Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2012, 17:55
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

mulla on aina hajonnut hj:sta murros niin että pyörä on jäänyt aina jumiin.. 5 kpl tullut niitä pienistettyä.. ja olen joutun purkaan navan siinä paikas että saan palaset pois välistä. niin murros on varmaan tuos hajonnut kans niin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2012, 18:01
gr patrol:n Avatar
gr patrol gr patrol ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.12
Sijainti: nurmo
Viestit: 355
Perusasetus

eikö ole kaikein selevin kun purat navat ja kattot hajosko se murros vai mikä sielä jumitti?? niin tiedät sitte jumittumisen syyn...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2012, 22:55
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gr patrol Näytä viesti
mulla on aina hajonnut hj:sta murros niin että pyörä on jäänyt aina jumiin.. 5 kpl tullut niitä pienistettyä.. ja olen joutun purkaan navan siinä paikas että saan palaset pois välistä. niin murros on varmaan tuos hajonnut kans niin...
Mullakin se yks mikä hajos(ennenk vaihoin akselit) yritti lyyä pyörää lukkoon. Mut se kesti ajaa reilun kilsan mateluvauhtia suoraa tietä kärrille.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.12.2012, 21:57
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Joko niitä kuvia saa siitä hajonneesta klimpistä?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.12.2012, 22:08
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Joko niitä kuvia saa siitä hajonneesta klimpistä?
Just tulin kotio ja heti kysellään kuvia.

Laitetaan kunhan ehditään.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.12.2012, 12:37
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Joko niitä kuvia saa siitä hajonneesta klimpistä?
Nappaan myöhemmin putsatusta murrosjäänteestä kuvan.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.12.2012, 16:14
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

No kyllä sä oikeassa olit, kai näillä "offipeleillä" on turvallisinta ajella tiellä takavedolla. Kovasti kannustin auton elvyttämistä mutta toki itse paremmin tiedät. Itse oon 4v turannut ja 4tkm ajanut, hyvä suhde
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.12.2012, 16:31
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
No kyllä sä oikeassa olit, kai näillä "offipeleillä" on turvallisinta ajella tiellä takavedolla. Kovasti kannustin auton elvyttämistä mutta toki itse paremmin tiedät. Itse oon 4v turannut ja 4tkm ajanut, hyvä suhde
Nojaa, pitäis tarkistaa noi vermeet aina mettäajon jälkeen. Mulla ei vaan oikeasti aika riitä, eikä ole lainkaan tiloja, eikä liioin vermeitä riittämiin. Aika tarkkaan kolme vuotta oli auto ja kilsoja tuli vissiin 35 tkm jollen vallan väärin laskenut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.12.2012, 16:51
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Question

Saaks tässä topicissa kysäistä samalla, että mistä tunnistaa, että noi vetoakselit tai murrokset ei ole ihan kunnossa avaamatta napaa ? Mä vaan mietin, että tunnistaako ehjääkään oikeasti täysin ehjäksi jos ei tee ultraäänitarkastusta ?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.12.2012, 18:36
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja helmapelti Näytä viesti
No kyllä sä oikeassa olit, kai näillä "offipeleillä" on turvallisinta ajella tiellä takavedolla. Kovasti kannustin auton elvyttämistä mutta toki itse paremmin tiedät. Itse oon 4v turannut ja 4tkm ajanut, hyvä suhde
Kyllä tää auto voi vielä mjoonalle päätyäkkin


Itse olen joka vuosi purkanut ja putsannut tallissa murrokset, joskus 2kert vuodessa.
Aika hyvin niistä on pystyny katsomaan pesun jälkeen kuntoa.
Pienikin halkeema maljassa tai välys niin lentää romulaariin. t

JOs on ehjä ja suht jämy, niin takas uusilla rasvoilla. Eikä ole mettässä tälleen tarvinnu vaihtaa kuin kerran.
Kaikkea muuta voimansiirtoa sitten onkin menny (pari pinjonia, kardaaneja, laatikon pää akseli.)
Autonahan mulla on aina ollu joku ryhävalas
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tamgears/kokemuksia tavaroista Anadeus Tekniikka & Jutustelu 6 04.01.2010 21:14
Saatanan ryssät VonLeka Chit-Chat 37 20.10.2009 07:30
Tamgears nettijussi Tekniikka & Jutustelu 2 21.06.2004 23:45
Saatanan warettajat tuska URL 0 05.03.2003 18:52
Saatanan Palvonta Leviää! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:28


Sivu luotu: 04:46 (GMT +2).