![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() mitäs vittua sä ny viisastelet ? hiertääkö strinGit ? tieliikennettä varten on tietyt lait ja asetukset, jotka on useimmille ihan selkeät - sen sijaan jos säännöissä mainitaan suljettuja alueita, ja että yleisillä teillä on noudatettava tieliikennesääntöjä, tulee väistämättä mieleen ajatus, jossa joku älypää tulkitsee tämän niin, että suljetulla alueella ei tarvitse noudattaa, eli ei tarvita korttia eikä ajokuntoa ja kokonaismassa / -paino ja omamassa / -paino on ainakin täällä eteläisemmässä Suomessa kaks täysin eri asiaa ja "ratkominen" ei oo mulle ihan selkeä käsite, eikä "ratkoja"kaan - toki luulen tietäväni mitä tällä tarkoitetaan, mutta olisi selkeää kirjoittaa säännöt ja ohjeet YMMÄRRETTÄVÄSTI ja SELVÄSTI ilman turhia tulkinnanvaroja oliks muita fiksuja kysymyksiä mulle, laita niitä mulle vaikka privaan niin ei mene tämäkin topic ihan ohi aiheen
|
||||
|
||||
![]()
Mites noin kiehuu pitäiskö kertoa tähän väliin pari Mäntsälän legendaa on tullu sielläkin asuttua eli tuttua seutua vai kerrotko vastaukset heti noihin tyhmiin kysymyksiis itse
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
laita toki tähän vaan jatkoks, jos siltä tuntuu... tai avaapa niille ihan oma kiva pikku pikku topic vaikka tuonne chit chat osastolle ja Espoon suunnalle, herkempi uhkailis mokomista trauma syytöksistä jo oikeustoimilla, tai ainakin vaatis poistelemaan kirjoituksia, vaan mullapa ei oo traumoja. Pahin painajainenkin liittyy harmaantumiseen jossain wannabeekulttuurikaupunGissa ilman todellista elämää -sikakivahymiö-
|
|||
|
|||
![]() Katsoppa ny ensteks itse peiliin ja hengitä syvään ettei happi lopuLainaus:
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
henGitellään rauhaksiin, ja syvään - ja luetaan ymmärtäen ... enhän mä väittänyt että saa ajaa, vaan yritin tuoda esiin juuri sitä asiaa, ettei tulkita ja vedetä äkkinäisiä johtopäätöksiä siten, että mikä ei oo kielletty onkin sallittu
|
||||
|
||||
![]()
Pee saisi itse vasta kun on niin ammatti autoilijaa täynnä ja nyt kyselee saisiko kännissä ajaa kilpaa mitähän ne taxxi liitossa sanois kun vossikka kuski haluais ajaa offia kännissä luvat sais tuollaselta ottaa pois
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tää on ehdottomasti hyvä idea, pidetään mielessä ![]()
|
|||
|
|||
![]() Mää ihmettele kauhiast'
Arvon herrat.
En ole ajanut kilpaa Offia, en suunnistanut enkä muutenkaan tiedä lajista juurikaan mitään. Kommentoin silti. Käsitykseni mukaan tässä keskusteluketjussa ainakin useimmilla meistä on ollut vilpitön tarkoitus ymmärtää mistä uudessa suunnistuscupissa on kyse. Olen lukenut noita sääntöjä ja kieltämättä ulkopuolisen silmissä niissä on joitain hiukan koomiselta kuulostavia lauseita, mutta ehkä ne menee vaan minun omituisen huumorintajun piikkiin. Tai sitten ei vaan esitiedot lajista riitä. Ymmärtää koetan kyllä. Mun mielestä olisi tosi kivaa että voisimme ylläpitää asialinjaista keskustelua täällä ja nauttia palstan kautta saatavista neuvoista ilman alatyylisiä tai toisten mielipiteitä mollaavia heittoja. Tämä keskustelu jatkuessaan joutaa chit-chat-alueen tunkio-alaosastolle ja loppujen lopuksi tuottaa vaan lisää mielipahaa. Minun mielestäni olisi todella sääli, jos täällä alennuttaisiin loanheittopalstojen tasolle. Offipalstan arvolle sopivaa keskustelusävyä toivoen pyydän anteeksi jos joku nyt tästäkin pahoitti mielensä.
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 02.12.2012 09:33 Perustelu: Korjasin Offipalstan kirjoitusasun :) |
|
||||
|
||||
![]()
Aika samankaltaiset säännöt ovat kuin edellisinä vuosinä, eikä kirjoitusvirheitä nyt häiritsemiseen asti ollut. Itse en olisi protoihin sallinut noin isoja renkaita, koska 44" pyörillä ei pääse Viron tai Venäjän kisoihinkaan. Muuten vaikuttaa ihan hyvältä.
Päkki-Offissa nähdään. |
|
||||
|
||||
![]()
Jos nyt oikein osasin lukea, niin kaikkia luokkia koskee:
- Joukkueen nimetyllä huoltoautolla voi kilpailijat liikkua, ajoalueelta toisella - Kilpa-auton matkustajamäärä määräytyy penkki ja vyö luvulla, ei siis rek. otteeseen merkityllä määrällä Nämä em. tulkintani siis tein noista säännöistä, pikaisella lukemisella. Nyt olisi siis mahdollisuus kilpailuissa ajaa 2hlö huolto-autoksi rekisteröidyllä autolla, niin että joukkueessa olisi vaikka 4hlö, josta yleisillä teillä, siirtymillä, loput 2 apparia tulee huollon kyydissä. Olenko oikeassa? T: nimin. "pajerossa liikaa penkkejä" ![]() EDIT: Lukasin uudestaan ja totesin että penkkien määrä ei voi olla suurempi kun rek. oteessa...tai jos on niin ei niissä saa matkustaa. Samoin tuo huoltoautolla liikkuminen oli säännöissä: "Mikäli kilpailijoilla on tarvetta ajaa huoltoautoa tai olla sen kyydissä (esim. oma kilpa-auto on rikki), niin se on sallittua." mutta tiivistelmässä: "kilpailijat saavat matkustaa huoltoautossa, sekä ajaa huoltoautoa kilpailun aikana" EDIT2: Jos ei säännöt ole vielä lukkoonlyöty, niin joku sellanen muutos että maastossa, siis yleisen tien ulkopuolella voisi matkustajamäärä olla suurempi kuin rek. otteessa. Siirtymillä sitte mennää siellä huollon mukana. Helpottaisi niitä ainakin orkkis ja stanulaisia joilla auto kilvissa ja rekisteröity huoltoautoksi. Takaisin hlö autoksi ei saa ilman vero seuraamuksia ja kalustoa voisi olla vähä enemmän viivalla.
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- Viimeksi muokannut mikaelt : 02.12.2012 14:34 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 251 | 23.09.2013 16:44 |
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td | make-lj | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 05.08.2013 01:38 |
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia | Flash | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 03.12.2006 20:29 |
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 | SamppaKoti | Jääkiekko | 13 | 15.09.2005 14:06 |
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 | reindeer | Salibandy | 0 | 24.06.2002 15:40 |