![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Nooh, mesoaminen helpotti vähän. Auton tulevaa kohtaloa voi muuten käydä äänestämässä 4x4 Maailman Facebook-sivuilla tai voi sitä toki vaikka tähänkin kommentoida.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Haukutko paikallisen Expertin paskaksi kun sieltä ostettu Samsungin telkkari hajoaa?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miä haukun ainakii jos se hajoaa kesken salkkareitten! ![]() ![]() ![]() Sorry OT ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tän topicin otsikko on kyllä tyhmintä mitä oon hetkeen lukenu.
Vedä sitä murrosta turpaan niin että rystyset aukee. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No muutetaan ny otsikkoa kun porukkaa vituttaa. Kiitos ja anteeksi.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Nonin nyt on hyvä otsikko
![]() Auto huutokaupalla pålstalle myyntiin tottakai!! Kyllä tuon toivottavasti joku pelastaa, ehkä minäkin voisin ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No tämähän on ainakin toistaiseksi 4x4 Maailman Facebook-äänestyksen ansiosta menossa korjaukseen. Ideana siis jokatapauksessa tehdä lehteen juttu auton kohtalosta, oli se sitten minkälainen tahansa. Vielä voi toki vaikuttaa tai ehdottaa muitakin vaihtoehtoja. https://www.facebook.com/4x4Maailma ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Arvon Late, vituttaisiko itseäsi yhtä paljon Samsungin teeveen hajoaminen kuin auton meno lunastuskuntoon? HÄH?!
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Asiaan. Jos tuossa olisi mekaaninen vinssi nii tuossa olisi hyvä kokeilu kohde sille että kiepoo sitä vinssivaijeria niin paljon kuin riittää kopan ympäri,laittaa vedon päälle ja kattelee vierestä ja kuvaa notta mitä tapahtuu...
Vaan v..ttumainen homma. Hyvä ettei käyny pahemmin. Pura vielä se jumittunu pyöränseutu ja selvitä tarkkaan mitä kävi, se voi ennalta ehkäistä vielä jotakin. Vaan laakeri on omakin veikkaus. Apparin laakerikun leikkaa kiinni niin se pyötittää vielä kiristysmutteriakin tiukemmalle mikä vielä antaa lisämakua hommaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ongelman lähde selvitetään varmasti, paitsi jos auto myydään tuollaisenaan pois. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta jos et ymmärtänyt niin pointtina oli että onko sopivaa mollata Tamgearsia jos heidän myymä murros (ehkä) hajoaa? Tuskin ne sitä ovat valmistaneet kun ei kuulemma Motonetkaan tee varaosiaan itse. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ymmärsin kyllä pointin. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Minuakin kiinnostaisi tietää, mitä tapahtui:
Siis ajoit tiellä, ja tapahtui mitä? ajoitko nelivetopäällä, siis napalukot myös kiinni, vain takavedolla napalukot kaikenvaralta kiinni, vai takavedolla napalukot kiinni.
Oliko nopeutta kuinka paljon/vähän kun tilanne alkoi/ sattui puuhun? ja kuinka kaukana tuo katon lytännyt koivu oli, kun otit tuon kuvan? onko se tuo vasemmassa laidassa näkyvä puupari? olisko mennyt katon kautta ympäri, jos ei olis ollut tuota puuta Ja oliko auto "normaali" edellisen maastoajon jälkeen? siis toimi normaalisti? Siis A) "jumiko" ratti, ettei lähtenyt kääntymään? B) vai Nykäisikö ratista voimakkaasti kohti tuota koivua? C) ravisti rattia ja lähti kohti koivua? p.s Niin hullunkuriselta kuin se kuulostakin, niin sulla oli onni onnettomuudessa; tuo puu sattui kuvasta päätellen juuri vänkärin renkaan ohi, ja kiertoliike alkoi todenteolla vasta silloin kun puu oli muokannut lokasuojan, oven, tuulilasin ja katon etureunan; noihin muodonmuutoksiin meni Joule (siis törmäysenergia) poikineen, ja tuo "sivuttain kääntyminen" alkoi hitaasti, verrattuna että puu olisi sattunut pikkuisen keskemmälle.... Törmäyskelkassa Normi ihminen ei halua kahta kertaa peräkkäin tuota muutama km/h törmäystä normaaleissa turvavöissä, ja kun ramppia nostettiin noin tuplaksi, niin parin laskun jälkeen ei ollut vapaaehtoisia, ja ramppia olis vielä voinut korottaa saman verran, mutta kukaan ei halunnut kyytiin ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Kuten totesit, tällihän ei ollut paha kun auto liikkui puunmyötäisesti. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Tulevaisuutta varten, opiksi minulle ja muille- artikkelin alla:
Tuota asiaa utelin sen takia, että tuohon episodiin syihin sopii monta vikaa:
Kertomasi perusteelle MINUSTA on muutama vaihtoehto siihen, mitä kerroit:-> Lähtötilanne; Neliveto päällä (siis ts. keskitasauspyörästö 100% lukittu) nopeutta noin 40 km/h. Ja tuo tilanteen alkaminen: "Ratti jumitti ja auto tuntui menevän puuta päin" Minusta tuo yllämainittu tuntemus voi johtua seuraavista seikoista: MINUSTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????? Helpoin, ja todennäköisin syy olisi vetonivelen "räjähtäminen"ja palojen jumittaminen käännön. seuraava vaihtoehto on kuluneen jarruleyvyn ja kuluneen palan kiilautuninen jarrusatulan väliin. ->aiheuttama etupyörän jarrutus, siis lähtee 3 renkaan vedon ja yhden jarrutuksen takia kuin "joku olis pyöräyttänyt" Samaan otsikkoon kuuluu myös pronssiholkkien jumiminen (itse olen k.o "syytetyn" toimittamia kiinnileikanneita holkkeja vaihtanut hdj-80:een muutaman, ja tuo hdj:n puslan kiinnileikkaaminen on ollut pahimmillaan "nykimistä", ja tätä ongelmaa ei ole ollut kenellään muulla, pientä vihjailua kyllä... Nuo jarrupalan/levyn ja satulan jumiminen vois katsoa purkamatta... |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei tässä mielestäni mitenkään Tamgearssia vastaan ole hyökätty vaan sitä tosiasiaa vastaan että vahvempiakin niveliä löytyy. Jos ostan burmalaisten joulutinasta tehtyä tavaraa niin voin haukkua sitä kun en ostanut parempaa.
Kyllä sä tuosta vielä kelpo ajokin leivot ja paljon enemmän. Talvella purkaa ja keväällä rakentaa, korinvaihdolla tai ilman ![]()
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
No eihän se nivel ny hajoa jos ajaa tiellä suoraan neliveto päällä. Oli se sitten tml,toyota,longfield tai tamgears.
Joku muu juttu siellä on pettänyt, varsinkin ku ei oo edes ajettu koko autolla ku on ollu telakalla viimmeset kuukaudet.
__________________
PäHäMa MMC Slck |
#19
|
|||
|
|||
![]() Edelleenkin kiinnostaa.....Lainaus:
Ja vian etsimista jatketaan: toimiiko sinulla napalukot? Helpoin testata seuraavasti: Ensiksi jakolaatikko takavedolle, jos alipaineohjattu neliveto, niin neliveto lähtee pois päältä vain, jos alipainetta ja "vääntöä ei ole,-" siis jos ei ajokuntoinen auto, niin alipainetta toisesta autosta, ja eturengas tunkilla ylös..... Ja kun neliveto pois päältä, napalukot auki, niin; Siis molemmat napalukot auki, etukardaanin pitäs pyöriä vapaasti, ja kun pyörii niin; a) kuskin napalukko kiinni (pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok) b) vänkärin napalukko kiinni edellisen lisäksi (ei pitäs etukardaanin edelleen pyöriä, jos ok) c) edellinen toisin päin, siis ensin molemmat auki, ja sitten vänkärinp. lukko kiinni, pyöriikö? sitten kuskinpuoli kiinni, pyöriikö? Noilla päästään eteenpäin... Ja hj-6x; "kaikki" kytkettävällä nelivedolla, ja manuaali napalukoilla. Ja jos vetari "räjähtää" siis "malja" menee kappaleiksi, niin silloin navassa teräsmurskaa, joka voi jumittaa ohjauksen milloin tahansa, ja mihin asentoon vain.... Itse olen ajanut "hiljaisuudessa-" oman bj-n; "pienehkön siirtymätaipaleen", siten että tuo ohjaus oli jumissa siten, että kulki suoraan,jos poikkesi asteen, niin pakilla linjaan...) ja käänty oikealle senverran, että kun "kääntyi rekkamiehenä" niin kävi vastaantulijan kaistalla ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Paljonko oli nopeutta? Ja pitkänkö matkan kynti kasvikkoa?
Edit: vastaus tulikin ennen kysymystä...
__________________
Käsittele kaikkia stressaavia tilanteita kuin koira. Jos et voi syödä sitä tai leikkiä sillä, kuse sen päälle ja kävele tiehesi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tamgears/kokemuksia tavaroista | Anadeus | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 04.01.2010 21:14 |
Saatanan ryssät | VonLeka | Chit-Chat | 37 | 20.10.2009 07:30 |
Tamgears | nettijussi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 21.06.2004 23:45 |
Saatanan warettajat | tuska | URL | 0 | 05.03.2003 18:52 |
Saatanan Palvonta Leviää! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 14:28 |