![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mulla oli takalukko kulunu tollai oudosti: Ihan kun ei olis irrottanu kunnolla joskus. Vivuistoissa oli kivettynyttä paskaa ja saattoi rajoittaa liikkeitä. Hioin kulmia ja laitan takaisin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
nuo kulumat tullu siitä ku lukkoa kytketty ja kaasu ollu pohjassa, et ei mikää ihme jos ne hapaat välillä katoo noista holkeista.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
|
#3
|
||||
|
||||
|
juu ei nää harva hampaiset kestä kaasu pohjas kytketää.. täällä on yksi kuski joka on saanut rikki toyotan 9.5"perän kytkettävän ja gr patrolli 9"perän kytkettävän 100%lukon
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ok, selvisi sekin. Omassa käytössä ei ole mennyt.. Yritän muutenkin sääliä noita heppoisia lukkoja kun varaosia ei taida löytyä halvalla. Vielä ihmeellisempää oli ettei vastakappaleessa ollut mitään jälkiä
![]() Peräkin näytti olleen kauan avaamatta ja tiivistekkin paikalla. Etuperä oli avattu kun oli liimalla kasattu, siellä oli kaikki hyvässä kunnossa. Sorry taas topicin sotkeminen..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Kävin äsken testaamassa että ei se pelitä. Tuon "sylinterin" irroitus murikasta lienee turhaa, tarvisi varmaan koko murikka käyttää auki?
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
ja uusia pultteja siihe saa toyotalta, ainaki vesijärven autosta. maksaa alle 5€ ku ei sinne normi pultti käy
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Jos nostat auton perän ylös ja otat sen merkkivalon anturin laipan irti ja sen siirtohaarukan pultin, niin voit pyöritellä perää vaikka renkaasta tai kardaanista ja liikutella sitä haarukkaa ja katella fikkarilla miten se kytkentäholkki liikkuu siellä ja meneekö perille kivuttomasti vai ei. Jos ei mene pohjaan asti, niin vika on siinä holkissa tai vastakappaleessa, eli murikassa. Jos menee, niin vika on tietysti sitten kytkentäpuolella.
Edit: onko se takalukko toiminut sun aikana? Jos ei, niin joku on voinut asentaa sen haarukan väärin päin. Menee väärinpäinkin paikoilleen, mutta ei muistaakseni mahdu toimimaan kunnolla tai ainakaan ei merkkivalo toimi oikein. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
pultti muistaakseni osakierteinen. siitä kannan tyvestä muistaakseni 8mm paksu ja siin pultin päässä on 6mm kierre. et se on sellai tappipultti. voi sellasen tietty iteki tehä jos on pelit ja vehkeet. ja en suosittele et alat siihen akselii (joka liikuttaa siirtohaarukkaa) tekee uutta isompaa kierrettä kun on aika kovaa kamaa. olivat jossai volvon korjaamolla yrittäneet ja todennu ettei siin pajas ollu tarpeeks laadukkaita kierretappeja siihe kamaa.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
|
#11
|
|||
|
|||
Korjaa enen kuin hajoaa lopullisesti.Lainaus:
Tuo lukkoholkki ei ollut aikanaan toyotalla aivan sikahintainen, kannattaisko kysyä, jos esim. aikaisemmin olleen kuvan kunnossa? Ja sitten nuo toyotan lukkojen hammaskadot: lukkoa on kuormitettu, kun se ei ole kunnolla kiinni! siis yleinen tapa on vetää vivusta vetopäällä siis mikä rikkoo lukon!Sama rikkoutuminen käy helposti, jos vivut jumittaa, mutta jos lukko on kiinni, niin aivan yhtä hyvin vetari voi mennä kierteelle. Ja jos olet kiinni, niin lukon kytkeytyminen voi vaatia lähes puoli kierrosta sutia renkaalta, suoraa ajaessa voi mennä satoja metrejä, ennen kuin kytkeytyy. ja jos haluat varmistua lukon kiinnimenosta, esim. jos valot ei toimi, niin kun lukko ottaa kiinni, niin kokeile varovasti ajaa toiseen suuntaan niin pitkään että välykset on pois. Itselläni bj:ssä lukko kestänyt taka-akselilla, vaikka ei ole edes vipuja, vaan kytketään päälle kun mennään metsään ja pahimmillaan auto täynnä porukkaa käännelty asfaltilla; ja 38" renkailla puskee muuten pahasti! ja svampperi tsl menee surkeasti puneelle.Ja on sinne tarjottu voimaakin, 4.88 perävälityksillä ajettu kardaani kierteelle. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Vitaran takalukko | hami | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 06.06.2012 21:00 |
| cruiserin takalukko | lazze1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 09.10.2008 20:40 |
| HJ61 takalukko probleema | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.05.2007 23:57 |
| sj410 takalukko | severi | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 11.04.2007 22:13 |
| HJ:n takalukko??? | Nippe | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.05.2004 13:42 |