Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.11.2012, 11:58
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Perusasetus

Käyttö kovasti vaikuttaa saappaan valintaan

Itsellä tulee vuosittain noita suomen metsiä käveltyä ja hiihdettyä nelisenkymmentä päivää koiramiehenä tai jonkun elukan perässä. Ikäväkseni voin todeta, että ainakaan minä en tähän kävely/(hiihto) käyttöön ole löytänyt kuin yhden melkohyvän saappaan...

Paras kaikista on ollut nokialainen saapas kiinteällä vuorilla ja suksi kiinnitys mahdollisuudella. Näissäkin laatu on laskenut rajusti 10 vuoden takaiseen, mutta kestää kuitenkin joskus jopa kaksikin vuotta. Saumat näistäkin aukenevat kun oksat ja kivet niitä sopivasti tökkivät. Positiivista on se, että näkyvät reiät voi itse paikata polkupyörän paikalla. Huonona puolena hidas kuivuminen. Irtovuoriset kuivaa nopeammin, mutta ainakin omassa käytössä se vuori menee ruttuun ja alkaa hiertää tai muuten tuntua ikävältä.
+ Hinta
+ vesitiiveys
- kestävyys
- hidas kuivuminen

Lisäksi kovimmilla pakkasilla olen pitänyt noita powerbootseja ja ne kestää hyvin ku ei niitä juuri käytetä Lähinnä siis käytetty kun ei nokialaisessa enään tarkene, toki silloin tuo liikkuminenkin on paljon vähäisempää kun pakkanen huitelee yli 20.
+ lämpimät
+ mukavat kun on paikallaan
- ei sovellu kävelyyn

Muckbootit oli pirun mukavat jalassa ja lämpösetkin, vaan pohja erkani saappaasta yhdessä syksyssä ja reilun satasen hinta ei oikein kannusta lisäkokeiluihin.
+ mukavat
+ köykäset
+ lämpöset
- hinta
- kestävyys (alle puoli vuotta)

Nahkaisia vaelluskenkiä gore yms.kalvoilla on tullut syksyisin pidettyä, mutta näissäkin hinta/laatu suhde osoittautui heikoksi. Lisäksi jatkuva kastuminen ja kuivaaminen tarkoittaa jatkuvaa rasvaamista mitä minun psyyke ei kestä. Alkavat aina tihkumaan vettä läpi jostain saumasta tai taitoksesta. Käveleminenhän näillä on ehdottomasti mukavinta vrt kaikki saappaat.
+ erittäin mukavat
+ tukevat
- hinta
- hoidon tarve
- kestävyys

Sitten on ollut lukematon määrä erinäköisiä kiinalaisia saappaan korvikkeita. Neopreeniä, muovia, kumia, kangasta ja kaikkiien näiden yhdistelmiä/sekoituksia. Osa ihan ok tavaraa ja osa karmeeta tuubaa. Hyvin nopeasti kaikki jostain saumasta ratkenneet ja osa jo uutena vuotanut kun on ojassa seissyt 5min. Parasta näissä monissa on keveys. Ongelmia monesti pohjan pito, ylläkin mainittu pohjan eristävyys ja veden tiiveys.
+ hinta
+ keveys (ei kaikissa)
- kestävyys
- pohjan pito
- kylmyys

Nyt jostain lehdestä taas pongasin uudet saappaat jotka ainakin ilmoituksen mukaan on valettu yhtenä kappaleena. Juuri tälläisia saumattomia saappaita olen himoinnut ja laitankin tilaukseen kun jostain kaivelen sen ilmoituksen.

ps. suksi siteet päivitin viimevuonna kuusamon malliin johon käy kaikki kengät...
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autopelien aatelia - Death Rally Joske Linkit 10 22.10.2009 18:57
mitkä iskarit Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 0 05.05.2009 09:03
Hikipedia-luulosanakirjojen aatelia solihull Linkit 1 05.06.2007 13:45
Mitkä renkaat? Tekniikka & Jutustelu 11 21.02.2005 00:38
Mitkä akselit?? Jare Tekniikka & Jutustelu 12 15.12.2004 13:52

Sivu luotu: 09:49 (GMT +2).