Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.11.2012, 12:34
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

No niin tämäkin kokeilu tuli tiensä päähän, en edes vaivaudu kokeilemaan äärijoustoja kun tunkilla ei uskalla kokeilla.
Onneks toi on helppo purkaa.
Täytyy tehdä perinteinen malli joka ei rajoita joustoja mutta estää kiertymisen hyvin.

Voisin käyttää noita haarukoita siinä ja hitsata putken banjoon kiinni, putki kestäis pieniä kolhujakin paremmin kun pelkät korvat.
Täytyy vielä tutkia onnistuisinko sittenkin hitsaamaan kiinnikkeet akselin paikallaan ollessa, ylöspäin puikkohitsaus ei oikein houkuta.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.11.2012, 14:39
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Äijä o hirmu pelle peloton
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.11.2012, 16:13
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Äijä o hirmu pelle peloton
Eiks pelle pelottoman härvelit toimikkin

Miltä kuullostais letkulämppäri kahdesta 2000w vedenkeittimen vastuksesta ja kiertovesipumpusta?
Jäi sekin laittamatta kun en talvella aio ajella

Tai kun aika kävi pitkäksi muuntajan lämpöreleen odottelussa:



Piti laittaa siihen puhallin muttei löytynyt nurkista.

Nää on välillä vaan ajankulua eikä niin vakavamielistä rakentelua, kaikkia yhdistää se ettei saa maksaa paljoa.
Noiden etujousien kans oon turannu niin paljon että olis jo moneenkertaan muuttanu vieterialustaks.
HJ:n etulehtijousitusta pystyy paranteleen aika rajallisesti.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.11.2012, 13:00
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus



Hitsaus osasto tekee tractionbarin korvia. Oli muuten jokseenkin painavan oloinen nostaa taka-akseli pukille kokonaisena..



Taakse tulee näinpäin niin pääsee liikkuun sivuttain.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 01.03.2013 23:17
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2013, 16:32
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Maailman hitain välitysten päivitys on edennyt ja takaperä 5.29 välityksillä ja uusilla laakereilla on valmis asennettavaksi.
Poskilaakereille meni vakioshimmit ja pinioniin lisäsin 0,2mm.
Lautaspyörällä kosketus on hieman syvällä vaikkei shimmaus siihen juurikaan vaikuttanut.
Pinionilla kosketus on täydellinen, päihin jää samanverran koskematonta aluetta ja kosketus hampaan leveydeltä.


Kunnollista kuvaa ei saanut kun en hankkinut väriainetta, toi on maalia joka sit kuivui..
Vaseliinilla näkyi hyvin mutta siitä ei saa kuvaa.



Erikoistyökalu lautaspyörän kiristykseen, momenttiin ja tippa laakerilukitetta kierteille.

Pinionin ulompi laakeri sai kans laakerilukitteen ja pooreihin laitoin putkikierretiivisteen, mutterilla on pelkkä kierrelukite.
Mutterin kiristyksen viimeinen nitkautus oli tietty liikaa ja se viimeinen nykäisy tuntui vaikuttavan paljon, viisikertaa kun kiristi hiukan niin ei tuntunut tapahtuvan muutosta mutta kuudes oli jo liikaa.
Vastusta en pääse mittaamaan mutta laippa pysähtyy heti vaikka kuinka kovaa pyöräyttäisi.

Backlashia on hampaan keskeltä 0,1mm +- pari satkua.
Säädöt on kireellä puolella mutta kun ajoni on pääasiassa hyvää sisäänajoa taajamassa niin uskoisin olevan hyvä. Peräöljyä hiukan liikaa ja taidan laittaa takaperään lämpömittarin ettei vahingossakaan ylikuumene.
Mielenkiintoista seurata kuinka pinionin kireys muuttuu käytössä. Jos se ei meinaa keventyä ja lämpenee aina niin sitten ajelen lämpötilan ehdoilla eikä motarille muutenkaan olisi asiaa.

Etuperä on tarkoitus kasata vanhoilla laakereilla samanlaiseksi.
Takaperän laipanja vanhan pinionin poorit oli ihan väljät ja laitoin hyvän etulaipan sinne, nyt pitäisi löytää eteen hyvä laippa.
Tässä etulaippa


Tämä takalaippa
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.

Viimeksi muokannut helmapelti : 03.03.2013 19:42
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.03.2013, 20:13
JuuPeri:n Avatar
JuuPeri JuuPeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.01.07
Sijainti: Vihanti
Viestit: 620
Perusasetus

multa vois löytyy tuo laippa perään jos tarvii.
__________________
4x4 Chervolet Suburban 6.5 Turbo Diesel
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.03.2013, 20:23
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus



__________________
KEHRUU-RACING
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 10:45 (GMT +2).