Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #76  
Vanha 20.10.2012, 10:30
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ssuvik Näytä viesti
Onko tuossa kaverin mutu heitossa mitään perää, että välijäähyn letkulähtöjen tulisi olla isommat kuin turbon ja imusarjan? Esim. jos turbossa 2" lähtö, pitäisi coolerissa olla 2,5" tai 3". Hölmöltä kuulostaa minun korvaan.
Ihan amistason perusturon heittämää höpöhöpöä. Ainoastaan kaasunopeus putkistossa ei kannata ylittää tiettyjä rajoja, mistä seuraa se, että putkikoko pitää olla sopiva halutuille tehoille. Esim 2.5" on passeli 400hv bensamoottorille (vastaavan tehoiselle diesel koneelle pikkasen isompi).
Vastaa lainaten
  #77  
Vanha 20.10.2012, 10:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Ihan amistason perusturon heittämää höpöhöpöä. Ainoastaan kaasunopeus putkistossa ei kannata ylittää tiettyjä rajoja, mistä seuraa se, että putkikoko pitää olla sopiva halutuille tehoille. Esim 2.5" on passeli 400hv bensamoottorille (vastaavan tehoiselle diesel koneelle pikkasen isompi).
Dieselmoottori tarvii reilusti enemmän ilmaa, joten sen cooleri saa olla PIKKASEN isompi.

Kuutoskoneisissa Valtroissa on välkkärin putket 4", tehoa niissä on 150-215hv tietämissä. Kolme ja neljäpyttysissä putket on 3", teho 80-160 hv tienoissa. Ahtimen lähdöt ovat luokkaa 2.5 ja 2 tuumaa.

Jos laittaa edes yhtään voimaa tuottavaan maastoauton dieselmoottoriin 2" välkkärin, niin varmasti ahdistaa. Benziini moottorit ovat sitten asia erikseen.

3 vuotta amista, ja 17 vuotta moottoritehtaassa.
Vastaa lainaten
  #78  
Vanha 20.10.2012, 15:53
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Dieselmoottori tarvii reilusti enemmän ilmaa, joten sen cooleri saa olla PIKKASEN isompi.

Kuutoskoneisissa Valtroissa on välkkärin putket 4", tehoa niissä on 150-215hv tietämissä. Kolme ja neljäpyttysissä putket on 3", teho 80-160 hv tienoissa. Ahtimen lähdöt ovat luokkaa 2.5 ja 2 tuumaa.

Jos laittaa edes yhtään voimaa tuottavaan maastoauton dieselmoottoriin 2" välkkärin, niin varmasti ahdistaa. Benziini moottorit ovat sitten asia erikseen.

3 vuotta amista, ja 17 vuotta moottoritehtaassa.
Juurikin näin,ja se teho ei aina ole se mikä ratkaisee sen putken koon,vaan moottorin tarvitsema ilmamäärä. Diesel ottaa lähes aina maksimimäärän ilmaa,bensa vain täyskaasu vedoissa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #79  
Vanha 20.10.2012, 16:16
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Eiköhän se ole tuo työkonekäyttö, mikä muuttaa hieman mitoitusasioita. Suotraktorissa ei ole yhtään väliä miten herkästi kone reagoi kaasun muutoksiin (joten ahtoputkistot voi olla kuinka valtavat tahansa) ja toisaalta voidaan tarvita hitaampia kaasunvirtausnopeuksia coolerin läpi jotta cooleri pystyy toimimaan tehokkaasti vähällä "ajoviimalla". Ja tietty kuormitus on melko julmaa tyyliin päivä kaasu pohjassa 30c helteessä.

Jos katsoo pelkästään tehoa, niin ei sen puoleen ole perusteita millekään 100m hormille. Kattoo jonkun nykyaikaisen 150-200hv dieselhenkilöauton konetilaan esim.. Ei mitään yhtäläisyyttä työkonekalustoon niillä pillimäisillä putkistoilla
Vastaa lainaten
  #80  
Vanha 20.10.2012, 19:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Pieni kusinen 1.9 litrainen tiisseli-seat, ja 60 mm lähdöt välijäähdyttimessä.

Minkä kokoiset putket on siellä 150-200hv henkilödieselissä?
Vastaa lainaten
  #81  
Vanha 20.10.2012, 20:07
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Eiköhän se ole tuo työkonekäyttö, mikä muuttaa hieman mitoitusasioita. Suotraktorissa ei ole yhtään väliä miten herkästi kone reagoi kaasun muutoksiin (joten ahtoputkistot voi olla kuinka valtavat tahansa) ja toisaalta voidaan tarvita hitaampia kaasunvirtausnopeuksia coolerin läpi jotta cooleri pystyy toimimaan tehokkaasti vähällä "ajoviimalla". Ja tietty kuormitus on melko julmaa tyyliin päivä kaasu pohjassa 30c helteessä.

Jos katsoo pelkästään tehoa, niin ei sen puoleen ole perusteita millekään 100m hormille. Kattoo jonkun nykyaikaisen 150-200hv dieselhenkilöauton konetilaan esim.. Ei mitään yhtäläisyyttä työkonekalustoon niillä pillimäisillä putkistoilla
Pakko kysyä että millaisesta viiveestä on kyse ja millä perusteella??? Ja ihan saivartelun vuoksi ei vakavissaan.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #82  
Vanha 21.10.2012, 03:58
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
Eiköhän se ole tuo työkonekäyttö, mikä muuttaa hieman mitoitusasioita.
Ei muuta, dieselissä ei vaikuta muu kuin liian ahdas putkisto koska moottori toimii aina ilmaylimäärällä. Syöttö määrää muut asiat. Liian iso ahdin hidastaa kaasuunvastaavuutta.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
eberi asennusta oskari4x4 Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2007 09:25
Keskuslukituksen asennusta... puuhapate Tekniikka & Jutustelu 2 08.05.2007 20:16
ARB:n asennusta lj:hin make-lj Tekniikka & Jutustelu 13 13.11.2006 02:01
Four Wheelerissä OMEn asennusta Gary Grand Tekniikka & Jutustelu 3 31.01.2006 02:01
perän asennusta Tekniikka & Jutustelu 1 11.07.2004 22:27


Sivu luotu: 05:56 (GMT +2).