Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2012, 10:56
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mulla oli takalukko kulunu tollai oudosti:


Ihan kun ei olis irrottanu kunnolla joskus. Vivuistoissa oli kivettynyttä paskaa ja saattoi rajoittaa liikkeitä.
Hioin kulmia ja laitan takaisin..

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2012, 11:02
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.321
Perusasetus

nuo kulumat tullu siitä ku lukkoa kytketty ja kaasu ollu pohjassa, et ei mikää ihme jos ne hapaat välillä katoo noista holkeista.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2012, 11:12
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

juu ei nää harva hampaiset kestä kaasu pohjas kytketää.. täällä on yksi kuski joka on saanut rikki toyotan 9.5"perän kytkettävän ja gr patrolli 9"perän kytkettävän 100%lukon
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2012, 12:05
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ok, selvisi sekin. Omassa käytössä ei ole mennyt.. Yritän muutenkin sääliä noita heppoisia lukkoja kun varaosia ei taida löytyä halvalla. Vielä ihmeellisempää oli ettei vastakappaleessa ollut mitään jälkiä
Peräkin näytti olleen kauan avaamatta ja tiivistekkin paikalla.
Etuperä oli avattu kun oli liimalla kasattu, siellä oli kaikki hyvässä kunnossa.

Sorry taas topicin sotkeminen..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 12:08
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 793
Perusasetus

Kävin äsken testaamassa että ei se pelitä. Tuon "sylinterin" irroitus murikasta lienee turhaa, tarvisi varmaan koko murikka käyttää auki?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 12:31
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Kävin äsken testaamassa että ei se pelitä. Tuon "sylinterin" irroitus murikasta lienee turhaa, tarvisi varmaan koko murikka käyttää auki?
irroita se lukon merkkivalon anturi. sen irroittamalla näet sen lukon siirtohaarukan pultin kannan et onks ehjä vai kaput. ei tartte ees öljyjä laskee perästä pois

ja uusia pultteja siihe saa toyotalta, ainaki vesijärven autosta. maksaa alle 5€ ku ei sinne normi pultti käy
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 12:35
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.952
Perusasetus

Jos nostat auton perän ylös ja otat sen merkkivalon anturin laipan irti ja sen siirtohaarukan pultin, niin voit pyöritellä perää vaikka renkaasta tai kardaanista ja liikutella sitä haarukkaa ja katella fikkarilla miten se kytkentäholkki liikkuu siellä ja meneekö perille kivuttomasti vai ei. Jos ei mene pohjaan asti, niin vika on siinä holkissa tai vastakappaleessa, eli murikassa. Jos menee, niin vika on tietysti sitten kytkentäpuolella.

Edit: onko se takalukko toiminut sun aikana? Jos ei, niin joku on voinut asentaa sen haarukan väärin päin. Menee väärinpäinkin paikoilleen, mutta ei muistaakseni mahdu toimimaan kunnolla tai ainakaan ei merkkivalo toimi oikein.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2012, 12:59
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 793
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hessu888 Näytä viesti
Jos nostat auton perän ylös ja otat sen merkkivalon anturin laipan irti ja sen siirtohaarukan pultin, niin voit pyöritellä perää vaikka renkaasta tai kardaanista ja liikutella sitä haarukkaa ja katella fikkarilla miten se kytkentäholkki liikkuu siellä ja meneekö perille kivuttomasti vai ei. Jos ei mene pohjaan asti, niin vika on siinä holkissa tai vastakappaleessa, eli murikassa. Jos menee, niin vika on tietysti sitten kytkentäpuolella.

Edit: onko se takalukko toiminut sun aikana? Jos ei, niin joku on voinut asentaa sen haarukan väärin päin. Menee väärinpäinkin paikoilleen, mutta ei muistaakseni mahdu toimimaan kunnolla tai ainakaan ei merkkivalo toimi oikein.
Ei ole toiminut minun aikana,(2viikkoa) edellinen omistaja sanoi saaneensa muutaman kerran päälle mutta tiedä näistä. epäilen vaan että on nypätty etulukko päälle ja runnottu menemään. Takalukon vipua ei sieltä kuran keskeltä löytänyt ilman ruuvimeisseliä ja sitä paskaa tuli lapiollinen eli mielessä kummittelee että holkki olis romuna. Mutta käyn katsomaan tuon mitä merkkivalo anturin alta löytyy.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2012, 13:03
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 793
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
irroita se lukon merkkivalon anturi. sen irroittamalla näet sen lukon siirtohaarukan pultin kannan et onks ehjä vai kaput. ei tartte ees öljyjä laskee perästä pois

ja uusia pultteja siihe saa toyotalta, ainaki vesijärven autosta. maksaa alle 5€ ku ei sinne normi pultti käy
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2012, 13:13
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
pultti muistaakseni osakierteinen. siitä kannan tyvestä muistaakseni 8mm paksu ja siin pultin päässä on 6mm kierre. et se on sellai tappipultti. voi sellasen tietty iteki tehä jos on pelit ja vehkeet. ja en suosittele et alat siihen akselii (joka liikuttaa siirtohaarukkaa) tekee uutta isompaa kierrettä kun on aika kovaa kamaa. olivat jossai volvon korjaamolla yrittäneet ja todennu ettei siin pajas ollu tarpeeks laadukkaita kierretappeja siihe kamaa.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.12.2012, 13:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Korjaa enen kuin hajoaa lopullisesti.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja axu87 Näytä viesti
Mitäs spesiaalia siinä pultissa on jos toyotalta joutuu hommaamaan? Lähinnä vaan että jos vaan tyypillinen toyotan esim M10x1,25 niin löytyy likempääkin noita tiheitä.
On pienempi kierre, mutta juuresta muistaakseni paksumpi, -> siis marmoritiskiltä! (jos pistät normaalipultin, niin jää muistaakseni hölkkäsemään-> ei kytkeydy kunnolla-> katkeaa hampaat!

Tuo lukkoholkki ei ollut aikanaan toyotalla aivan sikahintainen, kannattaisko kysyä, jos esim. aikaisemmin olleen kuvan kunnossa?

Ja sitten nuo toyotan lukkojen hammaskadot: lukkoa on kuormitettu, kun se ei ole kunnolla kiinni! siis yleinen tapa on vetää vivusta vetopäällä siis mikä rikkoo lukon!
Sama rikkoutuminen käy helposti, jos vivut jumittaa, mutta jos lukko on kiinni, niin aivan yhtä hyvin vetari voi mennä kierteelle.
Ja jos olet kiinni, niin lukon kytkeytyminen voi vaatia lähes puoli kierrosta sutia renkaalta, suoraa ajaessa voi mennä satoja metrejä, ennen kuin kytkeytyy. ja jos haluat varmistua lukon kiinnimenosta, esim. jos valot ei toimi, niin kun lukko ottaa kiinni, niin kokeile varovasti ajaa toiseen suuntaan niin pitkään että välykset on pois.

Itselläni bj:ssä lukko kestänyt taka-akselilla, vaikka ei ole edes vipuja, vaan kytketään päälle kun mennään metsään ja pahimmillaan auto täynnä porukkaa käännelty asfaltilla; ja 38" renkailla puskee muuten pahasti! ja svampperi tsl menee surkeasti puneelle.
Ja on sinne tarjottu voimaakin, 4.88 perävälityksillä ajettu kardaani kierteelle.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Vitaran takalukko hami O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 11 06.06.2012 21:00
cruiserin takalukko lazze1 Tekniikka & Jutustelu 0 09.10.2008 20:40
HJ61 takalukko probleema puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 13.05.2007 23:57
sj410 takalukko severi Tekniikka & Jutustelu 16 11.04.2007 22:13
HJ:n takalukko??? Nippe Tekniikka & Jutustelu 5 18.05.2004 13:42


Sivu luotu: 21:38 (GMT +2).