Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2012, 16:32
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
kilvellisien osalta trafin tiukka ohje on että auto pitää olla katsastettu eikä sitä saa muuttaa katsastuksen jälkeen eli kilvellisillä saa osallistua jos auto on leimattu kilpailu kunnossa otteessa pitää siis olla kaikki muutokset.

Mikä on uuden cupin tulkinta tähän pitääkö olla renkaatkin otteessa ?

tottakai pitää olla!! ei tässä aleta trafin kanssa köppäilemaan jos sanovat että teippikilpiä alkaa saamaan mutta säännöt on säännöt eli jos auto on katsastettu sitä ei saa muuttaa katsastuksen jälkeen eli jos katsastettu pienillä renkailla ja kilpailuihin vaihdettu isommat on sitä muutettu katsastuksen jälkeen ja sellaisella VALKOKILPISELLÄ ei saa ajaa siirtymiä tiellä eli menee traileri siirtelyksi tai teippi kilpiin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2012, 16:36
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Entäs työvalot? Pitääkö nekin olla otteessa?
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2012, 16:38
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

eli kaikki katsastukseen kelpaamattomat jutut, väärään suuntaan työvalot, beadlockit, tehokkaat polttimot, kojelaudalle asennetut läppärit jne. vievät auton traileriluokkaan ?


on teillä kyllä tässä vielä hiukan sorvattavaa...


miks muuten 3500 kg on rajana, jos halutaan väljät säännöt ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2012, 17:02
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
eli kaikki katsastukseen kelpaamattomat jutut, väärään suuntaan työvalot, beadlockit, tehokkaat polttimot, kojelaudalle asennetut läppärit jne. vievät auton traileriluokkaan ?


on teillä kyllä tässä vielä hiukan sorvattavaa...


miks muuten 3500 kg on rajana, jos halutaan väljät säännöt ?

tuo 3500kg yli on kuorma-auto ja kaikki alueet ei vaan kestä kauheita painoja siksi näin ettei kukaan tulis 10Tonnin krazilla ajamaan metsiä boorille

jos auto on katsastettu katsastus asemalla sillon sillä saa siirtyä kisassa laillisesti ei tässä aleta mitään laittomia hommia lupaamaan kun toiminta on suurennus lasin alla ja tästä on kiinni saadaanko tulevaisuudessa teippi kilpiä tästä on trafin kanssa keskusteltu ja tammikuussa keskustellaan lisää.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.11.2012, 07:52
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
tottakai pitää olla!! ei tässä aleta trafin kanssa köppäilemaan jos sanovat että teippikilpiä alkaa saamaan mutta säännöt on säännöt eli jos auto on katsastettu sitä ei saa muuttaa katsastuksen jälkeen eli jos katsastettu pienillä renkailla ja kilpailuihin vaihdettu isommat on sitä muutettu katsastuksen jälkeen ja sellaisella VALKOKILPISELLÄ ei saa ajaa siirtymiä tiellä eli menee traileri siirtelyksi tai teippi kilpiin
Eli siis jos auto on katsastettu mutta poistettu liikennekäytöstä, ja hakee siihen punakilvet niin sitten ei tarvitse olla renkaat otteessa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2012, 09:31
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Eli siis jos auto on katsastettu mutta poistettu liikennekäytöstä, ja hakee siihen punakilvet niin sitten ei tarvitse olla renkaat otteessa?
kyllä sitten kun punakilpiä alkaa taas saamaan ja punakilpiä alkaa saamaan jos toteutetaan trafin ohjeita asioissa siitä se on kiinni ja jos aletaan kiertelemään ohjeita saa punakilpi asiat unohtaa.

trafin mielipide on että kun auto on kilvissä sitä käytetään liikenteessä jokaisena vuoden päivänä ja se tulee olla sen mukaisessa kunnossa eli katsastuksen jälkeen muuttaminen ehdottomasti kiellettyä!

Punakilpien käytössä trafi sallii todella joustavasti auton muutokset/renkaat ja kun niillä ajetaan vain siirtymät ja kyse on muutamien päivien ajoista eikä jatkuvasta käytöstä.


Toivoisin että tässä asiassa löytyisi joillekkin hiukan enemmän ymmärrystä mikä on uuden cupin tavoite! tavoite on saada punakilvet takaisin ja toteuttaa kilpailut niin että kaikki pääsisi ajamaan lakeja rikkomatta silloin homma olisi rakennettu oikeen. Mutta jos tämä asia ei heinäkuu 2013 mennessä ole tuottanut tulosta siirryn henk kohtaisesti asiasta sivuun ja trafin kanssa saa joku muu jatkaa neuvotteluja nyt asia on jo puolessa välissä tavittavat ohjeet on annettu vain niiden toteutus puuttuu ja täällä palstalla kirjoittelemalla ne ohjeet ei toteudu ikinä joten lopetetaan tästä keskutelu täällä!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2012, 09:51
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lalli bj40 Näytä viesti
trafin mielipide on että kun auto on kilvissä sitä käytetään liikenteessä jokaisena vuoden päivänä ja se tulee olla sen mukaisessa kunnossa eli katsastuksen jälkeen muuttaminen ehdottomasti kiellettyä!

Punakilpien käytössä trafi sallii todella joustavasti auton muutokset/renkaat ja kun niillä ajetaan vain siirtymät ja kyse on muutamien päivien ajoista eikä jatkuvasta käytöstä.
Tässähän koitetaan tuoda esiin niitä ongelmatilanteita ja harmaita alueita jota sääntöihin voi jäädä. Virheiden/ongelmien löytäminen tässä vaiheessa on vähemmän haitallista kuin että ne löytyy ensimmäisessä kisassa. Liikennekäytöstäpoisto on ihan laillinen toimenpide katsastetulle autolle ja tälläiseen autoon saa Trafin ohjeen mukaan siirtokilvet esim. kilpailuja varten kuten tuolla aikaisemmassa linkissäni kerrotaan.

Esimerkki: Ajelen katuliikenteeseen katsastetulla Jeepillä päivittäiset ajot 32" renkailla jotka löytyy rekisteriotteesta. Viikkoa ennen kilpailua poistan auton liikennekäytöstä ja haen siirtokilvet kilpailua varten. Vaihdan alle 37" pyörät jonka jälkeen autolla ei saa enää ajaa päivittäistä ajoa mutta kilpailuun osallistuminen on ok siirtokilvillä. Kilpailun jälkeen vaihdan taas 32" kumit alle ja otan auton liikennekäyttöön. Onko tämä skenaario ok?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2012, 10:13
Lalli bj40:n Avatar
Lalli bj40 Lalli bj40 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.08.10
Sijainti: Alajärvi Finland
Viestit: 605
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Tässähän koitetaan tuoda esiin niitä ongelmatilanteita ja harmaita alueita jota sääntöihin voi jäädä. Virheiden/ongelmien löytäminen tässä vaiheessa on vähemmän haitallista kuin että ne löytyy ensimmäisessä kisassa. Liikennekäytöstäpoisto on ihan laillinen toimenpide katsastetulle autolle ja tälläiseen autoon saa Trafin ohjeen mukaan siirtokilvet esim. kilpailuja varten kuten tuolla aikaisemmassa linkissäni kerrotaan.

Esimerkki: Ajelen katuliikenteeseen katsastetulla Jeepillä päivittäiset ajot 32" renkailla jotka löytyy rekisteriotteesta. Viikkoa ennen kilpailua poistan auton liikennekäytöstä ja haen siirtokilvet kilpailua varten. Vaihdan alle 37" pyörät jonka jälkeen autolla ei saa enää ajaa päivittäistä ajoa mutta kilpailuun osallistuminen on ok siirtokilvillä. Kilpailun jälkeen vaihdan taas 32" kumit alle ja otan auton liikennekäyttöön. Onko tämä skenaario ok?

Näin jos toimitaan toimitaan laki pykälien mukaan eli siirtokilpi autoissa saa olla isommat renkaat ja pidemmät nastat kun kyse on väliaikaisesta käytöstä. kilvellisissä ne mitkä otteessa ja kun tämä punakilpi asia on saatu päätökseen sitten voitais ajatella uusia kysymyksiä trafille voisko kilpailuissa käyttää kilvellisissä suurempia renkaita mutta tässä vaiheessa mennään annettujen ohjeiden mukaan.

Viimeksi muokannut Lalli bj40 : 02.11.2012 10:28
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 Paavo Tekniikka & Jutustelu 251 23.09.2013 16:44
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td make-lj O/M/V Ajoneuvot 9 05.08.2013 01:38
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia Flash Tekniikka & Jutustelu 65 03.12.2006 20:29
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 SamppaKoti Jääkiekko 13 15.09.2005 14:06
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 reindeer Salibandy 0 24.06.2002 15:40


Sivu luotu: 19:37 (GMT +2).