Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2012, 16:57
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
En kyllä ole vakuuttunut että kaksi "kilpailevaa" CUPia on hyvä juttu, mutta enköhän minä ainakin jonkun kisan tulisin ajamaan tästäkin.
Noo katotaan ensin montako kilpailua entiseen cuppiin jää jäljelle.....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2012, 18:48
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Noo katotaan ensin montako kilpailua entiseen cuppiin jää jäljelle.....
Tätäpä minä just meinasin. Kenen etujen mukaista on pistää pystyy kaksi kilpailevaa CUPia niin että kumpakaan ei saada riittävästi kilpailijoita tai järjestäjiä? Jos väkisin pitää tähän lähteä, niin olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2012, 18:50
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Jos väkisin pitää tähän lähteä, niin olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.
HYVÄ VETO JOUNILTA
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2012, 19:02
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
olisiko mitään että ajettaisiin nämä kisat samaan aikaan ja samassa paikassa? Silloin voisi CUP1 ja CUP2 hyötyä toisistaan.
Eli "uusi cup" olis "uusi luokka (tai kax) lisää nykycuppiin"? Nykyiset 4 ja lisäksi traileriluokka (tai traileri-modi ja traileri-proto)?

Eli äkkiä ajatellen kaikille kaikkea, ja monta kisaa = paljon kivaa kilpailijoille? Ja mönkkäreille kans -> paljon osallistujia jokaisessa kisassa!

Viimeksi muokannut Paavo : 24.09.2012 19:40 Perustelu: muokkasin kun ajatus tarkentui, eikä ollut vielä uudempia postauksia.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2012, 19:48
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.477
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Eli "uusi cup" olis "uusi luokka (tai kax) lisää nykycuppiin"? Nykyiset 4 ja lisäksi traileriluokka (tai traileri-modi ja traileri-proto)?

Eli äkkiä ajatellen kaikille kaikkea, ja monta kisaa = paljon kivaa kilpailijoille? Ja mönkkäreille kans -> paljon osallistujia jokaisessa kisassa!
Juu, tämä olisi varmaan hallinnollisesti helpoin juttu. Jos jollekin alueelle ei ole mahdollista järjestää ollenkaan trailerikuljetuksia tms, niin silloin nämä luokat voisi jäädä pois kyseisestä kisasta. Tai jos trailerialueita on vähän niin näille luokille voisi rajoittaa vain tietyt alueet ja lyhyemmän kisa-ajan. Silloin saataisiin tarjottua kisamahdollisuuksia mahdollisimman monelle ja saatua paras kustannustehokkuus kisojen järjestämiseen käytetyssä ajassa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.09.2012, 19:49
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.09.2012, 20:01
thudor thudor ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: Lapua, Finland.
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...
1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten

heleppo homma, kellokortti
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 24.09.2012, 20:45
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ja traileri ym. kalustosiirrot sitten niin, ettei niistä tule turhaa kilvanajoa eikä hosumista ...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja thudor Näytä viesti
1. kilpailuaika 24 h ajoaika 16 h ja 8 h siirtoa ja korjausta varten

heleppo homma, kellokortti
En tiedä miten tuo 16+8 oli tarkoitettu toteutettavan, mut tuo thudorin idea kuulostais aika
käyttökelpoiselta, jos tosiaan halutaan varmistaa 100% (lue: mahdollisimman suuri) turvallisuus yleisillä teillä.

Joka alueen traileriparkkiin vaan kellokalle joka laittaa kilpailijakorttiin ajan kun auto menee
rastialueelle, ja toinen aika kun tulee sieltä pois. Sama heppu sit varmistaa että traikulla
(tai kuorkin lavala jne.) oleva kilpuri on sitten varppina hyvin liinattu, ennenkuin yhdistelmä
saa poistua parkkipaikalta yleiselle tielle.

Miinuksena tietysti se yx "ylimääräinen" heppu per alue, ja lievä lisälaskenta niistä aikaleimoista.

-Paavo
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 24.09.2012, 20:54
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Kuullostaa ihan järjettömältä perustaa uusi cuppi ja erilliset kisat.
Lisää luokkia vaan jo olemassa olevaan cuppiin....

Toki mää mistään mitää älyä kun ei oo kilpuriakaan enää...toistaiseksi...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 24.09.2012, 20:57
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Vieläkin mietin niitä traileriparkkeja joka kisan jokaisella (?) ajoalueella...

Jos ei oo mahdollisuutta tehdä varmasti kaikille riittävän isoa parkkipaikkaa, niin

1) jokaiselle (?) ajoalueelle on "traikkurajoitus", eli ko. ajoalueella saa olla korkeintaan X
kappaletta trailereita (kuorma-autoja jne. kuljetuskalustoa), jolloin trailerilla autoaan
kuskaavat joutuvat odottamaan tai etsiytymään muille ajoalueille.

2) kilpuri pitää purkaa pois sillä parkkipaikalla, ja siirtää traileri isomalle alueelle pois ajoalueen
vierestä; edellyttää siis sopivalla kortilla (pikku-e, C, C1E/D1E tai E kaluston laadusta riippuen)
varustettua huoltomistä. melko hankala vaihtoehto sellaisille tiimeille joilla ei ole huoltoa.
Ja kun kilpuri on tulossa pois rastialueelta traikku tulee sitä noutamaan (max odotusaika X
minsaa tai joutuu tarvittaessa antamaan paikkansa muille alueelle tulijoille).

Kakkosta voisi lieventää sillä että huollottamalla autokunnalla on etuottooikeis niihin
traileriparkkipaikkoihin ajoalueiden vieressä, mun onko tää sit hyvä/tasa-arvoinen kaikille
en tiedä. Jos yleiselle tielle ei pääse kuin rekisteriotteen renkain niin tailerikuljetusta tarvitsevia
kilpureita on PALJON, joku vois ehkä tietääkin jääkö yhtään autoa edes orkkikseen jotka on
kisakunnossa 100% ja täysin katsastuskunnossa (renkaat, levikkeet, ihan kaikki).

Ykköstä vois lieventää reaaliaikaisella parkkipaikkatilanteen seurannalla, esim. joka hetki ajan
tasalla oleva nettisivu, missä näkyy minkä verran kunkin ajo-alueen parkkiksella on tilaa.
Ja ne kilpailijat joilla ei (muka) oo nettiyhteyttä kisan aikana vois sit soitella kisatoimistoon.

-Paavo

Viimeksi muokannut Paavo : 24.09.2012 21:00 Perustelu: typoja
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 24.09.2012, 20:59
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
En tiedä miten tuo 16+8 oli tarkoitettu toteutettavan, mut tuo thudorin idea kuulostais aika
käyttökelpoiselta, jos tosiaan halutaan varmistaa 100% (lue: mahdollisimman suuri) turvallisuus yleisillä teillä.

Joka alueen traileriparkkiin vaan kellokalle joka laittaa kilpailijakorttiin ajan kun auto menee
rastialueelle, ja toinen aika kun tulee sieltä pois. Sama heppu sit varmistaa että traikulla
(tai kuorkin lavala jne.) oleva kilpuri on sitten varppina hyvin liinattu, ennenkuin yhdistelmä
saa poistua parkkipaikalta yleiselle tielle.

Miinuksena tietysti se yx "ylimääräinen" heppu per alue, ja lievä lisälaskenta niistä aikaleimoista.

-Paavo
Elikkä ideahan oli että joka alueelle valvoja joka näyttää missä traileri puretaan ja laittaa kellokorttiin tulo ja lähtöajan ylös. Tiellä ei sitten tarvii kaahailla koska jos käy esim. 5 alueella ajamassa niin aikaa on tuo 8 tuntia siirtyä alueelta toiselle. Pitäs riittää ettei tarvitse alkaa hosumaan....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistus cupin säännöt kaudelle 2013 Paavo Tekniikka & Jutustelu 251 23.09.2013 16:44
Myyty Modiluokan Suzuki Samurai 1.9td make-lj O/M/V Ajoneuvot 9 05.08.2013 01:38
Uusi Offroad portaali kaipaa tuottajia Flash Tekniikka & Jutustelu 65 03.12.2006 20:29
Paras NHL siirto kaudelle 05-06 SamppaKoti Jääkiekko 13 15.09.2005 14:06
Sääntömuutokset kaudelle 2002-2003 reindeer Salibandy 0 24.06.2002 15:40


Sivu luotu: 18:44 (GMT +2).