![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#401
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#402
|
||||
|
||||
![]()
Toi vanteen leveys vs profiili oli nyt vaan tollane hätäne heitto
![]() Toisaalta helppoa tää rengas asia pikkumogin kanssa kun ei sopivia löydy kuin yheltä valmistajalta muutama malli. Pikasesti googletettuna ei tuota 275/80R18 rengastakaa taida paljoa olla tarjolla. |
#403
|
||||
|
||||
![]()
ihan mutuna: veikkaan että on liian isot joka suhteessa 404 seen
laskepa huvikses kehäpituuksien ero alkuperäisen ja suunnittelemasi kesken = välityssuhteen muutos
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#404
|
||||
|
||||
![]()
http://www.unimogcentre.com/unimog404specs.html
tuolla ois niistä välityksistä tietoo mut itelle on helpompi kokeilla asiat ku laskee teoriat paperille ![]() mut jos joku viisaampi valaisis. yritin ettiä myös isompien autojen niiku sisu välityksiä missä nuo ois ihan vakiona, en vaan löytäny mistään tietoo. |
#405
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
20 tuumasena löytyy kokoja 10.5-20 (275/80r20), 12.5-20 (335/80R20), ja 14.5-20 (365/80R20) melko hyvin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#406
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sisu A-45 1 vaihde 5.64 pieni puoli 2.68 akselin välitys 7.34 Eli yhteensä välitys noin 111. GAZ-66 1 vaihde 6.48 pieni puoli 1.98 akselin välitys 6.83 Eli yhteensä välitys noin 88. ZIL-131 1 vaihde 7.44 pieni puoli 2.08 akselin välitys 6.73 Eli yhteensä välitys noin 104. URAL-375 1 vaihde 6.17 pieni puoli 2.15 akselin välitys 8.90 Eli yhteensä välitys noin 118. URAL-255B 1 vaihde 5.26 pieni puoli 2.28 akselin välitys 8.21 Eli yhteensä välitys noin 98.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#407
|
||||
|
||||
![]()
miun ymmärryksen mukaan noihin verrattuna välitykset ois mersussa vielä pienemmät??
|
#408
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sama topic, muutama sivu taaksepäin: http://forums.offipalsta.com/showpos...&postcount=348
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#409
|
||||
|
||||
![]()
joo niinpä olikii. ei tullu niistä btr:rrän kumeista kauppoja sillo ku ois pitäny kaikkine napoinee ostaa ni unehtu koko juttu toviks.
|
#410
|
||||
|
||||
![]()
BTR-60, 13.00-18 rengas? Paljonko sen korkeus on?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#411
|
|||
|
|||
![]()
mää tarttisin pari noin metrin korkusta mieluummin vähän alle 20" vanteelle 416mokkiin
|
#412
|
||||
|
||||
![]()
no nyt on kopin alla sitä mitä itsekkin oon haaveillu
![]() http://www.youtube.com/watch?v=URxwC...feature=relmfu |
#413
|
||||
|
||||
![]() Nyt löytys 4 kpl hyviä 14.5R20 Continental MPT 80, korkeus 107 cm. Varustettuna nastoilla.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#414
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
no voi HELEVATA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!! "rispekt is teiken, not kiven" ![]() -kumartaa ja nostaa hattua-
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#415
|
||||
|
||||
![]()
kaiken lisäks tuo on näpästy kii vielä orggis kytkinkoppaan
![]() |
#416
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
siihen bensaversion ? paas nyt jotain kuvia ja kertomusta aiheesta...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#417
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() tehty vaan yksinkertaisemmi mitä luulin ees tuon onnistuvan ku ei oo tehty ees uutta kytkinkoppaakaan tuohon yhistämiseen.. |
#418
|
||||
|
||||
![]()
Purkailin mogin etukardaaniputket pois, ja pelko että kardaanin boorit sohlona osoittautui oikeaksi. Joku siitä vinkkaskin, nyt vasta tuli purettua.
Noh ihmettelin sitten milläs sen korjaan, pinjonin Boorit on kunnossa. liekö Kovempaa kamaa ja kardaanin pää antautuu ensin. Tänään mietin miten sen korjata, mitään neliöputki hässäköitä ei ollu tarkoitus sinne viritellä. Toyotamiehenä sovittelin hj kardaania sinne, kunnes muistin että pirkale mullahan on jemmassa 307 bussimesen kardaani jossain. Siitä liuku pois ja elättelin toiveita sopisko........ Perkele just eikä melkeen! ![]() Vielä pitäs keksiä joku järkevä rasvaustapa liu-ulle ettei mee uusik väljäks. Josko Porais reijän päälliputkeen ja vahvistais ympäriltä, sitten vaan nippa liukuun. Ei tarvis rasvauksen takia purkaa, pyörittelee vaan oikeeseen asentoon. Heikentääkö tuo sitten rakennetta liikaa? |
#419
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Jos sen reijän viel ympäriltä vahvistaa, ni en jaksa uskoa, että putki pettäis. On se sen verran jytkyä kamaa. Siihen reikään kannattaa duunata joku tiivis tulppa, kun perän huohotus kulkee sen kardaaniputken "läpi" jakolaatikkoon ja tietty muutenkin. Joku sopiva putkikierre muhvi ja kiertää tulpan siihen. ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#420
|
||||
|
||||
![]()
ymmärsinkö oikein että perän huohotukset menee kardaanin kautta laatikkoon edestä ja takaa?
__________________
ei surulla rajaa kun suzukilla ajaa |
#421
|
||||
|
||||
![]()
Hankala homma tuo reikä putkessa kun mulla ainakin siinä edellisessä(411) peräöljyt seilas välillä kardaaniputkessa asti. En tutkinut pitäskö siinä pinjonissa olla tiiviste, kun aina ne öljyt takaisin oikeaan paikkaan palasi.
|
#422
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä kai sen reijän tiiviiksi saa kun laittaa kartiokierteellisen lvi propun siihen.
Kestävyys lähinnä mietitytti, kuitenkin rasvaprässin pään mentävä reikä pitäs olla. Mut eiköhän se kestä jos vahvistaa vähän, tai varmaan kestää ilmankin jotain 12mm kamaa sen putken seinä kuitenkin ![]() |
#423
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei oo pinionissa mitään tiivistettä, että molemmat laakerit saa voitelua. Onkohan ingenjöörit alun perin suunnitellu, että sama öljy voitelisi myös pinionin poorit? Taitaa olla siinä ja tässä yltääkö öljyn pinta sinne kunnolla, etenkin jos ei ole alusta alkuperäisellä korkeudella.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#424
|
||||
|
||||
![]()
Nopeasti pälyiltynä 404:n kuvissa löytyy tiiviste pinjonin päästä. Eli peräöljyt ei pitäs seilata akseliputkessa. Ja minusta mulla oli huohotus suoraan akseleista pihalle, koska laatikossa pitäs olla pitävät tiivisteet, että ölpät ei karkaa sieltä akseleihin.
|
#425
|
||||
|
||||
![]()
Joo stefa on siellä kardaanin ympärillä tai siis juurikin sen poori holkin päällä. Valuperässä ainakin tämän stefan ohittaa sellanen taivutettu n.6mm putki, josta huohotus sitten kulkee kohti vaihteistoa. Itse peristä ei lähde erikseen mitään huohotus letkuja. Ainakaan 60-luvun 411/421 millasia akseleita tossa omalla pihalla majailee.
Edessä kääntöpäistä menee letkut itse akseliputkeen, takana ei tälläsiä letkuja ole, kun porttaali poksit on kiinteesti pulteillä akselissa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jutustelua | Elmo | Jokes | 0 | 21.08.2006 12:33 |
Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 28.08.2005 20:23 | |
Mielipide (jutustelua, ei tekniikkaa) | IironSika | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2004 20:00 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |
MM-finaalikuvia, aiheesta ja aiheen vierestä | Laskos | Jalkapallo | 0 | 01.07.2002 13:33 |