![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Paljonkos on akseliväli ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#2
|
|||
|
|||
![]()
no on se kumma homma että muut tekee hirveellä rytinällä ja itte vaan nysvää pikkusen jotakin ja ikinä ei valmistu..
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Onneksi hyvän kuppipenkin kanssa pystyn loistavasti offailemaan ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#4
|
||||
|
||||
![]() Hydrauliikan öljysäiliölle ei oikein enää löytynyt tilaa. Sitä siis piti tehdä apukuskin kustannuksella ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]() Runko maalattuna. Kuvassa sitä siirretään parempaan säilöön korin maalaamisen ajaksi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#6
|
||||
|
||||
![]() Tässä on kuva korista maalattuna. Nämä on nyt sellaisia fiilistelykuvia mitä on pakko ottaa. ![]() ![]() ![]() Maali on Temadur 90 RAL 3020. Pohjavärinä Temadur 20, jossa sama koodi.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]() Nivelakseli eli kardaaniakseli on kone-elin, jonka tarkoitus on välittää mekaanista momenttia ja sallia pyörimisakselin suunnan muutos. Nivelakseleita käytetään muun muassa takavetoisissa ja nelivetoisissa ajoneuvoissa vaihteistosta tulevan momentin siirtämiseksi vetopyörästöön. Toisin sanoen kardaaniakseli välittää voiman moottorilta tasauspyörästön kautta taka- ja etuakselille. Nivelakseli voi olla useammasta osasta koottu ja akseliputkien välissä on ristinivel, joka mahdollistaa vetävien pyörien jouston. Nivelakseli voi pyöriä ajoneuvon alla vapaana, tai se voi olla koteloitu vaurioitumisen välttämiseksi tai muista syistä (esimerkiksi aerodynamiikka). ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Älä vaan mene kenellekkään, ei lääkärille, kelalle, vakuutus yhtiölle tai minnekkään mihin se menee paperille, että offaat, muuten saattaa mennä eläkkeet ja korvaukset vi*uiksi! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Tuossa kuvaa sivulta päin Nyt alkaa kuvat olla nykypäivän tasalla. Hommia olisi vielä kuitenkin tekemättä: Tehostimen pumppu pitäisi asemoida moottorin kylkeen. Latauksessa on jotain häikkää, mutta se selvisikin jo. Laturi kuulemma lataa melkoisesti virtaa jollei siinä ole laturin valoa ![]() Ei loppujen lopuksi mitään älyttömän paljon hommia, mutta kuitenkin...
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Pari juttua tullut mieleen:
Päävirtakatkaisija, sammuuko auto jos virrat kääntää pois? Eli mihin väliin on katkaisija kytketty? Ja noin asennettuna katkaisijaan pääsee sadevesi yms roiskeet pikkuhiljaa sisään ja luonnollisesti seuraa ongelmia? Taka-akselin päällä oleva vinssi ei varmaankaan ole kisavaruste, mutta miten mahtaa muutenkaan kestää, varsinkin jos jousituksella sattuu ehkä mahdollisesti kenties olemaan taipumusta nostaa takapäätä ylös?
__________________
Harbor Cruisers |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo se vinssi ei tosiaankaan ole kisavaruste ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ajokorkeudessa akseliväli on 248cm
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#13
|
||||
|
||||
![]() Jälleen osiksi. Miten muuten tuo SJ-410 alkuperäinen vaihdelaatikon kumi kestää offailukäytössä? Olisiko järkeä laittaa joku uretaanipuslakötöstys tms? Onko kokemuksia/kantapäänkautta opittuja pettymyksiä?
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#14
|
|||
|
|||
![]()
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#16
|
||||
|
||||
![]()
siulla on muute kiero etuvanne
![]() Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Pian pitäisi aloittaa tämän pajoitus ensi kauden karkeloihin. Aluksi oli kovat suunnitelmat etenemisen parantamiseksi. Moottoriin oli tarkoitus jotain tehdä yms. loppujen lopuksi teen vain muutamia muutoksia esim. pohjaanlyöntikumien sijoituksiin, jarruihin ja pari muuta pientä juttua ympäri autoa. En vaan yksinkertaisesti pysty paljon mitään tekemään. Tuo selkä on niin pahana, että nyt seuraavana hankintana on 2-pilarinosturi 3000kg nostokyvyllä. Muuten ei tule harrastamisesta yhtään mitään...
Taakse tulee nyt ainakin levyjarrut. Nuo levyt ovat niin paljon huolettomammat. Rumpujen kanssa tappelin kauden päätöskisasta lähtien. Ostin uudet jarrukengät ja uuden sylinterin ja lepoantilta vanhat rummut. Kiitos niistä ![]() Se miksi en saanut kuskinpuoleista rumpua toimimaan oli seuraava: Motonet. Sieltä siis ostin ne jarrukengät. Ongelmana oli se, että eteenpäin ne toimivat välttävästi. Taaksepäin ne laahasivat ihan helvetisti. (Säätö oli ihan minimissä.) Sitten kun jarrua paineli kymmenkunta kertaa, niin automaattikiristys kirrasi koko rummun jumiin. Syy oli siis motonet. Samassa jarrukenkäpaketissa oli toinen kenkä hiluxin ja toinen jonkun muun, ilmeisesti HJ:n tms ![]() ![]() ![]() Pajeron levyt on jo hankittuna ja puristimiksi tulee wilwoodin satulat. Satulat tilasin Lipposelta. Sitten kun ne sieltä tulevat, niin pääsen niitä pikkuhiljaa sovittelemaan paikoilleen.
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#19
|
||||
|
||||
![]() Käsikaasu
Joulu ja uusivuosi on vietetty. Motivaatiota on jälleen auton säätämiseen.
Jossain vaiheessa Jare mainitsi jonkun käyttäneen käsikaasua trialikilpurissa. Sellainen oli sitten pakko tehdä ![]() Aluksi oli sellaista pientä luomisen tuskaa. Yritin ensin tehdä polkupyörän kahvasta kaasukahvaa. Siinä ei riittänyt kaasutusvara ilman välitysvipuja. En jaksanut alkaa sellaisia väsäilemään. Sen jälkeen yritin tehdä kahvan itse. No siitä ei tullut yhtään mitään. Näyttää tyhmältä ja tuntuu vielä huonommalta. Sitten tuli tämä versio Tuon kanssa on yllättävän helppo ajaa. Ihan kuin olisi tullut yksi jalka lisää ![]() ![]() ![]()
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
m.suzuki sj 410 ja suzuki jx | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.11.2006 16:14 |