![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sitte taidettiin elellä talvea tai kevät talvee 2004......EHKÄ??? Ei muista nyt just millään, mutta jokatapauksessa Vellu / Radical Vellu / Di Capo Vellu / Ihmisraunio Vellu etc tarvi jotain "härskiä" autoa Viron puolelle kisoihin ja tais olla jotkuu officrossi henkiset kisat sillä silloin mielessä. Jotenkin siinä sitten niin kävi, että päädyttiin siihen, että myyn sille chevyn ja kauppahintaan kuulu, että vaihdan keulalle Vellu tuoman koneen ja pidän ite omani. Näin tehtiin ja ajattelinkin silloin, että se siitä letukasta sitten ![]() Vellun ajeluista ei mulla ole mitään kuvia valitettavasti ja jos joltain löytyy kuvia niiltä ajoin, niin kivahan nekin olis taltoida, kun kaalimadolla on kisailtu Virossakin.....olikohan jopa niin, että Vellu ajeli sillä siellä sen aikaisia suunnistuskisojakin. Veikkaan että olisko jotain 2004/2005 vaihdetta ollu, kun auto on siirtyny cvy Samulin omistukseen, sillä mielestäni auto oli Samulin ja Ripan komentamana 2005 Talvieksytyksessä. Jääny jotenki mieleen, että jätkiltä olis kesken kisan hajonnu jakolaatikko, jonka kävivät vaihtamassa ja tais mennä toinen vinssikin ja ohjauksessakin tais olla jotain ropleemia.....pitäs kysellä jätkiltä, jos ne muistais itte paremmin. Kuviakin voi itellä olla kyseisestä kisasta jotain..... ehkä, mutta en niitä heti löytäny.....ehkä jollekki CD:lle poltettu aikoinaan ![]() Mut juu siis jos jollain sattuu oleen kuvia Vellun aikakaudesta, niin saa laittaa tänne.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kilpailijapuolella Risto Riihelä Samuli Hurmerinnan apparina. Poikien kisa ei mennyt ihan putkeen, vaan auto vaati pientä (n. 4 tuntia) remonttia heti alkuun. Luokassaan heidän sijoitus oli kohtuullinen 8. "Het alussa meni perä jumiin ja takakardaanin yoke paskaks. Osia odotellessa vedeltiin pelkällä etuvedolla ja jakolaatikkohan siinä touhussa brakas. Seuraavaks antautu etulukko. Kaikki saatiin aikas hyvään kuntoon suht nopeesti mut sit sytkähti vinssi ja sitä myötä motivaatio" Kommentoi Ripa kilpailua jälkikäteen. Muuten kokemus oli kaiken puolin muuten mukava, joten jos tällaista vielä täällä etelä-suomessa järjestellään, osanotto on aika varma. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noonnii jatketaas parilla kuvalla taas tarinaakin.
Samuli ja Kaskisen Miikka Kaalimato Blazerin kanssa Sipoon trial kisassa. Tässä vielä pikku akselit alla muistaakseni. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sitten alko Samulia ketuttaan vissiinkin toi ristikoiden
![]() ![]() ![]() ![]() Samalla jakolodju tais vaihtua kans NP205 askiin....muistaakseni? Ekat kisat noilla akseleilla oli kai Häkän walloitus 2006. Alle oli ruuvattu Kaskisen Big Willyksestä laparenkaat ja VP kisabensaa oli laitettu tankkiin sen verran, että sai hiukka hajua ![]() Ja eiku hanaaaa!!! Hyvin kiipes lapagummeilla rinteeseen umpihankeen. Vähän meinaa luikerrella linjasta sivuun mutta menee se silti ylös asti.....kova peli ![]() Toinen takarengas tosin ei tykänny kepesitä ja kannon nysistä, mitä lumen alla oli ollu. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Talvieksytykseenkin auto eksy 2006 vuonna. Nyt apparina Kaskinen.
Hyviä reittäjä, eikä lainkaan ahdasta tuollaiselle täyskoriselle americaanolle ![]() Appari Kaskinen oli "ihan finaalissa" ku oli hiukka vinssailua paikoitellen. Pikainen energia tankkaus ja homma jatku ![]() Tuommoisessa jenkissähän toi konepelti ei mitenkään estä näkyvyyttä eteenpäin, eli kuskin on pakko roikkua reilusti uloina, jos mielii nähdä ees jotain. Pikku remonttiakin meneillään Koirakin oli huulista päätellen, että: OOOOoooooooo.......sehän on komee ![]() ![]() ![]() ![]() Hiukka oli kylkiin tullu kisan aikana uusia kuhmuja. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Peteltä auton omistajuus siirty Firelle. Auto pysy siis samalla tallilla Riksussa, eli jo kiusallisen lähellä "lähtöpistettä"
![]() Fire korjaili starttia, vaihteli pyöränlaakerit eteen, kiertokangen laakerit ja öljypumpun koneeseen, etujarrujen satulat, hommaili toiset renkaat ja vanteet. Kaalimatohan oli myynnissä jonkin aikaa ja mielessä monesti pyöri sen ostaminen takas. Onhan siinä tunnearvon lisäks kuitenki vahva jakolaatikko, ARB:n lukolla oleva Dana60 etuakseli, automaatti, V8 ym ym. Eipä ollu rahaa ostella silloin, kun matonen on ollu myynnissä.... ....kunnes sain päähäni myydä RJ Toyotan, jotta saisin sitäkautta motivaatiota laitella Swamp Jumper Toyotan kuntoon, koska tiesin, ettei sen laittelu kiinnosta niin pitkään, kun mulla on leimassa oleva ja lukollisilla akseleilla oleva maasturi, eli RJ käytössä. RJ:stä kaupat oli sovittu, niin johan se päässä alko viliseen uudet projektit.........ähhhh toivoton pääkoppa ![]() ![]() ![]() Ei antanu taas ajatusmaailma pään sisällä vaihtoehtoa, kun hommata Kaalimato takaisin ja pitihän siin samaan aikaan sit yks International Harvester Pickup kanssa ostella.....ettei vaan projektit pääsis väheneen ja mielenkiinto kohdistuis vaan liikaa Swamp Jumperiin...........niinpä niin ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Noh, tiedossa oli, että Kaalimato letukka ei halunnu lähtee käyntiin ja kone kuulemma kolisee, eli moottorin osalta projekti arvo. Autoo hakiessa siis vinssillä se kyytiin. Keulalla oleva ComeUpin ysitonninen tuntu olevan voimissaan tai sit vinssiköysi oli vaan jo mätää, kun 2 kertaa katkes trailerille vinssatessa, mut ainakin optima tuntu olevan jotenki älyissään, kun jakso tuonkin verran vinssiä veivaa. Noh Firen Willyksen vinssin avustuksella saatiin matonen trailerille ja fiilis korkeella kotio, vaikkei se käynytkään, mutta silti fiilis oli jees. Syksyn pimeissä illoissa ja tihkusateessa sit aloin yks ilta koittaan sitä käymään, että sais trailerin tyhjäks ja pääsis hakee vielä sen Natikankin kotio. Yksinkertaistin sähköjä hiukan ja vaihdoin yhen huonon maapiuhankin, niin johan se alko starttaan. Noh, sitte tulppien vaihtoon, kun hanskalaatikossa oli 6 uutta tulppaa, eli ne vaihtoon ja kokeileen ja lopulta sain härnättyä sen käymään. Pupelsi ja rötkötti ja kone tosiaan kolisi. Äkkiä liinat irti ja alas, vielä kun se käy edes jotenkin. Siinäpä se "hirmu" pitkästä aikaa kotopihallaan....on se rouhee ![]() ![]() ![]() ![]() Viimeksi muokannut Jare : 15.12.2012 00:05 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Onks tossa ollut aina sama perusmotti vai oliko jotain virimpääkin pellin alla jossain vaiheessa?
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä jenkit on fiksuja... | Uazmies | Linkit | 6 | 02.02.2011 22:58 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
Kyllä lähtee.. | Joske | Linkit | 5 | 28.01.2008 09:07 |
Kyllä kulkee! | Zamppa | Chit-Chat | 23 | 01.10.2005 20:38 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |