Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #776  
Vanha 13.09.2012, 21:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.

Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #777  
Vanha 14.09.2012, 00:43
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Question

Epätietoinenespoosta.


Sorry tämä OT mutta aihetta hipoen.. -Mikäs lodju toi mun ZJ:n on..?

__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #778  
Vanha 14.09.2012, 05:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Sorry tämä OT mutta aihetta hipoen.. -Mikäs lodju toi mun ZJ:n on..?
Vilkaiseppas pari postausta taaksepäin niin se saattais antaa vihjeen..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #779  
Vanha 14.09.2012, 07:04
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Sorry tämä OT mutta aihetta hipoen.. -Mikäs lodju toi mun ZJ:n on..?

Edelleen NP-242
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #780  
Vanha 22.09.2012, 13:43
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Mikäs neuvoksi, kun puskuri/vinssipetivahvistuksien takia jäi simpukan pultit lyhkäiseksi ja pikaisella kyselykierroksella homma tökkäsi siihen, ettei löytynytkään tuolla kierteellä yli 4" pultteja? Muistan että jollain oli täällä ratkaisu ongelmaan, mutta en löytänyt haulla keskustelua Eli normi M12 kierrekkö vaan kylmästi vanhojen tilalle......?
Vastaa lainaten
  #781  
Vanha 22.09.2012, 17:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kait sen voi uudelleen kierteyttää, toi 7/16" UNC (vai mikä olikaan) on tosiaan ollut vähän vaikea löydettävä pitkänä ja vahvana pulttina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #782  
Vanha 22.09.2012, 19:12
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.

Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
Tällaiseen dokumenttiin törmäsin joskus...
http://www.denalitrucks.com/documents/Transfer%20Case%20Specifications%20Chart%2...
Eli 231 ja 242 laatikoitakin löytyy pariakin versiota. Kuten Timo kirjoitti, niin tavan 242 ei ole kestävin valinta.
NV242 1480 lbs
NV231 1885 lbs
NV231 HD 1940 lbs
NV242 HD 2028 lbs

Missä autoissa 242 HD laatikkoa on? Mulla on ollut se käsitys, että sitä löytyy jonkun mallin WJ:stä.
__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #783  
Vanha 22.09.2012, 20:59
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja piippu Näytä viesti
Mikäs neuvoksi, kun puskuri/vinssipetivahvistuksien takia jäi simpukan pultit lyhkäiseksi ja pikaisella kyselykierroksella homma tökkäsi siihen, ettei löytynytkään tuolla kierteellä yli 4" pultteja? Muistan että jollain oli täällä ratkaisu ongelmaan, mutta en löytänyt haulla keskustelua Eli normi M12 kierrekkö vaan kylmästi vanhojen tilalle......?
Paikallisesta Caterpillar-huollosta löytyy. Se oli ainoa paikka, josta itse löysin. Ja monta ruuviliikettä tuli kyseltyä, mutta ei vaan noita lujemman luokan pultteja löytynyt. Niin ja tuumacid.com olisi myös toimittanut kohtuuhinnalla, mutta kun sitten löysin tuolta Cat-huollosta nopeemmin.
Vastaa lainaten
  #784  
Vanha 29.09.2012, 19:38
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Automaatin ongelmat paljastuivat kontaktihäiriöksi jossain liittimissä.

Ihmetellessämme appiukon kanssa väärän vuotisen fsm:n kanssa johtojen ja liitinten mutkikasta reittiä takavaloilta päin kohti nss:ää ja akkua mitattiin mm. että nss toimii ihan hienosti konetilan liittimeen saakka. Ei löydetty oikeita liittimiä kuskin potkupanelin takaa, mutta jotenkin tän nitkuttelun myötä herkes pakkivalo toimimaan.

Niin herkes myös toimimaan 1-2 vaihteen moottorijarrutus kadotakseen taas jonkin ajan kuluttua.

Sivuvaikutuksena näistä puuhasteluista nyt sitten takavaloista perustakavalot ei pelaa ja tätä myötä ei myöskään kärryn äärivalot. Vilkut, jarrut, pakki ja sumarit pelaa autossa ja kärryssä. Mukavampana sivuvaikutuksena se halvatun SUMMERI ei summeroi enää.

Kuskin potkupanelin (mitä ne jenkit on vetäny?) sulakeboksi on ihan piloille hapettunu ja vaatis varmaan jonkin sorttista uudistamista. Ei ihan himosti houkuttais. Onko kukaan tehny tämmöstä operaatiota ja oliko se hevonperseestä vai jotenkin perusankeeta?
Vastaa lainaten
  #785  
Vanha 30.09.2012, 10:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Toi kickpanel on jokseenkin yleismaailmallinen nimitys ko. alueelle kojelaudan alla

Sulakeboksi lähtee kyllä ruuvaamalla seinästä irti, mutta ne johdot ei kauheasti anna periksi. Onhan se varmasti vähän persiistä putsata, kuten mikä tahansa ahtaassa paikassa oleva laattasulakeboksi, liitin, tjsp.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #786  
Vanha 30.09.2012, 11:06
temmi_hoo temmi_hoo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 28.01.11
Sijainti: Jokikunta, Vihti, Suomi
Viestit: 553
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toi kickpanel on jokseenkin yleismaailmallinen nimitys ko. alueelle kojelaudan alla

Sulakeboksi lähtee kyllä ruuvaamalla seinästä irti, mutta ne johdot ei kauheasti anna periksi. Onhan se varmasti vähän persiistä putsata, kuten mikä tahansa ahtaassa paikassa oleva laattasulakeboksi, liitin, tjsp.
Joo no, tuleehan sinne hellästi monoteltua ihan vahingossakin, mutta kuka helvetti keksi asentaa jotain koteloimattomia sähkölaitteita tuonne??? Ja miksi helvetissä ne rattiakselin ympärillä hässäköivät piuhat on asennettu varpaankärjen ulottuville? Niitähän nyt ihan epähuomiossa hivelee rakkaudella neljänelosen varsikengän kärjellä täysin huomaamattaan. Ei varmaan tee hyvää kontaktien toimivuudelle...
Vastaa lainaten
  #787  
Vanha 10.10.2012, 15:29
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

Jeepistä jää sisävalot palamaan kun lähtee autosta pois. Käynnissä ollessaan sammuvat kuten pitääkin. Vika lienee viivereleessä? tai mikä nyt onkin oikealta nimeltään. Missähän tämä sijaitsee? Auto -91 jeep cherokee.
Vastaa lainaten
  #788  
Vanha 10.10.2012, 15:50
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tolu Näytä viesti
Jeepistä jää sisävalot palamaan kun lähtee autosta pois. Käynnissä ollessaan sammuvat kuten pitääkin. Vika lienee viivereleessä? tai mikä nyt onkin oikealta nimeltään. Missähän tämä sijaitsee? Auto -91 jeep cherokee.
Tai sitten ajovalokatkaisijasta sulla on sisävalot päällä, kierrä sitä nuppia!!!
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #789  
Vanha 10.10.2012, 17:56
Tolu:n Avatar
Tolu Tolu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 28.08.10
Sijainti: Asikkala kk
Viestit: 443
Perusasetus

enpä ollut huomannut tollasta mutta ei johtunut siitä eli missähäm se viivemötikkä sijaitsee?
Vastaa lainaten
  #790  
Vanha 10.10.2012, 18:30
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

onkos kukaan laittanut taakse xj:hi lisäjousia (kierrejousia) ?? ois kiva kuulla kokemuksia ja miten on toteuttanut ?

ja traction bar sama juttu?
Vastaa lainaten
  #791  
Vanha 10.10.2012, 19:10
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
onkos kukaan laittanut taakse xj:hi lisäjousia (kierrejousia) ?? ois kiva kuulla kokemuksia ja miten on toteuttanut ?

ja traction bar sama juttu?
Apinoi tuosta traction bar: http://sams4x4store.com/specialty.htm

Jotenkin tuohon tyyliin.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #792  
Vanha 10.10.2012, 20:38
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
onkos kukaan laittanut taakse xj:hi lisäjousia (kierrejousia) ?? ois kiva kuulla kokemuksia ja miten on toteuttanut ?

ja traction bar sama juttu?
Jossain vaiheessa tuli tollanen traction bar tehtyä taka-akselille (kuvassa vielä keskeneräinen):
Click image for larger version

Name:	07022012356.jpg
Views:	244
Size:	90,3 Kt
ID:	30304Click image for larger version

Name:	07022012359.jpg
Views:	263
Size:	81,8 Kt
ID:	30306

Mutta ensin se repesi irti akseliputkesta ja kun korjasin kiinnityksen putkeen pomminvarmaksi, irtosi putket murikasta :-)
Sitten meni hermot ja tein putkien kiinnityksestä murikkaan pomminvarmat...
Click image for larger version

Name:	17052012586.jpg
Views:	252
Size:	93,2 Kt
ID:	30307Click image for larger version

Name:	15052012572.jpg
Views:	267
Size:	96,6 Kt
ID:	30309

Samalla uusin jousipedit ja rupes kestämään
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #793  
Vanha 10.10.2012, 22:43
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus



Tollai tuli omaan XJ:hin apujouset käkösteltyä. Alapäähän tein tollasen tason rhs profiilista ja sit päälle hitsasin putkikartion ja hatun. Yläpäässä tuo pohjaanlyöntikumi pitää jousen yläpään paikallaan. Jouset on 2 koppasen golffin takajouset. Ja hyvin toimii! Jaa niin sit kylkiin hitsasin M16 pultit mihin sain noi iskarit kätevästi kiinni. ei oo enää niitä kantoharavia siä akselin alla...

Profiilissa taitaa olla pari kuvaa lisää...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #794  
Vanha 11.10.2012, 08:54
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti


Tollai tuli omaan XJ:hin apujouset käkösteltyä. Alapäähän tein tollasen tason rhs profiilista ja sit päälle hitsasin putkikartion ja hatun. Yläpäässä tuo pohjaanlyöntikumi pitää jousen yläpään paikallaan. Jouset on 2 koppasen golffin takajouset. Ja hyvin toimii! Jaa niin sit kylkiin hitsasin M16 pultit mihin sain noi iskarit kätevästi kiinni. ei oo enää niitä kantoharavia siä akselin alla...

Profiilissa taitaa olla pari kuvaa lisää...

et satu muistamaan minkä pituset noi jouset on vapaana??
mä siirsin jo iskarikiinnikkeet akseliputken kylkeen.
olikos sulla korotuspakat takana? ku mulla on vakiot mihin on lehtiä vaihdeltu mutta ne on niin kuolleet että makaa melkein pohjaanlyöntikumeilla.. eilen kokeilin kakkoskoppasen octavian takajousia laitella mutta ei paljoo muuttunut lehden asento melkein suorana on..(ilman jousta taipuu jo yli) nyt kun akseli roikkuu lehtien varassa niin tuohon kierrejousen pedin väliin jää n 35cm tilaa (petien teko vaiheessa) tallista löytyy mazda 6 etujouset mutta ne on progressiiviset että en tiiä tuleeko liian jäykkä.. kokeillullahan ne selvii se oli jonkun vajaa 40cm pitkä että puristimella joutus laittaa paikoillee ettei ainakaan tippuis pois..
meinasin vaan että tuo golffin jousi voi olla vähän liian löysä noilla paskoilla lehdillä..
Vastaa lainaten
  #795  
Vanha 11.10.2012, 13:10
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Olikos XJ Cherokeessä (-92 HO) ABS-jarrut pakolliset?
vai oliko niin että jos ne on merkattu otteeseen niin pitää olla?
Vastaa lainaten
  #796  
Vanha 11.10.2012, 13:27
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Olikos XJ Cherokeessä (-92 HO) ABS-jarrut pakolliset?
vai oliko niin että jos ne on merkattu otteeseen niin pitää olla?
Täällä palstallakin on pyörinyt sellainen maahantuojan dokumentti, jonka kanssa ne saa riipaista muutoskatsastuksessa kuikkaan. Ei siis tartte säästellä...
Vastaa lainaten
  #797  
Vanha 11.10.2012, 13:32
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Superlon Näytä viesti
Täällä palstallakin on pyörinyt sellainen maahantuojan dokumentti, jonka kanssa ne saa riipaista muutoskatsastuksessa kuikkaan. Ei siis tartte säästellä...
Jos joku tämmöisen löytää niin saa mun puolesta linkittää tänne ja olen kiitollinen
Vastaa lainaten
  #798  
Vanha 11.10.2012, 14:24
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.

Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
Mites sitten NP249. Kestääkö vääntöä miten paljon? Jos vaihtoehtona on 242, niin kumpi vahvempi? Tämä siis poislukien keskustelun vaihteiden määrästä ja/tai paremmuudesta offipeliin.

Ainakin tuossa yhdessä linkissä ollut 249 oli huomattavasti 242:sta vahvempi, mutta edessä olikin kirjainyhdistelmä NV eikä NP...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #799  
Vanha 11.10.2012, 14:32
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Mites sitten NP249. Kestääkö vääntöä miten paljon? Jos vaihtoehtona on 242, niin kumpi vahvempi? Tämä siis poislukien keskustelun vaihteiden määrästä ja/tai paremmuudesta offipeliin.

Ainakin tuossa yhdessä linkissä ollut 249 oli huomattavasti 242:sta vahvempi, mutta edessä olikin kirjainyhdistelmä NV eikä NP...
np= new process nv= new venture

sama firma eri nimellä

242 on planeettapyörällisella tasaupyörästöllä oleva, 2h 4h jatkuva nelari, ja 4l pykälät

249 viskolla 4h ja 4L... viskoja on tiemmä hajonnut, muuten kestävyydestä en tiedä
Vastaa lainaten
  #800  
Vanha 11.10.2012, 14:49
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Niin se visko ei hajoa heikkouttaan vaan väärällä käytöllä eli ajetaan "eriparin" renkailla, jolloin visko luulee jokin renkaan sutivan ja sitä koko ajan kompensoidessaan ylikuumenee ja lopulta hajoaa. Tämän takia ZJ:n renkaiden samankokoisuus ja sitämyötä kierrätys onkin tärkeää.

Lootan kesto on sitten muuta. Toinen numero - eli se nelonen - kertoo kestävyydestä, mutta siis onko kestävämpi kuin 242, jossa siinäkin toinen numero on nelonen?

Jos kerta NP = NV, niin sitten NP249 kestää 1800 jalkapaunaa, jolloin 242 on heikompi...? Vai onko tässäkin sama juttu kuin 231:ssä, että ilmoitetut arvot eivät korreloi todelliseen kestoon?

Tämä asia kiinnostaa sikäli, että vaihdanko 249:n tilalle 242:n vaiko enkö vaihda? Jos kesto on kutakuinkin sama, niin 242:lla saa tiettyjä ominaisuuksia, mitä ei 242:ssa ole ja päinvastoin.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. 754 Tekniikka & Jutustelu 9 17.09.2010 09:10
Taasen jeep xj kysymyksiä NORT Tekniikka & Jutustelu 2 11.12.2009 09:09
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 6 13.09.2008 11:40
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 24 23.11.2005 19:59
Jeep Wrangler kysymyksiä Tepa Tekniikka & Jutustelu 8 12.01.2004 14:13


Sivu luotu: 22:32 (GMT +2).