Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2012, 12:06
hunter hdj:n Avatar
hunter hdj hunter hdj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 11.02.10
Sijainti: virtasalmi
Viestit: 339
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Joudun vissiin purkamaan ja itse mittaileen..?
Hitsi kun ei tullu tosta lukon paineilmasylkyn palikasta otettua mittapiirustuksia niin olisin kyl lähettäny yv.llä.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	cossu ja toyota 013.jpg‎
Views:	495
Size:	530,6 Kt
ID:	32183  
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.12.2012, 15:24
sampel sampel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

öljynpainemittari ei toimi ja valoakaan ei taida mittaristosta löytyä? niin onkohan tuossa kiesissä tuota paljon puhuttua EDICciä joka sammuttaisi koneen paineiden kadotessa, vai leipooko se vaan kiinni..?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.12.2012, 17:11
Suikkajäbä:n Avatar
Suikkajäbä Suikkajäbä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.07.07
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sampel Näytä viesti
öljynpainemittari ei toimi ja valoakaan ei taida mittaristosta löytyä? niin onkohan tuossa kiesissä tuota paljon puhuttua EDICciä joka sammuttaisi koneen paineiden kadotessa, vai leipooko se vaan kiinni..?
Sama vika tossa broidin hodarissa. Mittarin viisari jämähtänyt paikoilleen. Onkohan vika anturissa vai mahdollisesti mittarissa ?
__________________
-- Hyvää yötä sano mummo, kun silmä puhkes ! --
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.12.2012, 19:23
Rauta Rauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 68
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Suikkajäbä Näytä viesti
Sama vika tossa broidin hodarissa. Mittarin viisari jämähtänyt paikoilleen. Onkohan vika anturissa vai mahdollisesti mittarissa ?
Vissiin koneen kyljessä oleva painekello kuoleentunut. Kun kävin kysymässä omaani marmori tiskillä osaa niin taisivat sanoa hinnaksi reilu pari hunttia.
ih8mud foorumilla tai jossain muualla oli ohjeet millä saattoi saada tekohengitettyä tuon anturin takaisin eloon. En vaan valitettavasti tähän hätään muista missä luin siitä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2012, 12:41
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Mä tilasin kellon Millneriltä muun roinan seassa. Toivottavasti rupiaa painemittari näyttämään käypiä lukemia kun saan kiinni. Tulee muuten kallista leikkiä . Mutta on kyllä tosi yleistä, että tuommoiset painekellot hyytyy ajan myötä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.12.2012, 12:53
sampel sampel ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 38
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Mä tilasin kellon Millneriltä muun roinan seassa. Toivottavasti rupiaa painemittari näyttämään käypiä lukemia kun saan kiinni. Tulee muuten kallista leikkiä . Mutta on kyllä tosi yleistä, että tuommoiset painekellot hyytyy ajan myötä.
Kattelin tuolta Millnerin sivuilta ja löytyy oil gauge switchin lisäksi oil pressure switch. Gauge switch heiluttelee mittariston viisaria, mutta mihinkähän tarkoitukseen tuo pressure switch on? Edelleen tuumailen löytyykö tuosta jotain automatiikka, joka sammuttaisi koneen paineiden kadotessa..?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.12.2012, 12:59
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Pressure switch on perinteisen varoitusvalon kytkimen näköinen. Sehän toimii niin, että antaa maata piuhalle silloin kun paine on alle rajan (jotain 0.5bar tms todella alhaista).
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2013, 10:49
VMK VMK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Keski-Savo, .
Viestit: 305
Perusasetus

Pieksämäessä vaihtoi '92 HDJ omistajaa laskeentuen minun talliin. Siistikoppainen siviiliauto, 350tkm ajeltu. Levikettä ja kattoluukkua, automaatti.

Puolivuotta takaperin ed. omistaja oli tilannut Dobinsonin korottavan alustasarjan ja jouset on pirun jäykät. Kysyin kaverilta ettei vaan vahingossa ottanut ns. Heavy Duty vietereitä niin sanoi sellaisistakin olleen puhetta mutta halunneensa ehdottomasti normaalit kun tyhjällä autolla ajelee hirvien perässä. Myöhemmin oli käyttänyt alla vielä vanhoja jousia niin astinlaudan keskeltä mitaten korotus oli 12 cm.

Mitähän suunnittelisi vaihtavansa että jousituksesta tulisi mukavan herkkä tieajoa silmällä pitäen?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.04.2013, 10:58
ssuvik:n Avatar
ssuvik ssuvik ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Nurmo
Viestit: 2.748
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VMK Näytä viesti
Mitähän suunnittelisi vaihtavansa että jousituksesta tulisi mukavan herkkä tieajoa silmällä pitäen?
Kyllä ne siitä vetristyy.
__________________
HJ61
MMC
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.04.2013, 13:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VMK Näytä viesti
Pieksämäessä vaihtoi '92 HDJ omistajaa laskeentuen minun talliin. Siistikoppainen siviiliauto, 350tkm ajeltu. Levikettä ja kattoluukkua, automaatti.

Puolivuotta takaperin ed. omistaja oli tilannut Dobinsonin korottavan alustasarjan ja jouset on pirun jäykät. Kysyin kaverilta ettei vaan vahingossa ottanut ns. Heavy Duty vietereitä niin sanoi sellaisistakin olleen puhetta mutta halunneensa ehdottomasti normaalit kun tyhjällä autolla ajelee hirvien perässä. Myöhemmin oli käyttänyt alla vielä vanhoja jousia niin astinlaudan keskeltä mitaten korotus oli 12 cm.

Mitähän suunnittelisi vaihtavansa että jousituksesta tulisi mukavan herkkä tieajoa silmällä pitäen?
Siis onko juoset kovat, vai iskarit? vaikka olisi pehmeät juoset, niin kovilla iskareilla tieajosta tulee epämielyttävää... siis kaikki kuopat/asfaltin katkeamat tulee ikävästi läpi, verratuna koviin juosiin ja pehmeisiin iskareihin.

Ja tuo 12cm korotus; jos on 2" korotussarja, ja alkuperäiset juoset kuoleentuneet 75mm, niin siinä on 12cm.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runnerin omistajat tänne Daddy's Toy Chit-Chat 34 12.10.2022 09:51
Suzukin omistajat tänne Suzukisj410K Chit-Chat 260 17.06.2015 12:01
Pehmolelukoiran omistajat tänne!!! baxxter Chit-Chat 16 24.05.2013 20:27
Jeepin Omistajat Tänne KössiKenguru Chit-Chat 114 03.10.2012 19:02
BULLTERRIERIN omistajat tänne! Urbancityboy Chit-Chat 14 20.09.2009 18:30


Sivu luotu: 04:39 (GMT +2).