![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#526
|
|||
|
|||
![]()
Startin solenoidín ja varsinaisen väliset kytkennät puhtaaksi hapettumista. Alkoi startti pyörittämään ihan eri malliin, eikä johtoliitokset kuumene enää.
__________________
Jukka |
#527
|
|||
|
|||
![]()
GR patun hehkuja värkkäilin, niissä näkyykin riittävän arpeettia
![]() Mitä kylmempi niin lyhyempi hehkuaika, joo ja lämpöanturi toimii oikein. Rasvailin nipat ja vedin loput vakioputkesta nytkysahalla osiin ja taittelin roskiin. On muuten kumma jos tuommosella vakioputkella joka on paikkahitsailtu 10cm välein melkein umpeen ei nouse pakopaineet... nyt 30cm 3" ränniä, ei ahdista ![]() Eilen laitoin vänkärinpuolen napalukon liimalla kiinni ja tänään näky löystyneen kuskin puoli, mikähän noita riivaa? On nuo normalisti kai pysyny kiinni. |
#528
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#529
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#530
|
|||
|
|||
![]()
HDJ ohjauksen välitanko. Ihan saatanan jumissa nivelet. Useampi kierros lämpöä, crc:tä, naputtelua viilapenkissä, nitkuttelua ja lopulta lähti pyörimään. Rasvasin sitten varmasti niin paljon, ettei koskaan enää tarvii tehä samaa. Miksei tehtaalta lähtien voida laittaa täppä tahnaa kierteisiin.
|
#531
|
||||
|
||||
![]()
Ategon raidetangonpään, oli kyllä saatanan jumissa.
Kan sai pyöritettyä sen irti, tuli fiilis että olis vähintäänkin jumalten jälkeläinen ![]() Nyt kasattu rasvala ja tervattu päältä. |
#532
|
||||
|
||||
![]()
Veli soitteli että kaivurin voimansiirrosta kuuluu ihmeellinen naputus ku ajaa eteen tai taakse, mutta ei mitään vakavaa. Ku menin kattomaan niin jo kolmen sadan metrin päästä kuului semmonen ääni että 5 kyläseppää takois kokoajan ja yhtäaikaa...
Etuakselin oskiloinnin tapin lukituksesta oli menny putkisokka poikki, ja tappi oli tullu ulospäin sen verran että oli tippunu sisemmältä puolelta pois holkistaan, ja akseli nojas kardaanin ristikon kohdalta teräslevyn reunaa vasten... Ihme että vähän paukku.... ![]() Tappi saatiin paikalle puskulevystä painamalla pullotunkilla toyotan murroksesta valmistetun erikoistyökalun avulla. Hitto ku ei tullu otettua kuvaa... Mutta taas homma toimii ja peitto heiluu.... Viimeksi muokannut H&K : 16.12.2012 00:16 |
#533
|
|||
|
|||
![]() Kyllä siellä jotain mänkkiä taitaa olla tehtaalta lähtiissä..Lainaus:
Mutta nuo pari vuosikymmentä suolaa ja vettä tekee hallaa, varsinkin kun tuon paskan ei tarvitse pestä kierrettä kuin pikkasen vajaa puolet, että kaikki on "käsitelty", siis reilu 20 kierrosta... ja jos olis normaali pultti, niin olisi vain yksi kierre ruosteessa.... Ja sitten; olen nähnyt korjaamoja, jossa noita tankoja lämmitetään happi-asetilla punaiseksi, koska ei niitä kuitenkaan saa muuten liikkeelle.... Tehokasta markkinointia; Tuostakin piti lämmittää.. että sai liikkeeseen, eihän sinullakaan ole kaasuhitsausvehkeitä-> korjaamolle ![]() Itse olen laittanut noihin kierteisiin joko Veneen potkuriakselirasvaa, kuparitahnaa kuorrutettuna vaseliinilla, esim wyrth HSS2000?, tai sitten avohammaspyörärasvaa. Spray Tervaa tekisi mieli kokeilla...... p.s tuo CRC-56? vai mitä käytit, on aika mietoa yleisainetta.... Itse en ole ole ostanut yhtään crc- ruosteenirroittimia tms. sen jäkeen kun sain ensimmäisen purkin Bentex mos2 irroitus ja voiteluöljyä, http://shop.berner.eu/berner/fi/prod...ationContext=1 Tuollakaan ei tehdä ihmeitä, mutta hyvänä apuna? ylivoimaisesti parempi? Kun jostain saisi jotain sopivasti ruostuneita muttereita, niin vois tehdä testin.. |
#534
|
|||
|
|||
![]()
Kuparitahnaa laitoin reilusti. Nivelet käytin kokonaan ulkona tangosta. Takaisin sisään mennessään nivelet pyörivät taas mukavan kevyesti käsin.
Seuraavaksi olisi epistolassa caster-correction puslien asennus ja uusi ohjausiskarikin pitäisi tilata. Vanha on ihan veltto. Puuhaa näissä vanhoissa rotteloissa riittää. |
#535
|
||||
|
||||
![]()
Rangen kojelauta kasattu ja lämppärin vaihto saatettu loppuun. Muutamat sähköhommat vielä uupuu, mutta talvikiekot tuli kanssa veivattua alle.
Pojan vajaavetoiseen (Primera) vaihdettiin kimpassa takajarrupalat ja ihmeteltiin kässärin jäätymistä mikä sen jumittaa ?? :O
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#536
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ei tervaa ois keksitty, ei reaktiotangon heloja vaihettas näppärästi pöllikärryihin esim.... SUOSITTELEN kaikkiin pultteihin!
__________________
Terveisiä Perseestä |
#537
|
||||
|
||||
![]()
Mitä opiskelija tekee kun kuulee et patrollin suuntamerkki/parkki umpio maksaa 80e? Painuu motonettiin, ostaa parkilliset umpiot ja kärryn suuntamerkit yhteensä 44e. Pari tuntia laatuaikaa hallilla puikkokoneen kanssa ja vóila.
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#538
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis ettei menis säästöt uusintakatsastukseen |
#539
|
||||
|
||||
![]()
Jumissa olleen Rangen konepellin lukitus/avaussysteemin.
Ja tutkailtu jälkikasvun vajaavetoisen käsijarruongelmaa...
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#540
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#541
|
||||
|
||||
![]()
Daihatsun jakopäähän tuli laitettua uudet hilppeet hihnapyörä remontin yhteydessä ja mittarissa pojottaa -22! Kylläpä taas kokkeili luonnetta, ei tullu paljoo tupakoitua...
![]() |
#542
|
|||
|
|||
![]()
mun volvo tekee samaa, kylmällä koneella hehku on naks ja naks. sitten lämmällä tai lohkolämppärillä lämmitetty onkin jo sitten paljon pitempi naks ja naks.
__________________
t5 portteri -07 mitsu ällä200, -06, 4x4, manual, 31" kummipyörät |
#543
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdettu taaemmat vaijerit molimmilta puolilta.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#544
|
||||
|
||||
![]()
Pikku hipistelyä ja käytin tatsunin leimalla ja leimaukko oli heltyväinen ja lupasi ajella 29.1 2014 asti
![]() ![]() ![]() |
#545
|
||||
|
||||
![]()
korjasin isin hojon ja rikoin toisen. toinen savutti ja toinen ei. vaihdettiin toisesta suuttimet toiseen. nyt toinen ei savuta ja toinen savuttaa
![]() |
#546
|
|||
|
|||
![]()
Porollaan vaihdoin öljyt.
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#547
|
|||
|
|||
![]()
Mie kans! Oikeen ilmansuodattimenki
|
#548
|
|||
|
|||
![]()
Hilma pääsi aamulla aloittelevan Kardaniologin vastaanotolle. 13 pakkasasteessa suoritettu kardaanin kannatinlaakerin ohitusleikkaus sujui ilman komplikaatioita ja potilas voi hyvin
![]() ![]() Kuusenhakumatka sujui nyt paremmin kuin koskaan: kyllä sillä näköjään on merkitystä, että huljuaako tuo kardaani keskeltä puolihervottomana vaiko tukilaakerin kaitsemana. ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 22.12.2012 12:09 Perustelu: Koeajon tulokset |
#549
|
|||
|
|||
![]()
kelkan moottori ehjätty eilen ja nyt lähtee kasaamaan vetopuoli..
__________________
Emmie tiiä |
#550
|
||||
|
||||
![]()
Passatin webastoon vaihdoin poltinkammion, nyt pöhisee taas.
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
mitä rikoin tänään? | kami | Chit-Chat | 28 | 05.11.2012 20:56 |
Mitä mitä? Ongelmiako softassa vai ylläpidolla? | H_Nietu | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 5 | 18.10.2011 01:40 |
Vinkki:Tänään 1.4. TV2 klo 19.10 | raw | Chit-Chat | 8 | 02.01.2009 20:46 |
Mitä karttaohjelmia käytätte ja mitä gps:ää? | telipeto | Tekniikka & Jutustelu | 53 | 25.09.2008 06:37 |
Mitä tänään hajotin autostani. | Repro | Chit-Chat | 60 | 09.08.2008 22:13 |