Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 21.09.2012, 20:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
työttömänä en ole ollut koskaan, 15vuotiaasta asti kesälomat hiekkamontulla pyöräkonetta, huoltohommia. Rautakaupan varastossa yksi kesäloma, sitten amiskan ajan kesälomat koneistuspajassa, jonne koulunjälkeen aina armeijjaan asti, suoraan armeijasta murskalle ja rekkaa ajamaan, siitä koneistamaan nykyiseen firmaan jossa takana jo 5v. Nyt työnantajan ehdotuksen takia opiskelemassa insinööriksi työnohessa, kertaakaan en ole katunut päätöstä.
Näin se homma etenee. Ja tuon projekti osion perusteella teikäläinen menee jossain rekka hommissa enemmän kuin hukkaan....

Ja inssi hommat sen jälkeen kun käden jälki on tuota , luulisi tuottavan tulosta. Thumbs Up.Vai miten se menee...

Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa

Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 20:15
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Näin se homma etenee. Ja tuon projekti osion perusteella teikäläinen menee jossain rekka hommissa enemmän kuin hukkaan....

Ja inssi hommat sen jälkeen kun käden jälki on tuota , luulisi tuottavan tulosta. Thumbs Up.Vai miten se menee...
3V jo takana koulua työnohessa 2 iltana arken (17-21) ja lauantaina (08-15) ENää parit kurssit ja harjoitustyöt ja opari niin paperit kädessä. Alkaa 2päivän viikonloput kolmenvuoden tauon jälkeen. se jos joku on mukavaa..
Vanha 21.09.2012, 20:23
young n dum:n Avatar
young n dum young n dum ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Konnunsuo mamu senter of suomalia
Perusasetus

15v asti painanu raksalla. ekaks iha raksa hommia mut sit takinkääntö metalli pojaks. minuttiakaan en oo ollu työttömänä. ikää nyt sen 27v

kauhulla odotan sitä aikaa kun niitä hommia vaan ei oo..

ulkomaille on tarkotus itteä tyrkyttää, ens talven jo pit lähtee mut projektit ei alkanukkaan..

no katellaa sit tulevaisuudes uuvestaa.

monia tuttuja on joil ei töitä mut ei tuo hakeminekaa nii aktiivist oo ja se asenne..

Full Size Jeep Master Fabricator

VALMET = Rerentless reliability
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 20:28
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja young n dum Näytä viesti
kauhulla odotan sitä aikaa kun niitä hommia vaan ei oo..
Siin vaihees ku siul ei oo hommii ni ollaa iha oikeesti kusessa
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 20:48
AVRO:n Avatar
AVRO AVRO ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.08.03
Sijainti: Mäntsälä
Perusasetus

Ketju tais olla työttömille mutta kai tähän voi omia kokemuksiaan työelämästä laitella.

Sama laulu kuin aika monella, töissä oltu keskeytyksettä 15v asti. Oikeastaan jo jostain 6. luokan kohilta asti ollut "töissä". Kossina tosin mutsin ja faijan mukana.
-85 kesäduuniin, johon sitten koulujen jälkeen vakkariksi. Intti välissä ja sitten -96 toiseen duuniin samalle alalle, kun soitettiin että tulisikko meille töihin. Sillä tiellä edelleen vaikka firman nimi ja omistuspohja vaihtunutkin. Nyttemmin palaillut taas sinne alkuperäiseenkin hommaan noiden pikkukoneiden pariin "harrastusmielessä" ja ammattitaidon ylläpitämiseksi.
Amiksen jälkeen olis päässyt tonne autokorjaamolle töihin kans, olivat tykästyneet mun puuhasteluihin amiksen työharjoitteluajalta. Valitsin kuitenkin tutun paikan ja jatkoin ilmojen teillä.

Täytyy olla tyytyväinen että töitä on aina riittänyt, toki sen eteen on töitä tehtykin ja tarvittaessa oltu nöyriäkin.

Välillä on saanut hammasta purra kun on ollut tappio otsassa. Uskon myös vakaasti siihen että vaikka lapiois shittiä niin tekee sen kunnolla ja jonkinmoisella panostuksella. Juu, olen myös työntänyt lumikolaa-harjannut-haravoinut-leikannut nurtsia-kärrännyt soraa kottarilla-kaivanut monttua-maalannut piharakenteita-kärrännyt rakennusjätettä kellarista kottarilla-kärrännyt sementtiä yms yms eli ei pelkkää hifistelyä korjaamolla.
Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto"
Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu"
Range Rover P38A -95, purkuraato
Volvo C303, muutti pois.
Vastaa lainaten
Vanha 21.09.2012, 21:35
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Thumbs up

http://www.youtube.com/watch?v=QD4144c3eh8
Vanha 21.09.2012, 22:25
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AVRO Näytä viesti
Uskon myös vakaasti siihen että vaikka lapiois shittiä niin tekee sen kunnolla ja jonkinmoisella panostuksella.
Ite oon taas huomannu, ettei se ainakaan kannata. Hyvät hommat kannattaa tehä paremmin kun muut, paskanakit kannatta perseillä tai ainakin kuluttaa siellä muita enemmän työaikaa. Muuten kohta huomaa hoitavansa vain niitä paskanakkeja, kun paremmat hommat on muiden lapasissa.
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2012, 09:19
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Ite oon taas huomannu, ettei se ainakaan kannata. Hyvät hommat kannattaa tehä paremmin kun muut, paskanakit kannatta perseillä tai ainakin kuluttaa siellä muita enemmän työaikaa. Muuten kohta huomaa hoitavansa vain niitä paskanakkeja, kun paremmat hommat on muiden lapasissa.
Mää oon myös yrittäny noin toimia tän hetkisessä duunipaikassa ja kyllä loppujen lopuksi pääsinkin paremmille työmaille.....
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2012, 11:22
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Perusasetus

...

Kyllä se niin on et suomessa ei tarvihe työtön olla jos ei halua. Ite pyöriny turvesoilla ja helsingissä kaapelinveto hommissa. Ei se ole kuin asenteesta kii et pääseekö mieleisiin hommiin vai ei. Ja tosiaan ikää se 20 ja kaikkia erillaisia ja hauskoja työkokemuksia on taskussa. Opiskeluhan se on se päätoimi, mut aina kesäsin on hauska kokeilla jotain uutta ja mielenkiintoista hommaa
Vanha 22.09.2012, 12:12
wgz wgz ei ole kirjautuneena
Aloittelija

Rekisteröitynyt: 22.09.12
Sijainti: FI
Angry

Me ollaan sankareita kaikki

Kyllä pistää pikkusen ottaamaan kaaliin nämä sankaritarinat ja työttömien halveksunta. Ei mahda jossain peräkylällä olla vara mistä valita. Ei mahda olla helppoa ottaa ja lähteä, jos on asunnot hankittu ja työt menee alta.

Vaikka kuinka asennoituisi oikein työhön, niin miten herrat hyvät ,rouvat ja neidit ml. menette töihin, jos ei ole töitä?

Itse olen ollut nuoruudessa työtön montakin kertaa ja aikuisenakin yhden jakson. Olen silti yhtä arvokas ja sankarillinen kuin nämä tämän ketjun sankaritarinoita kirjoittaneet.

Kyllä tässä nytkin alkaa työmotivaatio hävitä, kun laskeskelin, että jos pääsisin ansiosidonnaiselle päivärahalle, niin saisin enemmän rahaa asumistuen kera, sekä työmatkakulujen poistumisen jälkeen kuin nyt työssä käydessä. Pakko vain on olla töissä, kun ei pääse työttömäksi, eikä itse kannata irtisanoutua, koska tulee helvetin pitkä karenssi.

Pitkäkää prkl asenteenne sankarit!

Viimeksi muokannut wgz : 22.09.2012 12:15 Perustelu: korjattu lausetta, ettei tule väärää käsitystä
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2012, 12:41
wuntzikka wuntzikka ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 15.06.10
Sijainti: ristiina/salo
Perusasetus

nojuu, oishan niitä töitä tarjolla kaikenlaista... mutta nyt ei vaan oikees nappaa lähtee kotoonta kruisailee töihin pohjanmaalle, länsi-rannikolle tai pääkaupunkiseudulle. menee taas työnteko vähän plusmiinusnolla...

ja pari työnantajaa antanut sellaisen kuvan, että ei oikein ole varaa ottaa töihin, mutta silti on hakusessa... katsoppas kun joka päivä on jossakin yt-neuvotteluja tms. ja porukkaa pistetään pihalle.

sen kyllä tiedän, että yhdistelmä puolella olis töitä mutta miksi pitää ostaa itselleen töitä. sekin on jo aika kallis kortti, jos logistiikka ala kuoleentuu näin pian.
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2012, 14:07
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wgz Näytä viesti
Kyllä pistää pikkusen ottaamaan kaaliin nämä sankaritarinat ja työttömien halveksunta. Ei mahda jossain peräkylällä olla vara mistä valita. Ei mahda olla helppoa ottaa ja lähteä, jos on asunnot hankittu ja työt menee alta.

Vaikka kuinka asennoituisi oikein työhön, niin miten herrat hyvät ,rouvat ja neidit ml. menette töihin, jos ei ole töitä?

Itse olen ollut nuoruudessa työtön montakin kertaa ja aikuisenakin yhden jakson. Olen silti yhtä arvokas ja sankarillinen kuin nämä tämän ketjun sankaritarinoita kirjoittaneet.

Kyllä tässä nytkin alkaa työmotivaatio hävitä, kun laskeskelin, että jos pääsisin ansiosidonnaiselle päivärahalle, niin saisin enemmän rahaa asumistuen kera, sekä työmatkakulujen poistumisen jälkeen kuin nyt työssä käydessä. Pakko vain on olla töissä, kun ei pääse työttömäksi, eikä itse kannata irtisanoutua, koska tulee helvetin pitkä karenssi.

Työntekijän palkkaaminen ei ole millekään yritykselle pikkujuttu. Kaikenlaista tarttee hoidella kun palkkaa jonkun. Suomi on kovan verotuksen ja aivan liian suureksi paisuneen julkisen sektorin kautta ajautunut tilanteeseen jossa julkinen sektori pakko-ottaa ihmisten käytettävissä olevista tuloista suuren osan. No mitä tekee yritys: joutuu lisäämään kulut hintoihin ja miettii entistäkin tarkemmin henkilöstön lisäämistä. Verotus on suuri kustannuksia lisäävä tekijä.

Suomessa poliitikot ovat pääosin keskittyneet kakun jakamiseen sen sijaan, että miettisivät kakun leipomista. Yritystoiminta lisää työpaikkoja. Jos yritystoiminnalle ei ole toimintaedellytyksiä niin ei ole töitäkään. Tilanne on aivan sama Egyptinkorvessa, Porvoossa kuin missä tahansa avoimessa taloudessa toimivassa paikassa. Suljetussa taloudessa, jollainen mm. Neuvostoliitto oli, on kaikki järjetönkin mahdollista. Suomalaiset poliitikot eivät ole vieläkään tajunneet että vain yritystoiminnalla ja työllä syntyy jotain sosiaalitukina jaettavaa. Kaikki muu on harhaa.

Kun mietit harmituksissasi muiden palstalaisten tarinoita, niin mietipä mistä kaikki johtuu. Jos edes osa noista rahoista jota nyt veroina kerätään, päätyisi yritystoiminnan kehittämiseen, niin töitä olisi ihan eri lailla.

Kyllä mua harmittaa ihan kybällä se, että Suomessa ei ole ihmisillä töitä. Mä teen omalta osaltani joka arkipäivä töitä avoimella sektorilla tuottaen vientituloja ja maksan veroni tänne. Mä en ole koskaan saanut mitään tukia yhteiskunnalta oon aina vain tehnyt duunia ja oon **ttu itte rakentanut omaa osaamistani kehittäen sen mitä mulla on.

Mä en ole mikään sankari, mä oon vaan ihan tavallinen sekatyömies.
Tossa mun allekirjotuksessa lukee: katse tulevaisuuteen, sitä mä oon toteuttanut.

Tän harvinaisen purkauksen tarkoitus oli vain ja ainoastaan kertoa, että työttömyys on politiikan keinoin korjattavissa ja vieläpä kestävällä tavalla.

Pannaan tohon vielä toi peukku niinkuin kannustuksena sulle ja muillekin. Älkää antako periksi!
Vanha 22.09.2012, 14:46
ugly_hj:n Avatar
ugly_hj ugly_hj ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 11.09.04
Sijainti: espoo, .
Perusasetus

Lainaus:

Voi nyyh. Kylläpä taitaa olla rankkaa elää kun et "pääse" työttömäksi. Minkä ihmeen takia muiden pitäis sun eläminen maksaa, asumis ynnämuina tukina jos sulla kerran töitä riittää?
Vastaa lainaten
Vanha 22.09.2012, 22:21
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Perusasetus

Lainaus:

Olen ainaki osittain samaa mieltä. Itse asun myös peräkylillä ja ajelen pitkiä duunimatkoja. Oon kans laskenu vähän että mitä kannattaa tehdä, kyllä mää sen verran saan liksaa että duunimatkakulujen ja pojan päivähoitomaksujenkin jälkeen jää enemmän fyrkkaa kuin mitä jäis ansiosidonnaisista. mut joillakin tiätty asia on toisin
duunit tosin on nyt ehkä loppumassa, porukkaa on jo lomautettu. itse en tosin ole jäämässä työttömäksi, vaan jään opintovapaalle ja menen kouluun. Saan kyllä koulutusrahastosta ansiosidonnaisen opintotuen, mutta koulumatkakulut tulee maksettavaksi. Sinne on vaan vähä lyhyempi matka kuin duunipaikalle eikä koulua ole ihan joka viikko, ehtii välillä viettää aikaa pojan kans enemmän.....
Oletko keskustellu asiasta työnantajasi kanssa? Jos itselleni jäisi liiton päivärahoista enemmän käteen kuin duunista niinpyytäisin lomautuslapun aina kun olisin ollu sen 8kk duunissa ja olisin lomautuksilla sen 500 päivää, tai ainakin pyrkisin siihen, ehkä..... tiätty kaikille työnanatajille semmonen ei sovi.
Ei ehkä täysin onnistuis omallakaan kohdalla, joskus töitä kuitenkin on paljon, mut mieluummin yksinhuoltaja yrittäis saada enemmän vapaa-aikaa että ehtis viettämään aikaa lapsen kanssa, kuin kuluttamalla lähes kaiken aikansa duunissa.....
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Työttömyys puoliksi hetkessä! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 14:18

Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).