Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.09.2012, 15:33
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
ET:stä mitään tiedä mutta oletettavasti nämä oli lähtökohtaisesti 15"x10" -44 vanteet joihin tehtiin muistaakseni 4" levityspalat että nyt leveys on kehän pintaan liki 15", jos joku haluaa laskea mitä ET on niin siinä tiedot. vaastaavia vannesarjoja kuin tämä on tehty kolme muutakin, aika mukavasti tuollainen rengas asettuu vanteelle. rengaskoko on toyotan ensiasennusoptio eli 39,5x18x15

itse ajoin yhtä tuollaista settiä hiluxin alla ja akseleilla, kokonaisleveys oli muistaakseni jotakin 215cm tai tuon tapaista, ja hj:n akseleilla jotakin 220cm
Sen verran että noi oli 7" leveet vanteet ja niitä levitettiin ulos päin 180mm en muista enää varmaksi paljonko ET oli mutta jos en ihan väärin muista niin saattoi olla -165.

ja mitä kokonais leveyteen tulee niin en muista olenko ottanut edes kyseistä mittaa mutta jotai mittoja mitä tuossa muutamista papereista löysin niin 200-210cm väliin ton pitäs mahtua. Mitan voin tarkistaa ensi kerran kun on taka akseli kasassa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.09.2012, 15:42
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.711
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Sen verran että noi oli 7" leveet vanteet ja niitä levitettiin ulos päin 180mm en muista enää varmaksi paljonko ET oli mutta jos en ihan väärin muista niin saattoi olla -165.

ja mitä kokonais leveyteen tulee niin en muista olenko ottanut edes kyseistä mittaa mutta jotai mittoja mitä tuossa muutamista papereista löysin niin 200-210cm väliin ton pitäs mahtua. Mitan voin tarkistaa ensi kerran kun on taka akseli kasassa.
mulla on aika hyvä muisti....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.09.2012, 15:42
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Pari kuvaa oli tarttunu puhelimeen.


Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.09.2012, 16:13
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

OK, mykistyminen on ainut oikea reaktio tämän auton kädenjäljen edessä...
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.09.2012, 16:59
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Pakosarjan laipan oikaisusta näytti vielä löytyvän kuva.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.09.2012, 16:40
vilenius:n Avatar
vilenius vilenius ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 221
Perusasetus

onko kyllä sen tasosta laatutyötä noi tukivarret ja kaikki et ehottomasti pitäs leimalla hyväksyä mutta eipä niille lakipykämille mitää voi.sais kait noi hyväksytyttyäki jollai taholla laillisiksi, myydäänhän vitaraanki aftermarket tukivarsia
__________________
JOLMA
Jokilaakson Maastoautoilijat
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.09.2012, 20:07
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vilenius Näytä viesti
onko kyllä sen tasosta laatutyötä noi tukivarret ja kaikki et ehottomasti pitäs leimalla hyväksyä mutta eipä niille lakipykämille mitää voi.sais kait noi hyväksytyttyäki jollai taholla laillisiksi, myydäänhän vitaraanki aftermarket tukivarsia
No tässä on viime aikoina pyörinyt päässä ajatus siitä onnistuisiko noiden varsien leimaaminen. Saan teetätettyä lujuus laskelmat noista ja tarvittaessa 3d mallinnoksen missä varsia pystyy rasittamaan ja tuo ohjelma näyttää minne kohdistuu kovin rasitus. Tästä asiasta on tullut jo jokunen sana vaihdettuakin muutaman insinöörin kanssa.

Ja joskus on tullut juteltua aiheesta erään henkilön kanssa jonka firmalla oli muistaakseni aken tai jonku luvat tehdä alustan osia autoihin ja hän oli sitä mieltä että jos pystyn todistamaan hänelle että varret on tarpeeksi kestävät ja esitän lujuus laskelmat yms. hän voisi mahdollisesti lyödä leiman lappuun että varret olisi tehdas tekoiset jne.

Mutta tämä asia on niin huhupuheiden varassa että mitään varmaa en osaa sanoa.

Nuo cup:in sääntö muutokset vaan sinällään mietityttää kun siellä on maininta että kaikki isommat muutokset tulisi olla rekisteri otteessa? Miten tuota sääntöä nyt sitten pitäisi tulkita? Onko tuo minun hydro assistentti esim. kielletty kilpavaruste jatkossa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.09.2012, 20:20
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
Nuo cup:in sääntö muutokset vaan sinällään mietityttää kun siellä on maininta että kaikki isommat muutokset tulisi olla rekisteri otteessa? Miten tuota sääntöä nyt sitten pitäisi tulkita? Onko tuo minun hydro assistentti esim. kielletty kilpavaruste jatkossa?
Tuskin sentään, ei siellä varmasti vaadita esim. tehostamaton ohjaus -> tehostettu ohjaus -muutoksesta leimamerkintää. Oleelliset muutokset Paavo listasi jo aikaisemmin: akselisto, jousitustyyppi, moottori.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.09.2012, 21:37
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja revu Näytä viesti
No tässä on viime aikoina pyörinyt päässä ajatus siitä onnistuisiko noiden varsien leimaaminen. Saan teetätettyä lujuus laskelmat noista ja tarvittaessa 3d mallinnoksen missä varsia pystyy rasittamaan ja tuo ohjelma näyttää minne kohdistuu kovin rasitus. Tästä asiasta on tullut jo jokunen sana vaihdettuakin muutaman insinöörin kanssa.

Ja joskus on tullut juteltua aiheesta erään henkilön kanssa jonka firmalla oli muistaakseni aken tai jonku luvat tehdä alustan osia autoihin ja hän oli sitä mieltä että jos pystyn todistamaan hänelle että varret on tarpeeksi kestävät ja esitän lujuus laskelmat yms. hän voisi mahdollisesti lyödä leiman lappuun että varret olisi tehdas tekoiset jne.
Lainaus:
Tehdasvalmisteisina osina voidaan pitää sarjatuotannonomaisesti (ts. ei yksin kappalein tai muutaman kappaleen erissä) valmistettuja osia, joiden valmistajalla voidaan katsoa olevan kyseisen tyyppisten osien valmistamiseen riittävä asiantuntemus ja kokemus.
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251...uttamisesa.pdf
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* jonetzu Maasturiprojektit 61 22.07.2011 20:51
Myyty ct-20 projekti tbo tonnisata O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 16.07.2011 11:17
Myydään BJ 42 -81 Projekti Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 11 07.07.2009 16:42
LR:stä RR:ksi Projekti RR82 Maasturiprojektit 38 25.06.2009 12:30
M/V LR -56 107" projekti LRV8 O/M/V Muut 4 27.06.2005 09:31


Sivu luotu: 05:01 (GMT +2).