![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#776
|
||||
|
||||
![]()
Noi numerot NP/ NV jakolaatikoissa periaatteessa kertoo niiden kestosta, mutta ei ole mitään faktoja.
Monessakin paikkaa nähnyt luvut 231:lle 1600- 1900 lbs/ft. vakiona, 242 valmistajan ilmoituksen mukaan reilu 1600lbs/ft. Käytännössä kuitenkin 231 kestää enemmän kuin 242. 242hd- versio on sitten kestävämpi (ei löydy jeepeistä), jokseenkin samaa luokkaa esim. Rubicon- mallien 241OR:n kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#777
|
||||
|
||||
![]() Epätietoinenespoosta.
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#778
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#779
|
||||
|
||||
![]()
Edelleen NP-242
__________________
Killing time is not murder |
#780
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs neuvoksi, kun puskuri/vinssipetivahvistuksien takia jäi simpukan pultit lyhkäiseksi ja pikaisella kyselykierroksella homma tökkäsi siihen, ettei löytynytkään tuolla kierteellä yli 4" pultteja? Muistan että jollain oli täällä ratkaisu ongelmaan, mutta en löytänyt haulla keskustelua
![]() |
#781
|
||||
|
||||
![]()
Kait sen voi uudelleen kierteyttää, toi 7/16" UNC (vai mikä olikaan) on tosiaan ollut vähän vaikea löydettävä pitkänä ja vahvana pulttina.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#782
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.denalitrucks.com/documents/Transfer%20Case%20Specifications%20Chart%2... Eli 231 ja 242 laatikoitakin löytyy pariakin versiota. Kuten Timo kirjoitti, niin tavan 242 ei ole kestävin valinta. NV242 1480 lbs NV231 1885 lbs NV231 HD 1940 lbs NV242 HD 2028 lbs Missä autoissa 242 HD laatikkoa on? Mulla on ollut se käsitys, että sitä löytyy jonkun mallin WJ:stä.
__________________
________________ -98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX |
#783
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#784
|
|||
|
|||
![]()
Automaatin ongelmat paljastuivat kontaktihäiriöksi jossain liittimissä.
Ihmetellessämme appiukon kanssa väärän vuotisen fsm:n kanssa johtojen ja liitinten mutkikasta reittiä takavaloilta päin kohti nss:ää ja akkua mitattiin mm. että nss toimii ihan hienosti konetilan liittimeen saakka. Ei löydetty oikeita liittimiä kuskin potkupanelin takaa, mutta jotenkin tän nitkuttelun myötä herkes pakkivalo toimimaan. Niin herkes myös toimimaan 1-2 vaihteen moottorijarrutus kadotakseen taas jonkin ajan kuluttua. Sivuvaikutuksena näistä puuhasteluista nyt sitten takavaloista perustakavalot ei pelaa ja tätä myötä ei myöskään kärryn äärivalot. Vilkut, jarrut, pakki ja sumarit pelaa autossa ja kärryssä. Mukavampana sivuvaikutuksena se halvatun SUMMERI ei summeroi enää. Kuskin potkupanelin (mitä ne jenkit on vetäny?) sulakeboksi on ihan piloille hapettunu ja vaatis varmaan jonkin sorttista uudistamista. Ei ihan himosti houkuttais. Onko kukaan tehny tämmöstä operaatiota ja oliko se hevonperseestä vai jotenkin perusankeeta? |
#785
|
||||
|
||||
![]()
Toi kickpanel on jokseenkin yleismaailmallinen nimitys ko. alueelle kojelaudan alla
![]() Sulakeboksi lähtee kyllä ruuvaamalla seinästä irti, mutta ne johdot ei kauheasti anna periksi. Onhan se varmasti vähän persiistä putsata, kuten mikä tahansa ahtaassa paikassa oleva laattasulakeboksi, liitin, tjsp. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#786
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#787
|
||||
|
||||
![]()
Jeepistä jää sisävalot palamaan kun lähtee autosta pois. Käynnissä ollessaan sammuvat kuten pitääkin. Vika lienee viivereleessä? tai mikä nyt onkin oikealta nimeltään. Missähän tämä sijaitsee? Auto -91 jeep cherokee.
![]() |
#788
|
||||
|
||||
![]()
Tai sitten ajovalokatkaisijasta sulla on sisävalot päällä, kierrä sitä nuppia!!!
__________________
Killing time is not murder |
#789
|
||||
|
||||
![]()
enpä ollut huomannut tollasta mutta ei johtunut siitä
![]() |
#790
|
|||
|
|||
![]()
onkos kukaan laittanut taakse xj:hi lisäjousia (kierrejousia) ?? ois kiva kuulla kokemuksia ja miten on toteuttanut ?
ja traction bar sama juttu? |
#791
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jotenkin tuohon tyyliin.
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#792
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta ensin se repesi irti akseliputkesta ja kun korjasin kiinnityksen putkeen pomminvarmaksi, irtosi putket murikasta :-) Sitten meni hermot ja tein putkien kiinnityksestä murikkaan pomminvarmat... Samalla uusin jousipedit ja rupes kestämään ![]() |
#793
|
|||
|
|||
![]() Tollai tuli omaan XJ:hin apujouset käkösteltyä. Alapäähän tein tollasen tason rhs profiilista ja sit päälle hitsasin putkikartion ja hatun. Yläpäässä tuo pohjaanlyöntikumi pitää jousen yläpään paikallaan. Jouset on 2 koppasen golffin takajouset. Ja hyvin toimii! Jaa niin sit kylkiin hitsasin M16 pultit mihin sain noi iskarit kätevästi kiinni. ei oo enää niitä kantoharavia siä akselin alla... Profiilissa taitaa olla pari kuvaa lisää...
__________________
-MMC- |
#794
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
et satu muistamaan minkä pituset noi jouset on vapaana?? mä siirsin jo iskarikiinnikkeet akseliputken kylkeen. olikos sulla korotuspakat takana? ku mulla on vakiot mihin on lehtiä vaihdeltu mutta ne on niin kuolleet että makaa melkein pohjaanlyöntikumeilla.. eilen kokeilin kakkoskoppasen octavian takajousia laitella mutta ei paljoo muuttunut lehden asento melkein suorana on..(ilman jousta taipuu jo yli) nyt kun akseli roikkuu lehtien varassa niin tuohon kierrejousen pedin väliin jää n 35cm tilaa (petien teko vaiheessa) tallista löytyy mazda 6 etujouset mutta ne on progressiiviset että en tiiä tuleeko liian jäykkä.. kokeillullahan ne selvii se oli jonkun vajaa 40cm pitkä että puristimella joutus laittaa paikoillee ettei ainakaan tippuis pois.. meinasin vaan että tuo golffin jousi voi olla vähän liian löysä noilla paskoilla lehdillä.. |
#795
|
||||
|
||||
![]()
Olikos XJ Cherokeessä (-92 HO) ABS-jarrut pakolliset?
vai oliko niin että jos ne on merkattu otteeseen niin pitää olla? |
#796
|
||||
|
||||
![]()
Täällä palstallakin on pyörinyt sellainen maahantuojan dokumentti, jonka kanssa ne saa riipaista muutoskatsastuksessa kuikkaan. Ei siis tartte säästellä...
|
#797
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#798
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainakin tuossa yhdessä linkissä ollut 249 oli huomattavasti 242:sta vahvempi, mutta edessä olikin kirjainyhdistelmä NV eikä NP...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
#799
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sama firma eri nimellä ![]() 242 on planeettapyörällisella tasaupyörästöllä oleva, 2h 4h jatkuva nelari, ja 4l pykälät 249 viskolla 4h ja 4L... viskoja on tiemmä hajonnut, muuten kestävyydestä en tiedä |
#800
|
||||
|
||||
![]()
Niin se visko ei hajoa heikkouttaan vaan väärällä käytöllä eli ajetaan "eriparin" renkailla, jolloin visko luulee jokin renkaan sutivan ja sitä koko ajan kompensoidessaan ylikuumenee ja lopulta hajoaa. Tämän takia ZJ:n renkaiden samankokoisuus ja sitämyötä kierrätys onkin tärkeää.
Lootan kesto on sitten muuta. Toinen numero - eli se nelonen - kertoo kestävyydestä, mutta siis onko kestävämpi kuin 242, jossa siinäkin toinen numero on nelonen? Jos kerta NP = NV, niin sitten NP249 kestää 1800 jalkapaunaa, jolloin 242 on heikompi...? Vai onko tässäkin sama juttu kuin 231:ssä, että ilmoitetut arvot eivät korreloi todelliseen kestoon? Tämä asia kiinnostaa sikäli, että vaihdanko 249:n tilalle 242:n vaiko enkö vaihda? Jos kesto on kutakuinkin sama, niin 242:lla saa tiettyjä ominaisuuksia, mitä ei 242:ssa ole ja päinvastoin. ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |