Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.11.2012, 06:30
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja king cap Näytä viesti
ootko kuinka rajusti nostanu keulaa,jos raidetangot on liian jyrkässä kulmassa niin sille keulalle tullee aivan oma elämä.vetelee rattaita miten sattuu.itelle ku laiton nuo calminin ylätukivarret niin jostakin syystä sen jälkeen,siinä rungossa kiinni olevat pultit löystyvät toisinaan ja alkavat kolista eivätkä ainakaan lisää ajonautintoa.

Tuo kingi kulkee hieman etukenossa, eli ei sitä ainakaan äärimmilleen ole nostettu, ja siinä tuo korotussarja on kuitenkin ollut jo vuodenpäivät ja nyt vasta tuo vetely alkanut!
Saattaa olla selvin kun vien paikalliselle pajalle katottavaks ...
Luulis siellä selviävän missä on väljyyttä, alkoi nyt myös kummitella mielessä nuo kulmien itsesäätö, että olisko ne liian paksut prikat syynä siihen jumalattomaan vetelemiseen nelikolla?? noh... aika aikaansa kutakin...

__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.11.2012, 10:30
king cap:n Avatar
king cap king cap ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.06.11
Sijainti: tornio
Viestit: 205
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tuo kingi kulkee hieman etukenossa, eli ei sitä ainakaan äärimmilleen ole nostettu, ja siinä tuo korotussarja on kuitenkin ollut jo vuodenpäivät ja nyt vasta tuo vetely alkanut!
Saattaa olla selvin kun vien paikalliselle pajalle katottavaks ...
Luulis siellä selviävän missä on väljyyttä, alkoi nyt myös kummitella mielessä nuo kulmien itsesäätö, että olisko ne liian paksut prikat syynä siihen jumalattomaan vetelemiseen nelikolla?? noh... aika aikaansa kutakin...
jos saatta syyllisen selville,niin ilimoottele ku mulla on kans vähä samoja oireita
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2012, 20:20
Zabu Zabu ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 08.09.12
Sijainti: Susiraja
Viestit: 12
Perusasetus

Tervehdys,

Onko kukaan tehnyt korinkorotusta D22 mallille, eroaako miten D21 korotuksesta, huomioitavaa?

Tuli hommattua vm.2000 väli-D22, käyttöautona, alla 31:set, puhtaasti ulkonäöllisistä syistä kori tahtoisi muutaman sentin ylös päin.

Jos joku tietää etelä-suomesta jonkinmoista pajaa joka noita korikorotuksia on tehnyt, niin vihjeitä otetaan ilomielin vastaan. Pakkasessa ulkosalla hieman ikävä soveltaa sopivaa ratkaisua omin käsin.

Viimeksi muokannut Zabu : 10.11.2012 08:24
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.11.2012, 20:57
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

nyt on kuulkaas kohtalotoverit hyvät neuvot tarpeen... katastus lähestyy ja ilmesty nii omalaatunen sähkövika ettei oma älli piisaa sen ratkasemiseen... kaikki valot pelaa ihan ookoo kun on 0 asennos ja auto käynnis, mut kun kääntää parkeille niin sammuu kaikki myös parkit ja siitä kun sitten kääntää valot päälle asentoo ni syttyy vaan ajovalot ja parkit jää edelleen sammuksiin... sitte kun se antaa olla parkki tai ajovaloasennol ni saattaa yhtäkkii syttyy parkit itestään... yleensä syttyykin mut menee noin 5 minsaa... ei sitä tollasenaa voi leimallekaan viedä ja joku yhden komponentin vika on varmaa kysees eli jos jollain on tätä vaivaa ollu ni auttakaa miestä mäes ja kertokaa et mistä kiikastaa!!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.11.2012, 06:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
nyt on kuulkaas kohtalotoverit hyvät neuvot tarpeen... katastus lähestyy ja ilmesty nii omalaatunen sähkövika ettei oma älli piisaa sen ratkasemiseen... kaikki valot pelaa ihan ookoo kun on 0 asennos ja auto käynnis, mut kun kääntää parkeille niin sammuu kaikki myös parkit ja siitä kun sitten kääntää valot päälle asentoo ni syttyy vaan ajovalot ja parkit jää edelleen sammuksiin... sitte kun se antaa olla parkki tai ajovaloasennol ni saattaa yhtäkkii syttyy parkit itestään... yleensä syttyykin mut menee noin 5 minsaa... ei sitä tollasenaa voi leimallekaan viedä ja joku yhden komponentin vika on varmaa kysees eli jos jollain on tätä vaivaa ollu ni auttakaa miestä mäes ja kertokaa et mistä kiikastaa!!!
vika saattaa löytyä sieltä rattiputkenympäriltä...aloita vaikka siitä että ihan ekana kaikki ylimääränen johto pois,eli kaikki jälkiasennuspiuhat ota pois kokonaan,, sitten alat tutkimaan sitä valomysteeriä. virtalukko,valokatkasija,sulakepesä.... noista jostain se löytyy,,,lisävalojen ym muut piuhat kaikki pois...helpottaa kummasti.. tuolla konstilla viimeistään alkaa vika hahmottumaan....
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.11.2012, 16:47
juhaj juhaj ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.12
Sijainti: Pohjois-Sawo
Viestit: 50
Perusasetus

Jahas, takajarrusylinterissä vuotoa.
Motonetin mukaan löytyy Tokicoa tai Nabcoa, tiivistesarjat erilaiset. Mistähän nämä erottaa?
Sylinteri myydään erikseen, 15,87 mm halkaisija, 22,90 eur.
Biltemassa löytyisi samankokoinen sylinteri (100, almera, micra, sunny) mäntineen ja tiivisteineen.
Mahtaako käydä tilalle?
__________________
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.11.2012, 19:08
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kokoeroa ja...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juhaj Näytä viesti
Jahas, takajarrusylinterissä vuotoa.
Motonetin mukaan löytyy Tokicoa tai Nabcoa, tiivistesarjat erilaiset. Mistähän nämä erottaa?
Sylinteri myydään erikseen, 15,87 mm halkaisija, 22,90 eur.
Biltemassa löytyisi samankokoinen sylinteri (100, almera, micra, sunny) mäntineen ja tiivisteineen.
Mahtaako käydä tilalle?
Kokoeroahan niillä on ja paljain silmin nähtävissäkin... Itellä toisessa Kingissä isot sylinterir ja toisessa ne pienmmät sitten. Pinempiin ois ollut mallikohtaset 45€:a kpl ja Micran sopivat ku otti vanhoista vähän osia kaveriksi (nää poistossa 10€:a kpl).

Mikäli mahdollista kattoo uutta ja vanhaa vierekkäin, niin helpottaa kummasti sopivuuden varmistusta. Magdollissesti Micran sylitereissä runko sopii Kingiin, männät joutuu ottaa Kingistä ku niissä kengille tulevat haarat ei muutne mee Micran sylkkiin... Mut männät samaa kokoa, ja saa tiivisteet noista Micran männistä sitten.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.11.2012, 17:00
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

sampolle: siinhä on kaasuläppä. sen vois koittaa lukita auki asentoo jollakin konstilla ja kokeilla sitten et miten se auto pelaa... en oo tutustunnu sen läppäsysteemin toimintaperiaatteeseen kun omaan td27 pannuu laitoin heti vaparin imusarjan ja omavalmiste putket kiinni. mut diiseli toimii ilman kaasuläppää joten sen voi kyl sielt repii poies. oishan se hyvä joku läppä tosin olla jos kone joskus ryntää et saa sen tukahdutettuu... tosin siltäkin välttyy melkovarmasti kun johtaa huohotushöyryt ulkoilmaan.

cybressille: kiitti vinkistä! täytyy alkaa tutkimaan vikaa jahka saa joku päivä inspiraation...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.11.2012, 18:20
Sampo Sampo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 51
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juuso85 Näytä viesti
sampolle: siinhä on kaasuläppä. sen vois koittaa lukita auki asentoo jollakin konstilla ja kokeilla sitten et miten se auto pelaa... en oo tutustunnu sen läppäsysteemin toimintaperiaatteeseen kun omaan td27 pannuu laitoin heti vaparin imusarjan ja omavalmiste putket kiinni. mut diiseli toimii ilman kaasuläppää joten sen voi kyl sielt repii poies. oishan se hyvä joku läppä tosin olla jos kone joskus ryntää et saa sen tukahdutettuu... tosin siltäkin välttyy melkovarmasti kun johtaa huohotushöyryt ulkoilmaan.

cybressille: kiitti vinkistä! täytyy alkaa tutkimaan vikaa jahka saa joku päivä inspiraation...
Kiitokset jälleen! Eli tuo ei siis kovin kriittinen parseli ole koneen/turbon toiminnalle, ja sitä myötä sen voi/tohtii koittaa eliminoida pois pelistä ilman pelkoa konerikosta? Siis onko se kaasuläppä olemassa lähinnä koneen sammutusta varten (katkoo ilmat/mekaanisesti tukehduttaa koneen?)?

Pittääpä koittaa lukita auki tuota ja kuulostella miten toimiipi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.11.2012, 19:16
Nippan:n Avatar
Nippan Nippan ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.08
Sijainti: Savonranta, Finland
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nippan Näytä viesti
Tuo kingi kulkee hieman etukenossa, eli ei sitä ainakaan äärimmilleen ole nostettu, ja siinä tuo korotussarja on kuitenkin ollut jo vuodenpäivät ja nyt vasta tuo vetely alkanut!
Saattaa olla selvin kun vien paikalliselle pajalle katottavaks ...
Luulis siellä selviävän missä on väljyyttä, alkoi nyt myös kummitella mielessä nuo kulmien itsesäätö, että olisko ne liian paksut prikat syynä siihen jumalattomaan vetelemiseen nelikolla?? noh... aika aikaansa kutakin...

Välitangossa väljää ohjauksessa ja camberit päin hevonvittua!! Siitä nyt alakajaisiks lähetään
__________________
Vaikken mie mistään mittään tiijjäkkää!!
Isuzu D-Max 3.0 TDi AT -10,
Nissan King Cap -97 (ex), Suzuki Bandit 1250 -08, Toyota Crown -80 (siirtynyt ajasta ikuisuuteen)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.11.2012, 22:27
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Iltaa cappi tietäjät, Tuli tuossa hommattua tuommonen -90 cappi ja nyt pikku hiljaa aletaan parsimaan retkahtaneet paikat kuntoon.

Eli onkos jollakulla hyviä vinkkejä kuin nuot oven saranatapit lähtee irti?? Sokka otettu pois ja annettu lekaa oikeen huolella mutta eivät tee elettäkään lähteäkseen. kovin ovat ruosteisen näköset joten ovatko vaan niin tiukassa? Uskaltaako antaa lämpöä??

Kiitokset vastauksista.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.11.2012, 06:29
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Iltaa cappi tietäjät, Tuli tuossa hommattua tuommonen -90 cappi ja nyt pikku hiljaa aletaan parsimaan retkahtaneet paikat kuntoon.

Eli onkos jollakulla hyviä vinkkejä kuin nuot oven saranatapit lähtee irti?? Sokka otettu pois ja annettu lekaa oikeen huolella mutta eivät tee elettäkään lähteäkseen. kovin ovat ruosteisen näköset joten ovatko vaan niin tiukassa? Uskaltaako antaa lämpöä??

Kiitokset vastauksista.
Ne tapit vaatii lämpöä ja jotain rost offia että lähtee irti,,kyllä kait niitä voi lämmittää kuhan kattelee että ei polta koko autoa...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.11.2012, 15:46
Sampo Sampo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 51
Perusasetus

Pystyyköhän kingin/terranon keulalle kohtuudella tahi mitenkään järkevästi mahduttamaan gr-patrollin kutoskonetta? Tai muuta kutosturbodiiseliä - mikä mahtais mennä kivuttomammin vai meniskö mikään?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.11.2012, 16:13
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Onhan niitä...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sampo Näytä viesti
Pystyyköhän kingin/terranon keulalle kohtuudella tahi mitenkään järkevästi mahduttamaan gr-patrollin kutoskonetta? Tai muuta kutosturbodiiseliä - mikä mahtais mennä kivuttomammin vai meniskö mikään?
Onhan niitä sinne laiteltu, ja myös Cedricin valukantista vaparinakin... Syyläriä eteenpäin, ja orkkis konepellin lukkolaite pois, kun syyläri tulee siihen kohtaan sopivasti... Joku joskus tainnut myös tulipeltiä moukaroida, mutta tää nyt kuulopuhetta.

Mikäli perse kestäs, niin OM605 (2.5ltr) tai OM606:nen (3ltr) ois kyllä kova sana sinne... Ensin mainittu kylläkin 5sylinterinen, mutta taitaa olla vaparinakin jo tehokkaampi ku Kingin orkkis pata.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.11.2012, 16:08
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Ruosteenirrotinta....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Iltaa cappi tietäjät, Tuli tuossa hommattua tuommonen -90 cappi ja nyt pikku hiljaa aletaan parsimaan retkahtaneet paikat kuntoon.

Eli onkos jollakulla hyviä vinkkejä kuin nuot oven saranatapit lähtee irti?? Sokka otettu pois ja annettu lekaa oikeen huolella mutta eivät tee elettäkään lähteäkseen. kovin ovat ruosteisen näköset joten ovatko vaan niin tiukassa? Uskaltaako antaa lämpöä??

Kiitokset vastauksista.
Ruosteenirrotinta, tai sit jarrunestettä valuttaen ja lekaa perrään... Mut noilla tapeilla paha tapa kulahtaa epäkseksoki ja sit hirttää niihin pusliin ku rupee liikkuun pois... Saranan ku pistää kohdalleen ja antaa voiman puhua, niin lopulta lähtee irti.

Saranaan tulee siis kaks puslaa ja tappi... Oveen puolestaan sit kahdeksan puslaa ja kaks tappia. Nissanilta itte touhunnut noita, kun ei muualta saa. Numerotkin on, jos ei varaosissa oo ukkoa joka tietää (LUE: Jaksa kattoo numeroita). Itsellä käynyt tuo, kun tilaillut. Varaosapäällikö mulle niitä touhuillut ja muutakin Kingi osaa, kun tarvinnut. Ei ne nuoret osaa kattoa ja vaik numerot vie, niin eikaikki osaa niilläkään tilata mitään.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.11.2012, 19:24
Smuli Smuli ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Ruosteenirrotinta, tai sit jarrunestettä valuttaen ja lekaa perrään... Mut noilla tapeilla paha tapa kulahtaa epäkseksoki ja sit hirttää niihin pusliin ku rupee liikkuun pois... Saranan ku pistää kohdalleen ja antaa voiman puhua, niin lopulta lähtee irti.

Saranaan tulee siis kaks puslaa ja tappi... Oveen puolestaan sit kahdeksan puslaa ja kaks tappia. Nissanilta itte touhunnut noita, kun ei muualta saa. Numerotkin on, jos ei varaosissa oo ukkoa joka tietää (LUE: Jaksa kattoo numeroita). Itsellä käynyt tuo, kun tilaillut. Varaosapäällikö mulle niitä touhuillut ja muutakin Kingi osaa, kun tarvinnut. Ei ne nuoret osaa kattoa ja vaik numerot vie, niin eikaikki osaa niilläkään tilata mitään.

Juuh hain tänään vähän isomman kaasutohon niin pääsee huomenna kokeilemaan että auttaisko. Täytynee kokeilla myös menetelmää kuumenna kylmenna nopeesti jos ei muuten ala toimimaan.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.11.2012, 19:46
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smuli Näytä viesti
Juuh hain tänään vähän isomman kaasutohon niin pääsee huomenna kokeilemaan että auttaisko. Täytynee kokeilla myös menetelmää kuumenna kylmenna nopeesti jos ei muuten ala toimimaan.
Jokos sit uudet tapit ja puslat on valmiina odottaan? Mulla noita oltava aina hyllyssä, kun tuppaa kelpaan välillä muuallekkin.... Itse niit nuijinut useemppiin oviin, että ei ne oo koristeeks jäänyt hyllyn täytteeksi.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.11.2012, 19:56
juuso85 juuso85 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.12
Sijainti: kymenlaakso
Viestit: 78
Perusasetus

Alkuperäinen kirjoittaja Sampo
Pystyyköhän kingin/terranon keulalle kohtuudella tahi mitenkään järkevästi mahduttamaan gr-patrollin kutoskonetta? Tai muuta kutosturbodiiseliä - mikä mahtais mennä kivuttomammin vai meniskö mikään?

mää pitäsin sen terraanon oman moottorin ja kutittelisin siihen lisää voimaa jos sitä meinasit. kun ainakin toi oma on pelannu ihan moitteetta virityksestä huolimatta... isompi homma sovittaa joku muu motti sinne kun ottaa tosta voimaa lisää. mutta sitten jos moottorin vaihtaa nii vaihtakaa ihmeessä myös vaihdelaatikko kun se ei tuntus olevan vahvimmasta päästä näissä vehkeissä. tosissaa sitte jos yli 300 heppaa pitää saaha ni varmaa mersun moottorii viisain siirtyy...
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.11.2012, 22:36
Sampo Sampo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.08.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 51
Perusasetus

Taitaa tosiaan helpointa/järkevintä pitäytyä tuossa vakikoneessa. Eppäilen että jottain sille jo onkin tehty. Pittääpä jatkaa ihmettelyä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 11:29 (GMT +2).