20:25
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Hetkinen tarkoittako kyseinen proto nyt sitä, että julma tappeleminen päälle aken/trafin kanssa, jotta saa suomeen kilpiin duppelhytti proton?

Ehdottelemista aloitellessa voisi varmaan jo suoraan samaan postilaatikkoon pudottaa kantelun eu-tuomioistuimeen, että ake/trafi kiusaa
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.12.2012, 21:58
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Suomessa kuorma-auton "täytyy" lähes poikkeuksetta olla jotenkin kuorman kuljetukseen liittyvä ja kykenevä, eli tietyt pykälät rajoittaa melko tehokkaasti - mutta sopivilla järjestelyillä mm. kuormatilavaatimukset saadaan hälvennettyä toisarvoisiksi ...

Asialliset muutokset kyllä yleensä onnistuu, mutta tietyt ehdot kannattaa pitää mielessä, juurikin mm. kuormatilan ja / tai käyttötarkoituksen suhteen

Ja hytin takaseinään täytyy kiinnittää huomiota
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 21.12.2012 22:01
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.12.2012, 01:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Suomessa kuorma-auton "täytyy" lähes poikkeuksetta olla jotenkin kuorman kuljetukseen liittyvä ja kykenevä, eli tietyt pykälät rajoittaa melko tehokkaasti - mutta sopivilla järjestelyillä mm. kuormatilavaatimukset saadaan hälvennettyä toisarvoisiksi ...

Asialliset muutokset kyllä yleensä onnistuu, mutta tietyt ehdot kannattaa pitää mielessä, juurikin mm. kuormatilan ja / tai käyttötarkoituksen suhteen

Ja hytin takaseinään täytyy kiinnittää huomiota
asiaan voitais palata jossain topikissa, joka käsittelee tarkemmin kuorma-autojen rakennemuutoksia... Mutta itteä on jääny mietityttämään, miks toisissa kuorma-autoissa vaaditaan jotain tiiliskivistä tehtyjä väliseiniä, mutta esim.8 hengen suburbaneissa ei ole väliseiniä tai kuormatiloja...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.12.2012, 10:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.331
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mutta itteä on jääny mietityttämään, miks toisissa kuorma-autoissa vaaditaan jotain tiiliskivistä tehtyjä väliseiniä, mutta esim.8 hengen suburbaneissa ei ole väliseiniä tai kuormatiloja...
Olisko kuorman takia?

Kolarissa kuljettajan niskaa uhkaa subbarissa vain matkustajat, jotka ovat yleensä vyötettynä kiinni. Voi tietysti peräkompulassa jotain pientä olla.

"Oikeissa" kuorma-autossa saattaa olla lavalla toistakymmentä tonnia kuormaa. Silloin väliseinä pelastaa henkiä.

Mutta ovat nuo kuorma-autojen säännöt sekavia, ei käy kieltäminen...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.12.2012, 20:20
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Mites tän kanssa kävi? Ollaanko sitä jo Suomessa?

Kyllä taitaa tulla tippa linssiin, jos tuo safariproto tulee maailmalla vastaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mersu Geellä risukärsä Maasturiprojektit 266 05.08.2014 05:50
Myydään / Vaihdetaan Pajero 89 isolla laatikolla Nasty O/M/V Ajoneuvot 5 17.08.2012 18:03
Ruostetta ei rahalla saa HJ 60 Möttis Maasturiprojektit 0 17.12.2010 21:06
M: Vinssi isolla Veellä MoggiMies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 25 24.05.2006 15:38
M: Moottori isolla ÄMMÄLLÄ Pauli O/M/V Muut 0 16.03.2004 14:13


Sivu luotu: 06:26 (GMT +2).