![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Eiköhän tuolta etralta löydy jotain sopivaa, kun tiskille marssii.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#127
|
||||
|
||||
![]()
Jepjep. Tullu lähinnä ajeltua hirvijahdin tiimellyksessä, mitä nyt huonon käynnistyvyyden kanssa edelleen jumpattu.
![]() Mites on, kun syöttöpumppua pyörittää niin kuuluu välillä naksahdus. Ei vissiin ole normaalia.. Jumiiko siellä vaan joku juttu vähäisen ajon takia vai onks se pasana??
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#128
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä sieltä naksuntaa saa kuulua
|
#129
|
||||
|
||||
![]()
Mitenhän ei oo tullu törmättyä ennen tuohon, vaikka jakopäätä on pyöritetty varmaan kymmeniä kertoja kun on rustattu jakoa kohalleen... Aika jännä.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#130
|
|||
|
|||
![]()
Riippuu tietysti miten kova
![]() |
#131
|
||||
|
||||
![]()
No sellainen ihan huomattava naksahdus se on mutta eipä siinä.
Tadaa; taitaa olla kampiakselin kiilaura väljä. suzukirbyllä on näkijän lahjoja. ![]() Väljää ei oo paljon, mutta vissiin tarpeeksi. Kaisse pitää alkaa mutkaraudan etsintään ja kone poies keulilta ja perinteinen talvihuolto. ![]() ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#132
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä oli edellinen omistaja jättänyt kampiakselin pultin löysälle. Mulla oli hakkautunut kiilaura hihnapyöristä leveämmäksi, joten hitsasin sinne vähän matskua ja viilasin tiukaksi. Kun kampiakselin pultin vetää kiinni, ei hihnapyörät pääse elämään. Itselläni auto lähti kuitenkin hehkuilla hyvin käyntiin, kävi vain epätasaisesti ja kalkatti. En usko, että nuo sun käynnistysongelmat johtuu tuosta kiilaurasta jos sen hihnapyörän liike on ollut alle yhden hampaan. Polttoainepuolelle paikantaisin vian, eli ilmaa ottaa jostain, hehkut ei toimi, pumpun ajoitus metässä tai suuttimet kuluneet.
|
#133
|
||||
|
||||
![]()
Omassa naperossa oli myös pultti löysällä. Taitaa olla yleisvika. Kampuran kiila ura oli ehjä, mutta ratas pyörät piti hakea timantti tiskiltä. Taisi maksaa ~150 koko paketti. Samalla tuli vaihdettua stefa kampuran päähän.
|
#134
|
||||
|
||||
![]()
Mistäs tuo syöttöpumppu ottaa ilmoja? Käyntiinlähtö on nimittäin yhtä hankalaa, vaikka ohitin kaikki letkut ja suodatinjalan ja tarjoilin kakkua suoraan pumpulle kannusta. Olispa kesä ja lämmin ettei tarvis tallissa tukehtua.
![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#135
|
|||
|
|||
![]()
Okei, no tuo poistaa jo monta vikapaikkaa, eli polttoainelinja on ehyt jos kannunkaan kanssa ei käynnisty kunnolla. Oletko hehkut mitannut että on ehyet? Onko sulla nappihehku?
|
#136
|
|||
|
|||
![]()
näistähän ruukaa mennä se "kaasuvivun" tiiviste ja rupee sieltä vuotaa... sen kun ottaa pois niin kuulema helvetin vaikea saada kohalleen takasi, on niin tiheä booritus!
edit. se aiheuttaa ainaki tyhjäkäynnin humppausta, mulla taitaa olla itellä siellä vika... Mutta jos se on pahaksi menny niin voishan se tehä tuonki? |
#137
|
|||
|
|||
![]()
yksi mahdollisuus on tuolta jakopään puolelta olevan käyttöakselin kaulalta tuleva vuoto, ei juurikaan näy, mutta aiheuttaa pitkää sahausta. voi vaihtaa pumppu paikoillana, ja kopää auki ja ratas pois edestä ja stefa ulos. Sitten yksi vaihtoehto mikä omassa oli, eli nestepään "korkki" minkä tiivistyskartiossa näkyi naurettavan pieni naarmu, siitä päästi lämpinä deiselin läpi ja näin ollen häivytti painetta takasin pumpulle eikä suuttimille, ja suuttimet eivät avautuneet kunnolla. Tästä viasta ei huomannut mitään ajossa eikä kylmänä..
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#138
|
||||
|
||||
![]()
Kiitosta kaikille kommentoijille, johan tuossa on raplattavaa kerrakseen. Taas menee viikko ainakin työhommissa ennenkuin ehtii haperolle ajatustakaan uhraamaan..
Nappihehku tossa tosiaan on ja hehkut on alle 3000km vanhat eli pitäis olla kunnossa. Pitäis. PITÄIS... ![]()
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#139
|
|||
|
|||
![]()
Mites sit, että onko tutkittu tuon napin toiminta? Itellä yks nappi kyrvähti toisella hehkutuskerralla... Toinen kesti vähän kauemmin, kunnes tilluutin varaoaliikkeeseen kunnollisen napin. Ei oo enään kyrvähtelly.
|
#140
|
||||
|
||||
![]()
Mullon merkkivalollinen systeemi ja releellä, jännite kulkee kyllä kun valo palaa taulussa. Pitää mittailla paljon se antaa kiskoon jännitettä, että kuseeko sielä joku. Tosin kyllä mun mielestä pajeron pitäis startata lämpimänä ilman hehkuakin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Juu kyllä se lämpösenä lähtee ilman hehkua. Sahauttaako se aina kun sammuttaa, vai vain hetken seisomisen jälkeen? Heti sammutuksen jälkeen jos sahauttaa niin viittaisi kyllä pumpun sisäiseen vikaan tai ajoituksen olemiseen myöhäisellä.
|
#142
|
||||
|
||||
![]()
Sahauttaa heti sammutuksen jälkeen. Tai ei enää isommin kun patentoin siihen suodatinjalan ja syöttöpumpeton väliin sähköpumpun mallia bilteman peltikuorinen.
Sillä kun hetken ruttuuttaa ennen starttia niin jo van lähtee jossei starttikehä rääkäise. ![]() Varmaan sais olla isommalla tuotolla oleva pumppu, mutta eipä siihen hätään ollu tietenkään hyllyssä. Tämä pumppuaa 70 litraa tunti ja semmonen mikä oli joskus paikallaan(nyt tiiän kyllä miksi..) oli 120l/h. Vanha pumppuhan kyrvähti sähköiltään ja nakkasin sen roskiin ja luulin että pumpun tarve ois hävinny kun uusin lahot tankin putket. Nyt on enää se ajoitus perseellään, pitää kääntää kun saa toisen käsiparin ja päivänvaloa.(Tätä tuli turhaan käännettyä myöhäsemmälle, kun haettiin vikaa.) Hehkut vois kans mitata jos löytää yleismittarin jostain piilosta.. Sitten saa paska märäntyä ja kovaa ajoa, kunhan vaan käyntiin lähtee. Vhf radionkin ostin, senkin saa asennella jahka saapuu ja saa ohjelmoitua.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#143
|
|||
|
|||
![]()
Ostikko mistä tuon vhf:än? Oliko minkä merkkinen ja hintanen?
|
#144
|
||||
|
||||
![]()
Käytetyn motorolan ostin. Anytonen vhffää kattelin että sellasen laitan jossei käytettyä löydy. Rxtx-tuotteella oli ihan kohtuullisen hintainen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#145
|
||||
|
||||
![]()
Ajoitusta käännetty, käynti tasaantui ja ei sahuuta enää. Eikä savuta. Hyvä. Vitun hyvä.
Nätistihän tuo yksinki käänty, sorkkaraudalla kääntää varoen suihkuputkista ja lukituspultti toisella kädellä kiinni. Pistin varmuudeksi kaikki mitä säädöstä löyty, kun eipä se kovin hassuksi ainakaan menny. Tänään tuli käytyä pikku "safarilla" emännän kanssa, 160km pitkin mettäteitä Salamajärven kansallispuiston kautta kiertäen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#146
|
|||
|
|||
![]()
Juu ei sitä liian pieleen saa. Hyvä että toimii. Varmaan syöttöpumpun puolella siirtopumpussa jotain häikkää kun alunperinkin sähköpumppu laitettu. Lisää SYÖTTÖJÄ ja lets rock
![]() |
#147
|
||||
|
||||
![]()
Tuli vähän käytyä ajelemassa. Kaikki pelaa kuten pitää, ihan ihmeellistä sinänsä.
![]() Tuli silloin joskus heti ostamisen jälkeen käytyä upottamassa ja jumittamassa tuo auto yhdelle suoreitille, allterraineilla oltiin kiinni tasaisellakin saati sitten ojissa. Nyt pikkusen modifioituna ei edes vastustanut, tosin ajoalustakin on himpan verran enemmän jäässä. Nauratti lähinnä, kun appari veteli körssiä luu ulkona ja muisteltiin kun tapeltiin autoja ylös vuoronperään ja lopulta molemmat oli jumissa niin että piti vetää traktorilla pois. Snorkkeliin pistin virallisen oloisen hatun päähän, ettei pölylumi tuki suodatinta heti. ![]() ![]() ![]() ![]() Jospa joulun aikaan sais aloitettua peräloosterin vaneroinnin ja sisustamisen muutenkin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#148
|
||||
|
||||
![]()
Emmää mitään vaneria oo saanu hankittua
![]() Tuntu taas että miten vitussa joku kasaa moottorin 2 kertaa saman illan aikana ja hitsaa puol autoa uusiksi ja soaa kaks akselia ja vinssit asentelee. Itellä menee jonkun vitunaikasen latikan työstöön se viis tuntia ja kahvitauot.. ![]() Kuva tulee joskus, kun mobiilinetti jaksaa herätä että saa kuvat upattua jonnekkin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#149
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
|
#150
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ite oon miettiny samaa. Osa tekee auton kolme kertaa uusiksi päivässä, itellä menee vuosi ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Paha olo | mika | Kysy MäIteltä | 4 | 17.05.2003 03:07 |
Paha olo jo ennen suoritusta? | tuska | Bees & Honey | 1 | 03.01.2003 15:25 |
Paha Spyde | Lars | Cooking & Food | 0 | 08.03.2002 10:10 |
Unix on Paha! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:34 |
Paha olut | Lars | Oluet | 0 | 22.09.2001 12:38 |