![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Onko pumpun ajoitus kohdillaan? Työkaverilla oli samaa ongelmaa oman transporterin kanssa. Se kuulemma alkoi käynistyä huonommin ja huonommin n.6kk sisällä ja syyksi paljastui juuri tuo ajoitus. On ilmeisesti päässyt jakohihna venymään ajan kuluessa... Nyt lähtee nätisti käymään kun sääsi kohdalleen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Suutinremontilla toi näyttää nyt hoituneen. Avauspaineethan pitäisi olla 120-125bar ja tosta löytyi 95, 110, 110 ja 120 ja suihkut oli muutenkin tekijän mukaan 'kuin vanhalla miehellä'. Kärjet vaihdettiin ja paineet säädettiin ja tuntui pelaavan heti ihan hienosti. Koeajoa ja kylmäkäynnistystä ei ole vielä koitettu mutta ei se noissa autotalliolosuhteissakaan lähtenyt ennen remonttia kunnolla tulille.
Käytettiin heittokelloakin pumpun perässä mutta erinäisten sekoilujen takia tulos jäi epävarmaksi joten pistettiin tulille suoriltaan ylläkerrotulla menestyksellä. Kaverilla jonka kanssa tuota ruuvasin, on jonkun verran tiiseli- ja 2LT -kokemusta ja se oli sitä mieltä että pumppu taitaa olla hitusen myöhäsellä joten säädettiin vielä sitä näppituntumalla. Ihan kauheasti ei ollut varaa aikaisempaan kääntää, meni ehkä vain jonkun pari milliä mutta toiminta parani vielä entisestään. Pitäisi varmaan siirtää pumppua jakohihnalla pykälän verran ja säätää uudemman kerran mutta saa olla nyt noin jos se pelaa käytössäkin.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#3
|
|||
|
|||
![]() En kääntelis.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ripax varmaankin oikeassa, mutta pieni lisäennakko tekee yleensä pelkästään hyvää.
Esim. kuulemma Ivecon kuorkkimoottorit saatiin täytämään euro3-päästötaso myöhentämällä ennakkoa, typen oksidit pienenee mut tehoa/vääntöä menetetään. Ei siis optimoitu moottorin toiminnan kannalta vaan päästöjen. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 30.12.2012 15:07 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mites 1,9 ja 2,4 koneet ? Kaveri osti mustalaisilta Mikkelistä eilen 2,4 portterin ja tänäaamuna kävi vaan neljällä. Pisnesmiehiä ovat.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
TDi on suorasuihku,D/TD on esikammiokoneita. Kokeilitteko muuttuuko käynti kun vetää kylmäkäynnistimen päälle,tuossahan on tosi ihana vaihtaa 1/5? hehku kun on syöttöpumpun takana.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Joo kyl mie tiijän mitä ne on, syncro tdi pihassa.
![]() Ei oo vielä tutkittu kaverin autoa, huomenna. Sano vaan että MINUUTTEJA muka meni ennenkun viies pytty lähti mukaan, jos totta niin ei liene hehkus vika. ![]()
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mulla patrollissa oli yksi hehkutulppa rikki,lähti hyvin tulille,mutta meni aika kauan kun viimmeinen pytty tuli mukaan,mistähän saisi hehkureleitä joihin voisi säätää hehkuaikaa.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Toi kylmäkäynnistyssysteemi kyllä huomioitiin tossa rukatessa. Nyttemmin näyttää myös siltä että se ei kai edes toimi kun mun mielestä ne vipstaakit on samassa asennossa +15:ssa kuin kuumalla koneella.
No enivei, ei toi nyt sitten kuitenkaan sen paremmin pelaa kuin ennen suutinremonttiakaan. Tai kyllä se saattaa vähän paremmin kulkea eikä tyhjäkäynti haise enää niin kitkerälle (suuttimien paineethan olivat miten sattuu ja nyt ne on kunnossa) mutta ei se sen paremmin tunnu käynnistyvän. Remontin jälkeen on startattu kylmänä (~+15c) vasta pari kertaa, ensimmäinen niistä muutama pv remontin jälkeen ja lähti käyntiin samalla tavalla kuin ennen remppaakin. Toinen lähtö oli sitten 4-5pv seisokin jälkeen ja nyt se tekikin sitten sellaisen tempun mitä ei ole ennen tehnytkään. Sahasi vaan eikä tapahtunut mitään, ja kun sitten menin ilmauspumpulle niin jonkun aikaa sai lutkuttaa ennenkun tuli vastusta ja sen jälkeen se starttasikin 'hyvin'. Tällaistahan se ei siis aijemmin ole tehnytkään, ihmetellään nyt mitä seuraavaksi.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilitkos sitä sähköstä polttoainepumppua suodattimen ja oman pumpun väliin??
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Opel Astra F käy kolmella? | Sami89 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.09.2012 21:12 |
käynnistyy heikosti | jamppu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.05.2011 17:20 |
Ford Bronco käynnistyy huonosti | lami_ | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 05.07.2009 21:47 |
Mazdan 2.5 diesel, miksi käynnistyy lämpöisenä huonosti? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 06.12.2008 14:48 |
Mitä saa kolmella sataa??? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 08.09.2004 14:01 |