Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2012, 19:02
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Nooh, mesoaminen helpotti vähän. Auton tulevaa kohtaloa voi muuten käydä äänestämässä 4x4 Maailman Facebook-sivuilla tai voi sitä toki vaikka tähänkin kommentoida.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2012, 20:34
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Haukutko paikallisen Expertin paskaksi kun sieltä ostettu Samsungin telkkari hajoaa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2012, 20:36
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.343
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Haukutko paikallisen Expertin paskaksi kun sieltä ostettu Samsungin telkkari hajoaa?

Miä haukun ainakii jos se hajoaa kesken salkkareitten!

Sorry OT
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2012, 20:52
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Tän topicin otsikko on kyllä tyhmintä mitä oon hetkeen lukenu.



Vedä sitä murrosta turpaan niin että rystyset aukee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.11.2012, 21:04
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

No muutetaan ny otsikkoa kun porukkaa vituttaa. Kiitos ja anteeksi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.11.2012, 21:06
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Nonin nyt on hyvä otsikko

Auto huutokaupalla pålstalle myyntiin tottakai!!
Kyllä tuon toivottavasti joku pelastaa, ehkä minäkin voisin on komee hojo kuitenkin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.11.2012, 21:13
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heikki L Näytä viesti
Nonin nyt on hyvä otsikko

Auto huutokaupalla pålstalle myyntiin tottakai!!
Kyllä tuon toivottavasti joku pelastaa, ehkä minäkin voisin on komee hojo kuitenkin.
Joo, foorumeille alkolukko.

No tämähän on ainakin toistaiseksi 4x4 Maailman Facebook-äänestyksen ansiosta menossa korjaukseen. Ideana siis jokatapauksessa tehdä lehteen juttu auton kohtalosta, oli se sitten minkälainen tahansa. Vielä voi toki vaikuttaa tai ehdottaa muitakin vaihtoehtoja. https://www.facebook.com/4x4Maailma

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.11.2012, 21:08
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Haukutko paikallisen Expertin paskaksi kun sieltä ostettu Samsungin telkkari hajoaa?
Arvon Late, vituttaisiko itseäsi yhtä paljon Samsungin teeveen hajoaminen kuin auton meno lunastuskuntoon? HÄH?!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.11.2012, 21:15
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Asiaan. Jos tuossa olisi mekaaninen vinssi nii tuossa olisi hyvä kokeilu kohde sille että kiepoo sitä vinssivaijeria niin paljon kuin riittää kopan ympäri,laittaa vedon päälle ja kattelee vierestä ja kuvaa notta mitä tapahtuu...

Vaan v..ttumainen homma. Hyvä ettei käyny pahemmin.

Pura vielä se jumittunu pyöränseutu ja selvitä tarkkaan mitä kävi, se voi ennalta ehkäistä vielä jotakin.

Vaan laakeri on omakin veikkaus. Apparin laakerikun leikkaa kiinni niin se pyötittää vielä kiristysmutteriakin tiukemmalle mikä vielä antaa lisämakua hommaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.11.2012, 21:18
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Asiaan. Jos tuossa olisi mekaaninen vinssi nii tuossa olisi hyvä kokeilu kohde sille että kiepoo sitä vinssivaijeria niin paljon kuin riittää kopan ympäri,laittaa vedon päälle ja kattelee vierestä ja kuvaa notta mitä tapahtuu...

Vaan v..ttumainen homma. Hyvä ettei käyny pahemmin.

Pura vielä se jumittunu pyöränseutu ja selvitä tarkkaan mitä kävi, se voi ennalta ehkäistä vielä jotakin.

Vaan laakeri on omakin veikkaus. Apparin laakerikun leikkaa kiinni niin se pyötittää vielä kiristysmutteriakin tiukemmalle mikä vielä antaa lisämakua hommaan...
Mekaaninen vinssi löytyy kyllä, ei ole vaan juuri nyt paikallaan.

Ongelman lähde selvitetään varmasti, paitsi jos auto myydään tuollaisenaan pois.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.11.2012, 21:23
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoona Näytä viesti
Arvon Late, vituttaisiko itseäsi yhtä paljon Samsungin teeveen hajoaminen kuin auton meno lunastuskuntoon? HÄH?!
Ihan sama, molemmissa vakuutuksissa on sama omavastuu

Mutta jos et ymmärtänyt niin pointtina oli että onko sopivaa mollata Tamgearsia jos heidän myymä murros (ehkä) hajoaa? Tuskin ne sitä ovat valmistaneet kun ei kuulemma Motonetkaan tee varaosiaan itse.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.11.2012, 21:32
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Ihan sama, molemmissa vakuutuksissa on sama omavastuu

Mutta jos et ymmärtänyt niin pointtina oli että onko sopivaa mollata Tamgearsia jos heidän myymä murros (ehkä) hajoaa? Tuskin ne sitä ovat valmistaneet kun ei kuulemma Motonetkaan tee varaosiaan itse.
Niin minähän olen säästänyt jo yhden HJ:n hinnan kun en ole pitänyt kaskoa, eikä siinä mitään järkeä olekaan kun autolla ajetaan metässäkin.

Ymmärsin kyllä pointin.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.11.2012, 21:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minuakin kiinnostaisi tietää, mitä tapahtui:


Siis ajoit tiellä, ja tapahtui mitä? ajoitko nelivetopäällä, siis napalukot myös kiinni, vain takavedolla napalukot kaikenvaralta kiinni, vai takavedolla napalukot kiinni.
Oliko nopeutta kuinka paljon/vähän kun tilanne alkoi/ sattui puuhun? ja kuinka kaukana tuo katon lytännyt koivu oli, kun otit tuon kuvan? onko se tuo vasemmassa laidassa näkyvä puupari? olisko mennyt katon kautta ympäri, jos ei olis ollut tuota puuta

Ja oliko auto "normaali" edellisen maastoajon jälkeen? siis toimi normaalisti?

Siis A) "jumiko" ratti, ettei lähtenyt kääntymään?
B) vai Nykäisikö ratista voimakkaasti kohti tuota koivua?
C) ravisti rattia ja lähti kohti koivua?

p.s Niin hullunkuriselta kuin se kuulostakin, niin sulla oli onni onnettomuudessa; tuo puu sattui kuvasta päätellen juuri vänkärin renkaan ohi, ja kiertoliike alkoi todenteolla vasta silloin kun puu oli muokannut lokasuojan, oven, tuulilasin ja katon etureunan; noihin muodonmuutoksiin meni Joule (siis törmäysenergia) poikineen, ja tuo "sivuttain kääntyminen" alkoi hitaasti, verrattuna että puu olisi sattunut pikkuisen keskemmälle....

Törmäyskelkassa Normi ihminen ei halua kahta kertaa peräkkäin tuota muutama km/h törmäystä normaaleissa turvavöissä, ja kun ramppia nostettiin noin tuplaksi, niin parin laskun jälkeen ei ollut vapaaehtoisia, ja ramppia olis vielä voinut korottaa saman verran, mutta kukaan ei halunnut kyytiin
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 30.11.2012, 21:49
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Siis ajoit tiellä, ja tapahtui mitä? ajoitko nelivetopäällä, siis napalukot myös kiinni, vain takavedolla napalukot kaikenvaralta kiinni, vai takavedolla napalukot kiinni.
Oliko nopeutta kuinka paljon/vähän kun tilanne alkoi/ sattui puuhun? ja kuinka kaukana tuo katon lytännyt koivu oli, kun otit tuon kuvan? onko se tuo vasemmassa laidassa näkyvä puupari? olisko mennyt katon kautta ympäri, jos ei olis ollut tuota puuta
Tiellä nelivedolla. Nopeutta about 40 km/h. Vasemmassa laidassa oleva koivu on itseasiassa miestävahva, josta lähtee vielä pari haaraa. Autoa on siirretty jo poishinaamista varten. Kallistus on niin pieni, että en ainakaan usko että olisi kaatunut, mutta vaikeapa sitä sanoa.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja oliko auto "normaali" edellisen maastoajon jälkeen? siis toimi normaalisti?

Siis A) "jumiko" ratti, ettei lähtenyt kääntymään?
B) vai Nykäisikö ratista voimakkaasti kohti tuota koivua?
C) ravisti rattia ja lähti kohti koivua?
No auto oli teloilla pari kuukautta ja tehtiin peltiremonttia yms. Ennen tuota olin ajanut pelkästään maantieajoa about 300 km. Ratti jumitti ja auto tuntui menevän puuta päin.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
p.s Niin hullunkuriselta kuin se kuulostakin, niin sulla oli onni onnettomuudessa; tuo puu sattui kuvasta päätellen juuri vänkärin renkaan ohi, ja kiertoliike alkoi todenteolla vasta silloin kun puu oli muokannut lokasuojan, oven, tuulilasin ja katon etureunan; noihin muodonmuutoksiin meni Joule (siis törmäysenergia) poikineen, ja tuo "sivuttain kääntyminen" alkoi hitaasti, verrattuna että puu olisi sattunut pikkuisen keskemmälle....

Törmäyskelkassa Normi ihminen ei halua kahta kertaa peräkkäin tuota muutama km/h törmäystä normaaleissa turvavöissä, ja kun ramppia nostettiin noin tuplaksi, niin parin laskun jälkeen ei ollut vapaaehtoisia, ja ramppia olis vielä voinut korottaa saman verran, mutta kukaan ei halunnut kyytiin
Itseasiassa se isku tuli ehkä jotakuinkin suoraan tuohon lokasuojan takaosaan. Juttuhan ois toki täysin eri jos puu olisi sattunut keskelle keulaa, en edes halua tietää...

Kuten totesit, tällihän ei ollut paha kun auto liikkui puunmyötäisesti.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.11.2012, 22:41
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Tulevaisuutta varten, opiksi minulle ja muille- artikkelin alla:


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoona Näytä viesti
Tiellä nelivedolla. Nopeutta about 40 km/h.
Tuota asiaa utelin sen takia, että tuohon episodiin syihin sopii monta vikaa:

Kertomasi perusteelle MINUSTA on muutama vaihtoehto siihen, mitä kerroit:->

Lähtötilanne; Neliveto päällä (siis ts. keskitasauspyörästö 100% lukittu) nopeutta noin 40 km/h.

Ja tuo tilanteen alkaminen: "Ratti jumitti ja auto tuntui menevän puuta päin"

Minusta tuo yllämainittu tuntemus voi johtua seuraavista seikoista:

MINUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????????????

Helpoin, ja todennäköisin syy olisi vetonivelen "räjähtäminen"ja palojen jumittaminen käännön.
seuraava vaihtoehto on kuluneen jarruleyvyn ja kuluneen palan kiilautuninen jarrusatulan väliin. ->aiheuttama etupyörän jarrutus, siis lähtee 3 renkaan vedon ja yhden jarrutuksen takia kuin "joku olis pyöräyttänyt"
Samaan otsikkoon kuuluu myös pronssiholkkien jumiminen (itse olen k.o "syytetyn" toimittamia kiinnileikanneita holkkeja vaihtanut hdj-80:een muutaman, ja tuo hdj:n puslan kiinnileikkaaminen on ollut pahimmillaan "nykimistä", ja tätä ongelmaa ei ole ollut kenellään muulla, pientä vihjailua kyllä...
Nuo jarrupalan/levyn ja satulan jumiminen vois katsoa purkamatta...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 30.11.2012, 22:58
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Helpoin, ja todennäköisin syy olisi vetonivelen "räjähtäminen"ja palojen jumittaminen käännön.
seuraava vaihtoehto on kuluneen jarruleyvyn ja kuluneen palan kiilautuninen jarrusatulan väliin. ->aiheuttama etupyörän jarrutus, siis lähtee 3 renkaan vedon ja yhden jarrutuksen takia kuin "joku olis pyöräyttänyt"
Samaan otsikkoon kuuluu myös pronssiholkkien jumiminen (itse olen k.o "syytetyn" toimittamia kiinnileikanneita holkkeja vaihtanut hdj-80:een muutaman, ja tuo hdj:n puslan kiinnileikkaaminen on ollut pahimmillaan "nykimistä", ja tätä ongelmaa ei ole ollut kenellään muulla, pientä vihjailua kyllä...
Nuo jarrupalan/levyn ja satulan jumiminen vois katsoa purkamatta...
Etuakseliremontin jäljiltä on ajettu niin vähän että levyt ja palat eivät ole voineet kauheasti kulua. Pronssiholkkeihin hioin asennuksen yhteydessä väljää, oliko se sitten riittävästi. Paha sanoa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 01.12.2012, 15:51
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ei tässä mielestäni mitenkään Tamgearssia vastaan ole hyökätty vaan sitä tosiasiaa vastaan että vahvempiakin niveliä löytyy. Jos ostan burmalaisten joulutinasta tehtyä tavaraa niin voin haukkua sitä kun en ostanut parempaa.

Kyllä sä tuosta vielä kelpo ajokin leivot ja paljon enemmän. Talvella purkaa ja keväällä rakentaa, korinvaihdolla tai ilman
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 01.12.2012, 15:58
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Perusasetus

No eihän se nivel ny hajoa jos ajaa tiellä suoraan neliveto päällä. Oli se sitten tml,toyota,longfield tai tamgears.


Joku muu juttu siellä on pettänyt, varsinkin ku ei oo edes ajettu koko autolla ku on ollu telakalla viimmeset kuukaudet.
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.12.2012, 22:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Edelleenkin kiinnostaa.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mjoona Näytä viesti
Etuakseliremontin jäljiltä on ajettu niin vähän että levyt ja palat eivät ole voineet kauheasti kulua. Pronssiholkkeihin hioin asennuksen yhteydessä väljää, oliko se sitten riittävästi. Paha sanoa.
Oliko nuo pronssiholkit samasta firmasta, kuin vetonivelet?

Ja vian etsimista jatketaan: toimiiko sinulla napalukot?

Helpoin testata seuraavasti:

Ensiksi jakolaatikko takavedolle, jos alipaineohjattu neliveto, niin neliveto lähtee pois päältä vain, jos alipainetta ja "vääntöä ei ole,-" siis jos ei ajokuntoinen auto, niin alipainetta toisesta autosta, ja eturengas tunkilla ylös.....
Ja kun neliveto pois päältä, napalukot auki, niin;

Siis molemmat napalukot auki, etukardaanin pitäs pyöriä vapaasti, ja kun pyörii niin;
a) kuskin napalukko kiinni (pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok)
b) vänkärin napalukko kiinni edellisen lisäksi (ei pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok)

c) edellinen toisin päin, siis ensin molemmat auki, ja sitten vänkärinp. lukko kiinni, pyöriikö? sitten kuskinpuoli kiinni, pyöriikö?

Noilla päästään eteenpäin...

Ja hj-6x; "kaikki" kytkettävällä nelivedolla, ja manuaali napalukoilla.
Ja jos vetari "räjähtää" siis "malja" menee kappaleiksi, niin silloin navassa teräsmurskaa, joka voi jumittaa ohjauksen milloin tahansa, ja mihin asentoon vain....

Itse olen ajanut "hiljaisuudessa-" oman bj-n; "pienehkön siirtymätaipaleen", siten että tuo ohjaus oli jumissa siten, että kulki suoraan,jos poikkesi asteen, niin pakilla linjaan...) ja käänty oikealle senverran, että kun "kääntyi rekkamiehenä" niin kävi vastaantulijan kaistalla (yht. kolme kääntymistä oikealle, niin oli hallissa....
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.11.2012, 21:54
2x4WD 2x4WD ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.05.05
Sijainti: TAMPERE, Finland.
Viestit: 561
Perusasetus

Paljonko oli nopeutta? Ja pitkänkö matkan kynti kasvikkoa?

Edit: vastaus tulikin ennen kysymystä...
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
tamgears/kokemuksia tavaroista Anadeus Tekniikka & Jutustelu 6 04.01.2010 21:14
Saatanan ryssät VonLeka Chit-Chat 37 20.10.2009 07:30
Tamgears nettijussi Tekniikka & Jutustelu 2 21.06.2004 23:45
Saatanan warettajat tuska URL 0 05.03.2003 18:52
Saatanan Palvonta Leviää! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:28


Sivu luotu: 13:33 (GMT +2).