Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savustin
Tämä ei oikein liity aiheeseen mutta kerron sen kuitenkin.Mulla on kompurana 7.5,n kuution vaunu ja 2-300 litranen pytty ja suuttimet 7-10mm.iin isommissa puhalluksissa meinaa tulla silläkin äiteetä ikävä.Puhallusvehkeet olen tehnyt ite vuosien kokeilujen tuloksena jos löytyy yli motin kompura ni siihen riittää n.4-5mm suutin ja se riittää kotipuhaltajalle voin neuvoa rakentamisessa yv.nä
|
Täällä olis toinen puhalluskellon itse rakentanut, ei tullut ihan halvaksi sekään kun siihen kuitenkin kannattaa laittaa kunnon osia. Tein kompaktin puhalluskellon, johon kaadan yleensä yhden 40 kilon säkin kerralla, ihan kahta ei mahdu. Ilmakanava on 32 milliä. Kauko-ohjauksen venttiili saman kokoinen.
Koeponnistus tuli suoritettua vedellä 25 barin paineella, johon mittarin asteikko loppu.
Hyvät puhallussuuttimet maksaa aika paljon.
Kyllä vaikuttas tehdastekoinen kello kuten joku Clemco tms. olla hyvä vaihtoehto. Itse rakensin kuitenkin oman koska pienissä kelloissa oli harvinainen iso ilmakanava. Iso kello käy jos sitä ei tarvi liikutella. Tämä minun pikku kellokin on raskas käsitellä koska sen on tarkoitus olla kestävää tekoa.
Puhalluskypärä on myös tärkeä ja merkitystä minkälaatuista ilmaa tulee kypärään. Itsellä on veden, öljynerotin ja aktiivihiilisuodatin.