![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Älä sitten revi tuosta vaparikoneesta kovin kummosia heposia ulos... Ei kestä pidemmän päälle. Orkkis turbokone olisi aina paras.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikä nuo Rangen vetaritkaan taida aivan mahdottomia kestää. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
käytännössä kaikki on vahvempaa tossa orggis turpokoneesa.mutta männät ja kanget on heikko kohta tossa vaparikoneesa.kanget vääntyy tai halkee.varmaa kestää jos pidät vakioelementtisen pumpun.
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Suurin ero lienee että turbokoneessa on matalammat puristukset, muistaakseni 18,5 ja vaparissa 22, ja turbokoneessa on öljyn suihkutus mäntien alle. Lisäksi turbossa on tukevammat laakerit ja tosiaankin kangetkin saattoi olla hiukan väkevämmät. Mutta on niistä vapareistakintehoa otettu vaikka kuinka, mutta parisataa heppaa ei varmöastikaan aiheuta offiauton kilometreillä minkäänlaisia kestävyys murheita, kunhan jäähdytys on kunnossa.
Niin juu, jos kone on vielä irrallaan niin vaihtakaa ihmeessä kampiakselin takapään stefa, pikku vaiva eikä maksa kovinkaan paljoa. Vamhat kovettuneet vakio stefat alkaa 100% varmuudella vuotamaan öljyä jossain vaiheessa ja laatikon irrottaminen ihan muuten vaan on kuitenkin jonkin verran isompi projekti. Eikä tietysti se kampiakselin etupään stefan vaihtokaan haitaksi olisi. Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 04.11.2012 09:41 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
turbon kangissa ei ole kangen läpi menevää öljy kanavaa heikentämässä.se on mun mielestä heikoin lenkki vaparissa.
itellä oli 2.5 vaparista tehty mutta turbon kanget vaihoin ja kesti 365hp jäärata käytössä ![]()
__________________
JOLMA Jokilaakson Maastoautoilijat |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Turbossa on korkeammat puristukset. 21.5 vs. 22.
Turbossa on eri männät, männäntapit, kanget, kk-laakerit, öljypumppu, esikammiot , pakoventtiilit, lohko ( öljykanavat+ öljyruiskut) Öljynjäähdytys on myös turbossa omalla kennolla auton keulalla. Mutta kyllä se tosiaan sen parisataa kestää. (vakio pumpusta saa sen 140-150hv irti) Nykyään vaan tuntuu olevan kaikilla villityksenä virittää tuollainen mersun kutosmosa tappiin eli sellainen 500+hv jota on ihan turha edes ajatella tekevänsä vaparikoneesta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MB G om617->om603 | ROCKY | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 03.05.2013 20:26 |
[B][/B]RANGEEN TURBO??? | RANGE OVER | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.03.2012 18:26 |
Myydään mersun om603 moottori | landsuiceri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 15 | 20.03.2012 05:06 |
Ostetaan GD350 om603 öljypohja | Gee. | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 5 | 11.09.2010 08:25 |
Rangeen MB 300 Turbo diesel? | stefa | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 18.10.2004 10:38 |