Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.10.2012, 17:21
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
Sitten kun saat sen koneessa olevan termarin käteen, niin vertaa orkkiksen ja paikallaan olvena painoa. itsellä oli orkkis melkein kaksikertaa painavempi. Vaikka muuten en olisi ulkoapäin erottanut kumpi on kumpi, jotain eroa siellä on oltava..
Tossa on kuvat. Ylempi on Toyota original ja alla on Motonet-original. Painossa on selkeä ero, taitaa olla toiminnassakin .

Jos tää korjaa ton vian niin sitten alkaa pikkuhiljaa aukenemaan näiden korvaavien osien "korvaavuus"...., mut ei tuomita vielä, testataan ensiksi...

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	29102012825.jpg‎
Views:	406
Size:	33,9 Kt
ID:	30879  
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.10.2012, 19:45
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Toimii !


No nyt mä sitten vaihdoin termarin tuolla avotallissa eli räntäsateessa. Pienen koeajolenkin jälkeen lämmöt nousi ihan mukavasti ja kopperossakin oli hiluxmaista lämpöä eli ihan sikakuuma. Taitaa toimia tuo originaalitermari.

Julistetaan siis Motonetin Hilux-termarille tuomio: ei toimi oikein vaan jää auki eli kone käy kylmänä. Ei kannata ostaa.

Tnx BryGgi !
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2012, 07:00
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Porvoon Hilma Näytä viesti
No nyt mä sitten vaihdoin termarin tuolla avotallissa eli räntäsateessa. Pienen koeajolenkin jälkeen lämmöt nousi ihan mukavasti ja kopperossakin oli hiluxmaista lämpöä eli ihan sikakuuma. Taitaa toimia tuo originaalitermari.

Julistetaan siis Motonetin Hilux-termarille tuomio: ei toimi oikein vaan jää auki eli kone käy kylmänä. Ei kannata ostaa.

Tnx BryGgi !
-Hieno homma että oli apua..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2012, 16:25
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Eli mistä kannattas lähtee etsiin vikaa kun taas palo hehkun sulake 4 käynnistystä se kesti. Eli missä vois olla vika? Ei tahdo lähtee käymään kylmänä vaikka ei oo pakkastaka muutaku -2 astetta ja seissy 8tuntia paikalla käyttämättömänä lämpösenä lähtee jo sit kyl käymään heti. Olis mukava saada toimiin ennen ku tulee kovat pakkaset.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2012, 17:05
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Eli mistä kannattas lähtee etsiin vikaa kun taas palo hehkun sulake 4 käynnistystä se kesti. Eli missä vois olla vika? Ei tahdo lähtee käymään kylmänä vaikka ei oo pakkastaka muutaku -2 astetta ja seissy 8tuntia paikalla käyttämättömänä lämpösenä lähtee jo sit kyl käymään heti. Olis mukava saada toimiin ennen ku tulee kovat pakkaset.
Mulla ei oo tosta kokemuksia, mutta jos ei starttaa kylmänä ja hehkujen sulaketta polttaa, niin silloin on jossain melko selkeä ylikuormitus. Mahdollinen syy: yksi hehku oikosulussa alentaa jännitteet muilta ja pidemmässä startissa palaa sulake. Ei kait voi kuin mitata ihan tosi pienellä ohmialueella kalibroiduilla mittapäillä ja vertailla mikä noista hehkuista on pieniohmisin. Tää edellyttää tietenkin hehkuja yhdistävän virtakiskon irrotusta että pääsee mittaamaan erikseen.

Oisko tähän keksitty joku hehkutesteri ? Viisaammat vois tietää...
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.11.2012, 12:38
pahvi_ pahvi_ ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.12.11
Sijainti: Savonranta
Viestit: 570
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Eli mistä kannattas lähtee etsiin vikaa kun taas palo hehkun sulake 4 käynnistystä se kesti. Eli missä vois olla vika? Ei tahdo lähtee käymään kylmänä vaikka ei oo pakkastaka muutaku -2 astetta ja seissy 8tuntia paikalla käyttämättömänä lämpösenä lähtee jo sit kyl käymään heti. Olis mukava saada toimiin ennen ku tulee kovat pakkaset.


Hehkuilta virrat pois ja reilusti pilottia
__________________
Emmie tiiä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.11.2012, 14:21
jyrze:n Avatar
jyrze jyrze ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.06.08
Sijainti: pori
Viestit: 583
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Eli mistä kannattas lähtee etsiin vikaa kun taas palo hehkun sulake 4 käynnistystä se kesti. Eli missä vois olla vika? Ei tahdo lähtee käymään kylmänä vaikka ei oo pakkastaka muutaku -2 astetta ja seissy 8tuntia paikalla käyttämättömänä lämpösenä lähtee jo sit kyl käymään heti. Olis mukava saada toimiin ennen ku tulee kovat pakkaset.

Itselle jos sama ongelma tulisi, menisin siitä aidan matalimmasta ja askartelisin nappihehkun.

Kaikkeista toimintavarmin systeemi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.11.2012, 14:45
vepele:n Avatar
vepele vepele ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 27.08.05
Sijainti: Suomi neidon asshole
Viestit: 2.248
Question

Vaihdekeppi holtiton,apuja?


Vm:97 58 kw 4wd hilux,vaihdekeppi on hiukka holtiton ja vika on kepin juuressa.
Kaveri setviny,korjaamo käsikirjastaet vika on Transmission Shift Lever Control Retainer osassa.
Ei kelvant katastusmiehelle,eivissiin löytänt vaihteita
Mistäs tällättisen löytäs,muualta ku marmoritiskiltä,ku maksaa siell varmaan maltaita
__________________
Parempi haluta sellast,mitä eivoi saada,kuin saada sellasta mitä eihalua.

Istun tai kävelen,
Pylly päästää sävelen!

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

LA CH 31 TT eli Tupla TEE




www.wuoksioffroad.com
montenegro offroad club #98
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2012, 18:21
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 on kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.435
Perusasetus

Tota, olis pientä sähköongelmaa...

Tossa meitin Hilussa ln65 ei toiminu ostaessa puhallin(oletettii et on katkaisija sökö), niin aateltii, että tehää oma katkasija, joka ohjaa vain releen ohjausvirtaa. Okei, liitettii johdot yms "heppii" ja kokeiltii. Virrat päälle, toimii, ja pois katkee. Joo, mo sit paremmin liitokset ja testing, vieläki toimii... Noh, sit lähettii ajelee. Alkuu kaik men normaalisti, kunnes huomattii ettei puhallin pelaa... No eka kaikki liitoksien tarkistus, oli ok. Sit taas raapii päätä. No selvitettii et puhallin sammuu, kun auton käynnistää ja lähtee päälle sammutettua moottorin!

Eli heti kun kone lähtee pyörii, ni puhallin sammuu... Kun ottaa laturin herätteet irti, ei puhallin toimi enää ollenkaan. Normaalia, vai joku isompi sähöhäriö?
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2012, 21:07
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.246
Perusasetus

Mul on jotai.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vepele Näytä viesti
Vm:97 58 kw 4wd hilux,vaihdekeppi on hiukka holtiton ja vika on kepin juuressa.
Kaveri setviny,korjaamo käsikirjastaet vika on Transmission Shift Lever Control Retainer osassa.
Ei kelvant katastusmiehelle,eivissiin löytänt vaihteita
Mistäs tällättisen löytäs,muualta ku marmoritiskiltä,ku maksaa siell varmaan maltaita
Mul on jotai kepakon osia. Jos et muualt löydä ni voin käydä tonkii vintiltä. Veikkaanpa kuitenkin et kun otat sen kepin juuresta ensiks ne kumi kortongit pois sun muut rihkamat ja saat auki ne neljä pulttia (12mm kanta) ni se alumiini tötterö mis se keppi on kiinni lähtee ylös. Ja se keppi ja se baseplate pitäs olla naimisissa,jos ei oo ni ongelma on siinä et se jousi/peltiholkki jutska on auennu kolostaan ja keppi on irti niin et sen voi vaik nostaa pois. Toinen vika voi olla et se muovi rengas jonka halkaisija on 42mm on sökö ja siksi keppi huljuu. Ota kumminki pöydälle koko paska ja siinä ku ihmettelet ni luultavasti sulle avautuu sen sielun elämä ni näät omin silmin missä vika. Jos tarviit jotain osia sihen ni mulla niit kai on,se muovirengas on punatiskillä jotai kympin luokkaa.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.11.2012, 21:40
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Eli mistä kannattas lähtee etsiin vikaa kun taas palo hehkun sulake 4 käynnistystä se kesti. Eli missä vois olla vika? Ei tahdo lähtee käymään kylmänä vaikka ei oo pakkastaka muutaku -2 astetta ja seissy 8tuntia paikalla käyttämättömänä lämpösenä lähtee jo sit kyl käymään heti. Olis mukava saada toimiin ennen ku tulee kovat pakkaset.
Vika löyty oli murtunut kumi hehkukiskon välistä pois ja osui maihin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 06:48 (GMT +2).