![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toi mun poltin siis stoppaa siinäkohtaa kun alkaa syöttää polttoainetta. Eli tossa on mittari paineelle, ja alkuun paine on matala, sitten se pompahtaa isoksi , vähän aikaa on siinä- ja koko hökötys sammuu. Mun mielestä oire on siinä polttoaineen saannissa jotenkin. Taitas olla juurikin niin, että karkaa pois putkista tms ja pitää ilmat poistella muutamalla käynnistys kerralla ennenkuin lähtee pelaamaan. Voisin katella muutkin asiat kuntoon mitä noista nyt itte voi kttoa kun tietäsi ohjeet, mahtaako olla jossain pdf nä vaikka? Toi on hankalahko käynnistää jos käyttämättä yli yön, eli vähän haittaakin tuosta on. Onko noissa letkuissa tai polttimessa takaisku venttiiliä tai jotain mikä estäsi aineen karkaamisen taaksepäin- vai liekö vaan ilmavuoto jossain? Ja olen myös vähän tuota pumppua ajatellut syyksi. Voiko noita korjailla tai kannattaako? Onkohan nuo sellasia lamelli pumppuja ?
Viimeksi muokannut tonnisata : 19.11.2012 23:00 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos on ilman suodatinta käytetty niin pumppu kulahtaa aika äkkiä väljäksi ja ei jaksa imeä. muistaakseni imuputkessa oli kuula ihan painovoimalla takaiskuna pumpussa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Aikanaan polttelin paljonkin tuommoisella -90 luvulla....
Siis jos kyseessä on oilon junior LF1?
Siis jos aluksi ei pumppaa kunnolla painetta, niin silloin ilmoja, se, että mistä, on hyvä kysymys. ne alkuperäiset metallivahvisteiset letkut kesti minulla. ja tuossahan on monta vaihtoehtoa suuttimeksi, kannattaa tutustua! ja jokaiselle suuttimelle ilmoitetaan, paljonko pitää löpöä mennä läpi tunnissa, kannattaa mitata uudella suuttimella. (jos ei muuta mittaustapaa, niin termostaatti tappiin, ja letkut roikkumaan kirje-keittiö-tms vaa-alle, ja sekuntaattorilla aika). Tuo pumppu oli taannoin niin halpa, että vaihdoin joka toinen vuosi. ja suuttimen vaihdoin joka vuosi. (Löpöä meni pahimpana kuukautena yli 2000 litraa) Siis itse vaihtasin tuon pumpun, ja valitsisin sopivan uuden suuttimen, enenkä alkaisin edes säätää. (jos pumppu väljä, niin voi vuotaa myös ilmaa...) Ja puhtaus on puoli ruokaa, siis jos noiden kipinä elkkujen suuntaan kertyy lietettä, niin ei sumuta kunnolla! minulla ei ole täsmätietoa noiden elkkujen etäisyydestä! Ja jos tuo käynnistys ei onnistu ensimmäisellä kertaa, niin ota nuo letkut vaikkapa tenttupulloon, ja jos syttyy ensimmäisellä, niin vika on ilmavuodossa? Suutin ja pumppu maksaa ehkä noin "kanistereissa kannettavan löpön verran"? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ilmavuotoa epäilen mutta sen löytäminen on vähän hankalampi juttu varmaan. Tuolla ylempänä on kuva pumpusta, tuollainenhan se on. Erona huomaan omassani kuvan poltimeen sellaisen, että magneettiventtiili on erikohdassa. Kuvasn polttimessa alhaalla suuttimen putkessa- omassani se magnventtiili on tuolla suutinputken yläpäässä heti tuossa pumpun kupeessa. Onko ero vuosimallissa vai miksihän noitakin on erilaisia ja onko käytännön eroa, ja liekö jotain muutakin eroja sitten senmukaan?
Onko toi päälypuolella oleva pieni nuppi, siinä jotain lukemia ja lukitus- niin juurikin polttimen ilmamäärä säätö, mikä se toinen isompi käänneltävä on siinä etupuolella? Onko ne kaikissa malleissa samanlaisia? Sain kaverilta toisen tuollaisen polttimen, ja siinä on just tuo magneettiventtiili eri kohdassa ja se edessä alaviistossa oleva iso säätönamikka on myös erilainen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä nuita metalliletkujakin tuli vaihtoon, ihan sellaisia jokka oli mehinyt läpipaskoikksi vrt suuttimen ylivuotoputket
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Siellä ö-säiliössä on sitten imuputkessa se pohjaventtiili/takaisku, joka nähtävästi vuotaa. Voi olla vain roskaa välissä tai sit ku siinä on sisällä kaks laakerin kuulaa niin ne on kulahtanu. Uusi on mun hyllystä 25e, mut mitälie maksaa sielläpäin. Jos siellä ois haittaava ilma vuoto niin ei lähtis käyntiin ollenkaan, imis vaan ilmaa.Mut jos imuputki polttimen pitemmässä seisokissa pääsee tyhjäks niin vika on pohjaventtiilissä. Vasemmalla kädellä oleva nuppi numero asteikolla on se ilman säätö. Uudenpaa mallia sillo ku magneettiventtiilin kela on pumpussa eikä suutinputkessa. Se isompi käänneltävä on liekin tarkistus luukku, ei virkaa paitsi jos tallissa on äly hyvät valot ja luukku jää auki niin lähtee käyntiin ja syttyy mut saattaa sammua heti ja mennä häiriöön ku luulee et liekki sytty liian aikasin.
Viimeksi muokannut Malaa : 26.11.2012 07:37 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sanoit että kestää kauan odotella kun ei hanki syttyä.. Se tuulettaa aina alussa, ja epäonnistuneen sytyksen jälkeenkin. Kun starttaat näkölasista pitäisi näkyä kirkas liekki.
jos näkyy, ja poltin sammuu vika liekinvahdissa. Jos liekki lepattaa, liekinvahti sammuttaa polttimen eli suutin tai öljynsaanti. Jos ei lähde ollenkaan sytytin tai aivot... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Maasturi: Patrol, Landcruiser ym ym ym | dirtysalami | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 16.10.2012 21:26 |
oilon öljypolttimen ti-huoltokokemuksia | lepoantti | Chit-Chat | 30 | 05.02.2010 14:12 |
MYYTY GAZ 69 kori ja runko, jakis ym. ym. | pee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 12 | 14.08.2007 14:17 |
Denson laturin huolto-ohjeita (HYVÄ!) Toyota ym. | -MAKE- | Linkit | 1 | 04.09.2005 12:13 |
Alumiini koreja Bj ja Jeep ym ym kivaa palikkaa... | MakeO | Linkit | 2 | 09.04.2005 17:12 |