Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2012, 22:35
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Paljonkos on akseliväli ?

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2012, 06:55
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

no on se kumma homma että muut tekee hirveellä rytinällä ja itte vaan nysvää pikkusen jotakin ja ikinä ei valmistu..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 29.11.2012, 13:42
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
no on se kumma homma että muut tekee hirveellä rytinällä ja itte vaan nysvää pikkusen jotakin ja ikinä ei valmistu..
En nyt niin hirveästä rytinästä tiedä Tämä projekti on kyllä valmistunut ihan kiitettävää vauhtia. Se johtuu lähinnä siitä koska olen kotona päivisin. Vaikeuksina lähinnä on kun viimisen puolen vuoden ajan olen joutunut kyynärsauvojen kanssa kepittelemään eteenpäin. Lisäksi kädet eivät oikein toimi kunnolla. Kiitos yhdelle pirinarkille joka junttasi liikennevaloissa autoni perseeseen n. 80km/h. ----> Selkä paskaksi ja ura vessapytystä alas.
Onneksi hyvän kuppipenkin kanssa pystyn loistavasti offailemaan
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.11.2012, 13:46
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus


Hydrauliikan öljysäiliölle ei oikein enää löytynyt tilaa. Sitä siis piti tehdä apukuskin kustannuksella
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.11.2012, 13:49
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus


Runko maalattuna. Kuvassa sitä siirretään parempaan säilöön korin maalaamisen ajaksi.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.11.2012, 13:54
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus






Tässä on kuva korista maalattuna. Nämä on nyt sellaisia fiilistelykuvia mitä on pakko ottaa.
Maali on Temadur 90 RAL 3020. Pohjavärinä Temadur 20, jossa sama koodi.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.11.2012, 13:57
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus


Nivelakseli eli kardaaniakseli on kone-elin, jonka tarkoitus on välittää mekaanista momenttia ja sallia pyörimisakselin suunnan muutos. Nivelakseleita käytetään muun muassa takavetoisissa ja nelivetoisissa ajoneuvoissa vaihteistosta tulevan momentin siirtämiseksi vetopyörästöön. Toisin sanoen kardaaniakseli välittää voiman moottorilta tasauspyörästön kautta taka- ja etuakselille. Nivelakseli voi olla useammasta osasta koottu ja akseliputkien välissä on ristinivel, joka mahdollistaa vetävien pyörien jouston. Nivelakseli voi pyöriä ajoneuvon alla vapaana, tai se voi olla koteloitu vaurioitumisen välttämiseksi tai muista syistä (esimerkiksi aerodynamiikka).
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.12.2012, 18:56
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Vaikeuksina lähinnä on kun viimisen puolen vuoden ajan olen joutunut kyynärsauvojen kanssa kepittelemään eteenpäin. Lisäksi kädet eivät oikein toimi kunnolla. Kiitos yhdelle pirinarkille joka junttasi liikennevaloissa autoni perseeseen n. 80km/h. ----> Selkä paskaksi ja ura vessapytystä alas.
Onneksi hyvän kuppipenkin kanssa pystyn loistavasti offailemaan


Älä vaan mene kenellekkään, ei lääkärille, kelalle, vakuutus yhtiölle tai minnekkään mihin se menee paperille, että offaat, muuten saattaa mennä eläkkeet ja korvaukset vi*uiksi!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.12.2012, 19:18
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus


Tuossa kuvaa sivulta päin

Nyt alkaa kuvat olla nykypäivän tasalla.

Hommia olisi vielä kuitenkin tekemättä: Tehostimen pumppu pitäisi asemoida moottorin kylkeen. Latauksessa on jotain häikkää, mutta se selvisikin jo. Laturi kuulemma lataa melkoisesti virtaa jollei siinä ole laturin valoa Takakardaani pitäisi tehdä. Varmaan pitäisi liukua jotenkin jatkaa tms... Panhardi tarttis tehdä etuakselille. Hydrauliikkasylinterin kiinnitys etuakseliin ja ackermanin kulman haku. Hydrauliikkaletkujen veto ja säiliön kiinnitys. Etuakselin maalaus. Pohjapanssari. Jarrut. Sitten myöhemmin kisoja varten pitäisi vetää käsijarru taka-akselille.
Ei loppujen lopuksi mitään älyttömän paljon hommia, mutta kuitenkin...
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.12.2012, 20:19
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Pari juttua tullut mieleen:
Päävirtakatkaisija, sammuuko auto jos virrat kääntää pois? Eli mihin väliin on katkaisija kytketty? Ja noin asennettuna katkaisijaan pääsee sadevesi yms roiskeet pikkuhiljaa sisään ja luonnollisesti seuraa ongelmia?
Taka-akselin päällä oleva vinssi ei varmaankaan ole kisavaruste, mutta miten mahtaa muutenkaan kestää, varsinkin jos jousituksella sattuu ehkä mahdollisesti kenties olemaan taipumusta nostaa takapäätä ylös?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.12.2012, 20:29
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Pari juttua tullut mieleen:
Päävirtakatkaisija, sammuuko auto jos virrat kääntää pois? Eli mihin väliin on katkaisija kytketty? Ja noin asennettuna katkaisijaan pääsee sadevesi yms roiskeet pikkuhiljaa sisään ja luonnollisesti seuraa ongelmia?
Taka-akselin päällä oleva vinssi ei varmaankaan ole kisavaruste, mutta miten mahtaa muutenkaan kestää, varsinkin jos jousituksella sattuu ehkä mahdollisesti kenties olemaan taipumusta nostaa takapäätä ylös?
Autosta sammuu kaikki sähkö mitä trialin säännöt vaativat. Tiedossa on, että vesi yms. saattaa tehdä kiusaa. Siihen minulla on sellainen kumi mikä estää veden sisään menon.
Joo se vinssi ei tosiaankaan ole kisavaruste Se on siinä vähän niinku koemielessä... Nähtäväksi jää sen kesto... Itsekkin sitä epäilen.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.11.2012, 12:28
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bluevan Näytä viesti
Paljonkos on akseliväli ?
Ajokorkeudessa akseliväli on 248cm
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.11.2012, 13:31
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus


Jälleen osiksi.

Miten muuten tuo SJ-410 alkuperäinen vaihdelaatikon kumi kestää offailukäytössä? Olisiko järkeä laittaa joku uretaanipuslakötöstys tms? Onko kokemuksia/kantapäänkautta opittuja pettymyksiä?
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.12.2013, 17:32
vodkapatteri vodkapatteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.05.12
Sijainti: lapinlahti
Viestit: 254
Perusasetus

mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.12.2013, 17:57
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veeti1 Näytä viesti
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.
Iso kiitos kehuista Eipä tuo minun keksintö nyt mikään kovin erikoinen ole. Ihan siisti vekotin sinullakin tuntuu olevan tekeillä. Kun saat värin pintaan, niin alkaa näyttämään jo ihan erillaiselta.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 14.12.2013, 19:24
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

siulla on muute kiero etuvanne

Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.12.2013, 19:46
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tuomaritulee Näytä viesti
siulla on muute kiero etuvanne

Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei
Joo kiero on. Nää on ne samat vanteet mitkä olivat make lj:llä alla kun hän pyöräytti suzukiaan ympäri. Yksi vanne niistä on lievästi kiero.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.12.2013, 17:12
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Pian pitäisi aloittaa tämän pajoitus ensi kauden karkeloihin. Aluksi oli kovat suunnitelmat etenemisen parantamiseksi. Moottoriin oli tarkoitus jotain tehdä yms. loppujen lopuksi teen vain muutamia muutoksia esim. pohjaanlyöntikumien sijoituksiin, jarruihin ja pari muuta pientä juttua ympäri autoa. En vaan yksinkertaisesti pysty paljon mitään tekemään. Tuo selkä on niin pahana, että nyt seuraavana hankintana on 2-pilarinosturi 3000kg nostokyvyllä. Muuten ei tule harrastamisesta yhtään mitään...

Taakse tulee nyt ainakin levyjarrut. Nuo levyt ovat niin paljon huolettomammat. Rumpujen kanssa tappelin kauden päätöskisasta lähtien. Ostin uudet jarrukengät ja uuden sylinterin ja lepoantilta vanhat rummut. Kiitos niistä
Se miksi en saanut kuskinpuoleista rumpua toimimaan oli seuraava: Motonet. Sieltä siis ostin ne jarrukengät. Ongelmana oli se, että eteenpäin ne toimivat välttävästi. Taaksepäin ne laahasivat ihan helvetisti. (Säätö oli ihan minimissä.) Sitten kun jarrua paineli kymmenkunta kertaa, niin automaattikiristys kirrasi koko rummun jumiin. Syy oli siis motonet. Samassa jarrukenkäpaketissa oli toinen kenkä hiluxin ja toinen jonkun muun, ilmeisesti HJ:n tms. Ne olivat kuitenkin niin lähellä toisiaan, että eivät minun haukankatseiset silmäni niitä erottaneet toisistaan varsinkaan sitten enää, kun ne olivat paikalla lattiantasossa ja mä en selkäni kanssa sinne alas enää kunnolla taipunut Kiitti Artsi777 kun hoksasit ongelman.
Pajeron levyt on jo hankittuna ja puristimiksi tulee wilwoodin satulat. Satulat tilasin Lipposelta. Sitten kun ne sieltä tulevat, niin pääsen niitä pikkuhiljaa sovittelemaan paikoilleen.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.01.2014, 20:34
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Käsikaasu


Joulu ja uusivuosi on vietetty. Motivaatiota on jälleen auton säätämiseen.
Jossain vaiheessa Jare mainitsi jonkun käyttäneen käsikaasua trialikilpurissa. Sellainen oli sitten pakko tehdä


Aluksi oli sellaista pientä luomisen tuskaa. Yritin ensin tehdä polkupyörän kahvasta kaasukahvaa. Siinä ei riittänyt kaasutusvara ilman välitysvipuja. En jaksanut alkaa sellaisia väsäilemään. Sen jälkeen yritin tehdä kahvan itse. No siitä ei tullut yhtään mitään. Näyttää tyhmältä ja tuntuu vielä huonommalta.



Sitten tuli tämä versio


Tuon kanssa on yllättävän helppo ajaa. Ihan kuin olisi tullut yksi jalka lisää Näyttää ihan lentokoneen ohjaamolta... Varmaan täytyy oikein maalit sipaista pintaan
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx methäman O/M/V Ajoneuvot 0 29.11.2006 16:14


Sivu luotu: 06:56 (GMT +2).