![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Kohtahan muuten pitäisi tulla uusi versio Defenderistä. Eiköhän ne siinä siirry erillisjousitukseen samalla kertaa. Rangehan tais mennä jo? En tiedä onko Disco mennyt kanssa? Niillä maastominaisuuksilla mitään tee kun auton pitää toimia hienosti kaupungissa.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaitsu
|
|||
|
|||
![]()
Moni nelivetoilusta saati offailusta mitään tietämätön on sanonu tota mun hiluxiakin maasturiksi.
Itse aina vastannut että eihän se mikään maasturi ole, nelivetoinen pickuppi se on. Alennusvaihteisto löytyy, kuten taka-akselilla oleva sähköinen tasauspyörästön lukkokin, mutta ei se nyt mikään maasturi ole. Vai mitä mieltä arvon raati on? Mihinkä kategoriaan nämä modernit neliveto lava-autot lasketaan, miksei vanhemmatkin? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
|
|||
|
|||
![]()
Mun mielestä luokittelu on turha.
En ole tarkemmin tutustunut, mutta vaikkapa Dacia Duster vaikuttaa kätevältä, ekä ole tarkoitettu turhanaikaiseen pröystäilyyn: http://www.youtube.com/watch?v=qupei_FoRJw Itse tänään käytin Hiluxin nelivetoa ja alennusvaihteistoa peräkärryn vetämiseen pois aavistuksen hankalasta paikasta. Olisi sen sieltä muutenkin saanut, mutta tällä se kävi kätevästi. Samasta tehtävästä olisi selvinnyt yhtä hyvin myös automaattivaihteisella nelivetoisella autolla. Maasturista tulee mieleen, että se olisi tarkoitettu ihmisten kuljettamiseen vähän huonommillakin teillä. Näin mun Hilux ei ehkä ole maasturi, mutta sillä voi roudata roinaa. Nelivetoinen pakettiauto on tietysti myös autojen aatelia. Mikäpä sen kätevämpi... Sopiva luokittelun karkeus on, että vaikka maatalouskäyttöön käytetyt traktorit on eri kategoriassa ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288531337546.html mihinkähän katekoriaan toi jeeppi kuuluu. on varmaan mukava ajella
|
|
||||
|
||||
![]()
Vikepedia määrittelee maastoauton näin:
Maastoauto (puhekielessä usein maasturi) on auto, joka on suunniteltu kulkemaan vaativissa tieolosuhteissa ja myös tien ulkopuolella (off-road). Tyypillistä maastoautoille on tavallista suuremmat ja karkeakuvioisemmat renkaat, korkeampi maavara ja hyvät lähestymis- jättö- ja ramppikulmat sekä alennusvaihteella varustettu nelivedon mahdollistava jakovaihteisto. Usein maastoautot ovat lisäksi normaaliautoa suurempia (vaikka tästä onkin haittaa maastoajossa), niissä saattaa olla iskutilavuudeltaan suurempi ja tehokkaampi polttomoottori ja niissä saattaa olla lukittava tasauspyörästö. Kaikki täsmää Hiluxiin,paitsi tuo iskutilavuudeltaan suurempi ja tehokkaampi polttomoottori ![]() ![]()
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä maasturi kyseessä? | legro | Chit-Chat | 8 | 04.01.2008 15:31 |
Mikä maasturi se tämä lienee? | riude | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 29.11.2007 14:03 |
Mikä maasturi yleiskäyttöön/kakkosautoksi? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 25.10.2006 22:18 | |
Mikä maasturi käyttöautoksi? | puuhapate | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 20.08.2006 19:41 |
Mikä maasturi kakkosautoksi? | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 07.06.2004 11:27 |