Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.11.2012, 09:02
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Tuossa on senverran hyvät ohjeet että taidan uskaltaa kokeilla itsekkin... Saako tuohon koneeseen varateriä mistä?
Tekisi mieli leikata vanhoihin MT:hin harva V-kuvio
http://www.fspec.fi/tuotteet.html?id=24/33
Tuolta tilasin teräni.

Ebaystä löytyy vaihtoehtoja

http://www.ebay.com/itm/6-Ideal-Tire...item231ebaf6d0

Saat multa teriä jos noi kelpaa.

Mäksälle:
Kuinka hyvin toi kolvimallinen leikkuri leikkaa?
Siinä terä ei ilmeisesti lämpene paljoakaan?
Etuna tietty että leikkuupää mahtuu nappuloiden väliinkin.

__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.11.2012, 11:00
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mikähän nyt on vikana kun ei yhtään huvita kontata autonalla vesisateessa savivellissä
Ai niin, kävin katsomassa kaverien talleja..se oli virhe

Tuunaan sitten jousia kun sain pajakulmasta uudet kahden kaljatölkin etunorrat:



Lyhensin paksuinta latia lisäjoustojen toivossa ja pyöristin päät ettei ylempi jousi katkea.



Oon jo kyllästynyt renkaidenvaihtoon käsipelillä ja näin Punanenällä näpsäkän sähköpulttipyssyn.



Mun hauismomentti on ollut vähän turhan isolla säädöllä kun kone ei jaksanut yhtään mutteria avata mutta ei se ehkä koneen vika ollut kun yks jatkovarsikin katkes hylsyyn käsin avatessa.

Vois testata oikeella momenttiavaimella mihin toi kone kiristää ja jaksaa vielä avata.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.11.2012, 17:04
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Jatko pulttipyssyssä vie iskun voiman.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2012, 17:45
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Juu toi jatko on ihan hyvä momentinrajoitin kiristyksessä mutta kun kone ei sovi vanteen sisään niin tarvii tehdä jäykemmästä putkesta jatkovarsi jollei muuten aukee.

Kasasin jouset uusilla norrilla ja maalasin latit kiveniskusuojalla, siteistä tuli purettavat ja kumeja tietty taas jokaväliin.







Siteet hiukan estää norran kiertymistä ulosjoustossa mutta kai kumit antaa tarpeeks myöden.
Vaihdan samalla jousissa olevat puslat uusiin kumisiin niin pääsee kiertymään sieltä, korissa olevat saa olla nailonia kun niitä kovia puslia on paljon.

Ulosjoustoa sais lisää jos laittais tuplanivelkardaanin(nyt loppuu kulma vakiosta), kääntäis akselia kiilapaloilla jousen kiinnityksestä ja laittais nivelriipukkeet. Toistaiseksi en noita aio tehdä.

Tractionbarit on valmistumassa ja niiden toimivuudesta en ole ihan varma, kokeilemalla selviää.
Huonoa niissä on että kiinnitys riipukkeeseen syö sen pulttia.
Jos satais vähän vähemmän niin ne valmistuis nopeemmin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.11.2012, 12:41
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Ensimmäinen tractionbar koekappale on valmis ja tältä näyttää





Ulosjoustossa se yrittää kääntää pinionia ylöspäin liikaakin,tuolla kumilla ei vielä rajoita ulosjoustoa.

Saapi nähdä mitä tapahtuu kun laittaa toisellekin puolelle ja testaa äärijoustoa.

Ei toi toiminnaltaan lähelläkään hyvää ole mutta ei välttämättä täysin susikaan, huonoa on että tasasella kumeissa on joustoa ja päästää akselia kiertymään mutta vastustaa sitä kuitenkin.
Vaikea arvioida kiertyykö liikaa vai ei.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.11.2012, 12:34
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

No niin tämäkin kokeilu tuli tiensä päähän, en edes vaivaudu kokeilemaan äärijoustoja kun tunkilla ei uskalla kokeilla.
Onneks toi on helppo purkaa.
Täytyy tehdä perinteinen malli joka ei rajoita joustoja mutta estää kiertymisen hyvin.

Voisin käyttää noita haarukoita siinä ja hitsata putken banjoon kiinni, putki kestäis pieniä kolhujakin paremmin kun pelkät korvat.
Täytyy vielä tutkia onnistuisinko sittenkin hitsaamaan kiinnikkeet akselin paikallaan ollessa, ylöspäin puikkohitsaus ei oikein houkuta.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.11.2012, 14:39
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Äijä o hirmu pelle peloton
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:21 (GMT +2).