Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM
Kokeilin aamulla ajaa ilman abs sulaketta. Kyllä hidastuvuus oli lumisella hiekkatiellä selvästi parempi kuin absin kanssa. Ilman absia piti kyllä kanssa polkea todella kovaa jarrua saadakseen takapyörät lukkoon. Ei oo tarvinnu millään autolla noin kovaa polkea vaikka nyt oli tän syksyn huonoin pito. Olen kanssa epäillyt, että tää transit jarruttaa abseilla heikoimmin pitävän pyörän voimalla. Jos jarruttaa niin, että toiset pyörät on jäällä ja toiset sulalla ja kuivalla asvaltilla niin sujona menee. Tosin en tiedä onko näin aina vaiko vain joskus. Jatkan testejä niin kauan kun tää pysyy tiellä.
|
Tätä juttua lukiessa tulee väistämättä siihen tulokseen, että vika ei ole auton tekniikassa vaan ratin ja selkänojan välissä.
Kannattaisko opetella jarruttamaan oikein niin ajokki pysähtyy varmemmin. Jarrutustapa kerrottiin jo tuolla edellä

Pumppaamalla kun näiden 2010-luvun autojen jarrut ei toimi oikein ja jos irrottelee sulakkeita järjestelmistä niin lopputulos saattaa johtaa juurikin siihen ettää päädyt tieltä pois vaikket haluaisikaan.
Jos siinä oikeesti on vikaa niin jätä se sinne korjaamoon pariksi päiväksi että voivat kokeilla sitä kylmänä ja käyttölämpimänä niin saattaa vika lopulta löytyäkin. Tehdastakuuhan siinä on joten maahantuoja maksaa