![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Nyt löyty gookkelilla jotain: t.ampin sisääntulot on tarkoitettu kyllä balansoidulle signaalille, joka on rapiat 10db kovemmalla tasolla kuin balansoimaton kuluttajalaitteista tuttu linjaulostulo.
Eli tästä ilmeisesti on kysymys, nyt sitten tutkimaan millä signaalin muunnettua järkevämmäksi. Vaikka tyhmä olenkin niin tajusin edes että joku on väärin.. DI muunnin kaiteti hoitaa homman, tutkitaan. Tällainen voisi parhaassa tapauksessa hoitaa homman:http://www.thomann.de/fi/millenium_die_dibox_passiv.htm Jos se muuntaa oikeaan suuntaan. Tarvii vielä varmistaa onko tuo kelvollinen. Sekin ihmetyttää että virittimen pre out sub tuntuisi antavan ihan kaikki taajuudet ulos. Leikkaako se swfr taajuus vain alemmat pääkaiuttimilta pois? Mitä järkeä olis olla virittimen persiissä kaikkille linjoille pre out liittimet jos ne antaa saman signaalin, en ole tosin testannut. Senkin olisi jotenkin ymmärrettävä mainoskikka että liittimiä on paljon mutta miksi aktiivisubin link out antaa saman kuin line in? Olisin luullut että siitä saa suodetun subisignaalin ulos mutta ei. Magnatin subissa on myös liittimet ulkoisen vahvistimen käyttöä varten, miksi liittimiä on 2paria? Onko kaksi kelaa ja mahdollisuus ohjata 8 tai 4ohm kuormaa? Se kai selviäsi jos viitsisi etsiä manuaalin. Tiedän että noita Tamppeja käytetään kotikäytössä kun juttua niistä löytyy, ihmettelin kun niissä ei juurikaan puhuta tuosta signaalin muunnosta linjatasosta tasapainoitetuksi. Ei kai niitä kukaan kelpuuta +10db säädöillä ajettavana.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. Viimeksi muokannut helmapelti : 25.09.2012 14:17 |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 25.09.2012 14:49 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Nyt molemmat autolootat on refleksi toimiset ja viritys 30Hz. Jakotaajuus 50Hz ja subsonic ~20Hz.
Toistaa juuri kaipaamiani alempia taajuuksia ja pakko sanoa että soi vähintään tyydyttävästi. Esim 3m kuuntelupaikan muuttaminen vaikuttaa paljon enemmän ääneen kun hienosäätäminen. Se on väärä luulo että mölyä saisi paljon alle 50Hz vaikka nyt testaillessa korvat protestoivat. Kun subit on rivissä niin magnatin päällekytkemisen huomaa kuminoiden ilmenemisestä, vaikka sillä on jako 50hz niin ilmeisesti jyrkkyys on loiva ja soittaa ylempiäkin taajuuksia. Vahvistimelle menevä signaali on vielä muuttamatta ja kovilla korostuksilla mennään, silti kaiuttimet suoriutuu hyvin eikä signaalimuutos varmaan tuo merkittävää eroa. Mitään kohinaa vahvistin ei anna ja mielestäni siinä on hyvä hinta/laatusuhde. Tähänasti onnistunut kokeilu.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Tällainen kokoonpano, aika rumilus.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Nyt pelit on perussäädöissä ja kaikki metallica/ac/dc kuuntelijat saa tulla testaamaan mitä vanhoilla tukevilla halvoilla autosubeilla ja säädettävällä aktiivijakarilla saa lisättyä ennen toimivaan kotistereoon.
Selvisi noi häiriöivät resonanssitaajuudet ja subin pitää leikata 50-60 alkaen. Pääkaituttimet voi toistaa 80hz asti kun taso laskee eikä jaksa tehdä häiriö resoja. +10db sub vahvistus just rittää ja erillinen signaalin vahvistus ei ehkä ole tarpeellinen kun nykyisten elementtien rajoitukset tulee vastaan. Näistä ei säädöillä tullut mitään haittaa vaan toistoalue laajeni alaspäin. Nyt joku asiantuntija voisi tulla säätämään ja kertomaan miksi nää muka on vähintään surkeat. Uskon että jollain herkillä yli +-yli 30mm liikeradan elementeillä voi saada painetta enemmän alle 50hz mutta entä alle 300 € palikoilla ja kaatopaikka kaiuttimilla? Jos olet ostamassa 1000€ kaiuttimia niin tule kuuntelemaan 180mk kaiuttimet ja halpis pääte ja päätä sitten. Mielestäni alataajuuksille saa halvimmalla äänenpainetta suurella elementillä ja suurella jäykällä kotelolla, refleksillä herkemmin rajoituksilla. Jos haluaa ääntä alle 45hz niin valinta ehdottomasti Tamp2400, Toi 800e toistaa jaksaa normikotikäyttöön ja kuulokin on vaarassa. Joku vois tulla tekemään palveluksen kaikille ja tulla kuuntelemaan. Haluaisin tietää mikä näissä on vialla. Pakkohan niissä on olla vikaa kun halpikset ovat, siksi haluaisin kuulla itsekin parempia laitteita.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
"M" vahvistin ja subbari | tjl | O/M/V Muut | 2 | 11.12.2012 21:44 |
Myydään 15 tuumanen subbari | pulu | O/M/V Muut | 0 | 26.02.2010 18:55 |
Myyty Subbari 15" | Jare | O/M/V Muut | 9 | 14.06.2009 20:15 |
Myyty subbari ja vahvistin 70e | junnu78 | O/M/V Muut | 4 | 15.04.2009 22:26 |
M/V: Subbari ja vahvistin | nolimits | O/M/V Muut | 0 | 31.10.2007 19:46 |